17
  • Molnibalage
    #17
    Akkor nem érzed át, hogy menyivel jobb a hexa, mint a négyzetes alapú térkép.
  • polarka
    #16
  • Molnibalage
    #15
    Játszottál már valaha a Panzer General szériával?
  • polarka
    #14
    Látom te sem, mivel egy alapvető, tényszerű állításból ilyen következtetésekre jutsz.
    Szólj, ha az előbbi állításomon kívül más stratégiai vonzata is van a változtatásnak. Köszi.
    Ok, h ettől 1 hangyafasznyit "realisztikusabb a játékmenet", de ez említésre méltó vmi miatt ("realisztikusabb stratégiai lehetőség")? Ez volna a lényeg. Ezért is nem értem miben lesz ez jobb? Kevesebb mezőről lehet támadni, ennyit vettem észre, egyéb?
  • Molnibalage
    #13
    Látom még mindig nem érted...
  • polarka
    #12
    nagyszerű, akkor most már nem négyzet, hanem hatszög alakú a mozgástér
  • Molnibalage
    #11
    Csak éppen átlósan a távolság szimulálása fals, mert az átló hossza az gyök kettőszöröse az egyenes mozgásnak.
  • polarka
    #10
    "Ezúttal hatszögekre van osztva a térkép, mely elméletileg "realisztikusabb játékmenetet és stratégiai lehetőségeket rejt magában"."

    Nem tom, így 6 szomszédos mező van, míg eddig 8 volt.
  • polarka
    #9
    Nem tom, én a gépre hagytam, h megvívja a csatákat, több egységem is veszett oda. Na és? A veszteséget újraképzem. Izmos gazdaságot gyorsan össze lehetett hozni, aztán már csak társasjáték volt az egész, mint a civ. Viszont meg volt a lehetőség, hogyha kedvem volt, akkor lejátszhattam én is a csatát. Az volt a vicces, h kb. mindig 1 faltörő kossal ostromoltam minden falat, amivel soha nem tudnám betörni, de a gép által lejátszott csatában ez mind1 volt, csak a túlerő volt a lényeg:)

    Egyébként persze nem volna olyan jól modellezett, de legalább már lenne vmi. Ilyen kőkorszakitól a jövőbe stratégiákat meg már csináltak néhányat ageof/starcraft stílusban. Min. olyan csatateret simán összedobhatnak. Nem lenne tökéletes, de több, mintha semmi sem lenne.

    Az RTW-ben is el volt rontva a dolog, vicces amikor diplomatával megyek háborúzni. Felvásárolok minden ellenséges sereget. Meg idegesítő TW-ban, h aki a szomszédom az biztosan egyből háborúzni akar. Épp befejeztem a környék meghódítását, erre még két ellenségre teszek szert. És valójában 0 kihívás, mert tudom, h mindet legyakom, csak idő kérdése. Végülis minden gép elleni játékban ez a rossz. Kiismerhető a gép gyengesége aztán meg unalmas lesz a játék, sztem. Emberek meg mindig máshogy viselkednek.
  • Molnibalage
    #8
    A TW jellegű csata azért nem tanácsos, mert így is oltári hosszú játékok lehetségesek. Az is külön probléma, hogy eltérő korokhoz hogyan gyártasz azonos RTS motort? Ha két nép között nagy a difi, akkor hogyan hidalod át? Hogyan lenne alkalmas RTS motor egy kőkorszaki csata és egy modernt kombinált tüzérségi, légi és haditengerészeti csata modellezésére? Elvi lehetőség el tudom képzelni, csak akkor nem 30 dollárért vennéd a játékot, hanem 3000 ezerért és nem ma jönne ki, hanem X év múlva.

    Valamért azt érzem, hogy sokan egyáltalán nem gondolják a modellezési problémákat. Még tökéletesen azonos korszakba tartozó egység tisztességes szimulálása sem ment sem az RTW sem az MTW2 esetén sem véleményem szerint és alapvető funkciók hiányzotak az egységek irányításánál és azok irányításának modellezésénél.


    Diplomácia. Az RTW legalább olyan szinten jó volt, hogy pénzen kilóra meg lehetett venni egyes seregeket vagy zsoldosokból viszonylag gyorsan össze lehetett rántani sereget, egy ideig...

    Ezt a CiV IV-ben nem lehet. Hiába van BTS és RoM mivel a diplomácia alapja a sereg nagysága, lószart sem én. Továbbra sincs semmi a kardon túl...
  • polarka
    #7
    Tényleg elmehetne a távolabbi jövőbe scifisen, ilyen bolygókat is lehetne foglalni, meg űrlényeket gyakni. Az egész meg lehetne a Total Warhoz is hasonló, aki akarja, az megvívhassa a csatákat. És innentől meg már csak egy kis FPS-t meg szerepjátékot kéne majd belevinni:) és megvan az all-in-one játék:D
    De komolyan, sztem a Total Waros jelleg jó volna, meg a kicsit távolabbi jövő. És lehetne értelmesebben is megcsinálni a diplomáciát, ha csak haderő alapján nézik, h kivel állnak le, akkor fölösleges.
    Pl. Sporeban voltak olyan népek, akik alapból inkább barátságosak, ill. akik nagyon agresszívek és kettő közt is voltak. Vmi hasonló jó volna, pl. ahogy telik az idő úgy változhat a népek hozzáállása vmilyen események hatására. De ha marad a diplomácia, a régi, akkor szörnyen gagyi, nagyon nem érezném, h többet tettek volna le az asztalra a jobb grafon kívül.
  • Molnibalage
    #6
    Tudom, hogy a CP nem SM szériás, de akkor is Civ...
  • ChuckYeager
    #5
    NA VÉGRE!!
    Az ilyen játékok miatt érdemes számítógépet tartani.Ez a sorozat abszolult No.1.
    Ami jó lenne ha benne lenne:Űrbázisok,Víz alatti bázisok létrehozása mint pl a Call to Power-ben ami szerintem nem volt rossz,csak ott az AI tényleg nulla volt.Persze nem kell elmenni a sci-fi irányába.
    Ha csak olyan jó lesz mint a 4 akkor végem van.
    Az AC-ból is vehetnének át ötleteket pl a magasság,domborzat figyelése (a hozzá tartozó klímával,időjárással).
    Egyelőre ennyi.
  • Loverman
    #4
    már bocs de így tizenx év civezés után a fikázáson kívül többet is tudhatnál, pl hogy a Call to power nem Civ 3 volt. A Civ 3 egyébként jó volt, jobb mint a 2, mert belevitték az Alpha Centauri-ban már kipróbált újításokat.

    MI akkor szegi meg a szövetséget amikor csak akarja... ja ezt mondd Sztálinnak amikor Hitler megtámadta ;)
  • dronkZero
    #3
    A Call to Power sorozat nem Sid Meier, csak egy koppintott mellékág. A másodiknak nem is lehetett már a címében a Civilization.

    Dplomáciával sztem azért van bajod, mert a gép alapvetően a haderő alapján dönt, és teljesen máshogy áll a dologhoz, mint egy ember. Ha te tartasz egy 500-egységes büntetőhadsereget egy városban, vasúttal bekötve mindenhová, minden máshol meg csak annyi sereg van, hogy a rendet tartsa, akkor a gép úgy fogja gondolni, hogy neked a határ menti városaid gyengék, azokat el lehet tőled foglalni. Az nem érdekli, hogy 1 körön belül ott vagy, csak a pillanatnyi helyzetet értékeli. És megtámad. Ha ezt ki akarod küszöbölni, akarsz gépi szövetségest tartani(nem értem, miért igényed ez, egyébként), akkor úgy kell csinálni, ahogy a gépek. Városonként 6-10 korszerű egység vakargassa a tökét. (Pontos számhoz nézd meg, mennyit tart a szövetségesed a városaiban, kb annyi legyen neked is!) Akkor nem fog hülyeségeket csinálni.

    Ez egyébként nyilvánvalóan AI hiba, de ki lehet használni.
  • Molnibalage
    #2
    A 2. rész anno nem volt rossz. Messze azzal játszottam a legtöbbet az összes közül. A CiV III vagy Call to Powerrel gyak szinte semmit. Azokat nagyon eltolták szerintem.

    Az eredeti Civ IV tech tree-je viszont az én szememben nevetségesen vissza lett vágva. A Civ 2 is jobb volt nála.

    A CiV IV nagy hibája a dimplomácia még mindig csak dísz. Csinálhattam bármit - még a RoM 2 táján levő moddal is, az MI akkor szegi meg a szövetséget, amikor csak akarja, +10 feletti viszony esetén is. Ez nem csak Civ probléma. A RTW és MTW2 estén is kb. annyi haszna van a diplomáciának, hogy békét köthetsz. Soha nem tudtam semmiféle értelmes szövetséget vagy komoly diplomáciai műveletet összehozni.

    Persze, tudom, én vagyok a béna így tizenx év Civezés után...
  • dartois83
    #1
    Nagy barátja vagyok a sorozatnak, főleg a 2. és a 4. résszel játszottam sokat. A képek alapján viszont úgy tűnik, mintha pont ennek a két résznek a megjelenítését kívánták volna vegyíteni, mégsem vagyok tőle elragadtatva. Szerintem a 4. rész pont jó volt úgy, ahogy volt. Ebben a játékstílusban nem az egyre jobb grafika számít. Mindenesetre kíváncsi leszek a végkifejlettre....