5
  • Motoroj
    #5
    Na, itt is van, kérlek szépen...

    Az árak meg mennek le, régen az ABS, ESP extra volt, most meg már az ABS alap, az ESP-t is hamarosan azzá teszi az EU.
  • Tripax
    #4
    Egy repülőgép nem másik öt-tíz társával repül egy sávban. A figyelmet jobban eltereli ha percenként figyelmeztetik.
  • Epikurosz
    #3
    A baj csak annyi, hogy az autógyártók minden ilyen úgymond extráért több százezreket szeretnének kicsikarni az ügyfelektől. Pld. egy normál esetben 30 ezer forintba kerülő navigációért 600 ezer forintot szeretnének. De mondhatnám a pollenszűrő példáját, amelynek gyári költsége kb. 500 Ft., de a márkaszerviz a kb. 3 perces beszereléssel együtt 5000 forintért cseréli.
  • kvp
    #2
    "Elalvó autósok ellen is tehetnének be riasztót."

    Ilyen mar letezik. Felismeri a vezeto szemeinek helyet, majd ha azok tul hosszu ideig tartozkodnak lecsukodva (keszul elaludni), akkor hangjelzessel figyelmeztet. Ha ez nem valik be, akkor megallitja az autot.

    A fenti technologiak tobbsegeben az a jo, hogy nem igenyelnek igazi hardveres fejlesztest, mivel a letobb csak a meglevo szoftveres vezerlorendszerek kiegeszitese. Ez egyben azt is jelenti, hogy az ujonnan gyartott autok eseten a beepitesuk nem jar koltseggel, tehat elvileg az osszes elektronikaval rendelkezo uj autoba bekerulhetnek.
  • valamit
    #1
    Elalvó autósok ellen is tehetnének be riasztót. Pl. ha nagyobb (40-50+) sebességénél gyengén vagy abszolút nem érzékelhetően markolja a kormányt, vagy valami hasonlót. (esetleg 1 másodpercnél vagy valamilyen átmeneti intervallumnál tovább, ha ilyen van. persze minél nagyobb sebesség, annál rövidebb idő) Talán kevesebb lenne ettől is a baleset.