27
  • shaddam
    #27
    Bilibe lóg a kezed
  • Tower Guard
    #26
    Olyan nagy vita van mindig konzol és pc között...
    Ha kiadnák ide is oda is, lehet sokkal többet el tudnának adni, és nagyobb bevétel lenne.
  • Gyuszopapa
    #25
    Ja már lassan szüléskor konzol van a gyerek kezében.
  • hunwhite
    #24
    Manapság már a 3 éves gyereknek is konzolja van! Ezért van az, hogy ezen a fronton erősítenek a gyártók! A kedves szülő sokkal egyszerűbben és olcsóbban veszi meg a konzol cuccot mint egy ütős pc-t. Persze később a gyereknek kell majd pc is :)
    Ezért van az, hogy nagyon sok noob van a konzolos játékokban és persze egy pc-s profi meg ha bemegy egy ilyen játékba akkor fullcsiternek van kikiáltva :)
  • wednes
    #23
    Nem tudsz olyan játékot mondani, aminek alig volt reklámja mégis eladtak 4-5 millió belőle. A Witcher reklámja semmi, 20-30x kisebb mint a nagy címek esetében. Akkor szerinted az actinál hülyék, hogy elvernek 100 millát reklámra egy COD-nál?

    Azért mert NEKED bereklámozta bőven a PC-s változat előre, a konzol játékosok 90%-nak meg nem. Ezt kell megértened. Sokat számít, hogy mennyire sulykolnak valamit. A WIN95 hype-nál, volt olyan, aki levette a dobozt a polcról és megvette, aztán később jött csak rá, hogy ehhez PC is kell otthonra.

    Nem jobb, hanem biztosabb bevétel. És azért tolták el a konzolt, mert nincs elég kapacitásuk és pénzük a konzol hype-hoz. Most majd lesz.
  • Skynet
    #22
    Látom nem teljesen érted amit írok,de segítek.:)
    (Novaterra ez nekedis megy)
    Nem kell reklám MERT a pc változat bőven bereklámozta,és a pc megjelenés ELÖTT hangoztatták a konzol megjelenést,ennél több reklám tetszik nem tetszik nagyon nem kell a konzol változatokhoz, az bőven elég reklám hogy pc-n jó értékeléseket kapott és sikercím.
    A pc tűnt jobb bevételnek,,,Hát ilyet nem olvastam sehol ellenben olyanokkal hogy pc-n jobban megvalósítható stbstb...:)
    Ilyen kijelenteni hogy a pc tűnik a jobb bevételnek akárhonnan nézi az ember a világ legnagyobb ostobaságára vall manapság.

    MINDEN fejlesztő áttér elöbb utóbb arra hogy a konzol legyen az elsőszámú, és ez alól a sokáig nagy konzolhaterektől fröcsögött Blizzard sem kívétel mostanra.
  • wednes
    #21
    Nem kell reklám? A COD-oknál akkor szerinted miért költenek 100 millió dollárt reklámra?
    De a legtöbb hpye címre elmegy vagy 50 millió, csak erre. Pedig mondhatnánk, hogy nem létezik, hogy a COD-ról ne hallott volna bárki is, pedig... A legtöbb vásárló csak akkor vesz meg valamit, ha 24 órában 10x hall róla. Nem abból a 5-8%-ból kell kiindulni aki lesi a fórumokat, vesz újságot vagy olvas online stb. Nagyon sokan csak azt veszik, amit látnak a polcon (jó előnyös helyen) illetve, mikor a szuperkupa reklám idejében leadnak (COD). Még én is ismerek olyat itt magyarisztánban aki így vásárol, hogy polcról nézelődik.

    Ezt az ordenáré baromságot, ahogy fogalmaztál, meg a készítők mondták. És ezt mi sem támasztja alá jobban az a TÉNY, hogy PC-re jelent meg, eddig. Terveznek konzol verziót az is tény, mert abban még több pénz van. Csak azzal óvatosan kell bánni a kezdetekkor, mert ha ott bukás van akkor elúszott minden.
  • Laza
    #20
    Talán az sem véletlen, hogy a Blizz, akik eddig nagyon kerülték a konzolos kiadásokat, most a Diablo3 esetében mégiscsak elgondolkodtak egy lehetséges megjelenésen. Pedig a játék bejelentése óta ezzel a kérdéssel bombázták őket, és a válasz mindig 'nem' volt ... a mostani E3-on meg már arról beszéltek, hogy az irányítás megoldása folyamatban van.
    Mondjuk egy D3-at nem olyan bonyolult irányítani, hogy ne lehessen megoldani kontrollerre. Már PS2-n is jelentek meg hasonló stílusú hack'n slash játékok (Baldurs Gate: DA 1-2, Champions of Norath), és teljesen jól lehetett irányítani.

    És ha már téma, akkor a Torchlight letölthető konzolos megjelenése volt a Runic Games "best sale day in its history".
  • NovaTerra
    #19
    "Nem kell reklám" Ugye ezt nem gondolod komolyan? Aki nem megrögzött játékos, az nem bújja a fórumokat, lesi a dátumot, hogy mikor jön ki box-ra a W2. Jó reklámmal el lehet adni a szart is, de marketing nélkül a jó játék is könnyen megbukhat. Egyébként neked, mint játékosnak nem mindegy, hogy mire mennyit adnak el? Ha olyan oltári nagy siker lesz konzolon, hogy nem lesz többé witcher pc-re, akkor nem játszunk witcherrel pc-n. Ennyi. Minden hírnél dramatizáljátok a dolgokat és ölre mentek. Mintha bármelyikőtöknek is jobb lenne attól, hogy egy játék sikeresebb ezen vagy azon.
  • Skynet
    #18
    Már ne is haragudj miért kéne reklám? Kint volt pc-n beígérték a konzol változatot és hemzsegnek a fórumok a várakozó emberekkel,nem kell reklám az már megvolt azzal hogy pc-n jól szerepelt és a bemutatókon is látta mindenki.:)
    Konzolon fele ennyi idő alatt el fog menni az 1 millió ha nem mégtöbb. A fejlesztő meg majd elkezd gondolkodni hogy ha lesz witcher 3 mi legyen az elsődleges...És nem a pc lesz.
    "Itt most a PC-s tűnt biztosabb bevételnek."
    Ezt az ordenáré baromságot nem tudom honnan vetted hosszú idők óta szinte az egyetlen példa ahol a pc sikeresebb az a Portal 2,az is kérdéses mivel a ps3 változat mellé ingyen osztották a portal 2- pc változatát..:)
    Egyszerüen szinte még új fejlesztők a Witcher 2 volt a második alkotásuk konzolra nem fejlesztettek de ők is megpróbálják és kötve hinném hogy ha jól hozzák össze konzolra ne aratna sikert.
  • vg
    #17
    Már belefáradtam, hogy magyaráznom kelljen, hogy mit írtam. Olvasd el újra. Aztán újra, majd még egyszer. Talán felfogod.
  • Laza
    #16
    Ki beszél itt a költségekről? Az eladott példányszámról van szó.
    Az, hogy nekik pénzügyileg már megérte, meg hogy örülnek az eladott 1 milla példánynak, egy dolog, és mi is örülünk neki.
    A Sniper Ghost Warriorból is elment simán 1 milla konzolon, közben egy nagy rakás túró a játék.
  • wednes
    #15
    Konzol fejlesztéshez rengeteg pénz kell. Illetve nem is fejlesztéshez, hanem a reklámhoz. Az 4-5 millió+ eladás, már inkább ettől függ. Nem hiába dobták az első rész konzol változatát (és nem véletlen az se, hogy késik a 2. rész konzol verziója, pedig arról volt szó egyszerre jönnek), nem volt elég erőforrás. Itt most a PC-s tűnt biztosabb bevételnek. A konzol verzió sikere lehet még kérdéses. Mert hiába jó játék, ha nem kap elég figyelmet (aminek ára van) akkor nem tud bankot robbantani a CD Projekt.
  • NovaTerra
    #14
    Mintha nektek nem lenne mindegy mennyi fogy el box-ra, ps-re, pc-re. Részvényesek vagytok?
  • Gabe18
    #13
    Csak ha majd konzolon ugyanennyi idő alatt eladnak 3x ennyit, akkor a 3. résznél, vagy a következő játékuknál majd meggondolják hogy pc-re kell-e fejleszteni, vagy konzolra.
  • Gabe18
    #12
    Szerintem Nem pc játékosra gondolt 3-4 milliót, hanem hogy az 1 millió eladott Witcher 2-re jut 3-4 millió olyan aki warezba játszik vele.
  • wednes
    #11
    Én is kíváncsi leszek a konzolos eladásokra. Ha majd megjelenik akkor viszont, nyomatni kell ezerrel a CD projektnek a reklámot. Valószínű jóval több pénzért, mint, amennyibe a játék került.
  • wednes
    #10
    Egyrészt a wow-hoz harmad olyan erős gép kell mint a Witcher-hez. Másrészt ez egy rétegjáték, sokakat eleve nem is érdekel. A wow-osok nagy része ázsiai, nem is tudja, hogy ilyen játék létezik, vagy nem is játszik semmi mással.
    Idővel valószínű eléri a 2 millió db-ot is a Witcher 2 PC-n.
  • wednes
    #9
    Vicces hozzáállás az, hogy a befektetett pénz többszöröse jött eddig vissza? Persze, hogy örülnek neki. EDDIG 32 millió euró bevételt értek el, ez többszöröse a 7 milliónak. Ez nem egy COD, amit orrba-szájba reklámoztak, hatalmas költségekkel. Nincs is nálunk, annyi éhes marketinges, jogász, igazgató, mint Acti-nál, akinek muszáj havonta cserélni a villát (na oda tényleg kell a nagy lóvé).

    A PC-k 98%-a meg nem gamer kategória. Nálunk is van 4 PC, abból 1-et lehet gamernek nevezni, az is alsó-közép kategóriában.
  • vg
    #8
    Vicces hozzászólás, annak tudatában, hogy hány pc van a világon... 3-4 millió PC játékos a világon? Hát persze, van az úgy 20* annyi, ha már csak a WoW közel van a 10 milliós taglétszámhoz. Biztosan nagyon örültek a gyér eladásnak, még buliztak is rá.
  • Skynet
    #7
    Örülnek mert még nem adtak ki konzoljátékot de az 1 millát szerintem x360-on kb fel ennyi idő alatt el fogja érni ha nem többet.
    Szép eredmény ez pc-n de állítom hogy van vagy 3-4millió játékos.:)
  • wednes
    #6
    A "szenved" kifejezés nem kicsit ferdítés.
    Pont, hogy nagyon örülnek neki, hogy ilyen hamar megközelítették az 1 millió példányt. Első héten volt 400 ezer, már nyereségre tettek szert. Ugyanis a fejlesztési+ marketing ktg. került nekik 7 millió euróba. Igen ennyi pénzből is össze lehet hozni egy kiváló, tartalmas, szórakoztató játékot.

    Egy COD-hoz persze, hogy több kell, mert ott meg 100 milliót is elvernek reklámra. Konzolon a reklámra elköltik a fejlesztési költség többszörösét, azért bukás 1-2 milliós darabszám ott.
  • Laza
    #5
    Manapság nem a PC a piac, ezt meg kéne már érteni. Ha valaki pénzt is akar keresni a játékával, akkor inkább konzol fronton próbálkozik először.

    Ott a Witcher2, eddig csak PC-n jelent meg, és csak szenved, hogy valahára elérje az 1 milliós eladott példányszámot. Konzolon ennél jóval gyengébb játékból is elmegy az 1 milla.
  • Skynet
    #4
    Abból a 2-300 ezer emberből akik pc-re még mindig agyatlanul megveszik ezt az új COD címre abszolút nem méltó szemetet hogy 2-3 hónap után elfelejtsék,biztos lesz akit ez a hír fel fog izgatni...:D
  • Marko001
    #3
    Vagy inkább egy "Gyökkér edition"? :D
  • Seth
    #2
    Kemény vagy mint egy hardened edition
  • hkoDAVID
    #1
    LÁL! Hardened edition! XD

    Inkább: Gyökkér edition! Ott szenvednek a béna joystick-ukkal, fele úgy játszanak mint egy egeres, ráadásul a konzolos réteg se alkalmas erre az egészre alapból. Még hogy hardened edition...pff