17
  • nickwearby
    #1
    Aranyos.... Van hasonló ám a piacon, meglepően olcsón

    edigital --> tükörreflexes gépek --> Lomo különféle típusok

    Megérne egy külön cikket.

  • Cat #2
    Azért egy párezer forintos Lomot ne hasonlíts össze egy középformátumú sztereó géppel.
  • JL666
    #3
    mennyi lesz az ára a tecsóban?
  • usererror
    #4
    Látott már valaki 120mm-es filmet? Én még nem. Gondolom a cikk írója úgy értette, hogy 120-as filmet fogad, nem 120 mm-eset.
  • babajaga
    #5
    "a kínai cég reményei szerint a sztereó képek készítésére vágyóknak ez nem jelenthet akadályt."

    Ez egy óriási tévút, eladhatatlan.
  • horko
    #6
    A fönök már rendelt 12 darabot belöle !
  • kvp
    #7
    A regi kis mikrofilmes sztereogep is jo kepeket gyartott, es osszecsukva akkora volt mint egy ongyujto. Az amerikai viewmaster-ek is ilyen diafilmre dolgoztak. Ha manapsag csinalnak hasonlot csak digitalis formatumban annak lenne ertelme. Fontos lenne a common baseline stereo, bar a 3 lencses kivitel is jo, mivel igy 3 kulon korrelacios keppar alakithato ki. A filmes valtozat sajnos mara elavult, mint anno az elso vilaghaboruban keszult uveglapos fekete feher sztereokepek. Ellenben digitalis formaban, monitoron, egy tukros sztereokonverterrel meg filmet is lehetne nezni. (csak egy ido utan elfarad az ember keze a tukorrendszer fejmagassagban tartasatol, en mar probaltam igy filmet nezni)
  • T0nk
    #8
    Nem digitális? Hahó tisztelt gyártmánytyó cég tessen rápillantani a naptárra, meg az évszámra...
  • Icegod
    #9
    ennek csak közelről érzékelhető a 'sztereó' hatása, közel van a 2 lencse egymáshoz, max makró-fotóknál van ennek értelme
  • stremix
    #10
    Hát ezt rosszul tudod. Szoktam csinálni sztereo képeket, filmes géppel. A helyzet az h éppen a távoli témánál jön ki jól a hatása, egy hegytetőn készült fotón nagyon hangulatos a kép mélysége, amit 2D-ben nyilván nem lehet érzékelni.
    Közeli témánál túl nagy a különbség a 2 kép között és ez zavaró, a torzulás és a túlságosan különböző nézet miatt, illetve h a két lencse nem fordul a közeli téma felé, tehát akkor is előre néznek a lencsék ha a téma közel van.
    És persze az élesség is csak 1 ponton lesz helyes ami 2D-ben kifejezetten szép látvány lenne, de 3D-ben nagyon megdolgoztatja a szemünket.
  • Akuma
    #11
    3 gömbcsuklós mechanizmus aztán már lehet is távolságot beállítani a lencsék által bezárt szöggel...
  • fade2black
    #12
    De minek 3 obi? 2szemünk van 2 perspektiva kell és nem 3.

    Egyébként pedig nagyon régi dolog ez, rengeteg "sztereo" fényképezőgépet lehet kapni de ha egy sinre vki felrak 2 akár kiskompakot és szinkronizálja az expo gombot (elektrotechnikusnak 15perc meló) máris van egy sztereo fgépe.
    hmm lehet kukázok 2 HP735öt 2*5000ftért és csinálok egy ilyet. :)
  • nickwearby
    #13
    miért ne? ez is hagyományos filmes gép, több objektíves, kísérletezős,
    és a Lomók között is van, ami 100ezer fölötti árral rendelkezik
  • stremix
    #14
    "A komponálást a középső lencsén keresztül végezhetjük"

    Sztem azért kell a középső h hagyományos módon állíthassuk be a paramétereket. Lehet h csak az elkészült képet lehet sztereóban nézni, tehát lehet h csak a középsőn komponálhatjuk meg a képet egyetlen nézőkén keresztül, és ahhoz képest változik a másik kettő.
    Arra is gondoltam h talán nem is lehetne olyan pontosan beállítani a látószöget és az élességet 3D-ben...

    "kukázok 2 HP735öt 2*5000ftért és csinálok egy ilyet"

    Kiváncsi lennék hogyan állítasz be mindent pontosan egyformán 2 különböző gépen!?
  • uniu
    #15
    miért ? neked hány méter van a 2 szemed közt ?
  • Icegod
    #16
    2 cm van a szemeim közt ... tök mindegy, hogy 1 vagy 2 szemmel nézek távolra, nem érzek külömbséget, csak közeli dolgok esetén...
  • babajaga
    #17
    Akkor te kiscsirke vagy. Az embernek 6cm a szemtávolsága.