47
Lotus Omega
  • Desiderata #47
    Az Omega 270-nél még gyorsít
    Használtteszt: Lotus Omega
    Totalcar


  • Desiderata #46
    4.100.000 Ft
  • blackcalibra
    #45
    "4WD buzi vagyok"
    Nem vagy egyedül:)
  • Ritschie
    #44
    Csapj egy privit, segítek ha tudok!
  • Lammer
    #43
    [#eljen][#eljen]

    Regi Lotus Omega meg nalam is najszos kategoria, pedig nalam a "zopel" style nem jott be sosem :]

    hama'r regi nagyokrol van szo: Nekem regi nagy almom(4WD buzi vagyok :D) -> Gyari Ford Escort RS Cosworth(92-96ig gyartottak 'asszem)... esetleg lehet WRC verzio is ... vagy akar Gabat mester hegymaszos Cossieja... (1120 kg/ 728 Le / 4WD -> erdemes vegigsasolni a videot, a hangorgia feler egy jobb pornoval, vannak meg belso videok is fenn youtubeon... ahhh :D:D) a lenyeg, hogy Escort Cossie legyen :]

    (remelem a sok hulye panelnidforszpides nem fogja szetb@szni a topikot!)

    off: latom autoszerelo vagyol, nem tudnal a kis kocsimhoz flexibilis turbo olajcsovet gyartatni, szervalni??? :D (privatban zavarhatlak a reszletekkel?)
  • Ritschie
    #42
    Nekem is volt balesetközeli élményem.Súlyos balesetet szenvedtünk egy Opel Asconával.Túléltem.De egyébként a biztonsági dolgokról pár szót ha esetleg szabadna:
    Top Gear világszinten elismert komoly múltú versenyzők által vezetett autós tesztműsor.Ott is megmondták a "szakik" : ABS, ASR, Electronic Road Control, ESP, AIR BAG, stb mind mind a városi közlekedésben résztvevő szabálysan haladó emberek védelmét szolgáló eszközök, melyek a sérülések mérséklését segítik.T!iff aki nagy szaktekintély az autóvezetés terén megmondta 150km/h felett ezek már csak "halottnak a csók" szinten vannak.Természetesen hozátette, hogy ott is esély javító, de már koránt sem biztonsági tényező!Erre egy példa:
    Biztosan sokan emlékeztek a végzetes szentendrei balesetre, ahol Szentendre felöl pestfelé egy Land Rover terepjáró 160km/h sebességgel haladt, miközben összeütközött a szemből szintén 160km/h-val haladó Mercedes tipusú gépkocsival.Az eset nagy visszhangot keltett akkoriban.Mind a 2 autó szinte új volt!Az összes autas mind2 autóban bekapcsolt övvel utazott, az összes légzsák nyílt, és biztonságos prémiumkategóriás autóról beszélünk!Mégis mindenki azonnal a helyszínen életét vesztett kivétel nélkül.Ebből csak annyit akartam kihozni, hogy nem az öreg autón múlik, hogy túléled e, és nem is a biztonsági eszközökön!Az öreg Asconával utasként szenvedtem el a balesetet, mikor leszorítottak bennünket és a szakértői vélemény szerint oránként 110km/h sebességgel vasoszlopnak ütköztünk.Rengeteg életveszélyes sérülés ellenére túléltem, és itt vagyok.Mindenesetre jól eltértünk a tárgytól.
    A Lotus Omega akkor is egy kuriózum, és a hozzáértők számára kincs, míg a hozzánemértőknek, csak egy öreg szar.
  • Desiderata #41
    ha autószerelő vagy akkor más a felállás, nyílván magad akarod bütykölni

    öregautós "elményeim" már voltak, balesetközeli is
    szal nálam a biztonság az első
  • Desiderata #40
    ha neki akarsz szállni az első fának és szörnyethalni akkor hajrá
  • Petka
    #39
    Attól függetlenül, hogy nekem nem ilyen autóm van, még jónak tartom.
  • schrank
    #38
    akkor minek is rakol be ilyen semmitmondó bulvár videót egy rossz autóról ?
  • Petka
    #37
    Sedanom van, vonóhoroggal és időnként használok tetőcsomagtartót is. Vittem már cementet csomagtartóban és keverőt futón. Tudod, mindezek jól jönnek egy ház felújítása esetében. Nem gyorsulásra használom az autót, mert dízelről van szó...
  • Csabesz6
    #36
  • Csabesz6
    #35
    "nincs légzsák, menetstabilizátorok, ami a mai sportautókban alapkövetelmény"....ajjaj akkor az már régen rossz:|.
  • Ritschie
    #34
    Sem álmodozó tezenéves sem műgyűjtő nem vagyok!Viszont kérlek ne haragudj h ezt írom de az autókhoz közöd nem sok van...Először is ez a te 130 feletti tempót is kétségesnek tartassz dolog ezt inkább nem is kommentálnám...Másrészt akinek életében legalább 1 db autója volt már, az tudja hogy NEM a kor számít hanem a karbantartás!!!Én TAPASZTALATBÓL beszélek, hogy volt olyan verda körlöttem 4éves ami műszakilag alkalmatlan volt még a 80ra is!A kettétört féltengelyt csere helyett heggeszteték stb!!!És volt dolgom olyan 20évessel, amivel bátran neki indultam volna egy hosszabb útra, akár "130km/h feletti" sebességgel is!Ezt autószerelőként mondom.
    Aztán, hogy mit gondol egy külső szemlélő?Ki nem szarja le?Ez nem egy kikönyökölős pinamágnes, hanem egy ritka sorozatszámos példány.Ráadásul ha már valaki nem a saját örömére vesz autót, hanem az alapján dönt h ki mit szól az már régen rossz...Amúgysem lehet mindenkinek megfelelni.
    Az erejét kihasználni nem tudom?Kérlek ne haragudj meg!De ez is baromság!Nézz utánna a neten.Az autók teljesítmény diagramja, nem az első bejáratós 10.000km ben van!!!Egy autót abban az időben 500.000km (igen ötszázezer) re terveztek!Ebből az autó az első 200.000Km ben fénykorát élte!Ezt is ne egy nagyszájú gyermektől kérdezd, hanem olyan szerelőktől akik nem tegnap kezdték az ipart!Tehát ez ismét csacsiság.

    Összegzésképpen végül: Egy autó mindentől függetlenül akkor jó autó: Ha rendszeresen karban volt tartva, vigyáztak rá, és NEKED mint leendő tulajdonosnak tetszik!Egy autót, pusztán az évjárat, futott km, és a csajok ízlése alapján választani badarság!Különmösen itt magyarországon ahol a kocsik átlagosan az első 6 hónapban már jártak a biztosítónál, az elkövetkezendő 2 évben pedig legalább 1x, mert vagy béna az illető, vagy lebiztosítózták.Akkor meg vettél egy 3 éves autót ami 2x gazdasági totálkárosra volt baszva.Természetesen ez nem minden fiatal autóra igaz, mint ahogy, a te állításod sem az összes koros autóra!
    Ismét elnézést kérek, remélem ebből nem lesz személyeskedés, hogy nem értünk egyett!
  • schrank
    #33
    ez még csak nem is negyed mérföld volt ...
    aki gyorsulás szerint választ autót az vagy nem is tud még vezetni vagy csak a városban sprintel lámpától lámpáig de a vezetési élmény az nem csak a lóerőn meg a gyorsuláson múlik ...
    gondolom azért kell szedán mert egy 5 tagú kőműves brigáddal akarod jáeni az országot természetesen a vonóhorog az elengedhetetlen mert ugye a betonkeverőnek meg az 5 mázsa cementek is el kell férni valahol ha már a tetőcsomagtartora nem fér fel a 20 tábla gipszkarton mellé ...
  • Petka
    #32
    "másrészt egy külső szemlélőnek ez csak egy Opel Omega, vagyis villogni nem nagyon tudsz vele az utcán"

    Pont ez benne a jó. Én legalábbis nem vagyok híve a szarráoptikaituningolt autóknak. Ez így egy igazi meglepetés autó. :)

    Nekem egy 15 éves Vectrám van és még mindig biztonságosabbnak érzem, mint egy mai olcsóbb kategóriájú új autót.
  • Desiderata #31
    nem tudom hogy álmodozó tizenéves vagy, esetleg komoly műgyűjtő, de leírom pár gondolatomat

    egy közel 20 éves autóval az a gond hogy az idő múlásával műszakilag is amortizálódik és minden alkatrésze kopott
    én a 130 Km/óra feletti tempót is kétségesnek tartom, nincs légzsák, menetstabilizátorok, ami a mai sportautókban alapkövetelmény

    másrészt egy külső szemlélőnek ez csak egy Opel Omega, vagyis villogni nem nagyon tudsz vele az utcán, az erejét pedig a kora miatt nem tudod kihasználni, esetleg piros lámpánál legyorsulhatod a többit
    ergó jobban megérné egy Jaguar vagy bármilyen patinás autó bütykölése, mondanám hogy Lotus Esprit jobb lenne mert dögös autó, de a Bond filmek miatt (is) húzós az ára

    megvizsgálandó az is hogy mennyi rá az adó, illetve veterán státuszba átminősíthető-e (de a kora nincs meg)
    és az alkatrészellátásnak is érdemes utánajárni


    Széna tér környékén parkolt egy évekig, biztos arra gondolsz II. ker.-ben
  • blackcalibra
    #30
    Hát az 5.3 100-ra azért nem rossz még ma sem. És ez nem fogy el, szinte a végéig, itt nem csak lóerő van sok.
  • Shifter
    #29
    nekem volt lehetőségem ilyenbe ülni :D (még kicsi voltam) és akkor nagyon ment :D
  • blackcalibra
    #28
    "hát ha valamikor a toppon volt a japán utcai sportkocsigyártás az pont a 80-as 90-es évek fordulója"
    És látod-látod, akkor is voltak jobbak.
  • Kicsizoli
    #27
    Mutass egy japán, gyárilag ilyen "vad" szedánt, amit európában forgalmaztak????

    Mondom a választ...Nincs...bocsi..
  • Csesza
    #26
    #7
  • RATCUSTOM
    #25
    ne engem szidj :D
    nem én írtam, csak kimásoltam :D
  • Petka
    #24
  • schrank
    #23
    mű sport autó (japán minicirkáló kétüléses) ???
    miről beszélsz ember hát ha valamikor a toppon volt a japán utcai sportkocsigyártás az pont a 80-as 90-es évek fordulója nsx is ugye olyan szar volt hogy 17 évig gyártották szemben ezzel a antasztikus opellel ...
  • RATCUSTOM
    #22
    ebbe 7700km?
    ülés meg magától gyűrődött meg garázsban álláskor nem?
  • Máté94
    #21
    Legolcsóbb verzsön!5.000.000FT
  • RATCUSTOM
    #20
    LOTUS OMEGA 3.6 BITURBO (377LE/577Nm!!!)

    Az Opel a 90-es évek elején tuning autóival alapjaiban rengette meg és formálta át a sportkocsikról alkotott nézeteket az autós világban azáltal, hogy nagy szériában gyártott családi autókból alkotott fenevadakat. 1991-tõl (mikor is az 1989-ben fejleszteni kezdett Lotus Omega/Carlton sorozatgyártása 950 darabos limitált szériában beindult) már semmi sem volt olyan, mint elõtte…

    Európa autópályáin (mint a legendás német „Autobahn", mely mindössze autópályát jelent, de „versenypálya" jellege miatt - hiszen alapvetõen nincs sebességkorlátozás - a világ minden táján így hívják) az addigi uralkodó sportautók a külsõ sávba szorultak a 250-280 km/h végsebességet (kizárólag az elektronika tiltása miatt) elérni képes brutális Opelek mellett. De ide nem csak a „mû" sportautókat kell sorolnunk (japán minicirkálók, kétülésesek), hanem olyan szintén legendás és igen nívós autókat is, mint a Porsche vagy a Ferrari, melyeket a „natúr" (még nem tovább tuningolt) Lotus Omega is meg tudott szorongatni, nem beszélve a késõbbi tuning változatokról, melyek minden addiginál félelmetesebb menetteljesítményeket tudtak produkálni (lásd Lotec Omega 450-500 lóerõ!)…

    Az Opel tulajdonosának, a General Motorsnak (mely 1929-ben vásárolta fel a patinás német autógyárat) egy másik leányvállalata, a sportautóiról elhíresült Lotus 1989-ben kezdett neki az Omega tuningolásának. Leglényegesebb elem a motor volt, melyet teljesen átformáltak, a 6 hengeres, 3 literes 24 szelepes erõforrást fúrták fel 3.6 literre, majd ezt bolondították meg dupla turbófeltöltõvel. Az eredmény egy 377 lóerõs és 577Nm nyomatékot biztosító hajtómû lett, mely ezt a teljesítményt már 4200-as fordulatszámnál produkálni tudta!

    Természetesen további szerkezeti átalakításokra is szükség volt ezek után, ennek keretében változtattak a hajtásláncon (6 sebességes váltó került a kocsiba), a futómûvön és a fékrendszeren is. A modell hihetetlenül stabil útfekvését nem sok más autóhoz lehet hasonlítani, ahogyan fékei is maximálisan kiváló minõsítést kaptak.

    Mindezek után külsõleg is átformálták némileg az autót: kivágták a hátsó kerékdobokat, brutális spoilert vontak az autó köré, széria hátsó szárnyat kapott valamint külön a számára kifejlesztett 17"-os alufelnit elöl 235/40-es, hátul 265/40-es gumikkal. A belsõ kialakítás is minden addigit felülmúlt, Connolly bõrbelsõvel és minden lehetséges extrával felszerelték a típust.

    Az árát végül 125.000 német márkában határozták meg (felszereltségtõl függõen némi eltérés lehetett). Hihetetlen teljesítménye és menettulajdonságai ellenére nem akarták elkapkodni a 950 darabos limitált szériában készült csodát, de végül csak elfogyott, és sokuk a mai napig fut valahol Európában, vagy akár a tengerentúlon...

    A történet azonban itt még nem fejezõdött be, ugyanis Németországban a Lotec cég (mely elsõsorban Porsche tuningra szakosodott) úgy gondolta, hogy a gyári 377 lóerõ nem elég a Lotus-ba, és tovább izmosították a motort, melybõl elsõ lépcsõben 450 lóerõt préseltek ki (ez volt az „utcai" változat), majd második lépcsõben - 400 kiló „felesleget" kidobva a kocsiból - egy 500 lóerõs változatot hoztak ki.

    Összehasonlításképpen lássuk a gyári Lotus Omega/Carlton menetteljesítményét (melyet tesztkörülmények között több tizedmásodperccel megjavítottak a tesztpilóták):

    gyorsulás 0-100 km/h: 5.3 s

    gyorsulás 0-200 km/h: 18.3 s

    végsebesség: 282 km/h (elektronikai leszabályzás miatt, nem maximális fordulaton!)

    A fenti adatok a Porsche Carrera Turbo és a Ferrari Testarossa adataival egyeznek! (A tovább izmosított Lotec 500 lóerõvel 4 s alatti gyorsulást tudott elérni!!!)
  • obe
    #19
    zárfeltörés kiskátéja
  • Ritschie
    #18
    Ez a link ez mi?
  • Máté94
    #17
    EYR-414
  • Calver
    #16
    segítség következő találkozáshoz
    csak h ne kelljen a tulajt keresned
  • Ritschie
    #15
    Adonyba?
  • Máté94
    #14
    Csak Adonyba kell menned:)
  • Ritschie
    #13
    Bizony kár érte
  • Máté94
    #12
    Na most jó!:D
  • Máté94
    #11
    Mégegyszer.
  • Máté94
    #10
    Kicsit utána néztem.Ott találod!:D
  • Ritschie
    #9
    Kár pedig jólenne tudni mi van vele
  • Máté94
    #8
    Nem.Csak beírtam google.hu-ra:D
    Képek!