22
  • lapaleves
    #22
    hoppá mit találtam... railjet

    kíváncsi leszek mennyi a menetidő, Münchenből ICE-vel vagy más hispeed vonattal bárhova el lehet jutni Európában.
  • lapaleves
    #21
    már hogyne lenne érdekes van-e internyet. mondjuk a 6 eur / óra hobbizni kicsit necces, de munkára jó lehet. meg a vonaton legalább nem turkálnak bele a seggébe a passengernek (még...).

    az a Hamburg-Bécs nem hangzik rosszul, de a fapadosokkal szerintem sem időben, sem árban nem tud versenyezni. ekkora távon túl nagy a repcsi előnye, gondolom osztrákoknál sem 350-nel megy az expressz, a német ICE is csak 260 (márahol).
  • PíszLávJuniti
    #20
    Javítsatok ki ha rosszul tudom, de az UMTS-t úgy tervezték, hogy abban a műholdas adatkommunikációt is használhatják. Tehát nem kell így "A rendszer műholdas, UMTS- és" mivel magába foglalja.
  • Akuma
    #19
    Bocs elírtam, centripetálist, az centrifugális lenne :) Ja és ha már újra írok, hozzáteszem, sokkal drágább egy közel egyenes pálya kialakítása, mivel a lejtést továbbra is tartani kell, tehát rengeteg vájut kell ásni a síneknek, illetve viaduktot a szükséges helyekre... Nem kevés pénz és idő.
  • Akuma
    #18
    Ott a pont.

    Korábbi hozzászólóra reagálva, nem azért nem mehet 200 körüli tempóval a vonat, mert rossz lenne a sín... A vonatnál nagyon fontos a pálya lejtése és ezért gyakran kacskaringós sínpályán halad a vonat (hegyi vasútnál szemmel jól látható), amit képtelenség lenne nagy sebességgel bevenni! Több száz tonna egy vonat! 200km/h körül akkora centripetális erő lép fel egy átlagos kanyarban, hogy a vonat biztosan kirepülne, tökéletes minőségű sínek esetén is! A legkevesebb az lenne, hogy megdöntik a sínek pályáját, de az lenne az optimális, ha a gyors vonatoknak egy közel egyenes pályaszakaszt alakítanának ki... Ha ez megvan, akkor jöhetnek a nagyteljesítményű mozdonyok és új vagonok.
  • Sippie
    #17
    nem kell feltétlen a Gyúrcsányt emlegetni, nem 6 éve szar ez az ország. Meglátod majd mások se fogják jobban csinálni.
    Viszont felesleges is magyarországon vasútat fejleszteni, amíg színesfémtolvajokkal van tele az ország. TGV-t is pik pak leszerelnék a gádzsók tezsvírem.
  • Ferrer
    #16
    Irónia volt :)
  • USAMEN POWER
    #15
    Magyarországon 100 év múlva se lesz ilyen vonat, se TGV, se ICE, semmilyen szupervonat. Mennyivel is ment a legvégén ? 575-el, de ne beszéljünk ilyen nagy sebességről legyen mondjuk 200 km/h. A magyar vasúthálózat olyan minőségü hogy ha 200-al menne egy vonat, már 1 km-re a vonat érkezése elött szétesnének a sínek. De csökkentsük a sebességet legyen 100 km/h... háth igen sokat utaztam már vonaton itt MO-n hogy ezt megállapítottam... úgy rászkódik a az egész szerelvény ha még pár km/h -t ráraknának végzetes baleset történhetne. És ez nem feltétlenül a sínek rossz állapota, hanem az elöregedett vagonok már nem bírják a nagyobb sebességet, persze vannak újabbak is,(az utazás minősége változatlan) amit már az osztrákok, németek leselejteztek és a máv megvette, de persze az nekünk még új, ez is jelzi az elmaradottságunat (de ez mellékes). Szóval itt nem kell egyből nagy sebességekről beszélgetni. Ezt FERRER-nek írom !!! :DDD Internet a magyar vonatokon ?? Arra sincs pénz hogy normálisan kitakarítsák a szerelvényeket, miről beszélsz ? Először ezeken az állapotokon kéne változtatni amiket ide leírtam, a plussz dolgok csak utána jöhetnek szóba. Egyébként is magyarországon nem vasútfejlesztés van, és építés, hogy ezzel az autósokat a vasút használatára csábítsák, aminek a kevesebb autó és tisztább levegő lenne az eredménye, hanem vasút leépítés, a szárnyvonalak megszüntetése, DE NEM BAAJ !!! A Volántársaságok úgyis megoldják nemde ? Gyurcsány meg elégedetten vigyorog, mintha minden szép és jó lenne.
  • FoodLFG
    #14
    hát itt is látszanak a sínek, meg a kerekeket is mutatják.
    de jó, nem azért mondtam. ;)
  • bertino
    #13
    én azért linkeltem be, hogy igazat adjak martouf írásának, mivel ugye arrol volt szó, milyen pocsék vonalaink vannak... a max speed az más dolog, de mindenesetre érdekes :)

    a pálya visznt első osztályú...
  • FoodLFG
    #12
    Inkább a dailymotionön nézzétek, ha már francia, meg itt egy kicsit jobb a minőség is..

    http://www.dailymotion.com/video/x1mjd0_5748-kmh-world-rail-speed-record-20_news
  • kvp
    #11
    Erdekes, hogy ilyen kombinalt rendszert hasznalnak. Nekem egyszerubbnek tunne egy radios halozatot kihuzni a felsovezeteken keresztul. Csak az egyik vagonra kellene rakni egy ado-vevo fejet. Ilyen mar letezik otthoni felhasznalasra, de sok orszagban hasznaljak ilyen modon a nagyfeszultsegu tavvezetekeket is.
  • JL666
    #10
    ezt ki kell próbálni! 500 felett, eddig még csak az M3-ason mentem, míg nem szerelték fel a traffipax-okat.
  • mikloss
    #9
    575-el ment lol azt hittem valahol már 400-nál megáll
  • Benedekco
    #8
    off: de az "repűl" ;)
    amúgy van ott fogyasztás... ezér kell az a sok atomerőmű a franciáknak!

    on: Emiatt fogják többen használni a tgv-t? sztem ez baromság...
  • Tetsuo
    #7
    a japanese maglev odarak.. 581km/h
  • passatgt
    #6
    azigen
  • 0Speed0
    #5
    Elkezd szikrázni az áramszedő, elérik a 88 mérföld/órát és "Visszamennek a jövőbe"
  • bertino
    #4
    kicsit off.
    A sín olyan nyílegyenes mint a nemistudommi :D
    nézzétek csak meg, van sok kameraállás, ami azt mutatja, ahogy a kerék "repül ? :D" rajta...


  • Ronny
    #3
    Csak csinálják meg a Hamburg-Bécs vonalat és jóban leszünk:)
  • Martouf
    #2
    ...hogy legyen mivel eltölteni az időt, amíg a vonat végigdöcög a lassújelekkel teli pályán. :-)
    Azért az se lenne utolsó, ha ilyen vonataink is lennének (pálya se ártana hozzá). Bár a Bzmot-ban is jól mutatna a 4 Mbps sebességű internet. :-D
  • Ferrer
    #1
    Na végre, már erre vártunk mióta. Előbb-utóbb remélhetőleg lesz a MÁV szerelvényeken is.