13
-
#13 Szerintem az akkumulátorokban van a jövő olyanokról hallani mostanában... Itt sg-n is taáltam néhányat:
http://www.sg.hu/cikkek/66641
http://www.sg.hu/cikkek/56804
http://www.sg.hu/cikkek/49319
Elképzelhető hogy ha ötvözik a gyorsan töltő, a hőálló és magashatásfokon lévő akkumulátorokat akkor ha kettőt beszerelnek pl. egy autóba akkor amíg az eggyik üzemel addig tölti a másikat ahogy megy az autó és szinte már kis túlzással megújuló energiának számít :) -
digital #12 Ettől függetlenül, a dízel motorokba alternatív üzemanyagot találni kismilliószor könnyebb mint a benyás társaiba. Sokan nem tudják de a egy ős csühös dízelmotornak is jóval kevesebb az üvegháztartásra gyakorolt hatása mint akár egy modern benzinesé. Egy öreg dízel széndioxid és a CO kibocsátása jóval kevesebb mint a legmodernebb 3-utas katalizátoros, komputeres benzines csodáké... (Korom egyebek más tészta.) Egy korszerű dízelről már ne is beszéljünk... pl. alga dízel
gyomnövény dízel -
ferceg #11 Ahhoz, hogy nagy mennyisegben termeljenek biodizel eloallitasara alkalmas novenyeket, termoterulet kell. Amely vagy az elelmiszerre szant terulet mennyiseget csokkenti, vagy tovabb irtjak az erdoket. Annyira egyik sem jo.
-
#10 A gond szerintem azzal a szénhidrogénnel van ami idáig a föld alatt volt és most a légkörbe eregetjük. A Névények a már légkörben lévőt kötik meg és ezt használjuk újra meg újra (egyfajta bio naperőművek :) Így a légkörben nem nő a C aránya. Vagy valami ilyesmi. -
Caro #9 A hidrogénes körfolyamat hatásfoka rossz, egyedül akkor érné meg, ha nagy mennyiségben előállítható lenne nem szén alapú energia segítségével.
Ilyenekre gondolva tervezik a negyedik generációs atomerőműveket, de rengeteg kellene, ha a közlekedést is onnan szeretnénk ellátni energiával.
Az akkumulátorok viszont könnyen lehet, hogy le fogják hagyni a hidrogént, és hatásfokban messze jobbak lehetnek.
A bioüzemanyag nagyon rossz, messze nem lehetne annyit termelni, amennyi kellene. -
dez #8 Talán nem lenne gond a víz utánpótlás, lévén a hidrogén vízzé ég el. :) -
AranyKéz #7 Atomot vazz. Aztán ha az is fogyóban van, addigra már fúziós energiát csak tudunk termelni. Utána meg jöhet a nap direkt lecsapolása, majd hódíthatjuk meg az univerzumot :)
-
jbworld #6 Azért mert ahhoz, hogy hidrogént állítsunk elő vízből ugyanúgy energia szükséges. És azt meg megintcsak szén/olaj/stb. elégetésével nyernénk. Ráadásul veszteséges a folyamat, úgyhogy még jobban szennyezné a környezetet a végén, mintha közvetlenül az autókban tüzelnék el. Persze ezt is meg fogják oldani... Afrikába helyezik a termelést, szegényeket úgy sem érdekli ha az ő környezetüket tesszük tönkre miközben mi élvezzük a frissebb levegőt. Bár a globális felmelegedésen ez sem segít... -
peterx #5 És mi lenne akkor ha hidrogénnel működő autókat gyártanának. Sokkal egyszerűbb é környezetkímélőbb mint a biodízel. Vízből (óceánok) meg majdnem korlátlan mennyiség áll rendelkezésre... -
#4 Elég baj... -
#3 Akarom mondani hőerőművekben -
#2 Szén az még most is van , használják is a húerőmvekben -
#1 Elégettük a szenet, lassan az összes kőolajat, most a fák és a növények jönnek, pusztán azért, mert képtelenek vagyunk más módon eljutni A pontból B-be.
Örökbant az emberiségnek...