24
Top Dead End Sensor
-
#24 Nem értem hogy jön az ide,de felőlem olyan kocsiban ülsz bele a gecibe,ami neked jólesik!
-
clio1616v #23 De inkább clioban ülök, mint hundáj gecibe :P -
#22 'a csatikat illene évente ellenőrizni legalább"
-Egy renault-on,azt tedd hozzá!
Vagy nem kéne úgy spórolni a beszállítokkal,persze mikor a dizájnosztáj elviszi a fele lóvét más dolgokra kevés marad. -
clio1616v #21 Nem a jeladó adja meg magát a csatlakozót lehízod és befújsz kontakt sprével.
Nekem a következő autóm is Renault lesz. 5. éves és ez az első bajom vele, de ez sem a kocsi hibája, a csatikat illene évente ellenőrizni legalább. -
#20 Egyébként top dead center-nek hívják angolul.
Gugli elsõ két találata "top dead center sensor"-ra úgy kezdõdik, hogy
www.renaultforums.co.uk
Úgy látszik, ezekben tényleg gyakran bedöglik. Mindegy, amúgy se vennék francia kocsit. -
#19 5 éves Scenicben dettó ugyanez pusztult meg
holnap viszem cseréltetni, csatlakozóval együtt szigorúan :)
úgynézki szinte minden rönyóban előjön egy idő után... -
#18 Tudod ami francia,és áram folyik benne,az......!
Igaz,ide már a pöcegödör sincs is olyan messze,abban is elromolhat a jeladó! -
#17 khmm... a topic címében, ill. a téma megadásában sehol nincs pontosítva a felső holtpont jeladó megnevezése. [anyaga, elhelyezkedése, funkciója stb...] Én perpill. erre asszociáltam -
#16 Poénnak gyenge! -
#15
űszókapcsoló - felső holtpont jeladó -
Borg #14 Ja, csak nagyon sok esetben fhanszoáéknál meg digóknál nem maga a jeladó adja meg magát, hanem a kábel, vagy a csati. Ezért tudja igencsak szopóra venni az embert, mert nem javul meg a jeladó cseréjétől. -
#13 Egyébként nem egy túl drága dolog 5-6ezer körül lehet venni a jobb helyeken a te kocsidhoz. -
clio1616v #12 Akkor tuti ez lesz, jó hogy nem álltam neki a gyújtótrafókat kicserélni. -
Borg #11 A felső holtponti jeladó a főtengely állását nézi, és ebből számolja a fordulatszámot az ECU. Ha ez a jel nincs meg, nem tud semmit a motorról az ECU (illetve a semmi az túlzás, de lényegében a legfontosabb adatot nem tudja). Nem csoda ha nem indul be.
A fostalicska Tipomban is halt meg egyszer, de persze korántsem jöttünk rá elsőre hogy ez a szar benne. Csak néha megállt, meg néha nem indult el. Aztán mikor már naponta megállt, és ott voltam hogy lelököm az árokba és felgyújtom, akkor kiderült, hogy ennek a jeladónak a kábele volt megtörve... többek között. -
clio1616v #10 Itt külön befecskendező szelep van, hengerenként, és még a gyújtótrafóra gondoltam, de most indul elsőre miután kipucoltam az FHP jeladó csatiját. -
Dodo55 #9 Akkor ott gyújtás nem volt. -
Dodo55 #8 Amúgy azt nem tudom, hogy annál a motortípusnál, ahol külön befecskendező van minden hengerhez, (ez vagy a közvetlen, vagy a hengerenkénti, nem tudom melyik a 2 közűl) miért nem oldják azt meg, hogy érzékelné az ECU, hogy ha nem megy az egyik henger, és leállítaná arra a hengerre a befecskendezést. Mert az elégetlen benzin egyrészt káros is a katalizátorra, másrészt meg pazarlás.
Mert úgy tudom eddig nincs olyan autó, amiben ezt megvalósították volna. Pedig szerintem egy jó ötlet, és megvalósítható is. -
clio1616v #7 Meg az üzemanyagellátás.
Nálam az volt hogy a pumpa nyomta az anyagot az indítómotor is ment csak nem akart beindulni. -
Dodo55 #6 Nem tudom hol és hogyan érzékeli, de gondolom a gyújtás időzítése függ tőle. -
clio1616v #5 Natehát akkor a főtengely állát figyeli? -
zoolee #4 Főtengely állásából tudtommal.... -
clio1616v #3 De honnét tudja melyik dugyattyú? -
Dodo55 #2 Hát gondolom ad egy jelt, amikor a dugattyú a felső holtponton van. -
clio1616v #1 Ki mit tud róla?
Cliomban a csatlakozója koszos volt ezért nem indult az autó hidegindításkor.