7
Jane Jensen (Gabriel Knight sorozat) új kalandjátéka!
-
csgj #7 jó, akkor szóltam is modiknak... topic close lesz hála a kedves keresőnek -
Zóanagyvarázsló #6 A kereső tényleg nem találja, ilyen esetben az lehet a trükk, hogy kilistázod alfabetikus sorrendben a topikokat az adott szekcióban.
Gray Matter topik -
csgj #5 jaj de jó, akkor megint a kereső miatt lesz zárva egy topicom -
#4 tényleg van már de tényleg nem találni keresővel.. -
csgj #3 hát én megnéztem a "fantasztikus" keresőben, de nem talált ilyen topicot... próbáltam külön a két szóval, egybe, mindenhogy.... -
#2 asszem ennek már van topik -
csgj #1 Az alábbi cikk már nem túl friss, de elég hosszú, úgyhogy bemásoltam :D
"A Gabriel Knight sorozat alkotója, Jane Jensen személyesen utazott az Egyesült Államokból a lipcsei Games Convention-re , hogy új játékát, a Gray Mattert a nagyközönségnek bemutassa. A projektet már korábban (2003-ban) bejelentették - akkoriban a Dreamcatcher szárnyai alatt, ám ez azóta megváltozott és most a magyar (!) Tonuzaba stúdiót bízták meg a fejlesztéssel. A játék még kezdeti állapotban van, ezért csak Storyboard-bejátszásra (ami egyben a játék intrója is), és illusztrációs képekre (melyek egyébként egy ideje már a Galériában is megnézhetők) korlátozódott a sajtókonferencián rendelkezésre álló anyag.
Általánosságok
Annyit mindenesetre látni lehetett, hogy a Gray Matter egy klasszikus 2D point & click kalandjáték lesz egér-irányítással; háttérként renderelt grafika szolgál, a szereplők pedig 3 dimenzióban animáltak.
Ami a játékmenet linearitását illeti, a Gray Matterben Jensen a „gyöngyfüzér-modellhez” nyúl vissza,ami már korábbi helyén, a Sierránál is szokásos volt: minden fejezetben egy sor különböző feladatot kapunk, melyeket tetszőleges sorrendben oldhatunk meg, és az összes feladat elvégzése vezet az adott rész végéhez. Ezzel játéktechnikailag az olyan kalandokhoz hasonlít, mint a Gabriel Knight 2, vagy például a Phantasmagoria.
A történetről
A történet klasszikus misztikus kaland, ahogy Jensentől ezt már megszokhattuk. A női főszereplő, az utcai művész (bűvész) Samantha Everett, régóta tartó pechsorozatát megelégelve motorra pattan, hogy beutazza Európát. Egy véletlen folytán találkozik dr. David Styles-szal, akinek később az asszisztense lesz. A doktor biológus, aki felesége halála óta elvonultan él ősi birtokán. Samantha mellett a későbbiekben őt is irányíthatjuk – persze nem szimultán, hanem fejezetről fejezetre váltva a két karakter között, alapjaiban hasonlóan az utolsó két Gabriel Knight részhez.
A továbbiakban minden a tudós, és a figyelemre méltó elmélete körül forog, melynek tárgya az emberi lélek. A középpontban efféle kérdések állnak, mint „Mi a valóság?” vagy „Hogyan tapasztaljuk meg a való világot?” és „Milyen erők rejlenek az emberi lélekben?”. Így Samantha első feladata hat személyt találni a kísérleti nyúl szerepére, és a tudós „Dread Hill” nevű birtokára csalogatni őket, hogy agyhullám-kísérleteket végezhessenek rajtuk. Az ötlet egy feltevésen alapul, miszerint egy bizonyos tevékenység vizualizációja ugyanazt eredményezi, mint a tényleges fizikai cselekvés. Ezekről a kísérletekről szól a játék első része. A későbbiekben a lány a birtok, és a neurobiológus titkának nyomára is rábukkan.
Puzzle-k és egyéb sajátosságok
A rejtvények is klasszikusak: tárgyak kombinálása, használata és logikai fejtörők alkotják a játék túlnyomó részét. Ehhez jön még Samantha és David néhány speciális tulajdonsága, amit a minijátékokban alkalmazhatunk. Ezeket egész egyszerűen egy külön menü segítségével használhatjuk: így tud Sam néhány bűvészmutatványt előadni; a tudóst irányítva pedig hipnotizálhatunk is.
Alkotó és alkotása
Jane Jensen a téma „friss” megközelítését ígérte, amely kiemelkedik a 90-es évek klasszikus kliséiből. A történet nyitott a folytatásokra, mégsem epizodikus kaland – de ha az első rész kedvező fogadtatásra talál,a folytatás mindenképp elképzelhető.
A játék határozottan a tömegpiachoz igazodik. Jane Jensen hangsúlyozta: az interaktív elbeszélés jó ideje elhanyagolt, jóllehet meglévő piaca van – mindenekelőtt Európában. A Gray Matter nehézségi fokát éppen ezért úgy alakították, hogy kezdők is megszerethessék ezt a stílust. Az alkotók semmi esetre sem akartak túlságosan nehéz fejtörőket állítani a játékosok elé, mint ahogy az például a Gabriel Knight esetében sokszor előfordult. De természetesen nehezebb fejtörők is akadnak majd (nem utolsósorban az „öreg rókák” kedvéért), amiket inkább motiválónak, mint elkedvetlenítőnek szánnak. Ennek szellemében (szerencsére) pixel-vadászatra sem kell számítanunk.
A játék előreláthatólag hosszú és igencsak bonyolult lesz: „Én nem tudok egyszerű történeteket írni. Ez egyszerűen kívül esik a képességeim határán” nyilatkozta Jensen mosolyogva. Így komplexitás terén is körülbelül Gabriel Knight szintre számíthatunk, hasonlóan a korosztály-besoroláshoz (16+)
Végül még egy jó hír a Gabriel Knight zenék kedvelőinek: ha minden jól megy, a Gray Matter zenéit is Robert Holmes fogja szerezni (aki Jensen néni férje, így nincs nagy meglepetés a dologban :-P –Trishtan) .
A játék megjelenése 2007. negyedik negyedévére várható."
(ADVENTUREGAMES.HU)