24
Top Dead End Sensor
  • pszihopata
    #24
    Nem értem hogy jön az ide,de felőlem olyan kocsiban ülsz bele a gecibe,ami neked jólesik!
  • clio1616v
    #23
    De inkább clioban ülök, mint hundáj gecibe :P
  • pszihopata
    #22
    'a csatikat illene évente ellenőrizni legalább"

    -Egy renault-on,azt tedd hozzá!

    Vagy nem kéne úgy spórolni a beszállítokkal,persze mikor a dizájnosztáj elviszi a fele lóvét más dolgokra kevés marad.
  • clio1616v
    #21
    Nem a jeladó adja meg magát a csatlakozót lehízod és befújsz kontakt sprével.

    Nekem a következő autóm is Renault lesz. 5. éves és ez az első bajom vele, de ez sem a kocsi hibája, a csatikat illene évente ellenőrizni legalább.
  • SuperCharger
    #20
    Egyébként top dead center-nek hívják angolul.
    Gugli elsõ két találata "top dead center sensor"-ra úgy kezdõdik, hogy
    www.renaultforums.co.uk

    Úgy látszik, ezekben tényleg gyakran bedöglik. Mindegy, amúgy se vennék francia kocsit.
  • joebacsi
    #19
    5 éves Scenicben dettó ugyanez pusztult meg
    holnap viszem cseréltetni, csatlakozóval együtt szigorúan :)
    úgynézki szinte minden rönyóban előjön egy idő után...
  • pszihopata
    #18
    Tudod ami francia,és áram folyik benne,az......!

    Igaz,ide már a pöcegödör sincs is olyan messze,abban is elromolhat a jeladó!
  • plas
    #17
    khmm... a topic címében, ill. a téma megadásában sehol nincs pontosítva a felső holtpont jeladó megnevezése. [anyaga, elhelyezkedése, funkciója stb...] Én perpill. erre asszociáltam
  • pszihopata
    #16
    Poénnak gyenge!
  • plas
    #15

    űszókapcsoló - felső holtpont jeladó
  • Borg
    #14
    Ja, csak nagyon sok esetben fhanszoáéknál meg digóknál nem maga a jeladó adja meg magát, hanem a kábel, vagy a csati. Ezért tudja igencsak szopóra venni az embert, mert nem javul meg a jeladó cseréjétől.
  • StephenKing
    #13
    Egyébként nem egy túl drága dolog 5-6ezer körül lehet venni a jobb helyeken a te kocsidhoz.
  • clio1616v
    #12
    Akkor tuti ez lesz, jó hogy nem álltam neki a gyújtótrafókat kicserélni.
  • Borg
    #11
    A felső holtponti jeladó a főtengely állását nézi, és ebből számolja a fordulatszámot az ECU. Ha ez a jel nincs meg, nem tud semmit a motorról az ECU (illetve a semmi az túlzás, de lényegében a legfontosabb adatot nem tudja). Nem csoda ha nem indul be.

    A fostalicska Tipomban is halt meg egyszer, de persze korántsem jöttünk rá elsőre hogy ez a szar benne. Csak néha megállt, meg néha nem indult el. Aztán mikor már naponta megállt, és ott voltam hogy lelököm az árokba és felgyújtom, akkor kiderült, hogy ennek a jeladónak a kábele volt megtörve... többek között.
  • clio1616v
    #10
    Itt külön befecskendező szelep van, hengerenként, és még a gyújtótrafóra gondoltam, de most indul elsőre miután kipucoltam az FHP jeladó csatiját.
  • Dodo55
    #9
    Akkor ott gyújtás nem volt.
  • Dodo55
    #8
    Amúgy azt nem tudom, hogy annál a motortípusnál, ahol külön befecskendező van minden hengerhez, (ez vagy a közvetlen, vagy a hengerenkénti, nem tudom melyik a 2 közűl) miért nem oldják azt meg, hogy érzékelné az ECU, hogy ha nem megy az egyik henger, és leállítaná arra a hengerre a befecskendezést. Mert az elégetlen benzin egyrészt káros is a katalizátorra, másrészt meg pazarlás.

    Mert úgy tudom eddig nincs olyan autó, amiben ezt megvalósították volna. Pedig szerintem egy jó ötlet, és megvalósítható is.
  • clio1616v
    #7
    Meg az üzemanyagellátás.
    Nálam az volt hogy a pumpa nyomta az anyagot az indítómotor is ment csak nem akart beindulni.
  • Dodo55
    #6
    Nem tudom hol és hogyan érzékeli, de gondolom a gyújtás időzítése függ tőle.
  • clio1616v
    #5
    Natehát akkor a főtengely állát figyeli?
  • zoolee
    #4
    Főtengely állásából tudtommal....
  • clio1616v
    #3
    De honnét tudja melyik dugyattyú?
  • Dodo55
    #2
    Hát gondolom ad egy jelt, amikor a dugattyú a felső holtponton van.
  • clio1616v
    #1
    Ki mit tud róla?
    Cliomban a csatlakozója koszos volt ezért nem indult az autó hidegindításkor.