9
-
Komolytalan #9 Ja-ja, nem kell 3 milát fizetni átlagban az alkalmazottaknak, csak tizedét, azért is megcsinálják a vebkettőt. És máris nincs akkora költség.
Egyébként a vas meg a szoftok sajna tényleg sokba kerülhetnek, ha egy szolgáltatás nem a realitások, hanem a vágyak figyelembevételével készül. Aki 2 lábbal a földön marad, és megnézi hogy ez a proci ennyi ütemciklust tud, ebből x csillió userre mi az ami kihozható, annak nem lesznek szerver gondjai:-) Mikor a markecmanager elkezd álmodozni, hogy 3Dben villigó claudia schiffer hangalámondásos biszbasz - na akkor dől össze a cég a vas ára alatt. -
Komolytalan #8 Ehhez hozzátenném, hogy csomó reklámkampány nem megjelenés alapú, hanem odamegy a weblap tulaj, mutatja hogy van napi 200K visitem, a hírdető meg fizet hogy felrakja a hírdetését főoldalra 1 hétig. Így akár van ad-blockja, akár nem, pénzt termel a látogató. -
gere1 #7 Nem csak az infrastruktúra becsapós dolog, hanem ez a cikk is ami tele van féligazságokkal meg blikkbe illő kamukkal.
Szuper dolog, hogy azt próbálják itthon az emberek fejébe sulykolni a t. cikkírók, hogy egy portál azért drága tulajdonosoknak , mert "a vas". Ez óriási kamu. Vasat 1x megveszed és jónapot. A sávszélesség az amire kifizetsz kb ugyanannyit havonta. (külföldön).
Az, meg hogy a 4info 16.000$-t ad havonta a fejlesztőinek, szvsz magánügye. Szintén kirívó. (ha egyáltalán igaz). A cikkben hangoztatott költségszámok java rész mind csúsztatás vagy simán kamu. -
bakagaijin #6 Hát igen, üzleti terv az nem árt :). De egy feltörekvő ifjú titán stb-stb nem feltétlenül fog bank-kész üzleti tervet gyártani. Egyébként úgy gondolom nem is kell, hiszen az igazán nagy dobásokról NEM lehet előre tudni, hogy azok lesznek, nehéz hozzá tervet összeállítani, hisz nincs még rá meglevő példa. Tehát nem is nagyon van olyan befektető aki jóváhagyná. De ha így gondolkodna az egyszeri egyetemistánk akkor soha nem is lenne az ötletből megvalósítás. Ezért inkább legyen több próbálkozás, terv nélküli beleugrás, és ha tényleg jó a cucc, akkor nyert. A többi meg szépen lemorzsolódik. És ez így van jól :), ebből lesznek a nagyon jó dolgok. Nem a "tucatszorra futjuk ugyanazt a kört" típusú termékekből. Szóval: hajrá! :) -
assdf #5 Ez igy igaz, csak épp nem annyi pénz van belőle mint amennyit egyesek hisznek.
Tulajdonképpen a fennti cikk pont erről szólt, hogy belekerült x millióba az adott oldal és csak x százezret hoz be... -
bakagaijin #4 Ez nem teljesen igaz, mármint az, hogy ha ideírsz a fórumba, akkor senkinek nem lesz több pénze. Ugyanis az oldalon reklámok vannak, amit ha nem is mindenki lát, de van aki igen. Namármost, ha csak cikk van az oldalon, akkor elolvassa az ember egyszer, pont, ennyi volt. Ha fórum van rajta, akkor ha valaki nem is ír bele, de olvassa, és vissza-vissza néz. De sok olyan fórumozót is ismerek (képzelek el a beírásai alapján), akik a cikkeket el sem olvassák, csak a komment kedvéért lépnek a cikkre, és egyből megy a pgdn és a sablon-anyázás. (De máris van egy unique hit) Leginkább a szokásos napi MS/Linux cikkeknél szokott előfordulni :)) Na, így máris van pénz a fórumból. -
assdf #3 Akárhogy is magyarázzák, ha valami mögött nincs termelő/értékteremtő szolgáltatás akkor az előbb utóbb bukta.
Persze látványos az hogy ide beirok ebbe a fórumba, de ettől még senkinem sem lett több pénze akár milyen csili vili nevet adunk neki.
Amúgy sem tudom mi a franc az a web2. (mindennapi web2 hirünket ad meg nekünk sg...) -
ProClub #2 Szerintem, nem azzal van a baj, hogy túl sok pénzbe kerül. A kiragadott példák eléggé kirívóak. A FeedBurner például ha jól emlékszem 15 MySQL szervert használ replikációban, amíg a többeik 4-5-öt.
A baj ott van, mint a magyar üdvöskénél, az iWiW-nél, hogy igérgettek mindenféle fejlesztést és hogy de jó lesz nekünk az e-Paradicsom, de koránt sem úgy van már mint annó, amikor kitört a web2 láz, hogy minden nap fölmegyünk és ismerősöket keresgetünk. Nyilván, volt egy láz, az lecsengett és nincs a szolgáltatás mögött olyan, ami ténylet tartósan odahúzná az embereket. Ez tényleg az: lufi.
Szerintem ahhoz, hogy egy web2-es vállalkozás sikeres legyen, nagyon sokat kell foglalkozni a fejlesztésekkel, az új ötletekkel és ezt el is kell tudni adni. Új lehetőségeket kell adni a felhasználóknak, hogy legyen motivációjuk föllépni az oldalda, olyan dolgokat kell adni, amik lekötik őket. -
bakagaijin #1 A .com is ebből állt, csak most máshogy hívjuk ugyanazt a szitut. De ezzel semmi baj nincs: kell hogy próbálkozzanak az emberek, különben hová lesz a fejlődés?