23
Külföldi papiros autók
  • Vlala #23
    Azon az oldalon Lamborghinit is hirdettek, kis esztétikai hibával (kiégett motor- és beltér), ajándék APEH ellenőrzéssel... a kedvencem azonban az "Előlapot vásárolnék a következő fejegységekhez: [felsorolás] Max 5.000 Ft/db." volt.
  • Taranov
    #22
    Ez valóban így van, értelemszeruen csak egyszer kell a TB-t kifizetni.
    A bt-nek egyébként a törzstőkéje 10 ezer ft szerintem, a társasági szerződés megíratása és az eljárási díjak kitesznek legalább 100 ezer ft-ot.
  • Bucser
    #21
    Akkor sem kell tb-t fizetni ha bejelentett munkáltatója van a beltagnak és az ügyvezetést részmunkaidőben végzi. és egy BT alapításhoz elég 10 ezer forint.
  • Taranov
    #20
    Én értem, csak nem tudom, miért lepődsz meg ezen.
    Egy cégalapítás itthon is csak olyan 150 ezer ft.
    A fenntartás már Magyarországon egy kicsit problémásabb, mert van mindenféle minimumadó, meg ha nem nyugdíjas vagy diák az ügyvezető, akkor ugye a TB. De ezek ott nincsenek tudtommal, vagyis havonta 5-10 ezer ft-nak megfelelő koronát tesznek ki mindössze.
  • pszihopata
    #19

    'nem olyan magától értetődő, hogy többet ér egy kisvállalkozás, mint ez A8. '

    Rosszul közelítesz!

    Olcsóbb fenntartani,és létrehozni ott egy kisvállalkozást,mint itt forgalombaállítani egy használtautót!A vételárról itt szó sincs.
  • Taranov
    #18
    Az a vicc, hogy nemcsak a személyautónál olcsóbb, hanem a regadónál is.
    De egyébként ez természetes szerintem, azért az nem olyan magától értetődő, hogy többet ér egy kisvállalkozás, mint ez A8.
  • pszihopata
    #17
    Na ez a durva,hogy ott egy cég papíron olcsóbb,mint itt egy nyűves személyautó!
  • Bucser
    #16
    láttam hirdetést hazsnáltautó.hu-n hogy pl A8-as audi eladó használt szlovákiában jegyzett céggel:D

    vicces...
  • Taranov
    #15
    Ebben igazad van, azt gondoltam, hogy te nem tudod a különbséget.
    Ez viszont nem akadály, hiszen ha van szlovák székhelyed, akkor értelemszeruen nem kell telephely.
    Szerintem nem kell túlbonyolítanod a dolgokat. Ha pl. szlovák cégről beszélünk, akkor a 200-250 ezer ft-os cégalapítási (szlovákiai magyar ügyvédi irodánál magyar ügyfél esetén értendő) és havi 20 ezer ft körüli könyvelési díj magában foglalja a székhelyet is.
  • Sml
    #14
    Akkor most újat mondok. Nem kell telephelyel rendelkeznie minden cégnek, csak székhelyel.
    Gondolom azt tudod, hogy mi a különbség a két fogalom között.
  • Taranov
    #13
    A schengeni határok megszunése után mondjuk nem tudják már ellenőrizni, hogy az év felét külföldön töltöd-e.
  • Taranov
    #12
    Minden cégnek rendelkeznie kell telephellyel, tehát ezzel nem mondtál újat. Cég telephely nélkül nem létezik.
    Viszont a szlovák, illetve román cégalapítással foglalkozó ügyvédi irodák elég olcsón adnak telephelyet.
  • Sml
    #11
    Nem elég a külföldi cég, telephelyel is rendelkezned kell.
  • banborg
    #10
    jah ,de kinek szeretnél adózni? Nem tök mind1? Legyen külföldi kocsid, adózz más országnak és nézzél nagyokat hogy bármiféle ügyintézés milyen nehézkes még a magyarhoz képest is.
  • toretto r34
    #9
    Reméltem van valami normális megoldás de ugy látszik ebben a témában is csak az állam jár jól és itt emlegetik hogy egységes európai államot akarnak akkor ne szivassanak minket
  • NeoMaN
    #8
    Itt magyarországon úgy, hogy nekimész a "csürhével" a parlamentnek...
    :)))
  • Vlala #7
    Lehetni éppenséggel lehet, de nem törvényes: számíts arra, hogy a VP vadászni fog rád.
    Ahogy Taranov is írta, ahhoz, hogy magyar állampolgárként külföldi rendszámos autód legyen, az év minimum 188 napját külföldön kell töltened, vagy egy külföldi cégnél kell, hogy alkalmazott legyél...
  • Fabio Capello
    #6
    sehogyan.
  • Taranov
    #5
    Ja és Schengennek ehhez nincs köze, a schengeni egyezmény gyakorlatilag annyiban érződik majd, hogy nem kell megállni a határon, de az adózási szabályokon nem változtat.
  • Taranov
    #4
    3 lehetőség van:

    1., Ha külföldi (persze EU-s) céged van, üzemeltethetsz ott cégautót.
    2., Ha ottani ideiglenes lakcímed van, üzemeltethetsz ott autót.
    3., Bérelhetsz külföldről autót.

    A 3. szerintem nem olcsóbb, mintha itthon sajátod van, a 2.-hoz ugye kell lakcím. Az első járható út lehet, ha vállalkozó vagy egyébként, de ebben az esetben azért az adózási dolgoknak részletesen utána kell nézni.
  • [Walaki]D`Lair
    #3
    Nálunk magyarországon sehogy...
  • Sml
    #2
    Sehogy...
  • toretto r34
    #1
    Sziasztok valaki nem tudja hogy most hogy megszünnek a sengei határok hogy alakul a küföldi papiros autók sorsa vagy hogy hogyan lehet megoldani az átirást ugy hogy ne kerüljön egy vagyonba