17
  • Epikurosz
    #17
    Ami biztos, és műszaki tudás nélkül is lejön: szépek a csajok :-)
  • Epikurosz
    #16
    Jajdejó! :-)
  • babajaga
    #15
    "A KE Charger 10-tól egészen 80 kilométer/órás sebességtartományig képes tölteni"

    Az országúti versenyzők nem mehetnek 80-al.Annyi esze nincs ennek a szerencsétlen műszaki analfabétának hogy mi lesz a gumival a dörzskerékkel és a dinamó csapágyával rövid időn belüll 50km-es sebességnél?
  • babajaga
    #14
    "Egy dinamó nagy sebesség mellett képes akár 70 Volt váltóáramot is biztosítani"

    Egy elektromosságtani analfabéta szerint.Hogy lehet ilyen hülye valaki aki azt hiszi hogy tízszerakkora feszültséget tud adni csak meg kell pörgetni. Nincs a hozzánemértésnek határa?
  • Epikurosz
    #13
    5500 ft
    14 k ft
    6250 ft
    100$, Solio
    rejtett ár
    4890 ftCsináld magad!

    Ennyi elég lesz?
  • KillerBee
    #12
    "Meg hát a leirás alapján kicsit komplexebb,mint a te verziód...(pl vizállóság...)"

    Egy egyszerű vízálló tok mióta komplex fejlesztés? Hálózati feszültségen üzemelő kültéri lámpák és kapcsolók sok-sok évtizede kaphatók, ezek tömegcikkek. Szóval mennyiben komplexebb ez a "fejlesztés"? Talán attól, hogy az egyidejű töltést és világítást sem képes megoldani?

    "Akkor nyilván bárhol kapható/megcsinál(tat)ható...de akkor miért sirnak lentebb,hogy kellene,de nincs?"

    Mert nem mindenki képes összeforrasztani egy egyenirányító hidat (4 láb), egy elkót (2 láb) és egy stabkockát (3 láb) - de bármely elektroműszerész pár perc alatt megcsinálja, ha megkérik. Ahogy nadrágot, szoknyát vagy függönyt sem tud mindenki felvarrni, de bármely szabó megcsinálja pár perc alatt.

    Na de keversz két dolgot, a cikkben is leírt dinamós megoldás az, ami ilyen pofonegyszerű. Viszont lentebb valakinek egy napelemes megoldásra nem sikerült vállalkozót találnia, ami valóban kissé összetettebb feladat.
  • cateran
    #11
    Nem az? Akkor nyilván bárhol kapható/megcsinál(tat)ható...de akkor miért sirnak lentebb,hogy kellene,de nincs?
    Meg hát a leirás alapján kicsit komplexebb,mint a te verziód...(pl vizállóság...)
  • ratata22
    #10
    ay 5let sem Új , és a megvalósítás se, csak a "T." félsivatagi fele"barátaink" nem nagyon szeretnék ha az ilyesmi elterjedne, mert akkor kevesebb a bevételük...
  • KillerBee
    #9
    "Azert nem volt nagyon ilyen fejlesztes,mert szvsz hihetetlenul kicsi piacot erint..."

    Miféle fejlesztés? Az nem fejlesztés, hogy a dinamó kimenetére rákapcsolnak egy egyenirányítót meg egy (valószínűleg sima soros) stabilizátort. A töltésszabályozás ui. a telefonban történik, nem az adapterben.

    A napelemes cucc, amit norbre szeretne, azért bonyolultabb egy picit, mert a napelemek többnyire kis kimenő feszültséget adnak (főleg terhelve), amit esetleg DC/DC konverterrel kell átalakítani ahhoz, hogy elérje a szükséges feszültséget. Itt az áramkör kialakítása lényeges, hogy minél kisebb legyen a veszteség a kis bemenő fesz. miatt. Esetleg egy puffer akkut is be lehet tenni, hogy ne szakadjon meg a töltés, ha jön egy felhő - bár Li-ion akkuknál ez nem jelent gondot, NiMH-et meg már nem használnak telefonhoz.

    Biciklidinamóval az ő kívánsága is pofonegyszerű lenne, egyenirányító, pufferkondi plusz kis feszültségesésű stabkocka. De dinamóval nem érdemes próbálkozni, mert ilyen esetben a töltés elsősorban idő és nem teljesítmény dolga, márpedig biztos nem akarja 1-2-3 órán át tekerni a dinamót.
  • cateran
    #8
    Errm,most nem azert,de az agymunkat azert ez sem potolja...2 het a vadonban? Mobil kikapcsolva,2x be/nap (reggel,este vagy ahogy tetszik)csekkolni jott-e uzenet,hivas,akarmi es siman kibir a telo 2 hetet..ha meg arrol akarsz navigalni vagy tokomtudja mit...hat gratta..akkor inkabb menj kocsival:)
    Azert nem volt nagyon ilyen fejlesztes,mert szvsz hihetetlenul kicsi piacot erint...
  • norbre
    #7
    hehe.. úgy látszik hamarabb kellett volna ez a cikk és már lenne töltőm :):)
    a céges gépemen van egy levél amiben összefoglaltam a dolgot, ha gondoljátok akkor elküldöm nektek holnap privátban, a fizetséget, bartelezést meg megbeszéljük adott esetben :)

  • halgatyó
    #6
    Én csinálok neked egyet biciklidinamóval, ha kell. Cserébe segítenél az erkélykorlátokat megcsinálni (sajnos, mostanban sz**ni is alig van időm), vagy a tetőtérben gipszkartonozni (még van egy szoba, amit hangszigetelt kivitelben be kell fejezni) meg a garázst is meg kell építeni (jövőre, amikor kiderül, hogy lesz-e ingatlanadó, ha lesz, akkor nem lesz garázs) meg a keritést és a kertkaput is meg kell csinálni mert a kerités kissé kifele dűl
  • Benedekco
    #5
    és a második hozzászólónak is...
    Bicikli túrára még gondolni sem mersz mi? Az, hogy kint vagy az Alpokban két hétig, olyan nincs is? Persze majd bedugom a mobiltöltőt egy fenyőfa törzsébe.
    És ezernyi lehetőség van még arra, hogy hol jöhetne még jól egy ilyen kütyü.
    Az már más, hogy ehhez nem igazán kell sok ész, ha az ember tanult egy pici elektrotechnikát/elektronikát. A mai agydinamók (Shimano)elég erősek, hogy egy halogén izzót 20km/h-nál meg dolgozzon annyira, hogy bevilágítson 20-40m-t(lámpa/izzó függő). Az meg télleg vicc, hogy vagy pilács, vagy töltés. És ha led-es világítást használok, amellé bőven elfér a mobil töltés funkció. De örülünk, mer van ilyen is. Bár lenne olyan amilyennek lennie kéne!
  • KillerBee
    #4
    Mi kellene neked pontosan? A napelem megvan már? Mennyit szánsz rá?

    A cikkben írt "technológia" meg valóban korszakalkotó, szabadalmaztatni kellene az egész világon. Ez a gyöngyszem különösen tetszik:

    "Egy dinamó nagy sebesség mellett képes akár 70 Volt váltóáramot is biztosítani, ami mindenképpen elegendő egy feltöltésre"

    Nem inkább 70V váltófeszültséget? Az eredeti német ismertető pontosabban fogalmaz, bár a terhelés (Belastung) és a teljesítmény (Leistung) fogalmát ott is keverik.

    Külön szépsége ennek a szupertechnológiának, hogy:

    "Ein gleichzeitiger Betrieb einer Fahrradlampe ist während des Aufladens jedoch aus technischen Gründen nicht möglich. Wird eine Lampe über den Dynamo mit Strom versorgt, wird der Ladevorgang automatisch unterbrochen"

    Vagyis a világítás és a töltés nem működhet együtt, ha bekapcsol a világítás, automatikusan kikapcsol a töltés. Elég szánalmas...
  • norbre
    #3
    a vicces az hogy hónapokig keresgéltem vásárlási lehetőséget vagy olyan embert aki összerakna nekem a pda-mhoz egy napelemes töltőt vagy egy ilyet.. neten, "boltban" nem találtam használhatót ,akit meg fel tudtam hajtani "szakembert" hetekig még csak válaszra sem méltatott.. szal lehetnek itt ügyes sufniemberek csak én nem találkoztam velük.. egyébiránt még mindig várom a jelentkezéseket
  • halgatyó
    #2
    1.) "technikát fejlesztett ki..."
    A kisöcsénk a sufniban egy forrasztópákával összerak ilyet.

    2.) Az energiatermelés jövőbeni kilátásait szemlélve, asszem hamarosan szükségünk is lesz ilyenre!
    Csak azt nem tudom még, hogy a mobil-antennatornyok alatt ki fogja tekerni a biciklipedálokat
    Majd a Grimbusz! (írd: greenpeace) Ha le tudtak fizetni 50ezer retardált agyú félállatot Németországban (múlt héten tüntettek), hát majd azok tekerik!
  • hodobaj
    #1
    Micsoda találmány valaki dinamora csinált egy átalakítót, persze az luxus hogy 230v-ról töcsed a telodat mert az nem elég zöld.