27
  • T0nk
    #27
    A valóság már megint sokkal prózaibb lesz, mint ahogy jelenleg is prózaibb mint ahogy pl az 50-es 60-as években elképzelték kétezertizenegyet.
    Gyanítom, hogy kissebb bajunk is nagyobb lesz, mint ezzel foglalkozni.
  • jamboox
    #26
    "repülőgép 50-100 utast szállít majd"

    2050-ben, egy túlnépesedett bolygón ennyire lesz képes? És mennyibe fog kerülni a jegy? A Concorde végzete is az volt, hogy drága és gazdaságtalan volt.
  • Komolytalan
    #25
    Azzal mégse mehetnek a kiállításra, hogy egy rakás sz.r vagyunk, olyan buták mint a hó, nem tudunk semmit se, de manager fizetést azért kérjük, 2050-ig.
  • Kindred Blades
    #24
    Már a nevénél megbukik: Zero Emission Hypersonic Transport
    A hiperszonikus sebesség Mach 5-öt jelent, míg ez csak a hangsebesség négyszeresét képes átlépni, azaz sima szuperszonikus jármú. Innentől ne várják, hogy a szakmában komolyan vegyék őket, max az ámuló köznépet és a laikus újságírókat tudják cikkírásra venni. Persze ennyi elég is a jó bevételhez.
  • Thrawn
    #23
    2050-re az Ariane hajtómű kb. 70 éves lesz. Mintha egy mai autóhoz kurblis indítót terveznének.
  • Sir Ny
    #22
    Szerintem a legyen minden! a legjobb kétfarkú kampányszöveg.
  • NEXUS6
    #21
    Rosszul tudod: örök élet plusz 10 év.

    Kétfarkú Kutya Párt - TM
  • NEXUS6
    #20
    Ez a lényeg.
    Majd szépen versenyeztetik őket egy tenderen. Aztán véletlenül egy nyertes sem lesz. A százmilliós pályázati díjakat valami manegér cég elteszi. Az anyacégek meg kapnak egy ígéretet, hogy a köv tenderen is indulhatnak.
    Majd 50 év múlva.

    Te meg faszikám addig is trombózist kapsz a 8 órás út alatt, ami Njúlyorkba érkezel.


    Ennek 300 utassal, már vagy 30 éve működni kéne, vagy valami hasonlónak.
  • kvp
    #19
    Az angol skylon ugyanezt tudna egyfajta, de 3 uzemmodu hajtomuvel. Ott meg annyi elony is van, hogy mindharom mukodesi modhoz ugyanazt az uzemanyagot hasznalja, csak a hajtomu geometria es az oxidaloszer forras valtozik. Mondjuk az uzemanyag/hasznos teher arany ott is ilyen rossz, tehat megoldhato, de tul draga lenne. A hataridot meg mindig ugy tuzik ki, hogy addigra a mostani vezetes eppen nyugdijban legyen.
  • Lucy in the Sky
    #18
    A "ZE" karakterpártól mindig agyf*szt kapok. Mint a reklám, hogy "ön vezetés közben energiát termel"... Dehát kő a népnek a cirkusz, főleg kenyér már nem jut, bioüzemanyag mint a jövő energiaforrása, meg persze ingyensör és örök élet :D
    A 2050-re várható, mai fejjel elképzelhetetlen energiaszűkében hiperszónikus repülés, 2 ballaszt hajtóművet cipelve végig, bizonyára ez a jövő. Most azonnal eladom minden vagyontárgyam és rohanok részvényt venni...
  • gombabácsi
    #17
    "20-30 évig lehet vele hitegetni az embereket és befektetőket, addig meg majd történik valami"

    Ez itt a lényeg... sajnos a fél értelmiség így áll hozzá a dolgokhoz...
  • csimmasz
    #16
    Azért, ott csücsülni azon a sok hidrogénen meg oxigénen?
    Elég meglőni messziről és felrobban az egész,gondolom Bin Láden utódja imádni fogja.
    Nekem ez kicsit túl bonyolitottnak tűnik.
  • Deus Ex
    #15
    A makett elsődleges célja a hajtóműrendszer láttatása, emellett ad valamilyen fogalmat a sárkány koncepciójáról. Ezért távolították el a zavaró részeket.
  • Deus Ex
    #14
    A hír inkább jelzés értékű annyit mond az EADS, valamilyen mértékben ők is foglalkoznak a területtel.

    A felvázolt koncepciót nehezen lehet komolyan venni, a hármas hajtóműrendszer inkább tűnik a probléma felvázolásának - nevezetesen, a fel és leszálláshoz, alacsony és közepes magasságú lassú kamillázáshoz a hagyományos gázturbina, a gyorsításhoz a rakéta hajtómű, a nagy sebességű utazáshoz pedig a torlósugár-hajtómű illeszkedik legjobban - mintsem a megoldásnak (kétféle üzemanyag és üzemanyag ellátó rendszer, egyidejűleg két hajtómű ballasztként cipelése, a siklórepülő üzemmódot utasszállítónál szerintem 2050-ben sem bírja ki röhögés nélkül az illetékes légügyi hatóság, mindemellett a jármű teljesítménye csak olyan kis mértékben haladja meg az SR-71-es hasonló adatait, hogy ezért az előnyért véleményem szerint teljesen felesleges a rakétahajtóművel bonyolítani az életet). Marketing szempontból közelítve, elképzelhető, hogy pár év múlva a járművet a három hajtóműtípus kedvező tulajdonságait ötvöző, egyetlen, újszerű elvű hajtóműtípussal - lásd Skylon - mutatják be ismét, és ez az öszvér csak arra kellett, hogy érzékelhető legyen a bejárt út.
  • Hawaii
    #13
    Ugyanazért, amiért az animációban áttetszővé válik a gép.
  • EnxTheOne
    #12
    A terroristák miért vágtak rá lyukat? Kellet nekik a nemesfim? :D


    Jöjjön már egy "szakértő" és irja le hogy miért lyukas a repcsi. :D
  • karesz6
    #11
    Azért lyukas a repcsi szárnya mert a tervek a terroristák kezébe kerültek. :)
  • EnxTheOne
    #10
    Egyébként a repjegy mennyivel lesz olcsobb? :D

  • EnxTheOne
    #9
    Én is erre gondoltam elöször. Miért 50 éves technologiábol csinálnak gépet? Miért nem jó 5, vagy 10 éves?


    Egyébként miért lyukas a repcsi szárnya? :D
  • thsanyi5
    #8
    Mikor ilyesmit látok eszembe jut, hogy nekem 1 óra 45 perc míg vonattal beérek 70 kilométerről Debrecenbe XD
    Ha tényleg 2050-re tervezik akkor kívánom nekik, hogy előtte feltalálják a teleportációt ami embereket is képes szállítani. Ha 1-2 évvel a repülő üzembe helyezése előtt megindul terjedni a teleport az pont jó lesz.
  • orkaman
    #7
    2050-re tervezve.. addigra már tuti érezhető lesz az olajkitermelés csökkenése.

    nagyon.

    az is lehet ez tuti jó PR célokra, 20-30 évig lehet vele hitegetni az embereket és befektetőket, addig meg majd történik valami.
  • endrev
    #6
    Én meg azon röhögök, hogy 2020/2050. Tehát 2050-ben egy harmincéves technológián alapuló repülőt fogunk kapni? Ha szó szerint kell érteni a "rendelkezésre álló technológiát", akkor 40-50-évest. Hülyék ezek? :D
  • norbi4567
    #5
    Én alapból ezt a bioüzemanyagos cuccot nemértem. Amíg előállítják addig szerintem simán elhasználnak annyi energiát(gondolom többnyire áramot, na de az se csak megújulóból meg atomból van)hogy tisztább lenne elégetni a kőolajszármazékot egy jó hajtóműben :/

    Oké hogy a kőolajból már nemnagyonvantúlsok és váltani kéne, de sztem ez így akkor se jó.
  • gezu1025
    #4
    Már 10-20 éve ez kellene, hogy az alap legyen.

    Csak egyszerűbb formában, mert ez a sok fajta hajtómű, ki-be kapcsolgatása nem a legjobb megoldás, eleve minek a rakéta hajtómű? Kihagyható lépcső. 32 000 méter? minek? Megy az elfogadható sebességet ramjettel alacsonyabban is. Máris egyszerűbb a dolog. Algából nyert bio üzemanyag minek? Ha jól van összerakva a hajtómű a sima üzemanyag sem szennyez sokat. Nem itt kell a légszennyezést megfogni, hanem az energiatermelésben erre most lekapcsolják az összes atom erőművüket itt-ott és majd égetik a szenet. Hát taps.
  • nett
    #3
    Mert akkor már nem lesz aki számonkérje.
  • atomabszorpcio
    #2
    hogy igénybe tudd majd venni a nyugdíjas kedvezményt.
  • okosan gyerekek
    #1
    ehhez mért kell 40 év?