23
  • cipike
    #23
    kíváncsi lennék, hogy te a "lágy visszatérés" alatt mire gondoltál... ugyanis ha jól tudom, akkor a shuttle manőverező és repülőképessége eléggé korlátozott, nemhiába nevezik a rossz nyelvek repülő téglának... ( a buran az más témakör, az ha jól tudom, a visszatérés során normál repülőgépként - volt - manőverezhető )
  • NEXUS6
    #22
    Akkor már nincs sok időnk mert itt van Hamargeddon!;D

    Bár kicsit megnyugodtam, mert nincs Brúsz Willisz nevű a személyzet tagjai között.
  • Pares
    #21
    Tiszta Armageddonos ez a kép. LOL
  • Sanyix
    #20
    A fő probléma az, hogy nincs mihez kötni, ugyanis nem az űrállomáshoz megy, hanem a hubble-hez. De ha ott lenne az űrállomásnál, akkor is fékezné a légkör, az űrállomásnak meg +80 tonna tömeget kéne folyamatosan pályán tartani. Aztán meg 80 tonnát nem lehet csak úgy kikötni :) a dokkolóhelyekre meg szükség van. Max annyi haszna lehetne, hogy van egy robotkar, + a kabin plusz helynek. Tehát kb semmi.
  • Lifeman
    #19
    Tudom, hogy hülye ötlet, de ha a biztonságos visszatérést gátló problémája akadna, akkor már nem lehetne ott hagyni ahol van? Odakötnék az űrállomáshoz, aztán jó lenne műholdakat szerelgetni, meg ilyesmikre. Attól, hogy a földre nem térhet vissza, elég sok, később is használható cucc van benne. Én nem hiszem hogy a legjobb ha elhamvasztják.
    Na jó, persze én annyit sem értek az űrtechnikához, mint a hangya a génsebészethez.
  • Sanyix
    #18
    Látom nem jött le a lényeg :)
  • Sanyix
    #17
    Nem lehetetlen. A fennálló veszélynél is az ócánba vezetnék, holott lehet hogy mégis le tudna szállni. Egyáltalán nem más a fékezőmanőver mint egy kifutópályás leszállásnál. Ugyanis nem tud egy űrsikló akkorát fékezni, hogy ne kelljen a normális esetben használt fékező manővereket használni, mivel túl gyorsan repül, és szárnyai vannak :) Ha elégetik az összes üzemanyagot fékezésre, még akkor is olyan sebességgel repül, hogy ha nincs meg a szokásos bal/jobb bedöntés, úgy lepattan a légkörről a sikló 80 km magasság környékén, hogy öröm nézni.
    Teljesen ugyanaz lenne kifutópályára leszállni, max annyi különbséggel, hogy ha ócánba akarják vezetni, akkor amikor az utolsó szakaszban át kéne venni a légkörbe lépő autopilótától a vezérlést (ez a kifutópálya fölött, ~26 km magasan, olyan mach 1 körül szokott történni, tehát akkor amikor csak ereszkedés és leszállás van hátra, pont úgy mint egy normál repülőnél), belevezetik a vízbe, és nem leszállnak.
  • Molnibalage
    #16
    Összetákolt? Meg kicsit be vagy rúgva. Tákolmánynak minősíteni azt ami egyedi csempékből áll össze elég durva lenézést és tudatlanságot jelez részedről.
  • Thrawn
    #15
    Arról volt szó, hogy ha sérül, akkor bele az óceánba, nyilván, mert nem biztonságos - vagy a sérülés jellegétől függően - lehetetlen a visszatérés. Ezért az óceánba irányítás.
    Egyébként más az óceánba küldeni távirányítással - csak a megfelelő ponton kell végrehajtani a fékezőmanővert aztán minden megy magától - és más dolog kifutópályára leszállni.
  • Sanyix
    #14
    De képes rá a shuttle, jópár éve. Így menne az óceánba irányítás is.
  • Sanyix
    #13
    Egyáltalán nem biztos hogy úgy végezné mint a columbia. Nem kell megjavítani sem. Be lehet rakni múzeumba pl. Amúgy mindegyik sikló összetákolt védőpajzsú, ugyanis minden repülés után javítják...
  • Thrawn
    #12
    Még az előző postomhoz:

    "Még ha kivitelezhető is lenne a javítás, ki kockáztatná, hogy átszáll az összetákolt védőpajzsú gépre és lejön vele?"

    Mielőtt valaki beleköt ebbe, hogy na jó, nem kellene átszállni, majd lehozzák távirányítással, közlöm, hogy nem, nem hozzák le, erre a Shuttle nem képes. Az a Buran volt.
  • Thrawn
    #11
    Arról volt szó, hogy ha súlyos sérüléseket szenvedne. Akkor ugye sehol sem fog leszállni, mert úgy végezné, mint a Columbia.
    Javítás? Minek? Kidobni még félmilliárd dollárt az ablakon egy javításra? Még ha kivitelezhető is lenne a javítás, ki kockáztatná, hogy átszáll az összetákolt védőpajzsú gépre és lejön vele? Főleg, hogy az egész flottának van még kb. tíz repülése, mielőtt kivonják őket. Az ISS-t két géppel is be lehet fejezni.
    No de ez a legrosszabb forgatókönyv, bízzunk a sikeres küldetésben.
  • Amergin
    #10
    Csak nehogy terroristák kezébe kerüljön!!!
  • immovable
    #9
    Erre gondoltam én is mikor megláttam. :D
  • Balogh G
    #8
    Az első kép tiszta Armageddon-feeling
  • bvalek2
    #7
    Az Atlantisnak a neve alapján nem az Atlanti Óceánban kéne elsüllyednie?
  • gothmog
    #6
    "Ezután az Atlantist biztonságosan beleirányíthatjuk a Csendes-óceánba."
    A cikk kicsit faramucin van összerakva. Ez a "worst case scenario", ha valami baj lenne.
  • hdo
    #5
    Sajnos ez már csak így van. Ami nem verseny, arra egy fillért nem költenek. Az nem eredmény amit nem a másik leküzdésével érnek el. Éljen a kapitalizmus!!!
  • Dany007
    #4
    Hát, jó lenne már valami előrelépést is látni.
    A Hubble nagy dolog volt. Nagyon nagy.
    2014-ben vagy mikor megy fel a James Web teleszkóp, ami ha jól emlékszem 4,5x nagyobb tükörrel rendelkezik majd, mint a hubble... Kiváncsi leszek mit látnak majd vele... : )
    Reménykedem a Kínai / Japán / esetleg orosz előrelépésben is. És akkor talán egy újabb verseny alakul majd ki... Más esélyt nem látok a fejlődésre...
  • Sanyix
    #3
    Nem merik, mert félnek hogy szétesik, és lakott területre esik...
    Persze simán meg lehetne csinálni nagyon kis veszéllyel, hogy nem floridához megy leszállni, hanem az edwards-ra (mint ahogy párszor már megtették), nyugatról érkezik, és az edwards a nyugati parton van... így nem repülne át az usa felett, hanem a légkörbe lépés szinte teljesen a csendes óceán fölött történne, és csak a végén érhetne lakott területet, már laza siklórepülésnél, és nem valószínű hogy a legnagyobb terhelés kibírása után ott szétesne...
    de valakinek valamilyen érdeke van hogy megsemmisüljön ilyenkor.
    A nasa élén is van pár agyhalott, mint minden nagyvállalat élén... ezért sem hajlandóak inkább a sokkal biztonságosabb, lágy légkörbe lépést se használni.
  • Teppik Amon
    #2
    Jó szelet nekik
  • NEXUS6
    #1
    "A sokat halogatott szervízküldetés a NASA utolsó űrsikló repülése lesz a Hubble-hez."
    Hmmm, egy korszak véget ér;(

    "Ezután az Atlantist biztonságosan beleirányíthatjuk a Csendes-óceánba."
    Esetleg javítani?