29
  • llaszlo
    #29
    Egy elvakult applefan beböfögését olvashattuk. Köszönjük Emese!
    Ezt egy MacBookról írtam.
  • bakagaijin
    #28
    Emlékeim szerint még egy jó ideig kötelező a papír IS, plombált tárolóban. Tehát ha az iPad-jukat lekaratéjozzák, lekávézzák, lemerítik, lefagyasztják, akkor feltörik a plombát és használják a papírt. Azért csinálják így, hogy lemérjék elég megbízható-e a csak-digitális megoldás. (A hangsúly az elég megbízhatóságon van, mert pl. a két pilóta is kaphat szívinfarktust egyszerre :)).

    Egyébként megjegyzem a repülőgép többi része is számítógépesített, sőt, az autód is amit vezetsz... A gázpedál amit nyomkodsz már csak a számítógépen keresztül csinál bármit is.
  • farrvince
    #27
    Ez érdekes,tudod nézz utánna a statisztikáknak hogy hány ember mond le az iPhoneről és utánna mond hogy szar.....A másik dolog meg hogy nézd meg a toplistákat hogy hány telefon van elötte és utánna mond hogy a Nokia jobb....
    Amiben igazad van az az hogy az androidos telefonok szarok!
  • llaszlo
    #26
    Van olyan ismerősöm aki ha egy fénymásoló közelébe megy akkor az rövid időn belül elromlik. Nincs rá logikus magyarázat, de eltiltották őt a fénymásolástól. És ez nem vicc hanem tényleg megtörtént. Nem nyúlt hozzá elég volt a puszta jelenléte.
    Nálad az okostelefonok mennek sz@rrá. :)
  • llaszlo
    #25
    Nyilván hülyék ülnek ott és ők nem gondolnak olyanra, hogy lemerülhet, lefagyhat meg hasonlóak. Gratulálok, azoknak akik eleve ezt a sok baromságot felhozták.
    Korábban is volt már ilyen kezdeményezés, de az közel sem volt ennyire jól használható ezért váltottak iPad-re amikor még a többi tablet ehhez képest a béka.... alatt volt. Tehát nem is volt alternatívája ma már van, de azt megint egy év lenne letesztelni. És nyilván több, mint egy év alatt több ezer óra repülés alatt nem tudták letesztelni normálisan, hogy mire is használható és mire nem és csak "üzleti érdekből" kockáztatját többezer utas és személyzet életét na meg a több milliárdos gépeket.
    Gratulálok ehhez a gondolkodásmódhoz.
  • YMan
    #24
    Farrvince:
    Nem, nem volt megpiszkálva, 2x cserélt Iphone 3g volt T-mobile-os, és 2008ban vettem. Zsír újra cserélték és most az utolsó a fiókban hever, csak tesztelési céllal tartottam meg (IOS programozás) Van Androidos telóm is, Samsung Galaxy Spica, az ugyanolyan fos telefonnak mint az Iphone, szereti a teló a kb 20%-os töltöttségét aránytalanul rövid idő alatt elveszteni. Miután ez a szar is cserbenhagyott váltottam egy alap 25e forintos Nokiára... ha ez is... akkor nem tudom, nem lesz telefonom :) Ipad-em van, azt szeretem, de az is fagyott már ki úgy, hogy restartolni kellett..
  • sanyicks
    #23
    LOL :)
  • nextman
    #22
    Es mi van ha felvisznek 3 ipadet a pilotafulkebe?
    Nem fog mind egyszerre torni, fagyni, lemerulni.
    Nem gondoljatok, hogy ez problema lehet.

    Amugy lehet nehezkes lenne, de van hangvezerles is, ha razkodik a gep, es nem tudsz konnyen tapicskolni.
  • farrvince
    #21
    Neked mien iphoned volt?Kinai másolat?
    Mert nem csak neked van és te vagy az első aki ilyent mondott,ilyen marhaságot....
    Vagy pedig a fagyás azért volt,mert az OP rendszerét kicsit megpiszkáltad....
    Az iPhone a világ első es legjobb SmartPhoneja,ugy mind az iPad:Az iPad is a világ első és legjobb Tablet PC-je!!
  • YMan
    #20
    "Lefagy:Az iOS OP rendszernek a könyvtárában nem szerepel ez a jo,egy szóval nem tud lefagyni"

    Nem a szart nem! 3 iphone mindegyike produkált nekem lefagyásokat, volt olyan is ami után komplett csere jött.
  • blasko1990
    #19
    épp az a lényeg , hogy van külső áramforrása és különálló is , tehát esetleges rendszerhiba esetén használható , bárhol , bármikor a gépen...
    a fagyásról annyit , h nemtudom mennyire ismeritek a cuccot , de ugye elvileg egy notebook lefagyási valószínűsége magasabb , az én macbook-m 2,5 év alatt egyszer se fagyott le , úgyhogy nemhiszem h nagyobb probléma merülhet fel..
  • csimmasz
    #18
    A könyveket kidobni egyenlőre nem fogják az tuti, előbb bizonyitania kell és akkor is minimum pilótánként egy a redundancia miatt.
    A későbbiekben szerintem a fedélzeti rendszereket fogják valahogy ugy alakitani, hogy az ipaddal kommunikálva már keresni sem kell, azonnal előugrik a megfejtése a hibajelzésnek,stb.
    Számomra az nem világos, miért nem tudja alapból a repülőgép, amikor tele van kijelzőkkel meg fedélzeti computerrel?
    Ez alapból bele kellene hogy legyen installálva, igy tényleg könyv sem kellene.
  • willcox
    #17
    Az egy dolog, hogy egy ilyen, vagy hasonló eszközön gyorsabban lehet valamit megkeresni, mint kézikönyvet lapozgatni. De ez nem kiváltja a kézikönyvet, hanem azzal együtt adhat segítséget az irepülőn az ipilótának. Aztán ha az igagyi beszarik, akkor még mindig ott van a kézikönyv. Egyébként meg a cikk sima melópityu reklám, amiből majdnem minden napra jut egy.
  • lapaleves
    #16
    "hany ember allna neki fotozni"

    egy sem. mindenki ölne azért, hogy elsőre lekerüljön egy valós vészhelyzetben. ahhoz túl sok airportot láttak.

    volt anno valami teszt diákokkal, hogy kap x összeget, aki először (első x ember között?) tud kiszállni a gépből. valami olyasmi lett a vége, hogy a vészkijárattól 3 vagy afeletti sor távolágból sosem jutsz ki.
  • farrvince
    #15
    Ekkora baromságokat még nem láttam....Lemerül?:O-Ez mi???A repülögép pilota fülkéjében talán nem fér el egy USB?Amibe esetleg bedugják és akkár a gép rendszereivel is sync-jék a cuccot?
    Lefagy:Az iOS OP rendszernek a könyvtárában nem szerepel ez a jo,egy szóval nem tud lefagyni
    Eltörik:Repülés közbe mégis mitől törhet el egy iPad??Talán a pilota miközbe néz valamit rajta odavágja?Vagy ráül a copilota,megesik...de nem igazán általános
  • lapaleves
    #14
    én úgy tudtam eddig, hogy egy nagy könyvük van, abban van minden információ.

    azért nyilván illene alacsony légnyomású teszteket meg törésteszteket is végezni, mielőtt csak úgy kidobják a hardcopyt.

    eleve ott kezdődik, hogy minden műszerből 3 van, hogy ha egy elromlik lehessen tudni melyik. akkor ipadból is legalább 2 kéne legyen, ha műszerekkel közvetlenül is kommunikál, akkor meg ugyanúgy 3.

    meg kíváncsi lennék egy komoly vészhelyzetben, mikor az egész gép majd' szétesik hogyan pötyögi be emberünk a keresőszavakat. voltam már úgy, hogy teljesen normál utazási körülmények között éppcsak nem kapaszkodtam a székbe, amihez egyébként oda voltam szíjazva. egy index szerint kézikönyvben keresés ilyen körülmények között elég jó hatásfokkal működik, a szaros tapiképernyőn meg csak a öixü9rqjgxömgie meg ilyesmi menne.
  • kvp
    #13
    "akkor mi a túróért kell minden leszállás és felszállás alatt kikapcsolni minden mp3 lejátszót, laptopot, mindent?"

    Az ilyen keszulekek hasznalata zavarja az emberek koncentracios kepesseget, tehat nem tudnak odafigyelni a szemelyzet utasitasara. Tehat nem a gep elektronikajat hanem a gep mukodeset (utastajekoztatast, veszhelyzeti mentest) zavarjak a keszulekek. Peldaul ha lehetne zenet hallgatni, ki hallgatna vegig az utaskiseroket vagy ha menekulni kell egy gepbol, hany ember allna neki fotozni ha be lenne kapcsolva a telefonja?
  • endale
    #12
    Jajj-jajj lemerül és soha többé nem tudnak leszállni mi lesz most?? Vagy tönkremegy vagy leesik!!!

    Ilyenekre tuti nem gondoltak mikor kitalálták, remélem olvassák az sg fórumot és újból megmenekül a világ.
  • darkspace
    #11
    Nem hiszem, hogy minden egyes papír alapú dolgot feltöltenek egy ipadre, hanem csak a gyártó által megadott használati utasítást. Ha kigyullad az 6319-es lámpa az mit is jelent. Ne kelljen mind a 3 db 4000 oldalas könyv függelékét átnézni, hanem csak bepötyögik és megvan a megoldás stb.

    Bár amilyen költséghatékonyak akarnak lenni, lehet tényleg mindent rátesznek egy ilyen eszközre.
  • Sippie
    #10
    Baszott jó egy reklám ez, de kötve hiszem hogy ne lett volna már hasonló megoldás korábban.
  • item
    #9
    Zuhanunk zuhanunk SOS,zuhanunk!!! Ezt nem hiszem el,még most is játszol ?? james,lépj már ki az angry birds-ből,mert minnyááá széthasad a géptörzs!
    A pilótafülkéből utoljára hallható hangok: juhúúú,jííháá,megvan a 20-as szint! He,zuhanunk ??? azta ku.......ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss....
  • kalozkopia
    #8
    Egyet kell értenem az előttem szólóval. Mégpedig azért mert több mint 850 repült óra van a hátam mögött szimulátorban, az IVAO hálózatán, és szerintem is minimum egy megközelítési térkép, és egy gorund chart papír alapon meg kéne, hogy legyen a fülkében, mert mi van ha a 'megbízható' alma, tényleg lemerül, összeszarja magát a touch screen, vagy akárcsak szanaszéjjel fagy?? Nem keringene azért a pilóta, mert vektorálással lehozzák, de igen igen kellemetlen lenne. Mondom ezt úgy, hogy tech/kütyü mániás állat vagyok. Minden kütyüért, és tech cuccért rajongok. (Kivéve apple cuccok, mer' fos mind :D )
  • kisemlős
    #7
    Mekkora baromság! Lemerül az iPad, vagy tönkremegy, és a pilóta kering a végtelenségig... persze kiegészítőnek jó lehet, de nem hiszem, hogy a térképeket pótolná...
  • EnxTheOne
    #6
    Telefont átálit repülö modra. Nem tudsz hivni, téged se, és a repcsit se basztatja.
  • KRTuning
    #5
    Repülés előtt listaellenőrzés, közben angry birds, utána fekete doboz kutatása a földi hatóságok által. De az ipad még mindig tart...
  • sanyicks
    #4
    De ez eplö ez kifinomult és kétszer elképesztőbb. Ez nem zavar semmit. Amúgy az mp3 lejátszóra laptopra ráfogni hogy zavar is egy faszság...
  • Jozsó
    #3
    Ha most végre ki is próbálták (amit egyébként mindenki tudott már), hogy az ilyen kütyük abszolút nem zavarják meg a gép elektromos rendszereit, akkor mi a túróért kell minden leszállás és felszállás alatt kikapcsolni minden mp3 lejátszót, laptopot, mindent?
  • FoodLFG
    #2
    iPad = az új robotpilóta!
    "better than the original!" Munkák Pityu ajánlásával.
  • Tetsuo
    #1
    Lassan muszerfal sem kell...