26
Főleg gépjárműipari felhasználsi terület, de Autodesk Inventorral kompatibilis legyen
  • drevil666
    #26
    RIP EAG
  • chicco
    #25
    eag
  • drevil666
    #24
    EAG vagy ikarus-ikarus?
    MJT-ben is ProE-vel nyomják:)
  • chicco
    #23
    Ez érdekes téma. kb 20 éve nem láttam Pro Engeneert müködni. Anno Ikarusban használtuk.
  • drevil666
    #22
    Azért a lényeget volt a legnehezebb megtalálni.
  • drevil666
    #21


    na valami már kezd kibontakozni...........



  • drevil666
    #20
    ez nékem magas:)
  • theone91
    #19
    Google Sketchup... :D:D:DAS:D:DSA
  • drevil666
    #18
    A catia meg van nekem persze nem milliókért. (v4), de nem hiszem, hogy fel fogom telepíteni, meg megtanulom azt is. Az a baj, hogy a kompatibilitás az néha adatvesztéssel jár. Majd szépen , ahogy halladgetok az Aliassal és Pl megtanulak egy vonallácot lezárni, mert itt ilyen , hogy traszter az nincs úgy hogy szopás van ezerrel.
    A lényeg jó az Alias. Nézd meg Youtubon Alias Surface videókat, láthatod a kéopességeit, csak a kezeléshez áz kell programoznom az agyamat ami 10-en pár évis Autocadet meg mostanában Inventort használt!
    Mivel nem űrhajót gyártok csak buszt ott meg a homlokfal elemeknél a 2-3mm-es hézeg se gáz, meg a szerszámos is pontatlanul dolgozik:), ezért jó zoomolással szemre is rajzolhatnám a dolgokat.
    Na csáó
  • PrasCo
    #17
    És, ha azt mondod a cégnek, hogy CATIA-ban dolgozol, akkor megveszi a CATIA-t is? (Na jó, ez g*ci volt.)

    Sajnos a formatervezés részéhez hozzátenni nem tudok, az klár, hogy a szolidtest-modellezők 90%-a nem megfelelő erre a feladatra. Persze, teszem azt, Inv.-ban meg SolidEdge-ben is lehet surface-ekkel mókázni, aztán part sheet metal-ba konvertálni, abból egy boole meg némi igazítás meg már le is generálja a szerszámot, de komplex felületek létrehozása ott is agyrém. Úgyhogy gyanítom, olyan túl sok lehetőséged nincs... a helyedben körülnéznék külföldi, műszaki torrenteken manualokért.
  • drevil666
    #16
    Az már biztos, hogy a MAYA az MAYA marad.
    utálom a kezelőfelületét.
    Dudor lehet lesz :D, de nekem autóbusz homlok fal elemeit kell minél olcsóbbá, de minél kívánatosabbá tennem (ahhoz kevés egy dudor)
  • Culram #15
    Lehet hogy a Maya-t felvásárolták, de szerintem attól még Maya marad. Bár a NURBS-okhoz nem értek.
    Pár él újravágásából, vagy új face-ek csinálásából és vertex mozgatásból tuti lesz dudor.
  • F1ú
    #14


  • drevil666
    #13
    Nos:
    CAD-et használok az az Autodesk Inventor 2008pro.
    A MAYA-t az Autodesk nemrég felvásárolta.
    Magyarországon egy kis cég amelyik autóbuszokat készít, nem alkalmazhat külön designert. Rajzolni kur*va jól rajzolokpapíron.
    Az Aliasba pont az a jó, hogy designer szoftver autóipari felhasználásra is nagyon jó, de egyszerűen egy sik lemezbe nem tudok egy dudort belerakni, mert annyira szarok az kezelő-ikonok.
    Elvileg a Catia is képes erre, de a tökön kivan, nem fogok még egy 3d szoftvert megtanulni, amúgy meg fontos, mert a szerszámkészítőknek ismert formátumot kell vinni. Már félek a konvertáláskor milyen adatok vesznek el
    a 3D max az mondom inkább animáció-készítésre jó, felületeket nem igazán lehet jól modellezni vele.
    Amúgy kösz! Benézet a 3d-be...
  • Culram #12
    Még talán Maya, az is nurbs-okkal dolgozik. De el kell döntened designer vagy vagy mérnök. De asszem a 3DMax-ban ha jól beállítod a környezetet akkor tudod csekkolni hogy mi mekkora. Ez a képesség valószínűleg a többiben is benne van. De én már tök sügér vagyok ehhez. Kérdezz itt rá. 3DMax topik
    Ha okosan kérdezel, talán válaszolnak...
  • Culram #11
    Ha paraméterezni akarod ahhoz CAD kell. A Design progik általában a látványra mennek rá, és nem foglalkoznak a méretekkel.
  • drevil666
    #10
    Na ilyesmik megvalósítására gondoltam:

    Na pld ez egy egyszeű valaminek látszik, de simám +d modellezővel (Invetro, ProE, Solidworks) nem oldható meg vagy iszonyatos macera és nem lesz paraméterezhető.

  • drevil666
    #9
    Ad Alias Surface modullal, azt könnyű feltelepíteni, meg tudom, hogy mindent tud, csak olyan sz@r a kezelőfelület.....
    Láttam youtubon a képességeit (nagyon fontos, hogy paraméterezhető legyen amit csináltam!!!!), de egyszerűen teljesen más (pick point parancs pl. egy agyrém) mint pl a zseniális Inventor.
    Aztán próbáltam ilyet, hogy Shade8, az is inkább arra jó, hogy fotorealisztikussá tegyük a dolgot, meg animáció....

    Aki stabilan tudja kezelni az Aliast, az dobhatna valami jó manualt ....
  • joebacsi
    #8
    Látom ezt már a kínai piacra is optimalizálták :D
  • Petko
    #7
    amúgy igen, az Alias is az
  • Petko
    #6
    professzionális formatervezésre NURBS modellezőket használnak mint pl. Rhino3D
  • tuzfal3
    #5
    Melyik programokat próbáltad eddig?
  • drevil666
    #4
  • drevil666
    #3
    asszem ezt nem (vagy 10 félét igen)
    Általában, ha a stido benne van a névben, az inkább látványtervek készítésre jó (fények ilyesmi, animáció....
    A surface az más tészta
    Van amúgy AD Alias Studio
    De kösz!
    Valamimiylesmire gondoltam:

    tehát ilyen lágyabb ívek ilyesmi:



    Ezt a tangás dolgot hanyagold! :P
  • David2
    #2
    studio maxot próbáltad már? habár az inkább látvány tervek készítésre jó
  • drevil666
    #1
    üdv!
    Az Autodesk Alias-t nézegettem, ami azért jó, mert jóformán egyeduralkodó a piacin, de a kezelői felület....nos:S
    Az AD Alias Intro filmjei elég szépek meg minden, de engen a Surface része érdekelne a dolognak, ahhoz meg nincs egy épkézláb Manual.
    Help!
    Vagy mondjatok olyan programot, amely hasonlóan lazán szerkeszthetővé, módosíthatóvá teszi a lemezfelületek, de mindenképp konvertálható legyen valami népszerű formátumba AD INv, IGES STEP stb....