6
#6
-
#6 azért mondjuk pl itt elfért volna szvsz, nem kell minden kiadásnak külön topic -
#5 nálam is^^
-
#4 Ahogy mondod örök favoritom nekem is -
#3 Óriási game, nálam kiütötte anno a Heroest a nyeregből rendesen. -
#2 -
#1 A Disciples első részének folytatása merész mutatvány volt. A Strategy First játéka hetekkel a Heroes IV bemutatkozása előtt érkezett, fogadtatása pedig jóval emlékezetesebbé vált a nagytesó botladozó belépőjéhez képest. Megkerülhetetlen borstörés a Heroes roppant ormánya alá, melynek bearanyozott variánsát kínáljuk, ugyanis a játék aranylemezes verziója az alaptételezésen túl a három kiegészítő csomagot is tartalmazza – lásd a szövegdobozt –, így a stílus szerelmesei bizony el lesznek kényeztetve.
Az alapok ismerősek: városfejlesztés, egységtoborzás, majd a környező városok és települések leigázásán keresztül jöhet a terjeszkedés – az alapok tehát ismerősek lehetnek. A Heroesra hajazó hasonlóságok ezzel véget is érnek, hiszen az anyag egyedi, egyszersmind szokatlanul addiktív megoldásokkal rukkol elő. A játék eszmei középpontjában a Hadurak és az irányításuk alá tartozó egységek állnak, akik sorsa és hatékonysága az adott hátország fejlettségi fokától függ. A metódus pazar: minden várostípus öt ösvény szintjén fejleszthető, így dönthetünk a mágiában jártas, a távolsági fegyverek használatában jeleskedő, avagy a közvetlen tömegoszlatás eszközeit kedvelő egységek kinevelését biztosító létesítmények felhúzásában.
A Hadúr és az irányítása alatt álló egységek tapasztalati pontokat szereznek a harcok során, ám hogy szintlépés alkalmával milyen ösvényen haladnak tovább, az a Hátországban már előzőleg felemelt létesítmények függvénye. Így ha például az Elkárhozott Légiók oldalán szállunk harcba, úgy konfekciómágusainkból egy Apátság felemelése után tetszés szerint taníttathatunk ki Alakváltókat, avagy Démonológusokat a szintlépést követően. Ha mindkettőből szeretnénk, az már egy újabb város felfejlesztését követeli meg. A különböző egységtípusok persze más-más előjelű hatékonysággal és hátrányokkal bírnak, így a kezdetektől fogva felelősek vagyunk döntéseink taktikai ésszerűségéért.
Túl a minden frakció számára hozzáférhető alapképzettségeken, fajonként merőben más város, egység, és képzettségtípusok közül csemegézhetünk. A frakciók tökéletesen más harcmodort és képességeket birtokolnak, az egyensúly pedig különösen impozáns: mindenki képes lehet borsot törni mindenki más orra alá, persze ez főképp az adott Hadúr felkészültségétől és aktuális seregének összetételétől függ.
Az idekapcsolódó meghökkentő fejlemény az, hogy a Disciplesben minden az, aminek látszik. Tehát ha a hegy mellett egy darab setét köpönyeget látsz, benne egy darab nekromantával, akkor mérget vehetsz rá, hogy az ott egy darab setét köpönyeg, benne egy, azaz egy darab nekromantával. Nem jelzi kicsi rubrika a darabszámot á la Heroes, hogy ez itt egyébként kérem 963 nekromanta, csak pont nem fértek a monitorra. Adott Hadúr maximálisan hat egységet tudhat irányítása alatt képzettséggel, jóllehet a nagyobb potrohhal rendelkező lények, pl. egy Csontsárkány alapból két egységpontot töltenek be. Az éppen maximálisan elérhető kaszt-fa tetejére felfejlesztett egységek így Hadúrunk mellett cseperednek fel, nincs lehetőségünk egy elhalálozott egység újbóli kikérésére a Hátországból. Ehelyett adott az elgyengült katonák feltámasztásának lehetősége a templomokban, persze jó kis díjazás fejében.
Említést érdemel még az adott frakciók területfoglalásának megjelenítése. Ahol, aki terpeszkedik: átlényegíti a vidéket, az elfek szép tolkieni miliőt hoznak létre regnálásuk körzetében, míg az élőhalottak nyomában hamu, sár és ingovány jár. A nyersanyag-menedzselés szintén újszerű: varázsbotokat telepítünk majd az erőforrás-lelőhelyek mellé, s míg azokat ki nem szedi onnan egy ellenséges érzületű érdekcsoport, addig ezek nekünk termelik a naftát.
by PCGURU
Ugyanis ez a PC GURU jelenlegi Teljes Játéka
és nem volt még normális topicja