12
  • daswalker
    #12
    Ehe... Megmondom én mi lesz ennek a vége: akit eddig is érdekelte a tanár mondaniválója, az ezután is figyelni fog. Akik meg eddig lesz@rták, azok ezentúl Quake Live!-ozni fognak órán...
  • tomcsa4
    #11
    Ja bocsánat, félreírtam. Nem fenyegetés. hanem zsarolás. 2008-ban (de az ötlet 10-12 évvel régebbi) a zsarolás erősödött fel, a phising unalmas :)

    Zsarolás annit tesz, hogy vírus vagy trójai karanténba helyezi az adataidat (magyarul fogságba ejti) és ad egy címet, melyre pénzt utalva felengedik a zárolást. Ha nem fizetsz, akkor mondjuk minden nap délben letöröl egy véletlen adatot vgy valamilyen metódussal (amit megírtak) törli az adat egy részét.
  • tom235
    #10
    "Az oktatásnak nem kell feltétlenül unalmasnak lennie" Erre csak annyit tudok mondani, hogy pedig mindig az lesz, amíg a gyerek nem azt tanulja ami érdekli és csak ráerőltetik. Magamat felhozva példának: szívesen nézek néha discovery channel-t például. Elég sok mindent lehet belőle tanulni, amik még hasznosak is lehetnek. Vegyünk ellenben egy magyar órát, ahol rohadtul nem érdekelnek ezek az Emo-s: mindjárt felvágom az ereim típusú költők és semmitmondó siránkozó verseik.
  • polarka
    #9
    Pontosan.
    Aki nem akar tanulni azt nem lehet tanítani. Ezért kell odafigyelni a motiváltságra (csak vannak, akiket sehogy sem lehet tanulásra motiválni).
  • tomcsa4
    #8
    Kölcsönös az egyetértés. Jó dolog egy közösségi oldal, de ne legyen létfontosságú. Inkább a biztonságot tanítsák meg nekik (adatokat nem adunk ki, akkor milyen veszélyek vannak a neten, vírus és trójai ősrégi párostól a phisingen át a mostanában népszerűbb fenyegetésekig).
  • toto66
    #7
    Gyakorlatilag egyetértünk!
    Bizony van helye az iskolában is a számítógépnek, de nem az a fontos ki ír vagy olvas blogot! Ezért szerencsétlen a cikk, mert nem a tényleges hasznát emeli ki a technikának, hanem azzal vakítja az embereket, hogy aki tagja valamilyen közösségi portálnak az már tudással rendelkezik.
    "A fejlődés ettől függetlenül töretlen és könnyen elképzelhető, hogy néhány éven belül a közösségi portálok lesznek az új oktatási platformok. "
    Nem a fejlődés nem ez lenne, ez butítás agymosás fejlődése!
  • tomcsa4
    #6
    Én meg azt mondom, minden technikai kütyünek megvan a helye. Egy óvodában semmi helye a számítógépnek. De van, mégpedig elég sok helyen.

    Az a funkcionális analfabéta dolog meg igaz. Huszon éves emberek úgy olvasnak, mint én (vagy más, olvasni imádó ember) alsós korában. Pedig nem egy másik generációról van szó. Ha időhöz van kötve, hogy például 5 perc alatt olvass el egy A4-es teleírt lapot és fogd fel a lényeget belőle, azt mondom legyen inkább 10-15 perc. De hogy mikor nincs időhöz kötve, akkor nem értem. Meglepően sok haverom van, akik látszólag tudnak olvasni (kinyögik a betűket, de megérteni nem értik meg, sőt nem megy az összes szó hibátlan kiolvasása sem).

    De még mielőtt őket írnánk le, megint elő kell kapni a szülőket. Bebizonyított (már régen feltételezett, mostanában meg is erősített) dolog, hogy azok a gyerekek olvasnak, akiknek a szüleik kiskorukban felolvastak. Látta a gyerek, hogy anyu olvas, könyv van a kezében és nem lesz neki idegen, sőt a legtöbb esetben olvasni is fog!
  • valamit
    #5
    Egy a cikkhez passzoló idézet:
    "A nagyok semmit sem értenek meg maguktól, a gyerekek pedig belefáradnak, hogy örökös-örökké magyarázgassanak nekik. " :)))))
  • toto66
    #4
    "Elszomorító, hogy sok fiatal tanár nem tudja, hogy mi a blog vagy a podcast" - szögezte le Erika Hummer."
    Nem, nem ez az elszomorító, hanem hogy az iskolákból funkcionális analfabéták nagy számban kerülnek ki!
  • toto66
    #3
    Még mielőtt félre érti valaki, én technika párti vagyok, éppen ezért képviselem azt az oldalt, amely azt hirdeti: minden technikát megfelelő módon a megfelelő célra kell használni, és nem szabad mindenhatónak gondolni, mert ez többet árt mint használ a technikai kultúrának is.
  • toto66
    #2
    Egyébként pedig káros téveszme, hogy a technika fejlődésével egyenes arányú az emberek (tanulók) tudása.
  • toto66
    #1
    Én tanítottam általános iskolában informatikát.
    Véleményem szerint marhaság azt feltételezni, hogy akármilyen technikai eszköz hosszútávon érdekessé teszi a tanulást, ugyanis megszokottá válik, elveszti a motiváló hatását. Ez tapasztalat, olyan dolgok amelyek engem érdekeltek az informatikában fiatalon, azok mind "uncsik" a diákoknak. Ezenkívül pedig fáradság nélküli tanulás nincs, bizony meg kell "szenvedni" a tudásért.Ha valaki nem szeret tenni azért, hogy tanuljon, annak bizony unalmas a tanulás, akkor is ha a leg érdekfeszítőbb is az előadás.