14
-
Merces #14 a légiirányitókat gyakran cserélik, igy megspórolják a végkielégitést.......... -
#13 jól megmondtad! -
endrev #12 Ráadásul a "légi irányító" egybeírandó (ahogy a "repülőgép" sem külön-), az "észak-atlanti" pedig "Észak-atlanti"-nak. Mi van az MTI-nél, valami szakmunkást vettek fel cikkírónak, a lektort meg leépítették? -
kvp #11 Ez tipikus angol tudosos cikk. Europaban (marmint a kontinensen) mar regota szamitogepes legiiranyitas van, automata utkozeselkerulo rendszerrel. Amiota a rendszer mukodik lehetoseg van arra, hogy felszallastol leszallasig a robotpilota vezessen es ezt egyre gyakrabban hasznaljak is. Az emberi szemelyzet csak felugyeleti celbol van mind a kozpontban, mind a reptereken, mind a repulogepek fedelzeten. (ma mar sokan kozzuluk tenylegesen nem is tudnak kezi vezerlessel repulni, vagy papiron, radar nelkul, csak radioval legiforgalmat iranyitani)
http://en.wikipedia.org/wiki/Central_Flow_Management_Unit
http://www.cfmu.eurocontrol.int/cfmu/public/subsite_homepage/homepage.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_collision_avoidance_system
Az eu-n belul az utobbi evek osszes utkozeses balesetet TCAS nelkuli vagy a TCAS-t eppen nem hasznalo hagyo gepek okoztak. Azota kotelezo hasznalni es mindig felulbiralja a legiiranyitas utasitasait. -
Ender Wiggin #10 Egyébiránt a wiki szerint Dánia CO2 kibácsátása 46 millió tonna. Egy apró, hat nullás szorzó lemaradt, kedves cikkíró. -
kisemlős #9 ja, ezen kuncogok én is, a humán légiirányítók is kibocsájtanak ennyit... -
Ender Wiggin #8 40 tonna megtakarítás? Ez kb 10 személyautó éves CO2 kibocsátása. Lófütty! Ettől lenne hú de jó a levegő? Valaki itt nem sokat gondolkodott, mielőtt cikket írt. -
Rigya #7 Az ilyen mérnökök lazán eldöntik az íróasztal mellett, hogy milyen legyen az időjárás. Gondolkodás nélkül belevezetnének a zivatarfelhőbe és utána a jól végzett munka örömével hazamennének. -
attes #6 Ha így megy tovább, alig lesz pilóta, akit kézzel tud utasszállítót vezetni, és élő forgalomirányítók. -
#5 Hurrá! -
finizlik #4 A repülés jelentős részében nem. -
Rigya #3 Tök mindegy, a kormányál még mindig pilóták ülnek. -
gosub #2 A profi légiirányítók hülyék lennének lelkesedni egy ilyen rendszerért, hogy munkanélkül maradjanak. A légiirányítással foglalkozó cégek meg vállalják olcsóbban? -
finizlik #1 Húha, mindjárt jön a flame, hogy na akkor most vírus meg minden :D