13
  • adamq01
    #13
    Szerintem az akkumulátorokban van a jövő olyanokról hallani mostanában... Itt sg-n is taáltam néhányat:
    http://www.sg.hu/cikkek/66641
    http://www.sg.hu/cikkek/56804
    http://www.sg.hu/cikkek/49319
    Elképzelhető hogy ha ötvözik a gyorsan töltő, a hőálló és magashatásfokon lévő akkumulátorokat akkor ha kettőt beszerelnek pl. egy autóba akkor amíg az eggyik üzemel addig tölti a másikat ahogy megy az autó és szinte már kis túlzással megújuló energiának számít :)
  • digital
    #12
    Ettől függetlenül, a dízel motorokba alternatív üzemanyagot találni kismilliószor könnyebb mint a benyás társaiba. Sokan nem tudják de a egy ős csühös dízelmotornak is jóval kevesebb az üvegháztartásra gyakorolt hatása mint akár egy modern benzinesé. Egy öreg dízel széndioxid és a CO kibocsátása jóval kevesebb mint a legmodernebb 3-utas katalizátoros, komputeres benzines csodáké... (Korom egyebek más tészta.) Egy korszerű dízelről már ne is beszéljünk... pl. alga dízel
    gyomnövény dízel
  • ferceg
    #11
    Ahhoz, hogy nagy mennyisegben termeljenek biodizel eloallitasara alkalmas novenyeket, termoterulet kell. Amely vagy az elelmiszerre szant terulet mennyiseget csokkenti, vagy tovabb irtjak az erdoket. Annyira egyik sem jo.
  • Teppik Amon
    #10
    A gond szerintem azzal a szénhidrogénnel van ami idáig a föld alatt volt és most a légkörbe eregetjük. A Névények a már légkörben lévőt kötik meg és ezt használjuk újra meg újra (egyfajta bio naperőművek :) Így a légkörben nem nő a C aránya. Vagy valami ilyesmi.
  • Caro
    #9
    A hidrogénes körfolyamat hatásfoka rossz, egyedül akkor érné meg, ha nagy mennyiségben előállítható lenne nem szén alapú energia segítségével.
    Ilyenekre gondolva tervezik a negyedik generációs atomerőműveket, de rengeteg kellene, ha a közlekedést is onnan szeretnénk ellátni energiával.
    Az akkumulátorok viszont könnyen lehet, hogy le fogják hagyni a hidrogént, és hatásfokban messze jobbak lehetnek.
    A bioüzemanyag nagyon rossz, messze nem lehetne annyit termelni, amennyi kellene.
  • dez
    #8
    Talán nem lenne gond a víz utánpótlás, lévén a hidrogén vízzé ég el. :)
  • AranyKéz
    #7
    Atomot vazz. Aztán ha az is fogyóban van, addigra már fúziós energiát csak tudunk termelni. Utána meg jöhet a nap direkt lecsapolása, majd hódíthatjuk meg az univerzumot :)
  • jbworld
    #6
    Azért mert ahhoz, hogy hidrogént állítsunk elő vízből ugyanúgy energia szükséges. És azt meg megintcsak szén/olaj/stb. elégetésével nyernénk. Ráadásul veszteséges a folyamat, úgyhogy még jobban szennyezné a környezetet a végén, mintha közvetlenül az autókban tüzelnék el. Persze ezt is meg fogják oldani... Afrikába helyezik a termelést, szegényeket úgy sem érdekli ha az ő környezetüket tesszük tönkre miközben mi élvezzük a frissebb levegőt. Bár a globális felmelegedésen ez sem segít...
  • peterx
    #5
    És mi lenne akkor ha hidrogénnel működő autókat gyártanának. Sokkal egyszerűbb é környezetkímélőbb mint a biodízel. Vízből (óceánok) meg majdnem korlátlan mennyiség áll rendelkezésre...
  • Tinman #4
    Elég baj...
  • Dark Angel 666
    #3
    Akarom mondani hőerőművekben
  • Dark Angel 666
    #2
    Szén az még most is van , használják is a húerőmvekben
  • Tinman #1
    Elégettük a szenet, lassan az összes kőolajat, most a fák és a növények jönnek, pusztán azért, mert képtelenek vagyunk más módon eljutni A pontból B-be.

    Örökbant az emberiségnek...