42
100-as benzin, prémium diesel
  • Beagie
    #42
    értem
  • DanielT
    #41
    "De számomra irreális hogy 6 liter Shell üzemanyaggal autózok ~80 km-t, OMV-s benzin 6 literrel majd 100-at.. és nem nagy városban lakok. Én csak véleményt/tapasztalatot írtam."

    Teljesen értelmetlen ezekre a saját tapasztalatokra hivatkozni, amíg nem tökéletesen precíz mérésekről beszélünk.
  • CseNo
    #40
    Természetesen nem :) De számomra irreális hogy 6 liter Shell üzemanyaggal autózok ~80 km-t, OMV-s benzin 6 literrel majd 100-at.. és nem nagy városban lakok. Én csak véleményt/tapasztalatot írtam.
    A témához visszatérve: egy átlagos motornak inkább árt, mint használ a gyári előírt értéktől nagyobb oktánszámú üzemanyag.. tehát hosszabb távon kérdéses megéri-e.
  • immovable
    #39
    Nm. A régebbi swift sem rossz. :)
  • Beagie
    #38
    Köszönöm a tanácsot, megfogadom!
    az én swiftemben nem kell Üa szűrőt cserélni mivel tudtommal nincs benne, nem cserélendő.
    Amúgy rosszul írtam, nem a legújabb Swiftem van, hanem a 2005-2010 között gyártott széria.
  • Klemice
    #37
    A régi swift szebb :D
  • immovable
    #36
    Autód típusát figyelembe véve, nincs értelme ilyen üzemanyagárak mellett prémiumot tankolnod, mert nem lesz szignifikáns különbség, sem a teljesítmény, sem a fogyasztás tekintetében. Az autód ahhoz túl gyenge és a motor sem csúcskategória. Sokszor ajánlják a prémium üzemanyagokat, hogy attól jobb lesz "minden". Túrót, marketing bullshit, kivéve ha van egy több száz lóerős mazdád, ferrarid, porschéd, stb. ahol a magasabb oktánszám szükséges a motor teljes "spektrumának" használatához. Ott ha nem használsz 98-as benzint 20-30 lóerőt veszítesz.
    Nekem egy 1.4-es twinport corsa c-m van, előtte volt egy 1.3 ford fiestám, közben volt ford C-max dízel, valamint volt nálam hosszabb, rövidebb ideig vw caddy benzines, suzuki swift 2007-es. Próbálgattam a prémium üza.-okat de nem vettem észre különbséget, pedig nem csak a közértbe szaladgáltam velük, hanem németo. svájc, franciao., ausztria, horváto., olaszo., stb. A fogyasztásban sosem volt komoly eltérés, teljesítményben pedig még annyi sem.

    Ettől függetlenül persze használhatsz prémium üza.-okat csak én az eddigi tapasztalataim alapján nem látom értelmét. Én max annyit szoktam, hogy évente 2x, tavasz elején és ősz elején, szoktam a teli tankhoz önteni injektor tisztító folyadékot, ami elvileg tisztítja az üzemanyag rendszert. Ennél többet nem szoktam foglalkozni tankolás ügyben, leszámítva a rendszeres üzema.szűrő cserét.

    Am sok kellemes km-t a verdádhoz, szép az új swift. :)
  • DanielT
    #35
    Ja, még valami!

    Szombaton és vasárnap ugyanazon az útvonalon mentem 100 km-et, először oda, aztán vissza, tempomattal, pontosan 120-ra belőve(óra szerint). Visszafelé 1 literrel több lett az átlagfogyasztás.

    A megoldás: kedvezőtlen irányú erős szél és észrevehetetlen, de emelkedő útvonal.

    Persze soha nem lesz vége ezeknek a benzin legendáknak :)
  • DanielT
    #34
    Ez nem tapasztalat, hanem józan ész kérdése. :)

    Az igaz, hogy külföldön (nyugatabbra) minden szebb és jobb, de a fizika és a kémia még ott is ugyanúgy működik. Persze, hogy szereti belemagyarázni a nép, hogy "bezzeg ott még a benzin is kolbászból van" csak nem gondolják át, hogy hogyan közlekednek ott és hogyan itt.

    Saját példa: az előző tank benzinemmel 580km*-et mentem el, a mostani pedig fele alatt van valamivel, de már 450km**-et nyomtam le vele! FÚDEJÓ EZ A FAJTA! Mostantól csak ott tankolok! :))

    *Full városi szenvedés
    **Autópálya 80%-ban

  • Big Boss Hu
    #33
    Nekem is az a tapasztalatom mint danielnek, külföldön mindig csak autópályán meg főutakon szoktam menni+ akit ismerek az is, így sokkal kevesebb lesz a fogyasztás ami nem csoda :D
    Itthon se fedeztem fel különbséget igazán a benzinek között, legalábbis fogyasztásban tuti nem. Fulesave-val teljesen ugyanannyit megyek mint azelőtt a sima 95össel, viszont a v-power-el az autóm jobban működik alacsony fordulaton, szóval ha nem nagy a különbség/van akció néha belerakok olyat is.
    Igazából akárhány helyen megfordultam mindenki mást mond erről, ezért nem szeretem az ilyen témákat, sosincs vége :D
  • DanielT
    #32
    Méterre ugyanannyit mentél? Tizedmásodpercre azonos gázpedál kezeléssel?
  • DanielT
    #31
    "ami viszont feltűnő, hogy, ha ezt Németországban vagy Ausztriában tettem akkor az autó többet tudott menni egy-egy tele tankkal."

    Mert teljesen véletlen pont autópályán/autóúton mentél sok-sok kilométert, nem a városban meg itthoni utakon kavarogtál.

    Nem az üzemanyagban van a trükk, hanem, hogy külföldön hosszabb távon, egyenletesen megy az ember, ami a legjobb a fogyasztást illetően.



  • CseNo
    #30
    Én az OMV-re voksolok. 95-ös benzint tankolva városban autózva azt tapasztaltam, hogy valóban érezhetően többet fogyasztott a Shell FuelSave üzemanyagból.. pedig ugyanazon az útvonalon is közlekedek (otthon-munkahely). Mazda 1.5i 16V
  • Unreal1942
    #29
    Csak 95 ös üzemanyagot tankolok. A kutak között se válogatok.
    ami viszont feltűnő, hogy, ha ezt Németországban vagy Ausztriában tettem akkor az autó többet tudott menni egy-egy tele tankkal.
  • Beagie
    #28
    Az etanol gyenge minőségű üzemanyag, nem csak az oktánszám a lényeg.
    De ki lehet hozni ugyanazt a teljesítményt, bele kell nyúlni a vezérlésbe, és ha pályán van használva etanollal max terhelésen nem árt az etanolba egy kis 2T olajat önteni, mert etanolnak nincs akkora kenése.
    Van aki RX8-ba használja a technikát, és még csak nem is etanollal megy hanem benzinnel, 4t pályamotorosok is szokták használni.
    Erre a célra a Shell Advance Racing M 2t gokart olaj a legmegfelelőbb, 1 liter 6000 forint körül van.
    Nem akarok reklámozni de pont van egy készleten nekem :)
  • Cucmey
    #27
    AE86 ugye?

    Én egyébként most a nagy átlagról a 99 százalékról beszéltem.
    Mér nem konvertálod át etanolra? 500 forint helyett csak 350 lesz bele a benzin de a teljesítménye ugyaz marad. Kb 25 százalékkal többet is fog enni de még ugy is sokkal olcsóbb az egész. plusz jó fiú vagy mer nem szennyezed a környezetet. :))
  • R0zs0máK
    #26
    Nekem gyári motorom van, Japán belpiacos. GYÁRILAG az ottani 100-as prémium benzinre írták a vezérlését+magas a kompressziója is. Szóval kénytelen vagyok itthon is azt tenni bele :)
  • atomkrumpli
    #25
    "felesleges utcai autókba ilyet tankolni" - így van

    utcai autóba felesleges versenybe meg pláne
  • Pistike 007
    #24
    http://autozz.blog.hu/2009/05/18/a_100_as_benzin_is_csak_98_as_oktanszamu
  • Cucmey
    #23
    100as benzin egy gyári autóhoz sem kell. pénzkidobás.
    minden egyes kútnál tök ugyanaz a benzin. az adalékokat már minden cég saját maga keveri bele.
    még márkán belül is lényeges különbségek vannak egyes kutaknál. Lehet az egyik Shell kút jó a városban a másik szar.
    Kis magán kutaknál szinte kivétel nélkül jó benzin van mert nem engedhetik meg maguknak a szart különben becsuknak.
    Autópályák nagy utak mellett a legszarabb. Ők az átmenő forgalomból élnek meg nem azokból akik minden hónapban 3szor odajárnak mer szimpi a kút éppen ezér az ilyen kutak szarják le legjobban milyen a benzin náluk.
    Fuelsave és társai... Ezek meg a parasztvakítás határát súrolják.
  • ubulka
    #22
    amúgy régen az ősrégi 1.8 szívódízel fiestámba ukrán gázolajat töltöttem még télen is, nem tudom ez új a nektek de benzint töltöttem télen hozza, úgy kavartam be, így nem dermedt meg :)
    És még jobban is ment az autó!
    De nem szabad túlzásba vinni, mert egy pont után már sok lesz nekei a benya.
    De gondolom már senki sem jár ilyen ócskavasakkal.
  • ubulka
    #21
    Egyszer majd próbáld ki, hogy megtankolsz óemvé mekszmósönből és amásik felét egy kannába töltöd magadnak az otthoni verdába mert gondolom nem te fizeted a tankolást.
    Ég és föld lesz a különbség dízelnél.
    Az a baj hogy nálunk 460 forint ez az üa.
    A shell v power dízelnél vlamit nagyon elrontottak, mert egyszer megtankoltam vele egy Touareg 2.5 TDI-t, úgy füstölt mintha gyárkémény lenne... :S
  • kifli
    #20
    diesel-t használok :)
  • Holland Kemence
    #19
    +100-150 km-t rádob a shell fuelsafe diesel, viszont a benzinnél különbséget nem tapasztaltam (az is shell fuelsafe)
    2.0 turbo diesel
    1.2 benzin
  • kifli
    #18
    senkise használja arra a kocsiját, hogy egy próbapadon hajtsa labor körülmények közt, így a valós körülmények közti tapasztalat mérvadóbb...
    Hogy szubjektív-e, az pedig nem minden esetben igaz, főleg ha a nagytöbbség tapasztalata egybeesik mondjuk az enyémmel. (vagy bárkiével, aki a témában olvasgat)

    shell-nél tankolok, mert cégesautó, és ott kell tankolnom. Egyszer majdnem kiszáradt már a tank, meg kellett állnom egy omv-nél, és valóban jobban ment az autó (egy 40-50 km után tűnt fel), akkor néztem utána először a dolgoknak, és kb mindenhol ezt írták, amit énis tapasztaltam.
    Azóta pedig, mióta shellnél is újfajta üzemanyagok vannak, szerintem javult a teljesítmény, és a fogyasztás is valamennyit. Hacsaknem az érzékszerveim, és a vezetési stílusom változott meg hirtelen.
  • vegicsek
    #17
    én is pont ezen gondolkoztam :) egy vaktesztes eredményt megnéznék, ki mire értékeli az üzemanyagokat
  • Pistike 007
    #16
    Töltőállomáson dolgoztam (OMW), vendégek szerint ugyanannyit evett az autó prémium dízellel, mint a sima sprintel, benzineknél dettó, viszont valóban tisztább lesz a helyzet a motorban. Ha olyan az autód, lehet hogy csak rosszat teszel, ha a gyártó által ajánlott oktánszámnál magasabb üzemanyaggal használod :)
  • DanielT
    #15
    "Sokan akik próbálták, hosszabb távon, azok már tudnak mondani egy nagyjából értéket, hogy mennyire változott az autó gyorsító képessége, és fogyasztása."

    Próbapadon, 100% labor körülmények között van értelme a témáról beszélgetni, a többi csak szubjektív vélemény.

  • Beagie
    #14
    Sokan akik próbálták, hosszabb távon, azok már tudnak mondani egy nagyjából értéket, hogy mennyire változott az autó gyorsító képessége, és fogyasztása.
    Azért van szükség a hosszabb távú tesztre, mert az ECU-nak kell egy idő, míg átáll a jobb üzemanyag minőségre, ezáltal szabályozza a keverékképzést, persze ehhez nem árt kicsit meghajtani egyszer, hogy felülírja az összes fordulatszám tartományhoz tartozó keveréket, és mikor legközelebb beindítod az autód érezni kéne a különbséget.
    Persze ez csak teljesítménybeli különbségre vonatkozik, ami úgy is magasabb fordulatszámon fog jelentkezni, ezáltal minimális változás várható a fogyasztásban.
    Aki állandóan városba használja, és 2000-nél felváltogat, annak valószínű ugyanannyit fog fogyasztani, ezért mondják sokan, hogy felesleges utcai autókba ilyet tankolni.
  • DanielT
    #13
    Érdekes, hogy néhányan PONTOSAN(tizedmilliméterre/másodpercre/grammra/stb) ugyanúgy, ugyanakkora terheléssel, sebességgel, távolságon, hőmérsékleten, széljárásban, tudnak menni, hogy az üzemanyagok közt TÉNYLEGESEN mérhető különbséget fedezzenek fel.

    Ügyik vagytok! ;)
  • Willi Betz
    #12
    Nem éreztem teljesítménybeli különbséget és MaxxMotion 100-ast tankoltam régebben. Mostanában csak 95-öst.
  • Beagie
    #11
    Vagy csak sima 95-ös MaxxMotiont tankoltál?
  • Beagie
    #10
    teljesítménybeli különbség érzékelhető volt a 95 és a 100-as között?
  • Willi Betz
    #9
    Ellenben nekem a többi kút üzemanyagjától érezhetően lomhább az autó.
  • Willi Betz
    #8
    Én eddig OMV MaxxMotion-t használtam,durván 600km-t tudok el menni egy tankkal (Omega 2.0 16V). Aztán tankoltam sima 95-öst az OMV-nél,de azzal is kb ennyit megy el és ugyanúgy nyomom ahogy a 100-assal.
  • Beagie
    #7
    Köszi!
    Akkor már tudom mi lesz.
    A minőségibb Shell 95-ös, meg néha OMV 100-as.
    Valamikor kipróbálom, és majd leírom a tapasztalatom.
  • Alexease
    #6
    Felesleges bevizsgaltatni:) Magyarorszagon (de valszeg mindenhol) allamilag kotelezoen, rendszeresen vizsgalnak mindent, evente 2-3000-szer. Kiveve MOL, mert annak sajatja van (allitolag);)

    Az oktan nem szamit, attol nem fog jobban menni, ahhoz bele kellene piszkalni a motorba, gyujtasba, kompresszioba;) A sok teszt alapjan 0.5–5% kozott van a kulonbseg (nyomatek/teljesitmeny). A hozzaadott adalek es tisztasag szamit, vagyis a minosegibb mukodes:)

    Vagyis jo a 95-os, de legyen megbizhatobb (kinek mi, melyik, honnan), es 10-bol 1x egy johangzasu draga 100-as:)
  • Beagie
    #5
    Akkor ennyire jó ez a FuelSAve új üzemanyag?
    Mert régen mindenki panaszkodott rá, hogy kevesebbet megy a Shell benzinből, pedig elég neves kút, de logikusnak tűnik, hogy pont ezért váltottak a minőségibb benzinre, mert eddig sok gond volt velük.
    De meggyőztetek, most már tényleg kíváncsi vagyok, de előbb megvárom míg kifogy belőle az OMW 95-ös.
  • spy803
    #4
    Shell Fuelsavvel tovább megy az autóm egy 100kmrel, pedig ugyanúgy nyomom neki. Viszont félévente / évente egyszer érdemes OMW MAxxMotion 100-al teletankolni, érezhetően kitisztítja a motort.

    Alfa 146 1.6 boxer
  • Beagie
    #3
    Na akkor azt kipróbálom, igazad van, nem jutott eszembe, hogy idéntől, már újfajta benzin van a Shellnél is.
    De azon is gondolkodtam, hogy viszek egy laboratóriumba üzemanyagmintákat mindenfajta benzinből, és bevizsgáltatom.
    Most azt a 30-40 ezer ft-ot megéri, legalább tudom mit tankolok bele azon a bizonyos kúton, aztán ha valami gebasz van ott úgy is kibukik.
    De a kéket mindenképp kipróbálom, köszi a tanácsot!