40
  • morden
    #40
    Neharagudj, de ha lenne egy programozási munkám, biztos nem bíznám rád, főleg ha az ügyfelekről is ez a véleményed, hogy "csíra " és "tök" aki nincs egy véleményen veled. Nemtudom,hogy megy nálad, de ha leülsz egy projekt keretében, ott álltalában megoldásokat javasolnak, nem azt hogy sry ez lehetetlen ( persze más cégek meg tudják csinálni még ha nem is tökéletes ). Szóval elnézést a személyeskedésért, de véleményem szerint rendkívül kártékony az a programozói szellemiség, amit te képviselsz.
  • Komolytalan
    #39
    15 éve programozok, szóval te vagy a csíra, nem én a palánta. Már DOS alá is írtam rezidens cuccot, aminél követelmény volt, hogy ha egyszer elindítom ne lehessen se látni, se kilőni sehogy sem. Tudom miről beszélek, amikor arról van szó, hogy egy program megvédje/álcázza magát. A vírusirtó meg a tűzfal az operációs rendszer indításakor töltődik be, így ha már fel van telepítve, és felismeri a vírust, akkor meg tudja magát védeni az ellen. Az SC2 meg akkor indul, amikor rákattintasz az ikonjára, így mód van rá, hogy előtte indítsd el a trainert, így a trainer indul előnnyel, meg tudja magát védeni az SC2 detektálása ellen. Minden ilyen alkalmazásnál az a nyerő, amelyik először elindul. De gondolom egy tök ezt fel nem foghatja.

    A Bliz ahol védekezni tud, az a szerver oldal. Elemezheti a felhasználói oldalról jövő inputot, de ha ez belül van az emberi határokon (pl nem mindig az ikon közepére kattint, hibázik akár csak 0.1%-ot is), a sebesség a legjobb játékosok sebessége alatt marad akár csak 1%-al is - akkor nincs alapja arra, hogy az illetőt kitiltsa. Jelenleg már vannak ilyen programok, és ha nem indít támadást azok ellen az oldalak ellen, ahol ezeket árulják, akkor garantált, hogy a játékosok egy jelentős százaléka rövid időn belül csalással fog játszani.
  • morden
    #38
    A lenti kis szösszenetből, az jött le , hogy programozó palánta vagy, még az első elméleti órákon tanítják, hogy egy programot ezerféleképpen lehet megírni ugyan olyan outputot kiadva, az már a programozó brigádra van bízva, hogy összeteszi a kezét és hangosan mondja, hogy lehetetlen és perelget, vagy megpróbál tenni ellene valamit. A lenti példád alapján, feleseleges minden vírusírtó,tűzfal stb. védekezés, mert egyszerűen semmit nem lehet tenni a kártékony programok ellen. Sajnos ezt a gondolatod, ha a valósággal összeeresztjük, a te gondolatod szublimál el.
    Szóval két programozáshoz nem értő "tök" vitatkozik ahogy látom :D
  • Komolytalan
    #37
    Milyen érvekről beszélsz? Tök sötét vagy a témához, életedben nem írtál még egyetlen sor programot se (ha igen ne reklámozd), de azért megmondod a frankót, hogy ha a fejlesztési idő 10%-át arra fordították volna, akkor biztosan nem lehetne csalni a játékban. Ennyi erővel azt is mondhatnád, hogy ha a BMW mérnökei nem volnának idióta dilettáns f.szok gyülekezete, és azt az időt fejlesztésre fordították volna ami alatt a mancikákat döngették az íróasztalon, akkor 10 literrel kevesebbet fogyasztana 100-on az M5-ös, és 50%-al nőtt volna a kanyarsebessége az előző szériához képest.
    Neked nem érveid vannak, hanem álmaid. Egy trainer program - amiről az SC2 kapcsán szó volt - olyan mint egy jól megírt vírus. Ha 1x elindult, a büdös életben meg nem találod semmivel sem a memóriában, sem a disken, sem sehol. Egyetlen védekezés ellene, ha a játék a trainer előtt indul el (lásd pl vírusirtók boot idejű scanje), de ez operációs rendszer alatt kb kivitelezhetetlen (vagy akkor mindenki azért picsogna, hogy rákattintott az SC2 ikonra, az meg élből újraindította a gépet). Ráadásul kb 1 nap alatt ki lehetne az újraindítást haxolni a játékból, és onnan kezdve az 1 évi fejlesztés megint csak a nagy pofont a sz.rnak színvonalán van hatékonyságilag. Gyakorlatilag a védelemre egyetlen megoldás egy saját, zárt oprendszer fejlesztése volna, vagyis boot dvd, és ismeretlen, nem dokumentált, zárt oprendszerfüggvények. De ezt megírni lehet hogy több annyi idő mint a teljes SC2-t.

    Ehhez hogy ezt belássuk nem kell a Blizzard programozói idejének 10%-a, elég 5 perc is, meg hogy az ember ne legyen totál tök a programozáshoz. Ami persze nem bűn ha valaki hülye hozzá, de akkor ne "szakértsen" már a témában, illetve ha elküldik a p.csába a tudatlansága miatt akkor legalább húzza meg magát a sarokban.
  • morden
    #36
    Bevallom,hogy nem olvastam el töviről-hegyire a EULAt de kétlem ,hogy az "illegális cheat programokból származó bevételt kérnénk a bilizzard számlájára" paragrafus benne lenne, de ha mégis benne van akkor megkövetem a blizzardot :P
  • morden
    #35
    Valóban az Activision kérne pénzt, de mivel a blizzard készít olyan minöségű animációkat amiért pénzt kérne, a többit ki lehet következtetnié.
    Sajnálom, hogy egy olyan nagy multú cég, mint a blizzard összeállt az activisionnal, bár ha belegondolunk, hogy a blizzard is a folytatásokból, spinoffokból él már vagy 1 évtizede megérdemli a kényszerházasságot.
  • morden
    #34
    OFF:Miért bannoltak volna? Próbálom kerülni a személyeskedést, próbálok érveket, ellenérveket felsorakoztatni (sikeresen vagy sikertelenül az most mindegy), viatatkozni kultúráltan a többi felhasználóval, ha nekik van igazuk elfogadom. Ellemben Te a témához nem vágó alaptalan személyeskedéssel rontod a fórum légkörét... Lovermannal egyetemben, bár elismerem kétség kívül nagyon jó ventillációs hely az sg fórum.
  • shandix
    #33
    A Blizzard eddig is nagy volt a szemembe és most még nőt is én helyeslem amit tettek, agyf*szt tudok kapni a cheat-erektől úgy kell nekik.

    Azért tegyük hozzá hogy a WoW -al kapocsaltba pedig igen elnézőek...de lehet ez is csak azt bizonyítja mekkora sóherek.
  • Merces
    #32
    ..blizzardot azért baszogatjuk mert kicsinyes , agyament reklámmal nyomja le a középszerű ,meg középszerü alá játékait a milliók torkán......(persze hogy megeszik a moslékot ha nem tudják milyen a kaviár ....)
  • Frosty01
    #31
    nem igazán értelek titeket...

    1.mordent minek baszogatjátok.
    2.blizzardot minek baszogatjátok.

    kurvára igazuk van, igenis basszák csak meg a hack hegesztőket, rohadjanak meg ahol vannak. én is játszottam / játszok online játékokkal, és az agyvelőm négybe tépem amikor valami köcsög netbéla benyomja az általuk készített szarját, amit pénzért neaggyisten ingyen letöltött a netről, és keménynek hiszi tőle magát. és tönkreteszi a normális playerek játékát akik FIZETNEK a kib@szott játékért.

    a többi okos majomnak pedig ajánlom figyelmébe az EULA nevezetü dolgokat.
  • Zolivok
    #30
    F is for Fail already
  • Zomil
    #29
    Az átvezetö animácios dolgot Bobby Kotick mondta, akinél nagyobb hülyét az internet nem nagyon látott, mindig sikerül valami agyatlan baromsággal leégetnie magát...
  • Loverman
    #28
    morden ilyen szokd meg :) én már meg sem nézem ha ír valamit
  • koschwarz
    #27
    ne haragudj, de elég meggondolatlanul fröcsögsz, iszonyatosan nagy baromságokat állítva. és még egyre jobban bele is mész, hogy még jobban szarrá égesd magad.

    csak nem téged is banoltak?
  • Healbacsi
    #26
    Nem a Blizzard kerne penzt az atvezeto animaciokert, hanem az Activison.
  • morden
    #25
    Nem emlékszem, bár a cikk végén ott van, hogy a blizzard igényt tart a "lopott pénzre". Ja legújabb agymenése a blizzard kiadójának, hogy az átvezető animációkért is pénzt kérne... ( iddqd.blog.hu-n az ide vonatkozó cikk).
  • Healbacsi
    #24
    Morden: Akkor valszeg te mar nem emlekszel arra, amikor a Blizzard beperelte a Peon for hire nevu goldseller vallalkozast. Akkor is mindenki azt mondta, hogy szelmalomharc, a johirukkel jatszanak, be fognak egni.
    Az eredmeny az lett, hogy a peon for hire megszunt durva karteritest vertek a nyakukba.
    Lehet nem kapnak majd semmit a hackerek, de csak azert megis csak megprobaljak, es mint ahogyan eddig is meg tudjak majd fizetni a legjobb ugyvedeket, mig a hack hegesztok nem feltetlen.
  • morden
    #23
    Az ubi dmr nem elsősorban a cheat ellen irányult, hanem a crackelt játékok ellen és idővel rájöttek, hogy járhatatlan út. A blizzard is valószínűleg egy járhatatlan utat kezdett el azzal, hogy jogi útra tereli a csalást, mivel szinte biztosan, köznevetség tárgyává fog válni azzal, hogy a joggal akarja megakadályozni a csalókat, ezzel is jelezve, hogy semmilyen más eszköz nem áll rendelkezésére az ügyben, csak a kitiltás és jog.
    A blizzard az SC2-vel folyamatosan hibát hibára halmoz és elkezdte tönkretenni a hírnevét. ( bár lehet nem ő tehet erről, hanem a tulajdonosa).
  • Skynet85
    #22
    Helyes, helyes erre kellene szervezeteket felállítani és bucira toszni a száját minden ilyen idiótának akik rádásúl nem is azok, hisz egy carck vagy multi törést megírni annyira nem egyszerű, inkább menne és keresné a kenyerét normális melóval.

    ,,A programozók pontosan tudják, hogy a csalás nagy kárt okoz, azért mondjuk a a fejlesztés egy tizedében (>1év) valaki hozzáértő foglalkozik vele, lehet nem 1 nap lett volna a hobbi playereknek..."

    Ott volt az ubi dmr-je ami miatt megint jött a picsogás, hogy jaj a köcsög ubi ellehetetleníti azokat a normális játékosokat is, akik hajlandóak fizetni(meg persze az összes ingyen élőt ami ugye sokkal nagyobb baj volt), ráadásúl ugye azt is felnyomták idővel...

    Az pedig hogy egy game jó vagy sem majd eldönti a vásárló én se kérdezem meg a szomszéd mezőgazdászt, hogy Te figy már vajon tetszeni fog nekem ez a game. Ez ne legyen már indok arra, hogy áh szar a gém lopottan azért még is tolom...
  • oreal
    #21
    "morden szerintem ne ugass bele abba, amiről fogalmad sincs. szinte lehetetlen olyan játékot írni, ahol nem lehet csalni..."

    KP27 - szerintem jobb lenne ha te nem "ugatnal bele" abba amirol fogalmad nincs,de foleg nem ilyen stilusba. Nem lehetetlen olyan jatekot irni ahol nem lehet csalni, es ezt mar tobb jatek keszito ceg is bebizonyitotta.
  • Komolytalan
    #20
    Milyen 1 napról beszélsz? Mennyi ideje ment már akkor a open beta? Fél évnél biztos több, mert én valamikor tavasszal kaptam beta kulcsot. Igaz nem játszottam vele egy dekát se, de ha akartam volna lett volna rá fél évem, hogy kifejlesszem a csalásokat.
    Szerinted mikor fognak eladni egy programot pénzért, a beta alatt, vagy ahogy elindul az éles üzem? Tudatlan tök vagy te, nem kutya.
  • morden
    #19
    Mifelénk az emberek beszélnek a kutyák ugatnak, nálatok máshogy van vagy mi ? Azért 12 év alatt figyelhettek volna erre is, nem csak arra a mindegy 20 órányi játékidőre ami egy fpsnél se sok nemhogy egy rtsnél, nu nembaj, javíthatjank az következő évben még 2x legálisan.
    A programozók pontosan tudják, hogy a csalás nagy kárt okoz, azért mondjuk a a fejlesztés egy tizedében (>1év) valaki hozzáértő foglalkozik vele, lehet nem 1 nap lett volna a hobbi playereknek...
  • Wittgen
    #18
    Azzal én is egyet tudok érteni, hogy a k*csög csítereket vágják ki, mint kutyát sz*rni, mivel nincs is annál bosszantóbb dolog, mikor az ember jól érzi magát 1-1 multizás közben és a csalók meg szétcseszik a játékélményt.
  • Komolytalan
    #17
    Ha ismersz kompetensebb multiplayer programozót az SC2 készítőnél akkor írass velük egy játékot, és utána fürödj a sok zsozsókában, amit keresel ezzel.
    Egy realtime játék multiplayer részénél gyakorlatilag nem lehet kizárni a csalást. Ha a koreai világbajnok 300-at kattint, amiből 270 nagyjából az amit akar, akkor a program nem mondhatja azt, hogy a te 280 tökéletes stratégiát követő, pixelre pontos kattintásod az kamu. Egy az oprendszerbe már betöltődött program el tudja magát rejteni, és meg tudja magát védeni a később indított SC2 klienssel szemben, könnyedén. Így az ilyen "trainer" programokat csak úgy lehetne kizárni, ha a játék operációs rendszer nélkül futna. Vagyis berak az ember egy boot DVD-t, ami a játék, és a játék futtatható fájlai se nem windows, se nem linux, se nem mac futtathatóak, hanem magában a futtatható fájlban van benne a hardware detektálás, "meghajtóprogramok", minden.
    Persze garanciának ez se lenne garancia, mert végső soron a biosba is be lehet írni a csaló programot - egyszerűen csak megnehezíti a csalást, és kib.szott sokba kerülne a fejlesztése.
  • Justil
    #16
    kurva jol teszik, szopassak csak meg a csicska csitereket. blizzard ftw.
  • Komolytalan
    #15
    Az EULA - amit telepítéskor mindenki elfogad - tiltja az "unauthorized third party program" használatát, a te saját gépeden. Minden komolyabb programnál így van ez - pókerteremből úgy kitiltanak ilyen esetben, hogy a befizetett/megszerzett pénzed is elveszik, pedig ott nem pár 10, hanem jellemzően jópár 1000 dollárról van szó. És nem az a lényeg, hogy a pénzt elvegyék tőled, hanem hogy mások játékát ne tedd tönkre.
  • Tiboy
    #14
  • KP27
    #13
    morden szerintem ne ugass bele abba, amiről fogalmad sincs. szinte lehetetlen olyan játékot írni, ahol nem lehet csalni...
  • Healbacsi
    #12
    A blizz nem 12 evig fejlesztette az sc2-t. Csak a ket megjelenes kozott telt el 12 ev. A ket dolog full nem ugyanaz.
  • Narxis
    #11
    Megveszik az országot.
  • lammaer
    #10
    A peruban élővel vajon mit kezdenek? :)
  • FoodLFG
    #9
    Jó, hát most unatkoztam. De nem akasztanak ki a problémáik, hogy most a csíterek tönkreteszik a többi játékos játékát, meg mittomén. Egyszerűen nem érdekel.

    a sprektumos szöveg tényleg szar.
  • csuszi
    #8
    "Egyébként meg bullshit az egész, nem is érdekel a WoW, SC2 bohóckodásuk. "

    akkor jó hogy kommenteltél, elolvastad.

    ez ahhoz hasonló amikor a tv híreknél benyögik hogy nekem nincs tv-ém, de ha lenne, annyira intellektuel lennék, hogy spektrumot néznék, meg még annál is tudományosabbat?
  • Gyuszopapa
    #7
    Ez jól jöhet mert esetleg más cégek is követnék ezt ami nem ártana,mert a multis játékok tele vannak csalóval akik a normális többség játékát teszi tönkre.
  • csuszi
    #6
    biztos ott van te nagyeszű, az a szaros pár ezer max pártízezer dollár kell nekik, nem arra megy ki a dolog hogy ellehetetlenítsék pénzügyileg a vádlottakat, hogy példát statuáljanak és üzenetet küldjenek minden görény cheaternek és cheat készítőnek. kibaszott okos vagy...
    ennél már csak az volt a jobb, amikor pár okos azzal jött, hogy biztos azért bannolták azt az 5000 faszt, hogy újra megvegyék a játékot. aham, 3.5-4 millás eladásnál. de ez se kutya, 1-50 ezer dollár kell nekik a 3-4 milliárd mellé. nem ingyen reklám, nem statuálás, hanem az a pár ezres.
  • FoodLFG
    #5
    ÉS mivel bizonyítják, hogy tényleg ők készítették a progikat?
    Azzal, hogy ezeknél a júzereknél regisztrálta először a rendszerük, hogy használják őket ? :D
    Ők szállítják a vádat és a bizonyítékokat is ? Hűha!

    Nomeg akkor mi is történt, betörtek a rendszerükbe (gondolom nem), vagy csak hamis adatokat közöltek a szerverrel ? Mert ha az utóbbi, akkor a blizzard a szar, ugyanis üzemszerű használat. Nehogy már ők mondják meg, hogy mit csinálhatok a saját gépemen.

    Kíváncsi lennék, hogy a csalók pontosan a rendszer melyik pontján léptek be, mert nem mindegy.


    Egyébként meg bullshit az egész, nem is érdekel a WoW, SC2 bohóckodásuk.
  • plu604
    #4
    "...és annak bizonyos részére is igényt tartanak."
    Itt van a kutya elásva, szánalom.
  • Zoliz
    #3
    Kösz a tippet a x22-es cheat oldalra, hasznos! :D
  • morden
    #2
    "Mindössze pár nappal a StarCraft 2 megjelenése után a vádlottak már el is készítettek és terjesztettek számos törést és csalást," megérte 12 évig fejleszteni ha 3 feltehetőleg hobbi player feltörte a francba :D ezzel be is ismerte a blizzárd, hogy inkompetens programozók készítették az sc2 multiját.
  • HöfEE
    #1
    Akkor az X22-es oldalt is zárolhatják perrel egybekötve. Pusztuljon az összes csaló bármilyen játékról is legyen szó.