28
  • dez
    #28
    Én úgy látom, át lett írva a szöveg.
  • Vorpal
    #27
    Ez kérlek szubjektív.
    Én a munkám kapcsán meg csak ilyen embert ismerek - és a konvertálást is most fejeztem be.

    A fogyasztásba meg eddig sem dögöltünk bele - de akkor legyen ahogy akarod.!

    Most akkor mond meg - mi legyen??? Akkor dobjuk ki a 64 magosokat?
    Mindet szórjuk a dunába? mert neked van egy véleményed?
    A progresszió ha mindenki megy és te sem állsz - majd megszokod.
  • rigidus
    #26
    Na tobbek kozott ezert nem veszek (moralis okokbol) semmit az SG reklamjaibol es el sem olvasom oket amikor egy hasonloan kulturaltan megfogalmazott de negativ velemenyemet torolnek.

    Igen, ez az ominozus #6 es #9 HSZ kozott volt ahol kozoltem a cikk szerkesztojevel, hogy tessek pontosan forditani, mert az nem 64 magos szerverek, sem pedig 64 processzoros szerverek. Egyik sem ujdonsag, sot szeles korben hasznalatosak.

    1. Az eredeti cikk X86-os szerverekrol beszel, a forditasban is errol kellene beszelni.

    2. A cikk tovabbra sem lett javitva.

    T. Peter: Sem Te, sem mas, sem en nem vagyunk tokeletesek. Nem is vartam ezt el, csupan egy keresem volt, hogy javitsatok a cikket. A cikk "kijavitodik", az elet pedig megy tovabb.

    Ha az reszedrol mint a szemelyzet felelos beosztasu tagja reszerol (foszerkeszto-helyettes) az alapveto igenyessegre nincsen meg a hajlam, ezzel az oldalat kepviseled, s tukrozi, hogy a lapot sem erdekli a szakmai pontossag. Ugyanakkor ha masok altal eszrevett es tisztelettel kozolt hianyossagot is csupan gogos kozonnyel megsemmisited, szinten az oldal filozofiajat kepviseled. Vannak akik nem szivesen jarnak ilyen helyre tarsalogni, epitgetni a kozosseget, netan hirdetni. En is ilyen vagyok.

    Ha megint eltunik a kommentem, nem csupan nem vasarlok semmit toletek, hanem itt hagyom a portalt - mint azt korabban masutt is megtettem - de elotte megkerdezem a foszerkesztot, hogy a tudtaval tortenik-e az olvasok cenzurazasa.
  • zserrbo
    #25
    Kicsit elírtam a 2. részét, de azért lehet érteni sztem.
  • zserrbo
    #24
    Egy dolog a hardver, de ha nem értenek a kezeléséhez ott is megbukhat a dolog. Ezt arra értem, ha felrak az adott user 120 ezer programot, amiből 100 ezer rögtön indul is már a következő rendszerindításkor. Emellé szarik a biztonságra és feltelepül 1-1 sakk programnak álcázott (huh nem is ugrik be a szó rá) feladatokat megosztó program (mint a SETI). Aztán számolja is már a drága procija, hogy hány helyen lehet a királynő (van iylen progi, 1- hónapja szedtem le osztálytársam gépéről).
    Persze kell egy alap minimum, de ésszel. Otthon egy átlagos felhasználó nem renderel, nem játszik high-end játékokkal (itt azt értem, hoyg halomra pakolja a nagy gépigényű játékokat, a kicsikkel már meg se elégszik) és nem konvertál reggeltől estig szerintem. Biztos van, aki pl én is, de ismerek csomó embert akinek se pénze, se ideje, se képzettsége nincs ilyenhez.
  • nenad
    #23
    mindent lehet fokozni.
    a realtime raytrace global illuminationnal, rendesen megspékelt geometriával,
    még ennyi is kevés lesz szerintem.
  • turul16
    #22
    Az eddig lassunak szamolo adatcsere, bizonyos szallak kozott sokkal gyorsabb lesz. tok>alaplap>cluster.
    Ezt ki lehet hasznalni.

    Az erdekelne , meg minidg egy darab dual chaneles modjuk DDR3 MCU val akarjak megoldani 64 mag memorival valo eteteset, vagy legalabb raduplaznak ?
  • Anakyn
    #21
    64 magos görögdinnye nem volna hülyeség :)
  • Kaadi
    #20
    "Már 5 éve egy 80 procis Sun szerveren dolgoztam."

    Itt x86-os processzorokrol van szo. Te valoszinuleg SPARC rendszeren dolgoztal. Ha jol tudom a ket architektura meroben kulonbozik (CISC, RISC). Abban igazad van, hogy sok szerver alkalmazas optimalizalva van sokszalas feldolgozasra, de eddig a feladatokat x86 platformon clusterekkel oldottak meg, tehat egy kozponti szerver elosztotta a feladatokat sok szaz masik kozott. Most az a kerdes, hogy ha 1 dobozba (1 alaplapra) raknak ilyen sok magot, akkor hogy fog zajlani a feladatelosztas es a vegrehajtas.

    "64 mag mar osregi :)"

    Ismet resz-igazsag, mert ez is mas architektura es alkalmazasi terulet. Semmi koze az x86 platformhoz es az asztali szamitogepekhez.
  • turul16
    #19
    64 mag mar osregi :)
    TILE64
  • JTBM
    #18
    Már 5 éve egy 80 procis Sun szerveren dolgoztam.
    Az adatbázis programok már nagyon régen optimalizálva vannak a több processzoros feldolgozásra.

    Az otthoni gépen futó általában egyetlen játékot viszont újra kell tanulni programozni, mert a párhuzamos programozáshoz hozzá kell szokni, már a legelejétől kezdve mindent aszerint kell megtervezni és lekódolni.

    Azért szerintem egy jó programozó 3 hónap gyakorlás (és szívás) után képes olyan programot tervezni és megírni, ami tetszőleges számú magot ki tud használni. Csak egy játék tipikus fejlesztési ideje minimum 2 év, tehát ha ma kezdik írni, akkor 2 év múlva készül el...

    Remélem nem esnek bele abba a hibába, hogy magszámhoz kötik a programot, pl. 2 v. 4 magos procira, hanem azonnal olyan programot írnak, amelyik annyi procit használ, amennyi van.
  • Turmoil
    #17
    Jól megírt oprendszerrel van értelme talán 4 magig elmenni, de e fölött otthoni felhasználásra eléggé fölösleges. A szervereknél OK, ott semennyi sem elég, mert a feladatok szétoszthatók, a virtualizációnak hála pedig bármennyi mag kihasználható.
    Otthoni felhasználásra mire lenne jó? 2012-re talán beérnek a ray-trace grafikák, amihez bármekkora teljesítmény jól jön, komoly mértékben párhuzamosítható. A fizikai szimulációkhoz már most is van elegendő teljesítmény a grafikus kártyákon, a hibrid rendszerek 2012-ben bőven meg fognak bírkózni az igényekkel (persze az is lehet, hogy így gondolták a 64 magot: 16 CPU, 16 PPU, 32 RT GPU).
    A videoszerkesztés és egyéb workstation kategóriájú felhasználást nem kellene ide sorolni, ott nyilván már most is lenne létjogosultsága ekkora teljesítménynek.
  • Vorpal
    #16
    Vicces amikor tegnap hallgattam egy tutorialt a neten,
    és a pasi azt regélte, hogy sajnálja hogy ilyen lassan fut a dolog nála,
    de igazából ehhez olyan high-end rendszerekre lenne szükség mint kétprocesszoros
    pentium2 - hidd csak szépen el - szükség lesz ezekre - és mert te levelet olvasol
    rajtuk nem áll meg a progresszió.

    Egy-egy rendernél áldanám az eget ha ilyen vas lenne alatta - és te is ha tolod a crysis 4 et.
  • zserrbo
    #15
    A legutolsó hsz-eket olvasva egyetértek Kaandi és Inquisitor álláspontjaival. Meg eből si látszik hogy meg akarjk etetni a vásárlót vegye meg mert 64 magos, ne azért mert ki tudja használni és szüksége lesz rá. Tipikus túllövés.
  • Kaadi
    #14
    Szerverek vonatkozasaban elhiszem a tanulmany kovetkezteteset, de asztali vonalon nem. Egyaltalan nem indokolt az ilyen sok magos rendszer epitese 2012ig. Addig max a Windows 7 lesz az aktualis oprendszer, es a Vista meg a 4 magot sem hasznalja ki 1-2 program kivetelevel, es azokban is gyengen skalazza a teljesitmenyt. Munkaallomasokba (rendereles, videoeditalas) esetleg lesznek 16 magos vasak, de azon felul mar gondolkodni kell azon is, hogy mennyi memoriat teszel ala (min. 64GB), es hogy gyorsitod a hattertarakat annak erdekeben hogy legyen is mit dolgozzon az a sok mag. A grafikus kartyak mar ma is sokat levesznek a procik terhebol, es ez a trend folytatodni fog. Minek procikkal teletomni egy gepet, ha azok csak uresben fognak jarni, vagy 5-10%-on mozognak.
    Szerverek teren a hardveres virtualizacio el fog terjedni, es majd egy dobozbol lehet berelni 3-4 virtualis szervert.
  • Inquisitor
    #13
    És hova és honnan pakolja, de legfőképpen hogyan a "32 bites" 1000 magos proci az adatokat? Hmmm?
  • Inquisitor
    #12
    "Jelenleg az MS license is csak 2 magra szol a 4 magos prociknál már új licens kell."

    MS-nek sose volt liszence procimagokra, processzoronként van, és nyilván eddig is volt olyan liszencük ami kettőnél több procira szólt. Vagy 10 éve minimum.
  • Inquisitor
    #11
    Azért 64 magos szerver (pl. 4db 8 magos Nahalem/Xeon), meg a 64 magos proci között van egy "kis" difi, nem? :)
  • vax
    #10
    "Világszerte hiány mutatkozik azon szakemberekből, akik megfelelő tapasztalatokkal rendelkeznek a párhuzamos programozás terén." - Ez egy lényeges mondat. Ez is "árulkodik" hogy nem a 64 bit a "lényeg" hanem a több proces-os felépítés.
  • DjDano
    #9
    És mikor jönnek a 64 magos gyümölcsök? :D
  • cateran
    #6
    Te meg legalább a linket megnézhetnéd, mielött fikázol.....
    "“Expect x86 servers with as many as 64 processor cores in 2009 and desktops with that many by 2012,” analysts from Forrester Research wrote in a paper last month."
  • shabba
    #5
    A 64 bit az már erősen történelem, olyan magok már nagyon hosszú ideje vannak.
  • haxy27
    #4
    szerintem itt nem a 64 magra gondoltak hanem a 64bites magokra.
    Bár a kettő nem ugyanaz. A cikk írója odafigyelhetne egy kicsit mielőtt le ír valamit.

    Jelenleg az MS license is csak 2 magra szol a 4 magos prociknál már új licens kell.
  • picsirti
    #3
    2223-ra meg jönnek a 135413516 magos szerverek :D
  • shabba
    #2
    Most akkor el kellene dönteni hogy " 64 processzormagot tartalmazó szerverek" vagy "64 magos processzorok", mert a kettő messze nem ugyanaz.

    64 magos processzorok jővőre biztos nem lesznek, az még nagyon távoli jővő(inkább úgy 2014-re, 16 nm-en valószínű). 64 magot tartalmazó szerverek már lehetnek jővőre, de csak a top szegmensben és nem hiszem hogy a kezdeteknél túlzottan elterjedtek lesznek majd, ahhoz kell pár év mire úgy lesz. Egy 64 magot tartalmazó szerver leginkább úgy képzelhető hogy 8 utas(8 db szerver processzort) szerver, olyan processzorokból amik 8 magot tartalmaznak. Ilyen szerver processzor lehet az Intel Nehalem-EX(Beckton)-ja vagy az AMD Montrealja.
  • NullZ3r0
    #1
    Gyertek hackelni!!!