18
RAM-ot kihasználni
  • Apocalipto
    #18
    A windows már a vistától kezdve valami hasonló elven működik. Olvass utána a SuperFetch szolgáltatásnak.
  • Moszuke
    #17
    Hahahaha használjuk ki ram-ot xD
  • arty
    #16
    de ő olyat keres, ami jól működik :D
  • Lazarus
    #15
    Ramdisk

    A. Először indítsd el a játékot és taskmanagerben nézd meg mennyi ramot eszik magas terhelés mellett. (amikor játszol)
    B. Nézd meg mennyi helyet foglal a játék összesen.

    Add össze a két értéket, ha van ennyi ramod akkor a sebességet drasztikusan növelheted ha a fenti linken található ramdisk-el létrehozol egy új partíciót a ramban amibe bemásolod a játékot. A partíció teljes tartalma el fog veszni minden újraindítás után.
  • takysoft
    #14
    meg hát úgyis jönnek az ssd-k.
    még szarok, de ha belegondolsz, nincs mechanikai korlát végre. nem olyan sokára igen-igen gyorsak lesznek.
    ezeknél sokkal nagyobb játékok meg nem lesznek.
    mert elérjük mondjuk a bluray szintet. az max 50 giga/játék.. vagy ha lesz 100 gigás bluray akkor annyi. de az már tényleg nagyon maximum az elkövetkező jósok évre.(merem álltani hogy akár 10-15-re is)

    ha a számítástechnika marad ezen a formán(tárolni lassú, nagy kapacitású mem(ssd), átmenetileg tárolni gyorsabb, kisebb(RAM), számolni meg picike, átkozott gyors mem(cache)),
    akkor is sokkal gyorsabban lesznek az ssd-k szerintem. nagyon hamar sokkal sokkal gyorsabbak, mint egy mechanikus cucc.

    így a virtuális memóriás cache-elés nem nagyon hal ki. és jó is az.
    nem kell az egész játéknak a memóriában lennie.
    (csak idővel nem hívhatjuk már memóriának, mert a vinyó is az lesz XD, szal csak RAM)
  • [HUN]FaTaL
    #13
    Pontosan ezt csinálja a széjjelfikázott superfetch a Vistaban (igaz játékokat nem töltöget a ramba, teljesen felesleges).
  • Sadist
    #12
    Ahhoz eleve úgy kellene írni a játékokat, hogy előre betöltsön mindent. És mivel egy átlagos júzernek még mindig a vinyó kapacitása több, nem pedig a memóriája, addig megpróbálják normálisan ki is használni azt az erőforrást.
  • takysoft
    #11
    ezt felejtheted.
    egy átlagos játék megfelelően tömörített formában tarja a cuccait. Ezeket bontja ki a memóriába. Egy átlagos 4-8 gigás játék teljesen kibontott formában akár 20-30 giga is lehetne bizonyos esetekben.

    nem hiszed? lesd meg, h 96 kbyte-os kkrieger mennyi memóriát eszik:D
    (mondjuk ez sarkított példa, mert ez generálja a textúrákat)
  • 0Fritz0
    #10
    Egyébként mindig játékfüggő, hogy miként kezeli a térképeket.
    Valamelyik tárolja, a másik meg egyből törli a memóriából.
    Ezért magát a progit kéne átírni.
  • jackcsabi
    #9
    Kihasználni valakit nem szép dolog
  • Torzonborz
    #8
    ramdrive ? :P
  • Cat 02 #7
    Valahol, mintha lett volna róla szó h játékot RAM-ra telepíteni. Talán a vöröscsillagos moderátor mondta az Oblivion topikban.
  • L7wy
    #6
    Kicsit bele kéne nyúlnod az OS memóriakezelésébe :P De mivel a Windows nem nyíltkódú így semmi esély :P
  • KILLER2
    #5
    Nem hülyeség a dolog, sok játéknál igen jól jönne, mert nem kellene annyit töltögetnie. Az viszont más kérdés, hogy sikerül-e, nem hinném, hogy van olyan program, amivel ez megoldható lenne és nem kéne vele annyit szarakodni, hogy helyette elmehetnél nyaralni.
  • 5c0rp330n
    #4
    nem fog sikerülni.
  • tommygear
    #3
  • 0Fritz0
    #2
    Az első frag-ért mindent? :)
  • Dingoday
    #1
    Helló
    Segítséget szeretnék kérni, neten kerestem sokat de nem találtam erre megfelelő programot.
    Olyan programot keresek, amivel be tudnék fájlokat tölteni a ram-ba. Egy példában érthető lesz: Cod 2-ben ne map váltáskor kezdje beolvasni a winchesterről a térképet, hanem már előtte akár órákkal amikor én azt mondom neki. Vagy egy játék/progi teljes betöltése a ramba, hogy később ne teljen az idő azzal, hogy a vinyóról be kelljen olvasnia. Sok játéknál hasznos lenne és progiknál is.
    Légyszives segítsetek, kösz előre is