14
-
#14 Igen, abban igazad van, hogy jó tudni a számítógép történelméről és jó azt is tudni, hogy a gép nem tízes számrendszert használ, de erre elég lenne 2-3 tanóra is...
De az info tanárok úgy gondolják, hogy ebben merül ki minden oktatás, ezt nyomják minden évben!!!
Most először került olyan info tanár a lányom osztályába, aki gyakorlati dolgokat tanít : hogyan használják a Total Commandert, hogyan regisztráljanak email-címet, hogyan küldjenek-fogadjanak emailt, hogyan formázzanak levelet szövegszerkesztőben (és a szövegszerkesztő használata), stb...
Szóval most látom először, hogy nem olyannal tömik a lányom fejét, amit soha semmire nem fog használni (viszont lehet egyest adni rá), hanem mindennap szükséges dolgokkal!
Szerintem az is kétségbeejtő, hogy nincs számítástechnikából egy előírt tanterv minden osztályra, miért hasra ütve tanítanak a tanárok azt, ami épp az eszükbe jut és össze-vissza?!...
-
Nailyenugysincs #13 :D:D:D -
#12 A mi középsulinkba a tanár töltötte a pornót. Oszt? :D -
Nailyenugysincs #11 értem én mit mondasz de ha a gyerek úgy jön fel a középiskolába hogy nem tud helyesen írni meg nem tud egytagú számokat szorozni osztani akk el kéne gondolkodni. sokmindenre elég lenne a 8 év ha a tanárok rendesen végeznék a munkájukat. Am ezzel az "általános műveltséggel" se értek egyet. Mert még soha nem volt képes senki megmagyarázni hogy ha ismerek egy verset vagy tudom egy több száz évvel ezelőtt élt ember életrajzát akk az miért jó nekem. mi a 7köznapi életben is hasznosítható értéke? mindig csak azt mondják hogy tudni kell. De attól hogy tudom még nem fogok tudni vele dolgozni, nem lesz egy hasznos szakmám amivel kezdeni is tudok vmit. az jó ha az alap matekot(terület, kerület stb) megtanítják de nem kéne túlzásba vinni. ha vki műszaki vonalon akar továbbtanulni akk az tanulja meg ha szakosodik. erre lenne jó a középiskola. az általánosban megtanítják az alapokat amivel már lenne elképzelése a gyereknek hogy mi érdekli(mert azt hülyeség elvárni egy 14 éves gyerektől hogy tudja hogy mit akar csinálni a következő évtizedekben) Ha meg végzett a nyolc évvel akk már lehetne szakosodni és nem úgy mint a mostani szakközépiskolákban hogy ugyanúgy tanulnak minden hülyeséget mint egy gimnáziumban ami télleg az általános iskola továbbvitele, hanem ha informatika szakra megy akk legyen heti 10 infója, másik 10 matek, egy kis fizika meg angol ami még kellhet egy műszaki embernek. és úgy menni főiskolára hogy érti is amit csinál nem csak nyelvelógatva tanul a zhkra. -
Zolorado #10 Rohadt nehéz matekot? Igazad van, a tudás a hülyéknek való! Amit rohadt nehéznek nevezel, az középiskolában az alap. Ami középiskolában rohadt nehéz, az egyetemen alap. És nem csak annak, aki matematika szakra megy, hanem minden természettudományi szakon! Amiből jelenleg hiány van. Arról nem is beszélve, hogy az általános iskolai matekot lehet használni az életben: területszámítás, törtek, százalékszámítás, stb. Persze az olvasás sem kevésbé fontos, de azzal a mentalitással, hogy "a kötelező olvasmányokat elég megnézni videón", nem is kell mást várni...
De a témához kapcsolódva: a mi időnkben, jó 10 éve, még nem volt internet az iskolában, a többségnek számítógépe sem volt otthon. Már akkor is a számítástechnika történelmével és a 2-es számrendszerrel kezdtünk, ez nem csak valami hiánypótló, hanem ahogy már írták, általános műveltség. Jöt a PC felépítése, az alapfogalmak, hardware, software,stb... majd a programozás. Hülyeség, hogy "nem kell ilyen nehéz dolgot tanítani", mert van több olyan programnyelv, amit kifejezetten oktatásra használtak/nak, pl quickbasic. Egyáltalán nem nehezek, és a logikát nagy mértékben fejlesztik, arról nem is beszélve, hogy ha valaki majd szeretne programozással foglalkozni, akkor kiváló alap, hiszen végülis minden programnyelv egy kaptafa... de ha valaki ezt nem találja elég hasznosnak, még mindig ott a HTML, nagyon egyszerű, és könnyen hasznosítható, a gyerekeknek is sikerélmény lehet, ha elkészítik első saját honlapjukat.
Azzal sem értek egyet, hogy "a gyerekek már mindent tudnak", mert ugyan autodidakta módon nagyon sokmindenről szereztek ismereteket, de ezek inkább részlegesek, felületesek. Ezeket a hiányokat be kell pótolni. Meg kell nekik tanítani a biztonságos internethasználatot, a netikettett, a windowst, az office-t, de meg kell mutatni a linuxot és az alternatív lehetőségeket is.
Ha arról szól az óra, hogy mindenki azt csinál, amit akar, akkor rosszul csinálják! -
Nailyenugysincs #9 Az a baj hogy ezt nem mindenhol lehet megtenni. Az ok hogy a programozás érdekesebb mint a géptörténet de egy általános iskolában lázadnának ellene hogy ez még nem nekik való meg a franc tudja de ha a már első osztálytól kezdve komolyan vennék a tanítást akk nem csak a középiskolában tanulnának meg írni olvasni és alapfokon számolni. Mert volt nálunk vmi felmérő ami vmi számolási gyorsaságot mért amiben 2*2=4 meg ilyenek voltak de ebből öt perc alatt nagyon sokat kellett megcsinálni és a matektanár mondta hogy vki a 3*3ra ráírta hogy 8. Meg hogy akik most jöttek kilencedikbe nem tudnak mondatot elemezni(ami mondjuk baromság mert nincs értelme) és rendesen olvasni se tudnak mert semmit nem csinálnak az általános iskolában. szal a 8 évet nem arra kéne ott elcseszni hogy millió verset megtaníttatnak velük meg le akarnak nyomni a torkukon mindeféle rohadtnehéz matekot hanem a télleg alap és később is használható dolgot mint írást és olvasás megtanítsák a gyerekeknek. -
chuky123 #8 Én még a netet is letiltanám(tatnám) számtech órán max intranetet engedélyezném.
Kérdem én minek internet számtech órán. Jó tudom már nem is hívják hanem "informatika" óra. Mi időnkben programozást (paskal-basic) tanultunk. Szóval lényeg hogy vmi hasznosat tanuljanak. Ne "szabadfoglalkozás" legyen elvégre tanár nem lötyögésért, lógásért kapja a fizetését. -
#7 A szamitogep alap mukodeset, elvet, tortenetet azert jo tudni. Ma mar az alapmuveltseg resze lehet. Szvsz nem baj, ha elmagyarazzak a diaknak, hgy a gep nem tizes szamrendszert hasznal es nem egy majom ul benne.. :) -
#6 Itt Ózdon is ugyan az a helyzet. Dolgoztam iskolában,ahol a infó órán a gyerekek fele pornót nézeget, a 12 éves kislányok (18-20 évesnek hazudva magukat)chatelnek vadidegenekkel, de volt olyan is hogy az egyik leányzó a rotten.com-ot nézegette... -
#5 Nem csak Kárpátalján ilyen a helyzet, hanem Mo-on is...
A gyerekeim évek óta arról számolnak be, hogy amikor elmarad a számtech. óra (tanár beteg, tanár nem ér ár, vagy tanár unja a tanítást) akkor "szabadfoglalkozás" jelszóval mindenki azt csinál, amit akar...
Ez volt az általános iskolában is, középiskolában is...
Én a munkám miatt mindig a gép előtt ülök, ilyenkor a fiam gyakran bejelentkezett az MSN-en, onnan is tudtam, hogy megint "szabadfoglalkozás" van...
Facebook, iwiw, online játékok, vagy akár pornó oldalak...
Vigyorogva mesélték, hogy volt amikor a helyettesítő tanár meglátta, hogy egyikük pornó oldalakat nézeget, "ejnye-bejnye" véleménye volt és hogy legalább ne ilyen feltűnően csinálják!...
Jó dolog a számítástechnika, de az órákon már nem nagyon tudják a tanárok mit tanítsanak, hiszen a gyerekek többet tudnak náluk az általános használatról.
Erre tanítják nekik a kettes számrendszert, meg a KB, MB átszámítását, meg a számítástechnika történelmét, aminek nem sok értelme van, nem is túl érdekes...
Azt is tapasztalom, hogy a tanárokra van bízva, mit tanítanak: tankönyv nélkül, ami éppen eszükbe jut, nincs előírt tanterv...
-
#4 Hölgyeim,Uraim!
tegyük hozzá , mindez a fake proxyt, a Hidemyass-t és társait nem veri át, ott ahol már az általános iskolákban születnek, infurmatikus zsenik. -
#3 Automata szures, blacklisttel meg egyebekkel. Mint sok mas helyen is.. -
lcee #2 inkább olyan iskolát keressenek ahol nem néznek pornó oldalakat
Nem tudom elhinni hogy lenne ilyen :) -
amitakartok #1 És kíváncsi vagyok, a szűrést vajon hogy oldanák meg? Szimpla blacklist nem menne annál az egyszerű oknál fogva, hogy túl sok az ilyen oldal. Automata szűrés meg csomó normál oldalt is megfogna a rohadt hirdetések miatt.