24
-
sathinel #24 http://e-drexler.com/d/06/00/EOC/EOC_Chapter_6.html
Akit érdekel itt talál leírást a napvitorláról, és hogy miért jó, és mik a hátrányai mert vannak. De ha ez felgyorsul kb 1 év múlva már igen durva sebeséggel fog közlekedni. A mai leggyorsabb rakéták is csigalassúak hozzá képest. -
Master Rick #23 Nahjó, de ha nem próbálkoznának semmivel, akk nem haladna semerre sem a tudomány... szal mi itt okoskodhatunk innen, h a napvitorla ezért meg azért szar.
Gondolom azoknak a tudósoknak akik ezzel foglalkoznak, vannak elképzeléseik, csak ahhoz h tovább tudjanak lépni ki kell próbálni... -
Epikurosz #22 Ezt magyarázd meg, te nagyeszű. -
djhambi #21 Pláne, hogy a Naptól távolodva a fotonok sűrűségével a gyorsulás is exponenciálisan csökken. -
emile zola #20 "A napvitorlák a mélyűr utazás egy olcsó és hatékony módját jelentik"
namármost
1. olcsó húsnak híg a leve
2. hatékony??? jó tudom, kevés energia vesz kárba, csak kár h szinte nulla energiáról beszélünk -
tntmax #19 De.
Icarus, an orbital superweapon in the James Bond film Die Another Day -
Doktor Kotász #18 nekem így fejben napi 5,5 m/s sebességnövekedés jön ki. -
#17 :D Akkor még azt sem tudtam, hogy létezik az SG. -
Utokverek #16 ok, másfél évvel korábban volt az a cikk... :D -
Utokverek #15 Pár héttel korábban volt már egy cikk napvitorlásokról, ott eléggé ki lett tárgyalva a dolog, ha valakit nagyon érdekel :)
Szerintem kidobni pár szondát bőven jó (olcsó) megoldás, annál több értelmét én sem látom :( -
#14 A vitorlának is van tömege, na meg valami kis merevítésre még forgatás esetén is szüksége van, azaz nem pusztán a vitorla tömegével kell számolni. Játszadozásnak jó meg érdekes, de gyakorlati alkalmazhatósága nulla, max. pár proof of concept lehet belőle és annyi.
A lézeres rávilágítást meg el lehet felejteni, két okból is. Az egyik ok az, hogy energetikailag nagyon nem nyerő a módszer, mert a fotonok energiájának csak
minimális töredéke alakul át tolóerővé. A másik pedig az, hogy már néhány millió kilométer távolságon akkora területre oszlik szét a legjobb lézersugár is, hogy a vitorlának csak elenyésző töredékét fogja megvilágítani. Bolygóméretű lencsékkel lehet ezen javítani, de ki fog minden egyes jármű részére bolygóméretű lencséket gyártani? -
neoG #13 ilyen király névvel nincs félnivalód szerintem -
Utokverek #12 és ne tartsunk most nyelvtanórát, tudom, utólag elolvastam, aki akarja megérti így is :D -
Utokverek #11 ha van egy 100000x-es felületed, viszont csak 5x akkora tömeged, akkor a gyorsulás az elég sok nagyságrenndel nagyobbra jön ki, számolni nem merek, mert rettegek a többiektől :D -
Utokverek #10 Gondolom nagyobb felületü vitorlával, mondjuk nem 20m2 hanem, amit terveztek több km2-es fólia esetén sokkal nagyobb több foton fogja pofozgatni, ergó jobba fog gyorsulni, míg a tömege nem nő számottevően, a vitorla könnyű anyag elvileg. Szerintem a felülettel majdnem lineárisan függ össze a gyorsulása, a majdnem meg csak a tömegtöbblet miatt. -
#9 Ez most csak csipkelődés, komolyan ne vegyetek, de:
Ha jól számolom, akkor a szerkentyű ilyen gyorsulás mellett kb. 1nap és 18óra alatt eléri a sétáló ember sebességét (1 m/s), 23 nappal később a lakott területi sebességhatárt (50 km/h), majd újabb 20 nap elteltével a 90 km/h-t. Kerek 401 nappal később már egy utasszállító sebességével fog tépni a drága. Ha valaki pedig feltalálja az örökélet-elixírt, akkor 14 625 év és 3 hónap múlva "megpillanthatja" a fény sebességének 1%-val suhanó különös építményt... már ha ellát 73 fényév távolába.
De szerintem addigra lesz már megfelelő távcső, sőt odamehet egy sokkal jobb hajóval is, megnézni a kicsikét. :))) -
#8 Hát, zamek, tényleg sokkal egyszerűbb lenne, persze... :P -
Utokverek #7 Na, mindjárt jön és belédköt valami okostojás, hogy a mozgási energiáját ejti csapdába és lesz megint egy 20 hozzászólásos anyázás :D
#4: Ha ezt szétlyuggatnák, akkor szerintem a többi műholdalt meg szondát is már megbántották volna szerintem.. De gondolom lehet úgy rétegelni/szőni az anyagot, hogy lyukadás esetén sem hasad tovább, abban az esetben viszont a lyukadás miatta felületvesztés elég minimális, bár sok kicsi sokra megy. Nem tudom, mennyi ámokfutó meteorit meg űrszemét rohangál fent áldozatra várva, de szerintem eléggé nagy térrész felett osztozkodnak, szvsz elég kicsi az esélye egy személyes találkozásnak...
#5: Ja, az is ikaros volt, meg a sunshine-ban is ikaros volt a hajó, és még vlt valamilyen ikaros.. -
halgatyó #6 Aranyos megfogalmazás: "hatalmas, vékony szerkezetekkel ejtik foglyul a fotonok energiáját..."
A fotonok IMPULZUSÁT használják ki. És nem jó ha "csapdába ejtik", mert egy fényvisszaverő felületre 2-szer akkora a fény-nyomás, mint egy feketére.
A kisérlet eredményére egyébként kíváncsi vagyok. -
#5 Nem Ikaros-nak hívták valamelyik James Bond filmben a szuperfegyvert amivel Dél-Kóreát akarták megperzselni?
Csak nehogy terroristák... -
torma99 #4 A kisebb meteoritok nem lyuggatják ezt szét, vagy az űrszemét odafönt egy föld, vagy más bolygóközeli pályán? -
T0nk #3 "a Nap sugárzása által gyorsított bolygóközi kite-repülőt"
A kite fordítása sárkány. Mint a papírsárkány. Grr. Amúgy. -
Utokverek #2 OFF
A második hozzászólónak meg az elsőt kellene fikáznia nem?
Szerintem korrekt ötlet a napvitorla abból a szempontból, hogy gyakorlatilag haladáshoz és nagyon nagyon lassú gyorsuláshoz nem igényel hajtó/üzemanyagot, viszont szvsz a manőverezhetőség hiánya elég nagy hátrány. Lehetne rá rakni persze valamilyen manőverezőegységet, viszont az meg feleslegesen növelné a tömeget, és visszavenne a gyorsulásból. Bár az eddigi kicsúzlizott szondákkal se voltak bajok...
De cáfoljatok meg, ha tévedek -
djhambi #1 Egyszerűbbépíteni egy Dyson-gömbrészletet, nem? Persze, tudom, az első hozzászóló mindig fiklázza a cikket. :P
Minden új technológia alapja pár a Naprendszer szélére küldött szemét.