20
  • Piel
    #20
    Mint előttem is kifejtették mások is, az energiafelhasználás az egyik oldala csak ezeknek a próbálkozásoknak! A másik oldala az akkumulátorok és a környezetszennyezés.
  • Piel
    #19
    "A megoldás magukban az emberekben van. Az kell, hogy megértsük egymást. Tudatában kell lennünk, hogy közösen vagyunk felelősek egymásért és a környezetünkért. Amíg ezt nem fogjuk föl, addig mindig mindenből hiány lesz. Semmivel nem fogunk megelégedni, és soha semmi nem lesz elég jó."

    Addig amíg emberek a másik ember kihasználásával akar világuralomra törni, addig minden normális ember veszélyben van. Úgy a Föld is!


  • sanyicks
    #18
    El kéne felejteni már a jó öreg kénsavas akksikat, és a NiCd akksikat is amiből a kadmium a veszélyes. NiMH akksiknál mi a veszélyes? A nikkel, vagy a hidroxid? Hát egyik sem igazán.
    De még a normális (nem gányolt) hibrid hajtás is jóval előnyösebb mint a közvetlen robbanómotoros hajtás a jelenlegi autókban, és olcsóbb... persze a gyártása mert ugye a kapitalizmus arról szól hogy annyit húznak le az emberről amennyit tudnak.
  • Justil
    #17
    Ez kimondva, leírva szép, csak megvalósulni soha nem fog. Még ha legalább errefelé tendálna a világ, de nem. Még hogy majd nem követelünk többet, meg személyes áldozatot hozunk a közösségért, mi?

    Pedig tényleg szép elgondolás :)
  • nagylzs
    #16
    Etanol és biodízel hát igen... A biomasszás energiával az a baj, hogy a Föld egy nagy részén éheznek az emberek. Mi meg arra használjuk a termőföldet hogy ne kelljen annyit gyalogolnunk. Ez ellentmondásnak tűnhet...

    Nem egy konkrét technológia lesz az orvosság az energiaválság betegségére. A megoldás magukban az emberekben van. Az kell, hogy megértsük egymást. Tudatában kell lennünk, hogy közösen vagyunk felelősek egymásért és a környezetünkért. Amíg ezt nem fogjuk föl, addig mindig mindenből hiány lesz. Semmivel nem fogunk megelégedni, és soha semmi nem lesz elég jó.

    Minél inkább ráébredünk arra, hogy egymásra vagyunk utalva, és hogy csak az a jó ami mindenki számára jó, annál inkább fogunk harmóniában élni egymással és a környezetünkkel. Annál inkább képesek leszünk arra, hogy ne követeljünk többet mint amennyire szükségünk van. Ez vezet majd oda, hogy nem lesz hiány energiából és élelmiszerből sem.

    Addig is, nagyon jó hogy vannak ezek az új technológiák. Jó hogy van ez a verseny, mert ezzel is növeljük a rendelkezésre álló eszközök tárházát. De ezek csak akkor hasznosak, ha mindenki javát szolgálják. Próbáljuk ebben a szellemben felhasználni őket. :-)
  • Ender Wiggin #15
    Csak azt felejted el, hogy etanolt és biodízelt is egyre több helyen állítanak elő. Ezeknek meg semmi köze az olajhoz. De szép próbálkozás volt. Amúgy meg egy atomháború esetén k*rvára nem a benzinár lesz a legnagyobb problémád...
  • Ahoy
    #14
    Azért ne feledjék a fanyalgók (szokás szerint tömegével a rosszmájú kommentek)
    hogy az olajtartalékaink végesek nagyon durván! Emellett pedig sehol sem tartunk az alternatív autózás terén. Most lenne egy Izrael-Irán atomháború USA beavatkozással, szépen elzárhatják az olajat, és már is olyan világválság lesz, hogy örülhetünk ha enni tudunk valamit. Ilyenkor egy nem benzinüzemű autó aranyat érhet. 99%-a meg beszopja az embereknek, ha brutálmagas lesz az olajár.
  • Ender Wiggin #13
    Amíg lesznek dízelek, addig kár sírni a CO2 miatt. És való igaz, hogy az áramot erőmű termelik ennek is, plusz az elhasznált aksikat is csak tárolni/megsemmisíteni kell. Vagy is ez sem forradalmian környezet kímélő.
  • sanyicks
    #12
    Egyáltalán nem... ugyanis egy nagy erőmű sokkal hatékonyabb mintha kis motorokban alakulna át mozgási energiává, ráadásul manapság olyan szűrők kerülnek rájuk, hogy semmi káros nem szabadul fel.
    És persze a szennyezést csökkenti még az is, hogy vannak atom, víz és szélerőművekt is, na meg az autókon a regeneratív fék.
  • jaspercry
    #11
    ez az :)
  • jaspercry
    #10
    :)
  • Kara kán
    #9
    ne írj botorságokat.
  • NEXUS6
    #8
    Az a gáz, hogy ugyan lokálisan lehet hogy kevésbé környezetszennyező a villanyjármű, de ha figyelembe vesszük, hogy a villamos energiatermelés világviszonylatban 3/4 részben még mindig fosszilis energiahordozóra épül akkor valszeg rosszabb a helyzet, mint egy környezetbarát belsőégésűé.
    Egy jó hibrid olyan 35% hatásfokkal dolgozik.

    A szénerőmüvek általában olyan 40%-ról indulnak. Akkor az áramot még át kell vinni a kocsiba az már kb -10% (kb. 36%), a villanykocsi maga is olyan 80-90% hatásfokkal dolgozik (kb. 30%).
    Persze vannak vízi erőművek is meg atom is, ott ahol ezek aránya jelentős a villamosenergia termelésben ott már lényegesen jobb a CO2 kibocsájtás.
  • kvp
    #7
    A prius es a tarsai az oninditos ford t modellek jol bevalt hibrid hajtaslancat hasznaljak. Ugyanaz a valto, motor-generator osszeallitas, sot meg a hatramenet hianyossagait is atvettek az eredeti autobol. (a t modell a gyartasba nem kerult edison fele villanyauto motorjat kapta inditomotornak, ezert kikapcsolt benzinmotorral aksirol is lehetett vele kozlekedni)

    Ennel egy fokkal jobb hibrid lenne egy turbogenerator hajtotta elektromos auto, regenerativ fekrendszerrel es kombinalt aksis/kondenzatoros energiatarolassal. Ezekbol akar mar szeria autot is lehetne gyartani, a versenyen viszont nem volt ilyen kategoria.

    A fenti jarmuvek kozzul egyebkent egyedul a raceabout es talan az aptera autoja menne at egy toresteszteken, a tobbi kb. egy robogo utasbiztonsagaval rendelkezik, szoval a tesztpalyan es a biciklisavon kivul veszelyes lenne veluk kozlekedni.
  • sanyicks
    #6
    nem értem, ezekből a full elektromos autókból miért nem gyártanak egyet úgy hogy kipakolják az akksik nagyrészét és beleraknak egy alacsonyfogyasztású belső égésűt...
    Ezek sokkal jobb hibridek lehetnének mint a gányszarfos prius és társaik, mivel full elektromos hajtásuk van, nem az ilyen főtengyelyre rágányolt villanymotoros.
  • Justil
    #5
    amúgy én is villanyautó párti vagyok, csak hát az a fránya élvezeti faktor :)
  • flashpointer
    #4
    inkább az akkumulátorokra kiterjedő szabadalmakat kellene eltörölni, és egyből 3x ilyen teljesítményű autók versenyezhetnének
  • Justil
    #3
    inkább azt kéne feltalálni, hogy az ember vizeletként benzint ürítsen, aztakkor jöhetne egy V8 reneszánsz
  • kissssss
    #2
    tipikus nesze semmi fogd meg jól helyzet.
  • ADAMEX9
    #1
    Hajrá-hajrá!