17
-
obe #17 oké, akkor én itt őrködöm, aki bejön, és még nem csinált animált játékfilmet, az csak olyan engedélyt kap pofázásra, hogy pl...alig várom hogy kijöjjön a titánok harca, meg hogy biztos jobb lesz a tojsztori minta...valaki majd váltson le reggel 6 kor, mert megyek dolgozni -
solikka11 #16 Mi az a paneltini? XD
Ne legyünk már nyelvújítók, főleg ne így, hogy értelme sincs annak amit mondunk... -
HiddenTruth #15 A nagyobb filmekhez külön renderprogramot is használnak, ami általában jobb és gyorsabb mint a 3D-s modellező sajátja, ezzel számolják ki a végső képeket; csak érdekességképp az Avatar, a Star Wars, és a Toy Story is a Pixar által kifejlesztett programmal nyerte el végső formáját:
Renderman
A 3D-s mozik annyiban nehezítik meg az effektcégek munkáját, hogy itt már nem lehet csalni olyan dolgokkal mint pl. egy előre felvett robbanást rámontíroznak a végső képre, mert az térben csak egy "papírlapnak" látszódna. -
Mcsiv #14 "Nem kell a dráma! Viszont egy ilyen programot mondjá, és az ne a fotósóp, vagy a 3dmaksz legyen ám!"
maya, blender, cinema 4d, lightwave, az egyedi, adott studio által fejlesztett szoftverek sokaságáról inkább ne is ejtsünk szót.
"jelentenként szinkronizálni kell - időnként mozognak is a kamerák rémlik"
Group;)
"Amellett vannak olyan jelenetek amik annyira ki vannak centizve, hogy ha kicsit tovább csúszik a kamera láthatóvá válna a hiányzó háttér, vagy oda nem illő elemek"
Bebaszna, ha ilyen lenne szegény grafikus nem találna munkát.
A nagyobb bajt itt az jelenti, hogy a kirenderelt elemeket később vágják, effektezik ha szükséges, illetve manipulálják megfelelő módon. Ha eredetileg is 3d-snek készül a cucc, akkor nincs probléma, megfelelő szoftver képes ennek a normális lekezelésére. Ha eredetileg 2D, akkor a megfelelő project dokumentáció alapján újra kell vágni/effektezni -
cherubim06 #13 "Rossz hír azonban, hogy a napokban kiderült, hogy a UIP Dunafilm mégsem hozza be Magyarországra az Így neveld a sárkányodat IMAX-kópiáját."
Ez nem rossz hír hanem jó hir:-) -
Csak77 #12 "Egyébként 3ds modellező szoftverekkel készülnek ezek a dolgok."
Nem kell a dráma! Viszont egy ilyen programot mondjá, és az ne a fotósóp, vagy a 3dmaksz legyen ám! -
pixx #11 Nem. 3d-ben készül, a kamera állást meg kell kettőzni, és kirenderelni. Tovább tart, de olcsóbb, mint utólag 3d-be átrakni... -
#10 Szóval nem mondott hülyeséget, csak lekicsinyelte a hozzá szükséges munkát, tehát egy "barom".
Értem én te jobban tudod. -
#9 Aha "sec perc alatt", meg "csak annyi a feladat..." aha... Asszem valahogy így készülhetett a hihetetlenül fantasztikus magyar szuperfilmünk a kis vuk is. Fogjuk meg azt vigyétek mentalitással.
Kicsit gondolkozni kéne, mielőtt ilyen alapvető ostobaságokat leír valaki. Az igaz, hogy az eredeti számítógépes animációs filmekről lehet készíteni 3D-s változatot egy extra kameraállás felvételével, de hogy egyszerű lenne azt azért nem mondanám. A két kameraállást jelentenként szinkronizálni kell - időnként mozognak is a kamerák rémlik? -, az egymáshoz igazított viszonyuk sem mindegy, és összességében a 3D-s mozi nem annyiból áll, hogy két képet egymásra vetítek oszt kész.
A 3D-s verziók elkészítése legalább annyi melóba kerül - ha nem többe - mint az eredeti film elkészítése. Arról nem is beszélve, hogy speciálisan kell renderelni, IMAXnál dupla kópia, stb... Amellett vannak olyan jelenetek amik annyira ki vannak centizve, hogy ha kicsit tovább csúszik a kamera láthatóvá válna a hiányzó háttér, vagy oda nem illő elemek. Ezeket mind javítani kell...
Szóval, ha valaki nem csinált még animált játékfilmet, akkor ne mondjon már akkora baromságokat mint egy ólajtó. -
lazsi #8 Ha nem értesz hozzá akkor miért kell leszólni azt amit a másik mond? Ezt sosem értettem az emberekben, és általában az idősebbekre jellemző akik azt hiszik, hogy amiatt, hogy öregebbek ők mindenhez értenek és mindent jobban tudnak. Te is valószínűleg ilyen lehetsz, már a paneltinik megnevezéseddel is arra utalsz, hogy te nem ott laksz, te idősebb vagy, többet érsz stb.
Amúgy az illetőnek igaza van. Az összes géppel készített animációnál csak annyi a feladat, hogy a szem távolsággal eltolva két pozícióból kell lerenderelni a képet, ha megvan az animáció eredeti forrása. Ha nincs akkor szívás.
Egyébként 3ds modellező szoftverekkel készülnek ezek a dolgok. A drágaságot az okozza, hogy nagyon sok munkaóra kell ahhoz, hogy olyan részletes modelleket és jeleneteket hozzanak létre amik láthatóak a moziban+ ahhoz hogy ezt a részletességet utána lerendereljék belátható időn belül elég komoly géppark kell. -
Csak77 #7 Olyan vicces paneltiniktől olyan hsz-eket olvasni, miszerint : "utólag konvertálták", meg "virtuális kamerát és újra renderelik"... mintha lenne akárcsak parányi fogalmuk arról, hogy miként készülnek ezek a dolgok, forintba átszámolva milliárdokért. Nem kell lebaszni, én sem tudom, de nem is beszélek ilyeneket... -
unisol1 #6 A Resident Evil 3. része az Extinction, a 4. Afterlife lesz! Nem úgy volt, hogy a Fűrésznek már a 6. része is 3D lesz? Gondolom nem lett, nem hallotam róla. Kamu? Még az anaglyph Bloody Valentine 3D szemcsimen is rajta van.... -
Mister #5 :D
-
Radi #4 "az Avatar hatalmas sikere miatt már a Toy Story sem kapott itthon IMAX-támogatást. Kapott azonban az Alice Csodaországban és kapni fog az itthon az amerikai premier előtt 8 nappal bemutatkozó Perzsia hercege: Az idő homokja, no meg persze a harmadik Toy Story." -
reszcsi #3 AZ animációs filmek 3D programmal készülnek, úgyhogy egyszerűen beraknak még egy virtuális kamerát és újra renderelik a filmet. Akár az összes nem kézzel rajzolt rajzfilmet 3D-síteni lehet sec perc alatt. -
winnie #2 tényleg, az animációknál nem ezt a konvertálós eljárást használják készítés közben? vagy ott mi a metódus? (tudom, wiki vagy google, de hátha valaki egy ilyesmihez síkhülyének is el tudja mondani:) -
Inquisitor #1 Szép lista, de nagyobb részük még nem 3D kamerával készült (animációkat kivéve ugye), hanem utólag konvertálták át őket 3D-re. Ilyen a Titánok harca is ...