23
-
#23 Akkor már fekete Chryslert kell venni, azt biztos nem viszik el. -
halgatyó #22 Szerinted egy 17 éves, alul rozsdásodó és műszaki hiba miatt (hűtővíz elfolyás) leállt IZS motoros moszkvics alekót ellopnak?
Én már tudom, hogy igen. (a 2-vel ezelőtti autóm volt) -
Szemi90 #21 Olvasni és értelmezni!
Akkor kinyitod a kocsit a mechanikus pótkulccsal ami a kártyában van. -
roliika #20 Igen. Most már szinte az össze gyártó a kocsiját ezzel védi...ez amit itt fentebb említenek elavult ősrégi technika, nem is értem, hogyhogy nem brit kutatók jöttek rá. -
#19 Cimborám Trabiját 2003-ban vitték el... -
#18 Ezt nem hiszem, hogy ezzel a modszerrel el lehet vinni. -
gezumezu #17 A fateromnak megane-ja van. Csak addig kell a kártyát magánál tartania, míg beindítja a motort. Volt már rá példa, hogy anyám táskája benn volt a kocsiban így állt ki fater a garázsból. Aztán rá jött, hogy anyám nem is megy vele, így a táskát kivették, persze benne volt a kártya(kulcs). 10 km után döbbent rá, hogy nincs meg a kulcs. Még jó, hogy nem állította le, bár ilyenkor figyelmezteti a computer, hogy nem detektálja a kártyát és valóban le akarja-e állítani. Szal csak az indításkor kell a kari, utána nem. Bár az utastérben kell, hogy legyen az indításkor!
Egyébként tényleg nagy királyság, nekem bejön. Csak meg kell közelítenem a kocsit, viszont csak akkor nyílik, ha meg fogom a kilincset. Szal ki se kell vennem a zsebemből az egész út alatt. Viszont meg kell szokni, mert ilyen esetek előfordulhatnak. -
hopp #16 Az immobilizer csak az indításkor kéri a jelet, ha egyszer elindult, onnantól akár el is dobhatod a kulcsot, legalábbis a régi rendszernél biztos ez van, tapasztalat :D Egy fél éve feltörték a kocsimat, ajtót simán nyitották, gyújtáskapcsolót szétszedték, hogy az immobilizer csatlakozójához hozzáférjenek (mivel ha kiveszik a megfelelő biztosítékot, akkor az immo csak egy pinkódot kér, ami kb. 30 sec alatt törhető). Azért nem tudták elvinni, mert van még egy plusz indításgátló rendszer a kocsimban, amivel nem akartak pöcsölni. Lényeg a lényeg, a széttört gyújtáskapcsolót összeszigszalagoztam a kulccsal (mivel a transzponder akkor jelez az immonak, ha a kapcsoló gyűrűjében van a kulcs), rádugtam az immora, indítottam csavarhúzóval (mert igy a kulcs nem ért le teljesen :D), indítás után meg szépen magam mellé raktam a kulcsot a rászigszalagozott transzponderrel. A motor ettől függetlenül nem állt le addig, amíg csavarhúzóval le nem állítottam.
Szerintem a kulcs nélküli rendszereknél is így működik az immo, mert az nagyon hamar lemerítené a kulcsot, ha folyamatosan küldené a jelet. -
#15 A másik probléma ezekkel a kulcsnélküli rendszerekkel, hogy mi van akkor, ha lemerül az elem a távirányítóban, és mondjuk ünnepnap van..., vagy távol van a városi környezettől az autós. -
redgreen #14 Ha jól értem, akkor ez a módszer azoknál a központi záraknál működik, amelyeknél a távirányító távolodására automatikusan lezár, közeledésére nyit a kocsi. Ezeknél a távirányítóban elemmel működő aktív elektronika van, amely periodikusan jelet küld a kocsiban elhelyezett vevőegységnek. A vevő a jelszintből állapítja meg, hogy milyen messze van a távirányító. És itt a probléma, hiszen ha egy erősítővel felerősítjük ezt a jelet, akkor az autó azt fogja "hinni", mintha a vevő a közelben lenne, pedig akár a világ túloldalán is lehet (interneten sem nagy kunszt átvinni ezeket a jeleket). Maga az indításgátlós kulcs viszont alapállapotban passzív, a kocsitól kapja az energiát, akárcsak a kártya. Persze az ezek által kibocsátott jeleket is el lehet csípni (az indítás pillanatában van kommunikáció), de ezt már sokkal nehezebb úgy irányítani, hogy a tulaj zsebében lapuló igazi kulcs aktiválódjon, és visszaküldje a helyes választ. De ha két független rendszered van erre a két célra, az mindenképpen jobb, mint egy, és kiegészítésnek mindenképpen egy mechanikus rendszert ajánlott beépíteni, ami ugyan a kocsi utasterébe jutást nem akadályozza meg, de az autó ellopását még jobban megnehezíti. De 100%-os védelem természetesen nincs, ha sok idő áll rendelkezésre, minden autót el lehet vinni. -
bakagaijin #13 Vagy egy gombot megnyomjon? ... Hömm... ez a távirányítós kulcsokról is szól, nem csak a kártyásokról. A különbség ott van, hogy a távirányítósnak van egy kulcs része is, amivel a gyújtást kapcsolod - de ennek az immobiliser része ugyanúgy rádiójeles, csak épp a kulcsba van beépítve, nem egy kártyába. (A cikkben valóban kicsit össze van mosva a kettő rendszer.)
TH448 kérdése viszont számomra is nyitott, valaki? -
TH448 #12 Nekem nincs ilyen autóm, tehát nem vagyok jártas a pontos működésében, de a kilincset mindenképp meg kell húzni, esőben szutykosak leszünk, a távirányító meg végig tiszta marad. A másik dolog, hogy oké, átverték a rendszert, továbbították a jeleket, el is indultak, de az adóvevők hatóköre korlátos, szóval néhány km, megszűnik a jel, az autó meg elkezd visítani. És én tuti furcsának találnám, ha valaki végig követ... -
#11 Trabantot kell venni! Azt nem viszik! -
#10 Zuhogó esőben nem rossz dolog ám, ha nem kell kulcsozni:D
OFF
A váltózár szerintem baromi jó dolog. Aránylag kényelmes, nincs útbna, nekem a plusz egy kulcs sem gond. Megkerülni asszem bovdenes váltóknál valahogy meg lehet motortérben, de elég macerás. Viszont ha egyszer ott a matrica az ablakon, akkor a büdös parasztja minek bas**za szét a záramat, ha bent úgyis elakad.
ON -
Ahoy #9 Ide vezet a nagy kényelmeskedés. Akinek ilyen zár van a kocsiján az meg is érdemli hogy feltörjék azt...
Most vazze' ahhoz is lusta legyen az ember, hogy bedugjon egy kulcsot a zárba? Vagy egy gombot megnyomjon? Hányszor száll ki meg be / nap... Nem olyan fárasztó az...
Emberi hülyeség bakker. -
halgatyó #8 Erre találták ki az ugrókódos kulcsokat, már 5 évvel ezelőtt volt egy kollegámnak ilyen autója (középkategóriás). Hátránya, hogy csak 1 db kulccsal lehet távnyitni.
A váltózár tényleg hatékony. Nekem 2szer törték fel az autómat, az egyik alkalommal az autót akarták elvinni. Az ajtózárat egy pillanat alatt ki lehet rántani egy kemény célszerszámmal. A váltózárral nem boldogultak. Pedig a végén már lábbal is próbálták letörni kínjukban, a váltókart lehajlították a padlóig. -
csimmasz #7 A régi modszerrel is elvihetik.
Ezért kell a lopásbiztositás! -
#6 "Nagyon kenyelmes ha megszokod nagyon idegesit majd a regi kulcsos,taviranyitos modszer."
Jah, mire megszokod el is vitték az autót -
csimmasz #5 Nekem is ilyen van a mazda 6-osomon,a lenyeg epp az hogy nem kell semmit nyomni csak az ajto kilincsen a gombot.
Nem kell taviranyitot keresgelni es nyomkodni az inditashoz sem kell semmi,csak elforditod a gombot.
Nagyon kenyelmes ha megszokod nagyon idegesit majd a regi kulcsos,taviranyitos modszer.
De ez most eleg gaz hogy ilyen konnyu atverni. -
kvp #4 A trivialis megoldas pedig az lenne, ha a taviranyiton nyomva kellene tartani egy gombot ahhoz, hogy aram alatt legyen. Igy ha a tulajdonos nem nyomja folyton a a taviranyito power gombjat, akkor az autotol eltavolodva vagy akar mellette allva, de zsebben levo taviranyitoval sem mukodne a nyitas. Ez ugyanaz mintha kivenne az elemeket, csak kivetel helyett egy alaphelyzetben nyitott kapcsolo venne le a tapot a nyito elektronikarol.
ps: Persze az ugrokod ettol meg feltorheto, de az legalabb szamitasokat igenyel, amihez viszont ido kell. -
#3 Ezért is érdemes valamilyen mechanikus védelmet is beépíteni. Pl váltózár. -
ADAMEX9 #2 Azért ez durva... -
Sir Ny #1 Csak nehogy a terrorissták kezébe kerüljön!
De most tényleg, ilyen hülyék lennének az ótógyártók, hogy össze vissza pineltetik a kulcsot, meg az ótót?
Nem lenne egyszerűbb, hogy csak akkor küld addatot, ha a tulajdonos megnyomja a gombot?