20
  • Sanyix
    #20
    Meg azért, mert jelenleg nincs dx10-es játék... csak dx10-es-nek mondott 1-2 dx10-es effektet használó dx9-es játék, vagy olyan amit dx10-esnek is mondanak, és közben full dx9 (krájszisz).
  • szily3
    #19
    Sanyix: Hát, nekem ugyanazon a hardvaren az XP-s dx9 joval tobb fpst produkalt, mint a Vista-s dx 10 :D Persze ez nagyjából a Vista miatt van. Meg dx 10re állítólag könnyebb programozni is.
  • dez
    #18
    "de be kell hogy valljam a jővő: a hologram lézeré,és a hologram érintöképernyös kijelzöé,és ha jók az ismereteim, akkor a kovetkező 5 évben ezek fognak jobban elterjedni"

    Előbb fel kellene találni őket. :P Te a stereo-3D-re gondolsz, ami a szemeknek függetlenül 1-1 eltérő térbeli nézetű, de önmagában sík képet mutat, és abből jön létre egyfajta térhatás, némi kompromisszumokkal.
  • Sanyix
    #17
    A lényeg az, hogy:

    az nvidia vergődik. Pár hónapja még mondogatták hogy ők bizony leszarják a 10-et, majd a 11-el fognak ők ütni. Mostmár nem olyan fontos ergo-> nem hogy a dx10.1-et, de még a 11-et se nagyon tudják követni, uh úgy tesznek mintha már nem is érdekelné őket.
    physix bukta, dx11-ben jön a compute shader, közös felület bármilyen számításra (fizikára is), és nem csak ilyen only nv izé.

    dx11 főleg a programozásban, és szoftveresen hoz újdonságot, kb az újításai 90%-a szofveres, és mivel az ati kártyákban 2000-res széria óta vannak olyan dx10-ben nem szabványos dolgok, amik 11-ben válnak szabványossá, az ati kártyák, már most félig dx11 kompatilisek, hardveresen is.

    dx10 és 9 között kva nagy különbség van, max az nem látja aki a krájszisz és hasonló dx9-es szarokból indul ki, vagy csak a látványt nézi, nem az fps-t ugyan azon a hardveren...
  • valaé valaé ná
    #16
    A MS-nál mindig a páratlan számú DirectX-ek sikerültek jóra és terjedtek el, úgyhogy lehet reménykedni a 11-ben.
  • Gabesz84
    #15
    Ja, csak sokan azt felejtik el hogy a DX10 es 11 kozott nincs az a szakadek ami a 9 es a 10 kozott van. DX11 fel fog menni Vistara is nem csak win7-en lesz elerheto, innentol meg nagyobb felhasznalo taborra szamithat, meg ha nincs is ala dx11 kompatibilis hardver.
  • L3zl13
    #14
    A dx9 és 10 között is nagy a különbség. Csak éppen nem látványban.

    A Vista viszonylagos népszerűtlensége miatt sok játék fejlesztő nem vette a fáradtságot, hogy dx10-re IS megcsinálja a grafikát (dx9-re kénytelenek voltak, ha nem akarták bebukni a jóval nagyobb XP-s vásárlóréteget).
  • L3zl13
    #13
    "ha jók az ismereteim, akkor a kovetkező 5 évben ezek fognak jobban elterjedni"

    Nem jók.
  • jaspercry
    #12
    hajrá AMD(ATI)
  • jaspercry
    #11
    ebben igazad van én a mai napon dx9-et használom ...de fejlödni kell!
    dx9-dx10kozott nincsa akkora külömbség(már ez egyéni véleményem,lehet hogy 32"lcd-n(egy profin jol beállitva nagy a külömbség,de ezt még nem láttam)
    az egyik cég drága élvonalbeit készít(AMD)a másik minket játékosokat szolgáll ki!!!(remélem a "régi" játékok,amik most még ujjnak számitanak,lehetöség nyillik valos 3d-ben játszani(holotv,holo lézer projector,stb)az lenne ámm a nagy durranás!
  • tmisi
    #10
    "Míg ugyanis az nVidia szerint nem érdemes előrerohanni, és jobban megéri növelni, feljavítani a DirectX 10 esetében elérhető sebességet, addig az AMD rögtön váltana, hogy ezzel is népszerűsítse majd az új generációt."
    Mondjuk ebben igaza van az Nvidiának, még a DX10 sincs rendesen kihasználva.
  • jaspercry
    #9
    Fú bakker ,kurva okosak vagytok,ha rajtatok mulna ,akkor még mindig C64-el nyomnám a MAJOR BLINK-et.(nekem tetszik mindkét út,ATI/Nv,de be kell hogy valljam a jővő: a hologram lézeré,és a hologram érintöképernyös kijelzöé,és ha jók az ismereteim, akkor a kovetkező 5 évben ezek fognak jobban elterjedni,és a DX11-es fejlesztés is ez irányu,azert kell az AMD nek eröltetnie DX'11-et)
  • bertino
    #8
    naja, az sokakat érdekel.
    5 év mulva talán lesz hozzávalo hardver is... :P
  • mamo33
    #7
    Kicsit azért nézz utána a dolgoknak. Ha a Dx 11 azt fogja tudni amit ígérnek, akkor sokkal gyorsabban fog terjedni mint a 10-es. Bármit is vergődik az Nvidia!
  • szily3
    #6
    nr._2: azért nem olyan vészes a helyzet, legtöbbször ma is licenszelik a fizaikai motort, a jövőben sem lesz gond majd egy meglévőt alkalmazni. Ha meg valaki saját fejlesztésbe kezd, és egy becsűs enginet akar összerakni, akkor bezony bevállalja.
  • grebber
    #5
    Engem semmi más nem érdekel ezen a GDC-n csak a Cryengine 3
  • psishock
    #4
    hogy az NV fog beszólni az MS nek? :'D
    Ha minden szál is szakad (vagy nagyobb üzletet lát benne), akkor az MS símán beállít egy saját rendszerrel (directPhysx vagy bármi), és az NV-nek rendesen bepakkolódik a csipisz.
  • torcipepe
    #3
    nagy különbség azért nem lesz, elvégre a dx11 is támogatni fogja a processzor által végzett fizikai számításokat. max majd az nvidia szól az ms-nek, hogy ők ugyanezt külön chippel oldják meg, úgyhogy tessék szives lenni ezt is beleírni a dx11-be.
    azt egyik fél sem akar veszíteni, akkor inkább legyen döntetlen és közelednek egymáshoz.
  • waterman
    #2
    nekem nem szimpi amit csinálnak. úgy döntöttek akkor most mi elkezdünk kicsit másfelé erősödni, hagyjuk döglődni a vga piacot, átnevezzük párszor még a 9800gt aztán csak lesz valami. a dx10.1 és a dx11 simán elfutna ugyanazon a hardware-en. a legfőbb különbség az például, hogy szoftveresen is egységesítve lenne a gpu-n nem vizuális számításokat lehetővé tevő compute shader stb. nem kéne cuda meg az amd-s stream (sőt! lenne openCl is akkor). bárki megírhatná a saját fizikai motorját és minden hardware-en futhatna bármilyen stream processing folyamat. per pill egy rakás fejlesztő vagy nekiáll fejleszteni atira is meg nvidiára is, ha fizikát akar, vagy csak egyiket támogatja, vagy ami a leggyakoribb, várják, hogy nv-ék megmozduljanak a langyos vízből.
  • szily3
    #1
    Hmmm... Csak legyen rivalizásás... 10 év múlva majd én is beszállok, adiggra asszem összegyűlik a szükséges néhány dollármilliárd :D
    Az NVidia tervei nekem szimpatikusabbak, egy darabig úgyse sokat érnek a dx 11-el...