89683
  • broman191
    #89683
    Ja, nem ezt vártuk... :D Nem egyedülálló a méretében sem, mert az 5700 XT-ből szállingóztak 3 slotos AIB tankok az utóbbi időben. Az MSI Gaming X is szokatlanul méretes lett, az XFX Ultra THICC II is egy tégla... Már csak az a kérdés hogy minek egy 5700 XT GPU-nak az OMG tápellátás és egyebek, amikor a legbúcsúsabb kiadások is elmennek 2000 MHz körül, a nagyon lottó nyertesek még kb. + 50 MHz-et, a 2100 MHz boost átlag meg kb. vitrines példány, ahogy elnézem a TPU sample darabokat egyik sem tudta...valós felhasználásnál meg a 100 FPS-hez még 2-ről van szó. A 'csúcs' ostromlásáért meg a gyári 220W környékéről elszalad a fogyasztás 280-300 Wattig a szinte semmiért. Ezen a ponton hirtelen érthetővé válik a 3 slotos tégla hűtés, mert ez azért 2080 Ti terület...a fogyasztás már adott, csak teljesítményben hiányzik még hozzá kb. 40%.
    Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.09.12. 17:34:22
  • Maala
    #89682
    Hatasvadasz kalap fos, szegyen hogy linkelted ilyen cimmel.
  • grebber
    #89681
    Nyakunkon a csúcs Navi
  • broman191
    #89680
    Na de ha 120 Hz-es akkor valszeg FreeSync is, akkor meg nem különösebb érvágás, 100 FPS környékén bőven megy a változó sync még a legolcsóbb FS monitorral is. G-Sync esetében meg főleg. 1070 Ti-hez viszonyítva már érthetőbb, de akkor is a 60%-ot egyedül a TPU Battlefield V tesztjében látom. Pár low level API-s címben 1080p-ben ad rendre 30%-ot, valamelyikben 40-et is. A legrosszabb esetben is 20-25%-ról van szó, nagyjából a váltásra érdemes minimum különbség. A fekete leves hogy az 1070 Ti használtan elmegy kb. 90e Ft körül, de az AIB XT-k 150e Ft környékétől jöhetnek, így több mint 60% a fizetendő különbözet, amelyet a teljesítményével összevetve egyedül egyetlen cím jön szóba.
  • broman191
    #89679
    Ja, az Inno meg kell a halálnak akármiből...a vételre érdemesebb MSI Gaming meg 200e Ft körül megy, az még 'viccesebb'. Majd esetleg használtan non-Supert ha valaki megszabadulna tőle...no meg ha lenne RTX-es játék ami érdekel, de még nem látok egyet sem. Majd talán a Control a hónapban, bár elég elhasalás gyanús az eddigi anyagok alapján, de hát csak Remedy, azért bízom benne, remélem nem a legerősebbnek hitt részeket demózták...
    Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.08.13. 16:40:40
  • arty
    #89678
    (csak az a rohadt blower a vöröseken :( )
  • arty
    #89677
    pcxen (iponon is kb ue.) néztem gyorsan egy árösszevetést:
    zafír 5700xt 137k
    inno 2070 super 174k
    azért mégiscsak 37k val ócsóbb a cucc... (persze szvsz mindkettő drága :( )
  • grebber
    #89676
    1070ti-hez mondtam a 60%-ot. És rohadt sokat számít ha valami 120 fps és nem csak 100 főleg ha 120hz-es az ember monitorja...
  • broman191
    #89675
    Ja nagyon engine-től függ, de nem lehet kijátszani egyöntetűen "az AMD majd kúpol csúnyán a low level API környezetben, csak terjedjen el" kártyát (a PH-n esetleg :D), mert ott van például a Rage 2, Wolf II Vulkannal és szinte mérési hibahatáron belül van az XT meg a 2070 Super. Csak az utóbbi még betonbiztos tuninggal felmászik a ref. 2080 nyakára, ami az említett címekben kb. +15 FPS, az XT-vel meg lehet kínlódni még vagy 1%-ért a lósz4r Wattman-ben. Persze az ASUS Strix OC-t most kivételesen alig lehet hová húzni, olyan jól megrántották, de a Sapphire Pulse-ban hagytak még tartalékot - ami az AMD-s tuning környezetet ismerve nem éppen kívánatos - de a végük hasonló. Vicces hogy az AMD-s promó Devil May Cry meg Brigade teljesítménye is a 2070S körül van. Én 60% különbségeket nem látok, inkább 10-20% az itt-ott az XT javára, ami 100 FPS feletti szinten 'tényleg kell' mint egy falat kenyér...de a bizonyos előny megléte sem feltétlen állandó a felbontást emelve, mert a BF V 1080p számaiban elég meggyőző az XT, de 1440p-ben már csökken az előnye, 4K-ban meg hunyorítva döntetlen. Ha közel azonos áron lenne a 2070S és az XT - idővel beáll - akkor no brainer hogy 2070S...a legnagyobb kérdés hogy elvétve ebben-abban a címben kell-e 100 helyett 110-120 FPS ugyanolyan fícsörökkel vagy szintén elvétve sugárkövetett eyecandység...nagyrészt meg adott a vakteszten valszeg nehezen elkülöníthető élmény.
  • grebber
    #89674
    Engine függő a sebesség mint az látható.. De azért nem semmik a játék engine-ek van ahol az 1070Ti is elveri van ahol meg a radeon rakja seggbe szárazon vagy 60%-al
  • adam46
    #89673
    Nem rossz, de nem elég konstans a teljesítménye, nagyon ingázik.
  • grebber
    #89672
    ASUS Radeon RX 5700 XT STRIX OC Review
  • arty
    #89671
    de ez mind meló -> pénz :( ráadásul a játékosoknak se feltétlenül ez kell... (kedvenc példám: siker lett a red faction (guerilla pl) ?)

    viszont a csillivilli division2-ből tuti elmegy 5 milla.....
  • Maala
    #89670
    Ugy legyen!
  • grebber
    #89669
    AMD confirms it's working on high-end Navi GPUs
  • Maala
    #89668
    Az RT ugyanezek mellé felsorakoztatható, cserébe a köv gent gyorsan és könnyen ki lehet adni, csak le kell cserélni a csak RT-vel foglalkozó egységeket normálisakra, és voila, 10-20% teljesítménynövekedés. :-)
  • Carmang
    #89667
    A motort kellene jól megcsinálni, és akkor könnyebb lenne a fejlesztők dolga. Lássuk be, sem a PhisX, sem a TressFX, sem a Hairworks nem egy nagy dobás megvalósítás tekintetében. Sokat kell mókolni vele (=pénz), és ehhez képest nagyon keveset térít vissza. Hosszú távon nem ezek a dolgok adják el a játékot. Ja, és mindezt úgy kellene megcsinálni, hogy ha bekapcsolod, akkor nem esik látványosan az fps, mert az "ínyencek" egyből elkezdenek hisztizni, hogy milyen ócska.
    A RT-t nem tudom hogy áll e tekintetben, de biztos az sem véletlenül nem terjedt el még mindig.

    Szerk: és ha már van, akkor tényleg nézzen ki valósághűen. A CoD(?) féle német juhász szőre pl nem úgy mozog, ahogy valójában kellene, nem is úgy van megcsinálva, egy német juhásznak egyszerűen nem ilyen a szőre. Csalódás.
    Utoljára szerkesztette: Carmang, 2019.08.01. 18:48:45
  • repvez
    #89666
    Ahogy a viccben is szól , ezek nincsenek, de igény vóna rá!

    igen lehet benne vannak, de a megvalósítás csak eléggé egyszerűsítve van. van ahol csak egy textúracserével megoldják, hogy berepedt az ablak.
    És arról nem is beszélve, hogy a legtöbb sőt az összes játékban, csak életpontja van mindennek, és mikor elér egy kritikus előre beállított értéket akkor leváltják egy statikusan mindig ugyan úgy kinéző roncsra ami ég, lényegtelen, hogy a valóságban mit okozna a sérülés.
    Nincs interakció a talaj és az emberek ,járművek között, vagy a víznél, főleg nem a légmozgás nem hat semmire sem.
    Némely játéknál a fény árnyék is sántít elég rendesen.
    és ezek csak így nagy hirtelen eszembe jutottak amit lehetne fejleszteni és ott lenne a potenciál a mai GPU-kban is, de a fejlesztők csak növelik a poligonszámot és a textúra méreteit az optimalizáció meg csak minimális, mert 1-2 évente tolják ki az új részeket, meg egyébként is arra az 5-6 órás játékidőre minek pazarolják az idejüket.

  • grebber
    #89665
    Nagyobb Navi 12-es GPU kerülhet a Radeon RX 5800-as videokártyákba
  • arty
    #89664
    egészen pontosan mit tesz a konzol, ami miatt nincs lengedező ruha, betörhető ablaküveg? (ezek amugy PONT kb mindenben bennevannak)

    ami miatt ezek hiányoznak: nincs rá "igény", nem lehet bemutatni screenshoton/marketinganyagban, melós, stb.
  • grebber
    #89663
    PC-re nincs idő optimalizálni ezer vga konfig stb a világ összes ideje nem lenne megcsinálni normálisan. Ezért érezzük, hogy a 400ezres kártyán is az éppen elért 60 fps az jó mert szép a játék... Ja csak a 3-ad áras konzolon alig rondább...
  • Gibor
    #89662
    Nem akarok hülyeséget írni de én szerintem a konzol tehet az egészről, lusta fejlesztők meg minek foglalkozzanak sokat a PC portolással ha kicsit feljavított textúrákkal és látótávval eltudják intézni. Illetve annyira beoptimalizálják hogy nagyjából a jelenlegi kártyákkal elfusson. Persze lehet az egész hülyeség amit írok, de én személy szerint ezt látom.
  • grebber
    #89661
    Sok mostani játékban nyugodtan mondhatjuk, hogy fizika mint olyan nincs. És így is sírnak a gépek olyan magas a gépigény..akkor még ha lenne physx. Szerintem érthető ezek fényében miért nem használják. Pedig ésszel használva brutál lehetne egy physx-re épülő cím. Egy Strangleholdot megnéznék vele, amiben minden szakad széjjel :)
    Utoljára szerkesztette: grebber, 2019.07.30. 21:10:35
  • repvez
    #89660
    Az a baj, hogy egyáltalán nem használják ki azokat a dolgokat sem a fejlesztők amik már évekkel ezelőtt megcsináltak máshol, de ma se fejlődött szinte semmit sem.
    KB 10 éve már megjelent a havok meg a physix, akkoriba sorra mutatták be a techdemokat, hogy micsoda rombolhatóságot tudnak majd megvalósítani majd. Aztán még a most megjelent játékoknál is csak fogja az ember a fejét, hogy egy nyomorult ablaküveget nem lehet bedobni vagy feldönteni a tárgyakat.
    Ugyan ez a helyzet a ruha és hajszimulációval is, kb az is már elég régen megjelent még a tombraider 3 vagy 4 idején, de azóta se lehet normálisan lengedező ruhákat vagy hajat látni mindenhol.
    Pedig a mostani kártyák kisujjból tudnák ezeket a szinteket hozni, de még olyan sincs néha mint anno.

    Meg hova akarunk Raytracinget meg fotorealisztikus megjelenést ? minecraft meg Fortnight szerű fosokhoz, ami annyi köze van a valósághoz, mint mackosajban a brummogás.A Mai trend az ilyen butított kinézetű játékok, vagy ha veszik a fáradságot akkor meg a játékmenettel cseszik el a dolgot, hogy olyan kapkodás az egész játék, tele villogásokkal, hogy semmit se lehet látni abból amit kellene.
  • broman191
    #89659
    A "mindenhol" erősen kétséges a technikai fércmunkák és a korral haladni képtelen szoftverek miatt, bár csak javul majd a helyzet az évek során... Mindenesetre ha adott a fejlesztés kezdetétől a low level API-ra építkezés és az optimális látvány-teljesítmény viszonyra törekvés, valamint a körülményekhez képest nem eltúlzottan ambíciózus a projekt, akkor ma sem gond a [email protected], még az aktuális ultra high end alatt sem. Mindig lesznek a banánhéjon össze-vissza csúszkáló kutyámmajom projektek, amelyektől az is örömteli eredmény hogy nem crashelgetnek folyamatosan össze-vissza vagy emelt igénnyel legalább 30 FPS alá nem kószálnak, de a stabil 60 álomszerű utópia tőlük. Remélhetőleg az eljövendő next-gen alatt széles körben a gyakorlatba ültetik mindazt, amivel az eddigi gyakorlat tükrében visszatekintve inkább csak szóban hülyítettek jó pár évvel ezelőtt, az akkori next-genre ráfordulás idején... No és 23' körül alapvetővé válhat a ray tracing alkalmazása az AAA címeknél, küzdhetnek a fejlesztők a technikai részletekkel a sebességért... :)
    Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.07.30. 17:26:42
  • grebber
    #89658
    Arra várhatsz egy darabig.. Talán a következő Geforce ami vélhetően a 2080Ti-nél olyan 30%-al jobb lesz már tudja majd mindenhol a 4k 60fps-t... Onnantól már cska olyan 3 év és elérhető lesz a pornép számára ez az erő.... szóval olyan 2023-4 körül talán lesz 200k-ért olyan vga ami tudja ezt :)
  • Maala
    #89657
    Előbb a 4k60 fps legyen meg fixen elérhető áron, majd utána RTXezhetünk, oké? :D
  • grebber
    #89656
    Rengetegen vannak aki nem szarták hanyatt magukat az tükröződéstől... Szóval sokan vennék ha végre lenne egy "csúcs" amd...többet között pl én is
  • arty
    #89655
    nagyobb navi?? ott azért az rtx hiánya már igencsak problémás lesz/lenne....
  • grebber
    #89654
    AMD Readies Larger 7nm "Navi 12" Silicon to Power Radeon RX 5800 Series?
  • grebber
    #89653
    A GeForce GTX 1660 alternatívája lehet az AMD Navi 14
  • broman191
    #89652
    Micsoda kifinomult trollok.
  • Borg
    #89651
    NVIDIA : congrats on the launch of your new CPU
    AMD : we also released GPUs
    NVIDIA : congrats on the launch of your new CPU.

  • arty
    #89650
    dehogy áll szöges ellentétben :)
    nyilván a több játék jobb is, de az eredmények elég hasonlóak (átlagolva) ...

    az 5700 teljesen jól sikerült kártya, viszont még hónapok, mire valóban megjelenik (a ref hűtős verziót tekintsük nem létezőnek, akkora FAIL)
  • broman191
    #89649
    Majd a next-genben...vagy a next-next-genben. Mint általában. A remény hal meg utoljára. (Ezért ideális CS nickname)
  • Maala
    #89648
    Az ideális a világbéke lenne... de néha a valóság ettől különbözik. Ahogy a játékok felhozatala is.
    Utoljára szerkesztette: Maala, 2019.07.07. 19:01:14
  • broman191
    #89647
    Megjelentek az új Radeonok is az Alzán az új Ryzenek mellett, bár gondolok egyikünk sem vadászik referencia csodákra... :)
  • Solten
    #89646
    DX12 meg Vulkan, joval ertelmesebb ilyen API-kal tesztelni mint az elavult DX11-el (TPU-s jatekok tobbsege).

    Az optimalis az lenne ha Vulkan-t hasznalna minden jatek, meg az Intel Iris Pro is Turbo modba kapcsolt vele a DX12-hez kepest (sajat tapasztalat).
    Utoljára szerkesztette: Solten, 2019.07.07. 17:53:29
  • broman191
    #89645
    Mondjuk a Forzában kúpolnak rendesen a tomshardware alapján... :)
  • broman191
    #89644
    Ja, jöhet a 2070 leárazás, szinte mérési hibahatáron belül van az XT-vel a semleges címekben. A módosított GPU-s 2060S kiadásra nem is lett volna szükség, ha kiadnak egy megcibált GPU-s sima 2060-at, ami erőlködés nélkül 5%-kal gyorsabban pont ott lenne ahol a sima 5700. Ezért most előállt az a fura helyzet, hogy a 2060 alig lassabb és olcsóbb mint az 5700, a 2060S érezhetően gyorsabb ugyanazon az áron, a szinte holtversenyes 2070 vs XT-hez képest pedig alig 5%-kal lassabb. Szóval ár-érték arányban kb. 60 dolcsit el kellene felejteni a 2070 árcédulájából, egyébként jól teledobálták ezt a közepes/felső-közepes darts táblát. Mindenesetre a zöldek jól időzítették a Supereket, így adott az 5-10% előnyük, bár nem mintha az eredeti Turingokkal olyan szörnyű pozícióba kerültek volna...

    Őszintén a mókuskerekes hűtést feledve sem kívántam meg a piros karikat. A TPU szerint a jelenlegi Wattman tuning katasztrofális, így ha maradt is a sz4r hűtés miatt valamennyi teljesítmény a karikban, nincs rá garancia hogy a minőségibb AIB hűtésekkel lesz magasabb stabil OC, amíg a zöldeknél ott a gyárilag támogatott OC Scanner pár klikkel, azt' csókolom ott a betonstabil 2.0 GHz+ GPU órajel egy átlagosan jó karival. Az új érdemi fícsörök pótlására meg vicces próbálkozás ez az anti-lag meg képélesítő csoda... Legalább nem engedik a zöldeket túlzottan elszállni, annyira jó ez a széria egyelőre. Nyálcsorgatós kosárba dobáshoz kevés, egyelőre semmi nem ad okot rá... Remélhetőleg a felső kategóriájuk jobban fog ütni és az már tényleg ray tracing képes lesz...