25
-
picurmanoo #25 Anno pár éve asszem volt, hogy a vietnámi kormány engedélyezte a halászoknak, hogy felszedjék a kábeleket a tenger alól, mert az jövedelmezőbb :) Bár utánna kaptak a fejükre :D -
djw #24 háború esetén ha én támadnék elsőnek a kommunikációt gyaknám le, másodjár a katonai célpontokat... tehát előbb nem lenne net, mint lepüpőgépfelszállópálya
másrészt tenger alatt egy taktikai atom... minek elásni? :-) jóskapista úgyse fog azzal játszani, hogy 100m mélyre merüljön egy kombinált fogóval optikát vágni -
Xantia #23 Háború esetén nem fogunk szexlapokat nézegetni és nem kapunk viagra és növeldmegpéniszed leveleket. A maradék katonailag fontos távközlést a műholdak és a felszini rövidhullámú berendezések elviszik. -
#22 Háború esetén ugyancsak mindegy lenne milyen mélyre ássák be a kábelt, ha az lenne a célpont. Azért több ezer Km kábelről beszélünk, ne felejtsük el. Ennek ráadásul nagy része több száz méter mélyen húzódik. Egyébként katonai célokra valószínűtlen, hogy ezeken a rendszereken menne a kommunikáció.
Természetesen a "műhódak" sem képesek kiváltani a forgalomkiesést, csupán a minimális szinten biztosítanak kapcsolatot, és mindezt marha drágán.
-
kernerster #21 Akkor mi van ha teszem azt háború van, aztán ezeket csak úgy elvagdossák??? Vgay mondjuk az USA-Or.o.-Kína-NBr. négyes közül az egyik csak be akar tenni valakinek, aztán tengeralattjáróról elvágja???
lehet h naiv vagyok, de akkor is. A műholdakon meg nem lehet megoldani azt a sávszélt amit a hirtelen támadt igény alátámasztana. -
kecskeszeme #20 Talán "gáz beásni a kábelt", de nevetségesen néz ki a kábel a képen, ahogy csupaszon ott hever a fenéken... ez az igazán gáz. Rengeteg pénzt jelent a netszolgáltatóknak meg mittomén' kiknek, hogy létezik az a kábel. Nem hiszem el, hogy nem lehetne normálisan elhelyezni. Ilyen szinten, ekkora sufnituningot még nem láttam... -
irkab1rka #19 úgy tűnik, ez az egyetlen mód, hogy megállitsuk a spam-et
gz a cikkhez! -
shabba #18 A probléma most inkább az volt hogy alig két hét alatt 5 szakadás is volt és mind ugyanazt a régiót érintette. Ráadásul sorra az új, nagyobb kapacitású kábelek szakadtak, és ami megmaradt tartaléknak azok mind régi kábeleket, amik helyette pont azért építettek újat mert már elérték a kapacitásaik végét. Épp ezért az átterhelések is komoly problémába ütköztek. Anno január végén amikor az első két szakadás volt közel-kelet és India felé egy 620 Gbps-es forgalom csökkenés következett be, ami a teljes forgalom 75%-a volt. Ezt a mértékű kapacitást nem lehet műhódakra átterhelni, azok ehhez kevések mint mackósajtban a brummogás. -
kiisb #17 És abból a hét centiből is vagy 6,95 csak szigetelés, merevítés, szigetelés, merevítés, szigetelés, merevítés, szigetelés, merevítés és szigetelés. Ugyanis ennek a kábelecskének csak a közepén lévő néhány darab pár tized milliméternyi vastag üvegszál viszi a zadatot. A vizben viszi a fény a zadatot. Teccikérteni? -
Zivos #16 Ja, mint a szuz lany: Ez 25 centi :-)? -
#15 Lehet véletlen szakadás. Elvégre egy Indiai hajó kapitánya nem fog azzal foglalkozni mi van alatta , egyszerűen kidobják a vasmacskát.
A multicégek kiesése pedig minimális lesz, mivel majd rajtunk megspórolják
Egyébként a nagyobb cégek bebiztosították már rég magukat (műholdas kapcsolat).
Tavaly 21 komolyabb szakadás volt a tenger alatti optikai kábeleken. Tehát előfordul... Mellesleg a parttól 8Km-re már gáz lenne beásni a kábelt. -
#14 "...de a hét centiméter vastag kábelköteg összeillesztése..."
Csak 7 cm??! En ezeket valahogy mindig vastagabbnak kepzeltem el... -
#13 Ez a cikk jópofa és érdekes volt
Köszi! -
sKie #12 Azok nem a japanok, hanem a koreaiak. Nem latom ertelmet a karorvendesnek. Inkabb a spammerek haljanak meg a gepek elott, ne a gamerek, ha mar lehet valasztani. -
Camouflage #11 OFF az nyugszik, nem nyukszik ON
Nem tudom elkepzelni, hogy mintegy veletlenul pont arra jart az a hajo, es teljesen veletlenul pont arra a nyomorul vezetekre dobta le a horgonyt. -
AquirLord #10 Öööö hogy is jött ide most Japán? A cikkban azt írja, hogy "az elszakított két vezeték India európai sávszélességének 75%-át jelentette" -
csizi23 #9 Nem is tudom kinek fontosabb, az hogy a világ japánhoz legyen kötve vagy hogy japán a világhoz kötődjön ? Sztem a világnak inkább van japán technikai fejlesztéseire és újjításaira mint a japánoknak a világ többi részére... :D -
Su0my #8 azért vannak pozitívumai a dolgonak is... kevesebb japó fog a saját nyálában meghalni a diablo2 előtt -
csizi23 #7 Sztem inkább hangzik szabozázsnak mint véletlennek.
Mi annak az esélye hogy egy hajó pontott köt ki ahol az optikai kábel nyukszik?!
és mellékesen senki nemszol a rossz helyen álló hajónak hogy mizu ... -
Jonah #6 "Főleg, hogy gyakran szükség is van rájuk, mert folyamatosan történik valami a kábelekkel, de a mostani eset, miszerint egyszerre két fontos kábel is elszakadt, még nem fordult elő korábban. "
nem a fenét nem történt... a tajvani kábelekkel mi volt 2006-ban ?
2003 Nagy-Britania
2005 Pakisztán
2006 Tajvan
2007 Banglades
-
szvini #5 nem is baj, hülye indiaiknak nem is kell net :), vannak elegen :D:D:D
Meg legalább a multi cégek is szopnak :D -
sKie #4 Csak nehogy a javitohajo is rossz helyen kosson ki, aztan legyen meg egy kis pluszmunka. Ilyenkor szokott az lenni kishazankban, hogy a telefonosok atvagjak a vizet, a vizesek a gazt, a gazosok a szennyvizet esigytovabb. Tipikus EastPark classic. -
Juszufka #3 Szerintem meg igenis az az érdekes, hogy hogyan kötöttek ki rossz helyen azok a szállítóhajók véletlenül az Indiai-óceánon, majd az Arab-öbölben, aztán véletlenül még áthajóztak a Földközi-tengerre és véletlenül ott is kikötöttek rossz helyen.
térkép a kábelszakadások helyéről:
http://michaelcorey.ntirety.com/Portals/1101/images/undersea-cable-map-1.jpg -
JL666 #2 vagy lehet ezt a kábelt használta a cápa 3-ban roy schneider, hogy kinyírja a cápát! ehehe -
arrakistor #1 legalább a partmenti szakaszokon, ahol nagyobb a kikötés "veszélye" és ahol még búvárkodni is lehet a sekélyebb vizekben beágyazhatnák a mederbe és akkor nem lennének ilyen gondok.. hiszen a nyílt vizeken már nem nagyon szoktak csak úgy kikötni a hajók és nagyon kicsi az esélye hogy ott ilyen jellegű baleset történik.