26
-
Sir Cryalot #26 Jó a 3D meg minden viszont nem tudom mennyire lenne jó ezzel játszani napi 2órát.
Főleg ha látás károsodást okoz mint ahogy írják.
nekem 2-3 naponta megvan 3-4 óra, kurvajó. Olyan is volt hogy 11 órát nyomtam le, meg sem éreztem. Szokás kérdése, a szemkárosodást balfaszok terjesztik, a 3d szemüveget használhatod normálszemüveg előtt, jó nagy nekem is az orrom végén lóg. -
epsylon #25 éppen ezt akartam írni én is -
geronemo #24 Még jó, hogy örökletes szembetegséggel születtem, tehát a szemüveges 3d nekem ki fog maradni úgy érzem! -
#23 Van valami a cikkben, hisz valamerre mennie kel la grafika már sokkal többet nem szépülhet akkor mi marad? naná hogy a 3d egyébként meg a mozi meg az otthoni videózás is affelé halad ebből azért következik, hogy előbb utóbb a játékok is ugyanoda fognak jutni, csak jöjjön ki végre egy olyan megjelenítő amihez nem kell szemüveg, ahogy az meglesz semmi sem áll majd az útjába a terjedésének, mondjuk most sem :) -
Sir Cryalot #22 nem kell giccses 3d modeleket csinálni, mocap sokkal fontosabb, meglehet nézni a Borderlands-t vagy épp modeleditorral ki lehet ue3as játékokból csempészni dógokat. -
Mat666 #21 Jó a 3D meg minden viszont nem tudom mennyire lenne jó ezzel játszani napi 2órát.
Főleg ha látás károsodást okoz mint ahogy írják. -
Merces #20 ....baszkikám egy mai 3d modell akármelyik játékban kb 30 óra munka , összehasonlitásként olyan 3-4 éve ez 7-8 óra volt, mássz fel akármelyik a témával foglalkozó oldalra és garantáltan profikkal is fogsz találkozni akiket biztos kényszeritenek hogy oda postoljanak a témával kapcsolatban mer különben utálják, aztán menj és nézz meg pár koncept artot,és gondolkozz el rajta hogy fele annyi részletböl is megértette volna a modellező, texturázó hogy mit is kell csinálnia.Meg persze vannak olyan fejlesztők is akik kelet európában rágják a panel küszöbét, vagy Indiában 3 dollárért végzik el a 250k csákó munkáját, és ezek a négerek vannak többen , nem a levegőbe beszélek próbálj meg freelance grafikusként munkát találni annyiért megcsinálják amennyiért nekem nem éri meg a fáradtságot hogy megirjak egy emailt.
Végezetül: ne fárassz tovább nem fogsz megnyerni egy olyan vitát amiben csak te látod az ellentétet,ráadásul az érveid is elég gyengécskék..no szia. -
Komolytalan #19 Egy játékot nem 1 fő fejleszt. Szuverén jogod szeretni a munkádat, de nem fogsz magadnak plusz munkát csinálni ha nem szükséges. Ha igen hülye vagy.
A főnököd - tökmind1 hogy kiadó, vagy sima cégtulaj - nem fogja azt mondani, hogy csináld úgy hogy 2x annyi ideig tartson, de élvezd is. Sőt, még azt se fogja mondani, hogy tartson 2x ideig, ha egy picivel jobb tud lenni, mint az elvárt. Nem, ne tartson tovább, hozza a követelményt, a lehető leggyorsabban. Ideje volna felnőni.
A fejlesztő pénzért dolgozik. Kőművesnek, péknek azért nem megy el, mert ahhoz nem ért, és az egyébként is egy nehéz munka, kényelmesebb fűtött-hűtött irodában ülni. USAba mostanában keresnek tapasztalt közösségi játék fejlesztőket, 250ezer USD éves fizetéssel. Amiből egy Lambo azért simán kijön még azután is, hogy megél belőle (nem kell új, jó a 2 éves is). És azért lássuk be, a közösségi játékok fejlesztői nem a játékipar krémje. -
Merces #18 Sarkitás Iróni ismerős szavak vagy definiálni kell? Gyakorlatilag azt állitod hogy amit én irok az kizárja azt amit te. attol hogy pénzt keresel vele még szeretheted a munkádat és aki kreativ tevékenységet folytat az álltalában szereti is csinálni.Nyilvánvalóan sarkitasz...Mert szerinted minden egyes játékkészitő csakis egyedül a pénzért csinálja és ha többet fizetnének rögtön elmenne mondjuk kőművesnek..vagy péknek..ne légy már komolytalan, amugy meg honnan veszed azt a hülyeséget hogy a fejlesztőknél élére állnak lambok a garázsban? -
Komolytalan #17 Amit én írtam abban nincs semmi sarkítás, az tény. Szerinted a kiadók gonoszak, és miattuk "szarok" a játékok. Ez tévedés. A kiadókat lehet szidni, de egy biztos: tudják mit lehet eladni. Így azok a játékok is, amelyeknek nincs kiadójuk - pl. közösségi játékok - ugyanolyan "szarok" mint amiknek van. Ennek az az oka, hogy a független fejlesztők is ugyanúgy gondolkoznak, mint a kiadók: legyen pénzem Lambora, a világot meg váltsa meg más. Az hogy valami "szar" az a te szubjektív ítéleted, ami kb. semmit sem oszt vagy szoroz a témában. -
Merces #16 ..nem szerelemböl nem lehet szép koncept artot , jó 3d modelt , vagy szórakoztató történetet irni , én iróniábol sarkitottam, és te miért?
-
Komolytalan #15 "- megfelelő szintű kihívás minél tovább
- megfelelő szintű sikerélmény minél tovább"
Akinek az a megfelelő szintű kihívás, hogy nincs kihívás, annak ilyen játékot kell írni. A 10 éves agyatlan amcsi kiskölykök pénze ugyanannyit ér mint az atomtudósoké. Csak 10 éves agyatlan amcsi kiskölyökből több van. -
KP27 #14 sokan pont hogy nem akarnak kihívást, hanem minél egyszerűbb játékot, ahol a szádba repül a sültgalamb. sajna. -
Komolytalan #13 Amelyik fejlesztő cégnek nincs kiadója - mondjuk egy közösségi játékhoz nem kell kiadó -, azt is kizárólag a pénz motiválja. Vagyis legyen sikeres, jöjjön be belőle sok zsozsóka. Ennek eléréséhez több út vezet, ezek közül csak egy a jó játék.
Ahol van kiadó, ott a játék készítője gyakorlatilag alkalmazott, függetlenül attól, hogy elvileg független cég, amiben akár vezető is lehet. Vagyis őket meg az motiválja, hogy 2-3-4 éven keresztül jó fizetést kapjanak. Illetve annyiban nem árt ha a játék a kiadó számára sikeres, hogy ez esetben valószínűleg következő játékot is csinálhatnak neki.
Ilyen ez a popszakma... Ma már senki se szerelemből dolgozik a játékiparban, XY játékfejlesztő guru nagy ívben lesz.rja hogy neked milyen élményt nyújt az általa készített játék, ha már a garázsban áll a 3. Lambo. -
Merces #12 ...fppp nem a játékkészitők jó ,ÉS sikeres pénzügyileg megtérülő játékokat akarnak késziteni , csak aztán jön a gonosz kiadó bácsi osz megmondja hogy holnapra kell , azt vedd ki belöle mer a vérpistike nem érti , azt meg azért mer nem kap teen besorolást , mi a faxom az hogy női főszereplőt akarsz? minálunk azt nem lehet,mehetnétek a konkurenciához ha nem ültünk volna rá a project jogaira.....stb -
Komolytalan #11 A játék készítők nem jó, hanem sikeres, pénzügyileg megtérülő játékokat akarnak fejleszteni. Ezt nagyon sokan elfelejtik, pedig ez alapvetés, ezen változtatni sem petíciókkal, sem hisztivel, sem semmivel nem lehet. Egy játék akkor sikeres ha:
A játék egyszeri + folyamatos bevétele > a játék fejlesztési + üzemeltetési költsége.
Ez egy 4 ismeretlenes egyenlőtlenség, amiben annyi a biztos, hogy a játék fejlesztési költségei nem lehet nulla. Ezen túl azonban gyakorlatilag minden elképzelhető. Sőt az egyes komponenseket tovább is bonthatjuk, pl
a játék folyamatos bevétele = havidíj + opcionális játékbeli javak vásárlása
Ugye ez alapján látszik, hogy mondjuk míg egy WoWnál minden bevételi forrás megvan, addig egy közösségi játéknál jellemzően csak az opcionális játékbeli javak vásárlása jelenik meg mint bevételi forrás. Ez messze nem ugyanaz bevétel oldalon, így kiadás oldal sem lehet ugyanaz. Valamiből spórolni kell a közösségi játék fejlesztésénél, és kézenfekvő a grafikán való spórolás. A mai "hagyományos" játékok kb 95%-a a 3D megjelenítéshez kötődik, ha 3D helyett 2D-t ál-3D-t alkalmazunk akkor ennek a 95%-nak legnagyobb része megspórolható.
Ha a játék "jóságát" nézzük, annak is több összetevője van:
- lenyűgözés (itt van szerepe a grafikának, és a lehetséges 3D hatásnak)
- kézre álló UI
- megfelelő szintű kihívás minél tovább
- megfelelő szintű sikerélmény minél tovább
Ebből a közösségi játékoknál az 1. pont kilőve, de a másik 3 pontot simán teljesíthetik ők is, nagyságrenddel olcsóbban, mint a hagyományos játékok. Vagyis gyakorlatilag minden adott ahhoz, hogy a közösségi játékok megtartsák, vagy növeljék pozíciójukat a játékok piacán. A hagyományos játékoknál meg a 3D hatás nem esik nagyobb súllyal latba, mint mondjuk +1 óra kihívás (játékidő). -
KP27 #10 Kedves Skynet. pont az a baj hogy az idióta 10iq-val rendelkező amerikai kiskölykök sokszorosan túlerőben vannak létszámba. Kanada,USA,Anglia kb akkora eladási adatokat produkál, mint a világ többi része együttvéve ... -
#9 Vicces, a HD konzolos játékok kb 10 óra alatt vannak, a (sima) DSes rpgk meg 40 óra alatt játszhatóak végig (sőt a dragon quest 9ben már 93 órám van)... -
Petko #8 aha, 3ds lófaszt a seggükbe... azzal foglalkoznának inkább hogy minőségi, igényes, szórakoztató termékeket vigyenek piacra, ne pedig ezt a fosáradatot...
aki most nő fel és most lesz 12-13 éves, el se tudja képzelni milyen jó világ volt a 80-as 90-es években, illetve még ennek az évezrednek az elején... ezerszer szórakoztatóbb, tartalmasabb játékok... nagyon fasza volt, mára meg semmi nem maradt ebből, csak szemét gagyi erőltetett, agyonhypolt, szabványosított nagyipari produktumok -
hfff #7 Üdv.
Nekem ez az egész tetszene is csak nekem alapból szemüvegem van és ezért nem is tudnám használni. -
#6 A játékipart a 3d és az egéb szarok menthetik meg? A nagy lófaszt ez egy újabb balfasz újhabb megállapítása,miből lehet mégtöbb pénzt kihozni.
A probléma csak az hogy a játékipart nem a 3D menthetné meg hanem az ha végre elkezdenének újra tartalmas, nem atomjaira butított hentelős primkólövöldés szarokat gyártani, és főleg nem a tizenéves amerikai elbutított patkányok és társaik lennének hanem a normális gamer réteg akinek már hányingere van attól amit mostanában a fejlesztők a COD, a MOH az F1 és egyéb nagy címekkel művelnek.... -
gombabácsi #5 egy fps-t és más 3d-s játékot nem túl sok plusz költség sztereósítani... szinte semmi -
Lowosan #4 A gondolatom röviden, 5 évre előrevetítve (vagy épp a jelenre):
3D - senkinek se gazdaságos (és nem éri meg még ezzel is rövidíteni a játékot, a Modern Warfire 3 valszeg nem lesz 2 óra se ha 3D-sítik.)
DLC - csak a kiadóknak éri meg, darabokban megvásároltatni egy darab játékot (és még az átjátszó filmekért is fizetni kéne egyeseknél...)
közösségi játékok? Az mi az? A facepalmos farmoskodás? Inkább menjenek ki és kapáljanak IRL. -
Gaboca76 #3 Hát nem sok játékot próbáltál ki az biztos.... -
gombabácsi #2 Hát ez érdekes. Én nagy fps rajongó vagyok, de a legnagyobb játékélményt az utóbbi időben mégis a bigfishgames.com-ról letöltött hidden objekt típusú, kézzel rajzolt grafikás kalandjátékok nyújtották...
Na jó, talán egyedül a Stalkert kivéve. :) -
#1 "Az internetről szerezzük majd be az új játékokat?"
Ez mióta a jövő?
Tibi, lassan kiléphetnél a múltból.