16
-
dez #16 Oké, de ez nem csak simán forgatja. Meg nyilván megfelelő fordulatszámon működik. -
#15 Vortex Rocket Engine -
juhand #14 Hurrikán a hajtóműben :-) -
#13 Nem feltétlenül, van olyan hajtómű ahol az égőtér belső felén egy örvényt alakítanak ki. Ami egyrészt javítja az égés hatékonyságát, másrészt nem engedi, hogy a nagy hőmérsékletű gáz közvetlenül érintkezzen a fallal. -
dez #12 Inkább rossz irányba tereli a teljesítményt. -
Epikurosz #11 Ez is valami protekciós lehet. Belobbizták. -
intrex #10 rolika: ez ütött :) Ben Zinn :)) -
rolika #9 mivel is foglalkozhatna mással egy ben zinn nevű tudós, ha nem üzemanyagokkal :-))) -
#8 Más kérdés, hogy ez az őrvény hogy képes esetleg extra teljesírményt adni a hajtóműnek!!!;;;:))) -
dez #7 Elégés közben keletkező örvényről van szerintem szó. -
#6 Üzemanyag szivattyú? -
Scroll #5 Az 5000 fordulat/s-et hogy kell érteni? Mi forog egy rakétában? Egy sugárhajtóműben még érthető lenne... -
kvp #4 A jet propulsion laboratory 1997-es anyaga is errol szolt, csak ok jobb felveteleket keszitettek. Nem igazan ertem miert kellett megismetelni a teszteket, hiszen az eredmenyeik publikusak. A lenyeg, hogy olyanra kell tervezni az egeskamrat, hogy az adott sebesseggel bearamlo uzemanyag es az adott sebesseggel kiaramlo egestermek eredo erejei ne okozzanak rezonanciat se a hossztengely iranyaban se arra merolegesen, se az egesterben ne jojjon letre orvenyles. (a belinkelt felvetelen ez utobbi latszik) -
#3 Az "működő" űrtechnológia egyszerűbb, mint amilyennek gondoljuk, a "biztonságos" és "megbízható" meg jóval problémásabb, mint amire bárki is számított.
Hisz' fellőni egy embert 1961-ben már sikerült, azóta millió egy újítás/fejlesztés látott napvilágot és még mindig hatalmas a kockázata az űrrepülésnek. -
#2 pff ezzel még nem számoltak?! csoda, hogy sikerült egyáltalán működő űrhajót csinálni :/ -
bvalek2 #1