2
  • bakagaijin
    #2
    Hmm, ha egyenrangúvá teszik az online és offline-t ezzel csak megerősítenek bizonyos dolgokat. Pl. nyomtatót venni EU-ban most sem egyszerű, mert a gyártók a disztribútoroknak csak adott országokra adnak engedélyt. A nagyobbak ezt betartották online is, de volt pár renegát kereskedő akit nem érdekelt hogy a vevő EU-n belül hol van, amíg kifizeti a szállítási költséget. Na, ez mostantól nem lesz.
  • Komolytalan
    #1
    Szerintem eddig se az volt a baj az online kereskedelemmel, hogy XY márkát online akartak árulni, és a gyártó ezt nem engedélyezte. Én konkrétan egy ilyen esetről sem hallottam. Ami szerintem gátolja az online vásárlások elterjedését:
    1. Sokan nem is ismerik az előnyeit, illetve nem tudják hogy melyek a megbízható helyek. Ugye weben nem minden az, aminek látszik. A digitális írástudatlanság megszüntetése nem csak abból áll, hogy mindenhová viszünk relatíve széles sávú net lehetőséget, hanem abból is, hogy megmutatjuk Pista bácsinak, hogy milyen lehetőségeket rejt. Én pl el tudnék képzelni olyan CD-t, de akár könyvet is, amit kiadna mondjuk a vatera, edigital, index, iwiw, netpincér, és egyéb nagy forgalmat lebonyolító cégek, és ingyenesen vagy nagyon olcsón eljuttatnák az új net előfizetőknek (szolgáltatótól függetlenül). Bemutathatnák a saját szolgáltatásaikat, megmutathatnák hogy hogyan lehet olcsóbban megvenni a hűtőszekrényt neten, mintha bemegy a szomszéd városba.
    2. A jelenlegi webshopok megspórolják az eladók szakértelmét. Az üzemeltetők túlnyomó többsége nem hogy nem teszteli a termékeit, de még csak utána se néz külföldi oldalakon, hogy legalább egy nyomorult linket tudjon csatolni a termékhez a céges promo anyagon kívül. Azt meg hogy szakértőnek kérdést tehessünk fel összesen egy webshopban tapasztaltam még. Mondjuk nézzétek meg ezt a cikket:
    Led Lámpa teszt 2010
    Egy pici webes bolt saját tesztje. Ilyet pl miért nem tud az edigital, mondjuk fényképezőkre? Nem futja rá a milliárdos profitból?