307
sok a sznob terepjáró
-
Wolfsnack #307 -
Wolfsnack #306
-
#305 A dzsipes srác esete az M3-as bekötőjén... -
#304 Arra gondolok, hogy a VPOP vizsgálatot folytat, hogy vajon áll-e tényleges gazdasági tevékenység azon szlovák cégek mögött, amelyek szlovák rendszámos autói magyar sofőrökkel furikáznak az országban. Ha nem, akkor bűncselekményt követnek el a tulajdonosok. -
#303 De ami legális, az ellen nem lehet fellépni. Legfeljebb vagyonosodási eljárással lehet szivatni az ilyen embereket. -
#302 Igen, a rendőrségé lenne: Okkal igazoltasson a rendőr
Nézzétek meg a cikk végén a rögtönzött statisztikát. Ugye tudjuk jól mind, hogy ez tényleg így van? Szóval ilyen szempontból a rendőrség működése is érdekes dolog. -
#301 Azokra viszont most kicsit rászáll az APEH a magyar/szlovák VPOP-vel karöltve. Pont a kiskapu kihasználása miatt. -
#300 "Az a nevetséges, hogy azért, mert ti szarul éltek, nem is vagytok képesek átlátni a fejlett országokban tökéletesen bevált rendszert.
Csak irigykedtek a "gazdagokra" (holott még azt sem definiáltátok, hogy valójában ki a gazdag, szerintem akinek jobb autója van, mint nektek, azt már mocskos gazdagnak nevezitek), nem vagytok elég intelligensek hozzá, hogy belássátok: " --- Várjunk már azzal a többes számmal, heló!
" A benzinkúton dolgozó emberek is feketemunkások?" --- khm, hozzászól egy kutas...így kicsit árnyaltabb a kép.
Adózásról, gyárakról:
hát... a szlovákiai blogger kollega írása az érdekes. -
#299 Na de ez már off topic, leírtam a véleményemet, és csak magamat tudom ismételni, hogy nyugatabbra van rá precedens, hogy minden tökéletesen működik. -
#298 A szocializmusban volt mindenki anyagilag egyenlő. Persze a gyakorlatban akkor sem, mert a gazdagok külföldön tartották a pénzüket, vagy pl. műtárgyakba fektettek.
Ez a rendszer azért is nevetséges, mert hiába ugyanakkora egy művelt, kifinomult, értelmiségi család vagyona, mint a ranglétre lagalján álló melósé, úgysem tudnak mit kezdeni egymással, a melós ugyanúgy irigykedik az értelmiségire, az értelmiségi meg ugyanúgy lenézi a prolit, ha nem is mondja ki. -
#297 Igazad van, de én teljes mértékben megértek minden sumákolóst és szlovák rendszámost, pedig én egyik sem vagyok. Talán pont azért, mert nincs akkora bevételem, amit már komolyabban kéne védeni az államtól, ami bizonyos nézetek szerint legálisan rabol.
Más: azért azt hiszem, hogy valamennyire összefügg a pénz és a boldogság/barátság. Agyvérzés, szívroham, daganatok, szmog stb., ezek mind összefüggenek az életminőséggel (legalábbis városi lakosoknál), ami pedig az életszínvonallal függ össze, és már el is jutottunk a pénzhez. -
#296 Hát pl. a Mercedes fenntartásával sok adót befizetnek.
És mégegyszer mondom, szerintem a mérsékeltebb adóterhek és az átlátható államgazdálkodás előbb-utóbb ahhoz vezetne, hogy az emberek szívesebben befizetnék az adót, minthogy féljenek az APEH-től.
A szlovák adózáshoz pedig annyit: az EU arról szól, hogy a tevékenységemet Szlovákiában, Németországban is végezhetem, illetve vehetek autót az EU-n belül bárhol. Az megintcsak nem a legkorrektebb dolog, hogy ezt a regadóval megadóztatják. Ha az emberek úgy gondolják, hogy a Szlovákiában bejegyzett magyar cégek, és a Szlovákiában regisztrált magyar autók tönkreteszik az országot, akkor miért szavazták meg az EU-t?
Legyünk már egy kicsit következetesebbek. Én úgy gondolom, hogy át lehetne alakítani az adórendszert a vállalkozók és a munkavállalók megelégedésére, bár konkrét tervekkel had ne én álljak elő, mert egyrészt nincs ilyen irányú végzettségem, másrészt azért fizetjük a képviselőket, hogy az igényeinknek megfelelően képviseljenek bennünket. (Ugyanis ők az alkalmazottaink) -
#295 Ebben igazad van, azok, akik a szocialista (mert a kommunista az elméleti rendszer volt) rendszert sírják vissza, nyilván egyszerű emberek, nem törnek nagyra. Nem is akartak nagyot szakítani. Hovatovább megkockáztatom, hogy hajlamosak voltak (vagy ma hajlamosak lennének) a "gyárból ezt-azt hazavinni". A skandináv országokat meg azért hagyjuk ki, mert az ottani embereknek teljesen más a mentalitása, a munkához való hozzáállása. Ezt azért tudom, mert finnekkel, svédekkel dolgoztam együtt. Tehát tapasztalat. -
#294 Hehe, egy szóval nem mondtam, hogy mindenki. De ha már így megkérdezted, akkor fordítsuk meg...komolyan elhiszed, hogy az országban nincs olyan vállakozó, aki nem vesz részt a fekete/szürke gazdaságban?
És milyenek az arányok? Na erről van szó. Emelem a kalapom azon kevesek előtt, akik mindig mindent időre fizetnek (vagy legalábbis mindent megtesznek ennek érdekében) a hatóságok felé. Az ügyfelek (megrendelő/alvállalkozó) felé való teljesítés már más tészta. De mivel dolgoztam pár évig az építő/szerelőiparban, TUDOM, hogy nagyon sokan sumákolnak. Nem 20 éves taknyos vagyok, akinek van egy kialakult világképe, és mereven ragaszkodik hozzá. Volt egy főnököm, aki eszerint vezette a cégét (nem a sumákolós ), viszont eléggé lassan is tudott gyarapodni vele.
Mellesleg attól, hogy valakit gazdagnak mondanék, még nem irigyelném. A pénz nem minden. Pénzért nem lehet boldogságot/barátságot venni. Nagyon sok mást lehet. -
#293 A szabályok pedig...azokat a Rendőrségnek kellene betartatnia. Ettől függetlenül meggyőződésem, hogy sok helyen gördülékenyebb a közlekedés, mint Magyarországon, holott nemigen tartják be a KRESZ-t. Gondolok itt Dél-Olaszországra, Törökországban. Utóbbiban mondjuk vannak íratlan KRESZ szabályok, mindig a Mercedesnek van elsőbbsége :-) -
DJ BP #292 senki nem mondta, hogy mind ilyen, de nálunk sokan csinálják ezt a számla nélkül zsebbe dolgot, nem az óriáscégekről beszélünk, hanem a kis szarfalvai Mercedessel mászkáló ,,vállalkozók". Adót ezek mikor fizetnek?
Meg van egy becsületesen nagy céget vezető ismerősöm, ő is minimálbéren van, stiklik azért mindenütt vannak :) -
#291 Sőt, ott nincs is regadó, de az egyéb költségek valóban 20-ad része az itthoniaknak. Sokan járnak olasz, cseh és német rendszámmal is.
Ettől függetlenül azért a többség magyar rendszámot használ, szóval nem lehet rájuk panasz. -
[Walaki]D`Lair #290 Hát akinek van esze az szlovák rendszámmal jár...nem csak azért, mert sokkal jobban néz ki, mint a magyar, hanem mert ott 20-ad része az itthoninak a regadó... -
#289 Kicsit elment offba a topic, de Taranovval teljes mértékben egyetértek. Ráadásul ugye ingatlanadó.... Van olyan ismerősöm, akinek 1000 m2 feletti háza van - és nem azért mert összelopta (bár ezt egyesek úgysem hiszik el). Ez a baj: az emberek legnagyobb része úgy gondolja, hogy ami számára esetleg elérhetetlen(nek tűnik), az tuti illegális, azok az emberek tuti bűnözők, stb. -
#288 Indeed. -
#287 És mégegyszer mondom: az, hogy itt a vállalkozókat csalásra _kényszerítik_, az annak tudható be, hogy a rendszerváltás óta nem volt egy kormány, aki rendbe tudta volna rakni az adórendszert. Tőlünk nyugatabbra ugyanez a rendszer tökéletesen működik. -
#286 Az a nevetséges, hogy azért, mert ti szarul éltek, nem is vagytok képesek átlátni a fejlett országokban tökéletesen bevált rendszert.
Csak irigykedtek a "gazdagokra" (holott még azt sem definiáltátok, hogy valójában ki a gazdag, szerintem akinek jobb autója van, mint nektek, azt már mocskos gazdagnak nevezitek), nem vagytok elég intelligensek hozzá, hogy belássátok: akinek nagy nyeresége van, és sokat költ, az épp annyival fizet több adót, hogy már nyugodt szívvel megteheti, hogy nem jótékonykodik. A multimilliárdosok a világban egyébként nagyon is jótékonykodnak, ezt azért mondom, hogy egy kicsit megnyugodjon a lelketek.
Mégis, komolyan gondolod, hogy a SUV tulajdonosok nem fizettek a SUV után ÁFA-t, teljesítményadót, regisztrációs díjat? Az elfogyasztott benzin után szerinted nem fizetnek jövedéki adót és ÁFA-t? A Mercedes, BMW, Land Rover, akármilyen gyár szerinted nem fizeti ki a munkások utáni járulékot? Az a cég, aki a gyárat építette, feketemunkásokkal dolgoztat? A benzinkúton dolgozó emberek is feketemunkások? Tán nem is kapnak fizetést? A benzinkutat ingyen építették fel? Esetleg a te pénzedből? A benzinkút nem fizet iparűzési adót az önkormányzatnak? Adót az APEH-nak és ezzel Neked is?
Azért álljon meg a menet, lásd be szépen, hogy te is sokkal több pénzt hoznál az államnak és a segélyből élőknek, ha "sznob terepjáróval" járnál. -
#285 Bazd.
1 db minimálbérre bejelentett alkalmazott 40 rongyba fáj kb egy munkáltatónak.
És meg vagyunk lepve, hogy senki sincs korrekten bejelentve.
Ettől függetlenül egy vállalkozó még így is sokkal többet adózik mint te vagy én. -
#284 Nevetséges hogy milyen naív vagy. Szerinted minden vállalkozó minden alkalmazottja be van jelentve, és annyit is keres mint amennyivel be van jelentve?:D -
#283 Nevetséges, hogy ebben az országban az emberek az alacsony életszínvonal miatt még mindig a kommunizmus rendszerét tartják ideálisnak. -
#282 Te komolyan elhiszed, hogy az országban minden építési vállalkozó feketén dolgoztat? Arra esetleg nem gondoltál, hogy a feketemunka nem az általad gazdagnak titulált, irigylésre méltó emberek tisztességtelenségéből fakad, hanem az elhibázott adórendszerből? Szerinted a Skandináv államokban is így működik ez? -
#281 Azért a nagypénzesek többsége ha mást nem is, azér a TB-t fizeti az emberei után.. -
#280 "a kivitelező munkásokat foglalkoztat, azok után fizeti a járulékokat, ráadásul a nyeresége után még adózik is." --- ez nagyon ari. Naiv kijelentés...nem kicsit, nagyon! -
#279 Hát igen, ez így van. Viszont amíg világ a világ, addig nem igazán fog ez megváltozni. Régen, nagyon régen differenciálódott a társadalom, és ez azóta is hordozza majd' minden jellemzőjét. Ugye a mostani társadalmi berendezkedéssel, vagy államformával (demokratikus köztársaság) azért legalábbis kicsit egyenlőbbek az emberek, mint régen pl a középkorban, vagy még régebben.
De sajnos mindig maradnak kiváltságosok, és "egyenlőbbek" az egyenlők között.
Amúgy pedig van egy nagyon jó mondata Anwar Mustafa-nak az egyik válltan könyvben: "A sikeres vállakozó gyakran igen primitív". Nos hát ezen kijelentés igazságtartalma elég gyakran be is igazolódik. -
#278 Jaj, de demagógok vagytok. És gondolom mindannyian alkalmazottak.
Egyébként a 3. szökőkút után is befizeti az ÁFA-t, a kivitelező munkásokat foglalkoztat, azok után fizeti a járulékokat, ráadásul a nyeresége után még adózik is. -
#277 263 hsz-ből kiindúlva írtam.Amerika a leggazdagabb,le is szarnak minden környezetvédelmi egyezményt.Nekik a kényelem fontosabb kerek perec kijelentették.
Többen írták hogy a drága kocsival közlekedők többet megengednek maguknak,ez teljesen így van,nem a matizok állnak a sáv közepén vészvillogóval.
Előbb adakoznak a csórók,mint a gazdagok ha bármilyen gyüjtés van.A gazdag inkább vesz egy 3. szökőkutat.
Adóznak?
Egyik kft-ből a másikba mentik át a vagyont,közben folyamatosan veszteségesek azért vannak a könyvelők és ügyvédek hogy ezt büntetlenül tehessék. -
#276 ja mert minden gazdag becsületes állampolgár és mindent leadózik ez mekkora lol beszólás volt:D -
#275 mé? igaza van :))) -
#274 "Marad 1% 'őrült" aki komolyan is gondolja." --- köszi, puszi! -
#273 Nem csak azzal tesznek jót a "gazdagok", hogy jótékonykodnak, már eleve az adófizetéssel is hozzájárulnak az ország eltartásához.
Nyugat-Európában ez így működik, a gazdagok és a keresők tartják el a szegényeket a befizetett adóból. Az más kérdés, hogy miért nem jut a befizetett adóból a bicikliutakra és a tömegközlekedésre. -
[Walaki]D`Lair #272 Imádom, azért :D:D Tetszik is nagyon...igen, tudom...:PPPP -
#271 Én most is megyek... no nem környezetet védeni, hanem biciklizni :) -
#270 "A gazdagok leszarnak mindent!"
Már ne haragudj, de ez iszonyat nagy baromság, amit mondasz. Nézz már utána, hogy hány ember jótékonykodik... Most neked az fáj, hogy mittudomán milyen terepjáróval, vagy autóval jár, miközben csomó pénzt ad önszántából esetleg kül. szervezeteknek? (Persze nem mindegyik, de igenis erre is van nem egy példa!) -
#269 Az szép dolog, ha valaki biciklizéssel védi a környezetet, én is megtenném, de nem úgy, hogy a benzingőzt kell szívnom. -
#268 A gazdagok leszarnak mindent!Ez minden szinten így van sajnos,
és usa jó példa erre.
De lehet hogy mindenki leszar mindent,csak ha nem teheti meg,megindokolja hogy ő védi a környezetet tudatosan,ezért biciklizik.
Marad 1% 'őrült" aki komolyan is gondolja.