26
Főleg gépjárműipari felhasználsi terület, de Autodesk Inventorral kompatibilis legyen
-
drevil666 #26 RIP EAG -
#25 eag -
drevil666 #24 EAG vagy ikarus-ikarus?
MJT-ben is ProE-vel nyomják:) -
#23 Ez érdekes téma. kb 20 éve nem láttam Pro Engeneert müködni. Anno Ikarusban használtuk. -
drevil666 #22 Azért a lényeget volt a legnehezebb megtalálni.
-
drevil666 #21
na valami már kezd kibontakozni...........
-
drevil666 #20 ez nékem magas:) -
#19 Google Sketchup... :D:D:DAS:D:DSA -
drevil666 #18 A catia meg van nekem persze nem milliókért. (v4), de nem hiszem, hogy fel fogom telepíteni, meg megtanulom azt is. Az a baj, hogy a kompatibilitás az néha adatvesztéssel jár. Majd szépen , ahogy halladgetok az Aliassal és Pl megtanulak egy vonallácot lezárni, mert itt ilyen , hogy traszter az nincs úgy hogy szopás van ezerrel.
A lényeg jó az Alias. Nézd meg Youtubon Alias Surface videókat, láthatod a kéopességeit, csak a kezeléshez áz kell programoznom az agyamat ami 10-en pár évis Autocadet meg mostanában Inventort használt!
Mivel nem űrhajót gyártok csak buszt ott meg a homlokfal elemeknél a 2-3mm-es hézeg se gáz, meg a szerszámos is pontatlanul dolgozik:), ezért jó zoomolással szemre is rajzolhatnám a dolgokat.
Na csáó -
#17 És, ha azt mondod a cégnek, hogy CATIA-ban dolgozol, akkor megveszi a CATIA-t is? (Na jó, ez g*ci volt.)
Sajnos a formatervezés részéhez hozzátenni nem tudok, az klár, hogy a szolidtest-modellezők 90%-a nem megfelelő erre a feladatra. Persze, teszem azt, Inv.-ban meg SolidEdge-ben is lehet surface-ekkel mókázni, aztán part sheet metal-ba konvertálni, abból egy boole meg némi igazítás meg már le is generálja a szerszámot, de komplex felületek létrehozása ott is agyrém. Úgyhogy gyanítom, olyan túl sok lehetőséged nincs... a helyedben körülnéznék külföldi, műszaki torrenteken manualokért. -
drevil666 #16 Az már biztos, hogy a MAYA az MAYA marad.
utálom a kezelőfelületét.
Dudor lehet lesz :D, de nekem autóbusz homlok fal elemeit kell minél olcsóbbá, de minél kívánatosabbá tennem (ahhoz kevés egy dudor)
-
Culram #15 Lehet hogy a Maya-t felvásárolták, de szerintem attól még Maya marad. Bár a NURBS-okhoz nem értek.
Pár él újravágásából, vagy új face-ek csinálásából és vertex mozgatásból tuti lesz dudor. -
F1ú #14
-
drevil666 #13 Nos:
CAD-et használok az az Autodesk Inventor 2008pro.
A MAYA-t az Autodesk nemrég felvásárolta.
Magyarországon egy kis cég amelyik autóbuszokat készít, nem alkalmazhat külön designert. Rajzolni kur*va jól rajzolokpapíron.
Az Aliasba pont az a jó, hogy designer szoftver autóipari felhasználásra is nagyon jó, de egyszerűen egy sik lemezbe nem tudok egy dudort belerakni, mert annyira szarok az kezelő-ikonok.
Elvileg a Catia is képes erre, de a tökön kivan, nem fogok még egy 3d szoftvert megtanulni, amúgy meg fontos, mert a szerszámkészítőknek ismert formátumot kell vinni. Már félek a konvertáláskor milyen adatok vesznek el
a 3D max az mondom inkább animáció-készítésre jó, felületeket nem igazán lehet jól modellezni vele.
Amúgy kösz! Benézet a 3d-be... -
Culram #12 Még talán Maya, az is nurbs-okkal dolgozik. De el kell döntened designer vagy vagy mérnök. De asszem a 3DMax-ban ha jól beállítod a környezetet akkor tudod csekkolni hogy mi mekkora. Ez a képesség valószínűleg a többiben is benne van. De én már tök sügér vagyok ehhez. Kérdezz itt rá. 3DMax topik
Ha okosan kérdezel, talán válaszolnak... -
Culram #11 Ha paraméterezni akarod ahhoz CAD kell. A Design progik általában a látványra mennek rá, és nem foglalkoznak a méretekkel. -
drevil666 #10 Na ilyesmik megvalósítására gondoltam:
Na pld ez egy egyszeű valaminek látszik, de simám +d modellezővel (Invetro, ProE, Solidworks) nem oldható meg vagy iszonyatos macera és nem lesz paraméterezhető.
-
drevil666 #9 Ad Alias Surface modullal, azt könnyű feltelepíteni, meg tudom, hogy mindent tud, csak olyan sz@r a kezelőfelület.....
Láttam youtubon a képességeit (nagyon fontos, hogy paraméterezhető legyen amit csináltam!!!!), de egyszerűen teljesen más (pick point parancs pl. egy agyrém) mint pl a zseniális Inventor.
Aztán próbáltam ilyet, hogy Shade8, az is inkább arra jó, hogy fotorealisztikussá tegyük a dolgot, meg animáció....
Aki stabilan tudja kezelni az Aliast, az dobhatna valami jó manualt .... -
#8 Látom ezt már a kínai piacra is optimalizálták :D -
Petko #7 amúgy igen, az Alias is az -
Petko #6 professzionális formatervezésre NURBS modellezőket használnak mint pl. Rhino3D -
#5 Melyik programokat próbáltad eddig? -
drevil666 #4 -
drevil666 #3 asszem ezt nem (vagy 10 félét igen)
Általában, ha a stido benne van a névben, az inkább látványtervek készítésre jó (fények ilyesmi, animáció....
A surface az más tészta
Van amúgy AD Alias Studio
De kösz!
Valamimiylesmire gondoltam:
tehát ilyen lágyabb ívek ilyesmi:
Ezt a tangás dolgot hanyagold! :P -
#2 studio maxot próbáltad már? habár az inkább látvány tervek készítésre jó -
drevil666 #1 üdv!
Az Autodesk Alias-t nézegettem, ami azért jó, mert jóformán egyeduralkodó a piacin, de a kezelői felület....nos:S
Az AD Alias Intro filmjei elég szépek meg minden, de engen a Surface része érdekelne a dolognak, ahhoz meg nincs egy épkézláb Manual.
Help!
Vagy mondjatok olyan programot, amely hasonlóan lazán szerkeszthetővé, módosíthatóvá teszi a lemezfelületek, de mindenképp konvertálható legyen valami népszerű formátumba AD INv, IGES STEP stb....