18
  • kadar1
    #18
    Most ez szinkronos ,vagy feliratos ?Feliratos filmre én se mennék el. Olvasni otthon is tudok.Akkor nézzek feliratos filmet,ha valamelyik havernál nézzük,és nincs választás....
  • koimbra1978
    #17
    Honnan tájékozódsz egyébként?:)
  • winnie
    #16
    mert még így is megéri. a karib 2 a dvdkölcsönzésekkel +60 milliót szerzett, a dvdeladásokból ennél még többet, a tévéjogokat csak amerikára 42 millióért vette meg a csatorna és az általad említett filmek mind adták tovább a jogokat a játékok, számítógépes játékok piacára, vagyis a mechandisingra.

    és, a nemzetközi bevétel természetesen bele van számolva a külföldi forgalmazóval kötött szerződésbe, amely alapján övé a kockázat és a nyereség. kint a költségvetést papír-vonalzóval szabják meg, tudják kábé mire lehet elég és ezért nem volt mindegy, hog pl. a pókember és a karib 3 elmaradt a vérakozásoktól.
  • koimbra1978
    #15
    De akkor miért éri meg 150 milliós filmeket csinálni? Ritkán fordul elő,hogy valami átlépi az USÁban a 300 millát. A Karib 3 300-ból készült, tehát olyan 600-at kellett volna hoznia ott ezek szerint, a Pókember 3 meg 268-ból, ami meg min 500-at kellett volna keresni , stb. Szóval ha nem számít a külföldi bevétel, akkor nem értem
  • winnie
    #14
    a jogdíj pacon így megy. a könyveknek is jogdíjat kell fizetni a hazai megjelentetésért. az anima kaszálja a harry potterért a pénzt, nem az angol kiadó. (dettó a hazai dvdpiac. jön egy kis kiadó, akkor megvásárolja a jogokat. a gyártónak fix bevétel, a kockázat a hazai partneré)

    szóval a szerződésekkel viszont nincs kockázat. akkor is ugyanannyi pénz jön, ha siker, akkor is, ha bukás. persze, ha megéri, akkor a kiadó saját leánycéget telepít a régióba, országba - ld a universal a uip dunafilmet, mely a uip international tagja.

    az amerikai stúdiónak bőven elég a hazai bevétellel foglalkoznia, rengeteg pluszmeló lenne minden egyes országra külön lebontani a marketinget, stb. ezt rábízzák a helyiekre:)
  • Mister
    #13
    hát nem tudom, elég furcsán hangzik, hogy fix összegért odaadják a jogot, és elesnek a nagy bevételtől.
  • winnie
    #12
    a forgalmazási rendszerről sok minden van a neten (olvasni, olvasni), de a te pénzedet nem a disney fogja megkapni. a kf-i stúdióknak szerződése van a magyar forgalmazókkal (és minden egyéb forgalmazóval) - csak eladják a film forgalmazási jogait (olykor egyedi biznisz keretében, filmvásárokon x millióért, de legtöbbször egy fix összegű szerződés fejébe biztosítják a forgalmazónak a filmet)

    nekik abból nem nagyon csurran, hogy itthon milyen nagy siker az XY film. ld. az RH3, ahol is a new line elég sokat bukott azon, hogy odaadta jackie channek a kínai forgalmazási jogokat.

    (szóval a disztríbutori hálózatról van szó, amit hol egyéb cégek, hol saját lányok irányítanak - káb, mint a frachise rendszert, úgy kell elképzelni (csak nagyon kábé). ha veszel egy sajtburgert, azzal nem az amerikai MCD-ba teszed a pénzed.)
  • winnie
    #11
    csődbe? a stúdiók az amerikai bevételből és eladásokból simán elvannak, pláne, hogy a filmeknek csak 20%-a kerül nemzetközi moziforgalomba.

    ha kapnának bevételz a stúdiók, akkor a magyar forgalmazó mebbe csődbe.
  • metaljesus
    #10
    "a csak vírusok települése útján letölthető új, magyar akciókrimi."
    ezt meg mégis hogy kéne érteni? nem az értelmezéssel van problémám, mindössze technikailag gondoltam :)
  • Mister
    #9
    hogyne kapnának már a "külföldi" bevételből... :)
    talán ingyen adják oda? :D
  • nipponia
    #8
    Ez azért nem egészen így működik:))). Máskülönben már évekkel ezelőtt csődbe mentek volna a stúdiók:)))).
  • koimbra1978
    #7
    De akkor meg nem is éri meg filmet csinálni:) Ha nem nézzük a külföldi bevételeket, az amerikai bevételeket meg megfelezzük, akkor szinte bukta mind
  • winnie
    #6
    a küldöiekből nem lát semmit az amerikai stúdió, ők szerződnek a forgalmazókkal.
  • Hirvaer
    #5
    Az egy sem volt nagy szám, bár újdonság. A kettő kifejezetten langyos, ez meg szutyok.
    A feka ürgét amúgy sem csipáztam, de hol vannak már a mai Jackie Chan filmek a régiektől, mind hangulatban mind koreográfiában...?
  • Ajnasz
    #4
    Konkrétan 3-an ültünk haverokkal a moziban kedd este :)
  • koimbra1978
    #3
    Akkor a külföldi bevételeket hogy kell nézni? Azok nem számítanak, csak az amerikaiak?
  • winnie
    #2
    a hazai bukás nem őket hatja meg, hanem a forgalmazót. a hazai bevétel egy része a moziké, a mésik a forgalmazóé, az nem jut amerikába. (mint ahogy a foreign bevétel sem.

    szerinted ez jó?

    136M usa-bevétel, amiből dettó a fele a moziké. marad 70M, a film 140M-ba került, a színészek és a rendező még a bevételnek a 45%-t zsebre vágják, vagyis még mindig nagyon kevés. (a film persze jövedelmező lesz, de csak sokára) - eleve csalódás, hogy a 221M-s 2. rész után csak 136M-t hozott egy második.

    de ez OFF. itthon le sem sz*rják a magyarok a filmet. majd a bourne3? vagy az is bukik?
  • Zro
    #1
    Nem hinném, hogy ez különösebben meghatná őket :)
    Domestic: $136,302,000 64.8%
    + Foreign: $74,081,429 35.2%
    = Worldwide: $210,383,429