6
  • philcsy
    #6
    Tuning és tuning között is van különbség.
    Ha annyira túl van hajtva, hogy folyékony nitrogénnel kell hűtened és hirtelen elszáll a hűtés, akkor biztos, hogy tönkremegy a procid.
    Ez természetesen extrém példa, viszont általánosságban is igaz, hogy minél jobban húzod annál jobban rövidül az élettartam. Az élettartam viszont nem csak a használattól, hanem a gyártás minőségétől is függ. A gyártási minőségnek viszont nagyon nagy a szórása és a gyári tesztek se tudnak kiszűrni minden problémát. Te eddig szerencsés voltál és jókat fogtál ki. Nekem normál használat mellett is füstölt már el procim úgy, hogy a hűtés OK volt. Egy másik procim viszont annak ellenére bírta, hogy szerencsétlent sokáig vastagon fedte a por.
  • Lucy in the Sky
    #5
    Életképes, ha az így ráköltött összegből nem futja eleve egy számmal nagyobb proccra (amit ráadásul ésszerű keretek között lehet kockázatmentesen húzni, ha valaki erre izgul), főleg, hogy a cikk szerint "Az új modellekre ugyanakkor feláras garanciát kell fizetni" - ha ez azt jelenti aminek gondolom, vagyis hogy a cseredarabra is kifizettetik kötelező jelleggel az elsőnél drágább garit, háááát, akkor már erősen rezeg a léc...

    Nem azt mondom h aljasság, de tény, hogy annyi lehetőség van már a ma meglévő architektúrákban is, amivel a játékipar simán kihúzná évtizedekig, ha ehhez még túl tartósak is lennének, eladhatatlanul drágán, vagy veszteséggel lehetne csak fejleszteni és gyártani, olyan kevés fogyna idővel - illetve valószínűleg már most itt tartunk.

    Pár éve a válság miatt eladhatatlan nullkilométeres autókat zúztak be ezrével, különben omlott volna össze az egész iparág, nem tudom nem észrevenni a párhuzamot - érzésem szerint itt most -hál'istennek- kicsiben, kicsit más tálalásban, de ugyanez folyik. Ami bizonyos tekintetben, az erőforrások pazarlása, a jövő felélése miatt azért nyugodtan nevezhető aljasságnak is... de itt most befejezem, mielőtt nagyon eltérnék a tárgytól :)

    @XenHai:
    Specifikáció fölötti paraméterekkel jobban melegszik, erősödik az elektromigrációs hatás, csökken az élettartam... ha elég gyakran cserélgeted, nem fog feltűnni, de ettől még a probléma létezik.
  • cateran
    #4
    Aki ilyen szintu extrem tuninggal foglalkozik (mar eleve beinvesztalni 1 ilyen prociba..)azt nem hiszem, hogy kulonosebben erdekelne a penz..aki meg nem extrem modon hajtja tul a cpu-t (bar 1 2700K kinek nem eleg gyors?:S) annak tokmindegy..Kozel lehetetlen elbaszni...max nem bootol az op. rendszer...de elfustolteni a procit..ahhoz nagyon analfabalfasznak kell lenni....
  • XenHai
    #3
    Én azt nem értem ,hogy az istenbe lehet tönkre vágni őket tuninggal ......
    eddig az összes cpumat túl hajtottam...
  • Thrawn
    #2
    Szerintem meg életképes megoldás, semmi aljasság nincs benne. Tuningbajnok vérpistikék számára ideális. Aki egy Core i7 2700K procit tuningolni akar (ami teljesen felesleges, öncélú művelet) jól járhat, amennyiben sikerül legyilkolnia a procit.
  • Lucy in the Sky
    #1
    Kihasználatlanok a gyártósorok? Itt a tuti megoldás, termeljünk eleve halálraítélt procikat, a cseredarab anyagköltségét fizettessük ki előre, probléma megoldva :)