28
-
JTBM #28 A 4-es metró tényleg ki kellett volna vinni még két megállót, az elsőt a Budaörsi útra, a másodikat pedig az Egérút/M1M7 kereszteződéshez.
Mindkét helyen lehetett volna egy-egy 50K-s parkolóházat építeni, ahova beparkolt volna a bejövő forgalom 80%-a.
Természetesen a pénzhiány miatt nem csinálták meg. A 4-es metró viszont enélkül a két megálló nélkül sz*rt sem ér.
De a következő választásokon lehet nyerni majd fél milla szavazatot annak, aki megígéri, hogy megépíti ezt a két megállót és a parkolóházakat. Addig, amíg ezek elkészülnek, már csak 8-10 évet kell várni. ;-))) -
#27 Kicsit off, de a 4-es metrora reagalva:
Olvasd el ezt a két cikket, es akkor talan leesik a tantusz.
Cikk1 ;
Cikk2
A lenyeg az, hogy a 4-es metrot meg mindig az eredeti, 30 eve elkeszitett tervekre/szamolasokra alapozva epitik, sokszor tulzo szamokkal.
De ami a legfontosabb, hogy semmit nem fog tehermentesiteni a 4-es metro az utak forgalmabol! Kizarolag egy picit kenyelmesebb utazast biztosit, a jelenlegi 7-es, 173-mas buszon utazok szamara (amik mar majdnem vegig buszsavban haladnak). Ennyi penzert egy ennyire kis (gyakorlati) haszonnal biro tomegkozlekedesi eszkozt epiteni, teljesen baromsag.
Azalaltal, hogy a varos belso reszerol indul majd a metro (Etele ter), a kulvarosi es elovarosi autosoknak nem jelent majd alternativat, hiszen ugyanugy el kell jutni (araszolni) az Etele terig (ami az M7-es, M1-es, Eger uton reggel meglehetosen lassu). Es ha mar 1 orat araszolt valaki a dugoban es beért a városba, nem fog kitérni az Etele tér irányába, hanem ha már úgyis annyit dugózott, elmegy az uticeljahoz.
Sokkal ertelmesebb lenne Budaorsig kivinni a vegallomast. Akkor valoban begyujthetne az agglomeraciobol erkezo autosokat, es jelentosen csokkentene a bevezeto utak forgalmat. Raadasul a 10.000 ember által lakott Őrmezei Lakótelepről (pl. a volt Osztyapenko szobornál) és a 20.000 ember által lakott Gazdagréti Lakótelep (aljáról) is összegyűjthetné az utasokat (meg persze a budaorsi helybelieket is). -
#26 Lehet hogy a többiek is lopnának, de ha már a politikusok nem, az is valmi, főleg hogy ők lopják a milliárdokat. -
nbarnabas #25 #5: ez a szöveg tomcat blogjárol származik, de arra nem emlékszem hogy ő kapta e vkitől vagy ő írta
#7: tömegközlekedés meg bicikli?? budapesten?? hát sajnos elöbbi nem vmi minőségi, második meg asszem nehézkes kerékpár-ut mennyisége miadt, amugy tanulo vagyok és bkv-zok, sőt mivel budapestől 35km-re lakom így még máv és volánbuszt is igénybe veszem de ha megtehetném inkább járnék kocsival még akkor is ha ezért fél orával korábban kellene kelnem a dugok miatt de nem kéne mert annyit sporolnék az átszálásokon meg egyebeken. csakhát a bérlet árábol viszavetitve 20 napra 5-10 kilométere jutnék el otthonrol
#15: ahogy metaljesus is említi a 7-es buszokon fog sokat tehermentesíteni, hisz keletihez ér a busz már majdnem tele van de még felszál annyi ember hogy ajtot alig tudja becsukni és még csomo ember lent marad, és elég sűrűn járnak a piros7esek reggelente és még se bírják , ez asok nép moriczon teljesen leszáll szinte szoval négyes metro kell, mondjuk az már nekem se tetszik hogy mennyiért a másik hogy 1978-ban felszedték az Erzsébet hídrol a villamos sineket mert majd ugyis arra megy a 4-es metro, 30 év telt el és még semmi, és még jo sokáig kell várnunk rá, nálunk minden ilyen drága az autopálya is meg a metro kilométere is tulszárnyalja az unios árakat, azért ebben jok vagyunk XD persze a minősége már nem az...
-
stremix #24 Hát ez nem egészen így van. Ha te elmész modjuk segédmunkásnak az M0-ás építésére akkor szted ott az állambácsik osztják majd a munkát, és ők is melóznak? Frászt. Tök mindegy ki kormányoz, a pénz menet közben elszáll jobb helyekre, a magyar és a roma melósok ugyanolyan xarul melóznak, ugyanúgy ki lesz lopva az anyag és a végén a tényleg dolgozó melós fillérekért hajtja magát.
Kivégezheted az összes politikust, attól még ugyanolyan minőségű lesz nálunk a munka mert (állítólag) Magyarországon vagyunk. És sztem ezért sem működne nálunk egy ilyen láparendszer, mert itthon azt sem tudnák megcsinálni. -
#23 Hát az tényleg hülyeség, szerintem inkább a szavazásos kivégzést kéne felhozni. Hasonlót mint az athéni demokráciában, ahol időként összeült a lakosság, és szavazott egy nem kívánatos személy(aki valami disznóságot követett el) száműzéséről. Most ugyanezt kéne a politikusokra alkalmazni, számüzetés helyett kivégzéssel, szerintem így jobban végeznék a dolgukat a politikusok, hiszen lenne egy kis ösztönzés :) -
Yv@n #22 Ezt hívják utópiának :)
Mindenesetre talán belátható, hogy ostobaság felhozni az adó csökkentést mint megoldást, amikor épp egy költség igényes fejlesztésről lenne szó. -
#21 Inkább úgy kéne hogy a sok ostoba képviselő/ politikus, nem lopkodja el az állam pénzét, különböző módszerekkel. Amiután eltűntették az összes pénzt jön az adóemelés, mindenki várja a csodát, és hopp 5 év múlva ugyanott tartunk, mert az adóemelésből szerzett pénzt is ellopkodták. -
SSeth #20 Hát én sem szeretnék adózni ha egy mód van rá. Inkább szeretnék ilyen lámpát.
De a legjobb lenne ha fosná a pénzt a lámpa! Én benne lennék szintén az adóemelés helyetti pénz osztásban. Ez már csak így megy... -
Yv@n #19 Ja. Mindenről az adóemelés tehet. Nem is értem a sok ostoba képviselő miért nem szalad el egy nagykerbe és vesz egy színes nyomtatót. Azzal csomó pénzt lehetne nyomtatni, és abból finanszírozhatnák a fejlesztéseket...gondolom elhiszed, hogy ez így működik... -
metaljesus #18 miért is lesz haszontalan a 4-es metró? nekem spec kábé napi 15-20 perccel kell majd kevesebbet utaznom naponta (meg ugyanennyivel visszafelé), ha megépül. mert nem kell reggel a busszal a szent imre kórháztól a kosztolányiig dugóban állni, vagy nem kell villamosra átszállni, mert a metró gyorsabb lesz.
az tény hogy ami most folyik körülötte, az egy vicc. és az is hogy az egész országra jellemző hogy semmit nem tudnak jól megszervezni. de majd ha egyszer kész lesz, akkor biztos hogy nem lesz haszontalan. -
quentit #17 Ne írja senki itt nekem, hogy van ilyenünk. Mert nincs.
Van ___VALAMI___. De nem konkrétan ez a rendszer.
Ne hülyüljetek már. Ez olyan, hogy nekem is van számítógépem (c64), neked is van számítógéped (core2quad).
Nem az a kérdés, hogy van-e forgalom-figyelő rendszer, hanem
1. mindenhol?
2. mennyire hatékony?
Ahogy valaki írta a miénk dugóban még ront is a helyzeten... -
#16 Szoval a dugo altalaban az emberek szabadidejet veszi el, es a pihenes helyett, inkabb adot fizetunk az allamnak. De nincs mit tenni, az egyetlen aki tenni tudna az egesz ellen (allam), nem erdekelt benne, sőt! -
#15 Ez azert hulyeseg, mert a dugoban eltoltott idod alatt is "dolgozol", hiszen havi beren vagy es ugyanugy kifizetik utanad az adot. Ha pedig a reggeli dugot nezzuk, akkor meg annyi tortenik, hogy korabban kell felkelned, hogy beerjel a munkahelyedre. Amikor 2 oras dugoban allsz nem dolgoznal, hanem vagy aludtal volna tovabb, vagy elolvastad volna a reggeli ujsagot, stb.
Lesz majd egy teljesen haszontalan 4-es metro (teljesen politikamentesen mondom, hogy semi ertelme nem lesz), es meg mindig nincs korgyurunk, ami meg van az is egy fos, direkt a dugokra van kiélezve, meg az (anyagi karos) balesetekre. Minden engem igazol!
Clarke-nak meg annyit, hogy katrany bitumen tok mind1, nem ezen volt a hangsuly, de igazad van! -
Librarian #14 Hehe... nálunk is beszélnek már (Tatabánya) Ha zöldre vált a gyalogos jelzőlámpája azt mondja: "Most átkelhet a Dózsakert felé... Most átkelhet a Dózsakert felé..." :D Hát nem zseni??? :D:D:D -
#13 Budapest halálát az okozza, h szét van osztva kerületekre a város önkormányzata, közigazgatása. Még akartam írni vmit csak közben itten neszélgettem.. -
#12 utosó bekezdés kicsit hülyeség.
józan paraszti ésszel, egyenes szakaon látja az ember, hogy piros a lámpa, lassan fog haladni, hogy ne kelljen megálni. . .
1 km/hval ugyse fog haadni senki se, hogy csak akkor érjen pont oda mikor a ámpa zöd lesz . . . -
#11 Csak szólok, hogy kátrányt már a nyolcvanas évek vége óta nem használnak(nem is használhatnak, mivel mérgező) Magyarországon új utak építésénél. Bitument használnak... -
#10 Ilyen Mo-n is van, elég "sok". -
AranyKéz #9 Főleg hogyha importáljuk az üzemanyagot.
-
HUmanEmber41st #8 Ha már van intelligens mosópor, miért ne lehetne intelligens jelzőlámpa is ? :D -
remark #7 Hollandiaban ugy nagyjabol az osszes lampa automata, azaz annak ad zoldet, ahonnan jon a forgalom. Foleg kis forgalomnal jo: ejjel pl. sose kell lampara varni, az ember mire odaer, zold. Az ujabb lampaknal mar a bickliseknek se kell a gombot nyomkodni: begurul a bicajos, es mire a lampahoz er, az valt. Eddig tartott a jo oldala. Mert arrol fogalmam sincs, hogy forgalomszabalyozas az be van-e epitve, es ha bevan akkor megis mi alapjan osztja az észt (azaz a zoldet) a rendszer, de olyan hogy zöldhullám, olyan nem letezik. Ennyit a kornyezetvedelemrol. Valszeg a tomerdek "azonnal zoldet ado" lampa altal generalt forgalomban nem lehet zoldhullamokat kialakitani, de azert valamit csinalhattak volna, mert az szegyen hogy nagy forgalom mellett egyszeruen lampatol lampaig gyorsulgat mindenki, olyan plusz szennyezest okozva, ami talan elkerulheto lenne.
Budapesttel kapcsolatban csak annyi a kerdesem, hogy 1) tomegkozlekedes? 2) bicikli? Ja hogy autoban poffeszkedni az cool? Hat akkor tessek szivni a szagos levegot... -
juzosch #6 Huh, megzuhant az iq látom.
Minden dugóban eltöltött óra rontja a gazdaság teljesítőképességét, ugyanis azt az időt gyakran a munkahelyen kéne eltölteni. Tehát ha gyorsabban eljjutsz a munkahelyedre, többet tudsz dolgozni, több lesz a termelés, több adót fizetsz. És ekkor az áruszállításról még nem is beszétünk. -
#5 Csak azt felejtitek el, hogy a dugo, valamint a foloslegesen elegetett uzemanyag hatalmas bevetel az allambacsinak. Nekik sokkal inkabb az az erdekuk, hogy minel hulyebben legyenek hangolva a lampat, es minel tobbet araszolj a dugoban. Ezert van itthon ennyire szarul szervezve minden es ezert lehet folyamatosan olyannal talalkozni (pesten), hogy sehogysem tudod elerni a kovetkezo zoldet.
Azzal hogy Budapest kozlekedese mar gyokereiben el van bas*va, csak egy valaki jar jol --> az allam. Mivel szendioxid kibocsatasunk a Kytoi egyezmenyben alapul vett evhez kepest ugymond jol all (direkt olyan evet vettek alapul, amikor meg volt (nehez)ipar itthon, ami utana hamar meg is szunt).
Pontosan ezert rosszak az utjaink is. Egyreszt akar mar 3 evvel az ut megepitese utan palyazatot lehet kiirni a felujitasokra, igy viszonylag gyorsan ujabb bevetelt lehet termelni a "csókós cégeknek". A rossz utak miatt raadasul 4x annyi gumi kopik, 3x annyiszor viszi el az osszes autos az autojat szervizbe (futomuveshez), es 2x annyi lengescsillapito, gombcsuklo, lengokar fogy el, mintha minden sima lenne. Adozt pedig minden vasarlasert es szolgaltatasert fizethetunk, igy ez sok szazezer autora nezve hatalmas bevetel es gazdasagi serkento.
Bar ez mar lehet kicsit osszeeskuves-elmelet, de (a csak anyagi karok miatti) balesetek szinten remek bevetelt jelentenek az allamnak. A hulyen felfestett utak, esz nelkul kialakitott keresztezodesek, a rossz minosegu utak mind-mind ahhoz jarul hozza, hogy sok baleset legyen. Az auto osszetoreset kovetoen a javitas is nagyon szep summat hoz az allamnak a konyhara, raadasul lehet megnagyobb dugo is kialakul a kornyken...
Vegul egy monolog -szinten az utakrol-, ami nem tolem szarmazik (nem tudom ki irhatta), de tokeletesen ugy van, ahogy le van irva:
"Mibõl áll az aszfalt? Három komponensbõl: zúzott kõ, kátrány és emulzió. A három közül az utóbbi a legdrágább, ez teszi ki a költség mintegy 30 százalékát, de az aszfalt összsúlyának csak 2-3 százalékát adja. Rutinosabbak már bólogathatnak is, igen, biztosan az emulzió körül van a kavarás. Valóban. De mire való ez az emulzió, és hová tûnik?
Az emulziót, éppen úgy, mint a kátrányt és a zúzott követ, a MOL Rt. állítja elõ. Az emulzió arra szolgál, hogy a kátrány lassabban és egyenletesebben kössön meg. Kicsit keményebb is lesz tõle a matéria, ezért többször kell átmenni rajta az úthengerrel. Fogja hát az útépítés fõvállalkozója a három komponenst, és kiosztja az alvállalkozóknak, akik az egyes útszakaszokat burkolják. Az alvállalkozó aztán jön a gépeivel, a nagy fõzõmasinával, a légkalapácsokkal és a "brazil gépsorral", azaz a munkásokkal, és munkához lát.
Az elsõ körben feltörik az aszfaltot légkalapáccsal, leszedik a régi burkolatot. Ezután beöntik a fõvállalkozótól kapott követ és kátrányt a gépbe, összeolvasztják, majd terítik, elhengerelik és kész, jöhet a fontos ember szalagot vágni. No és az emulzió? Azt persze nem teszik bele. Igaz, így a kész aszfalt szivacsos lesz, beleszivárog majd az esõvíz, télen meg a hólé, aztán szétreped és kész a kátyú. De az emulziónak jobb helye van. Fogják ugyanis az alvállalkozók az útról leszedett, régi aszfaltdarabokat, és azt is beledobálják a nagy fõzõmasinába. Az ember még örülne is, hogy milyen rendesek, nem hagyják ott a hulladékot. No de ez a hulladék nem hulladék. Hozzáöntik ugyanis az emulziót, amitõl ez a hulladék máris elsõ osztályú aszfalttá válik, és mennek szépen a rózsadombi villákhoz, a gazdag emberek nyaralóihoz, kocsifelhajtót meg parkolót aszfaltozni. Hála az emulziónak, még senki sem látott kátyús kocsifelhajtót, sem szétrepedt magánparkolót. Jól fizetõ megrendelések ezek, és igazán nem sok költséggel járnak, hiszen a felhasznált anyag ingyen van, a brazil gépsor meg minimálbérért dolgozik. Ahol útépítés van, ott a közelben valahogy mindig megszaporodnak az aszfaltozott udvarok, kocsibeállók.
S mi lesz ezután a szivacsosan aszfaltozott közúttal? Hát igen, a következõ tavaszra olyan lesz, mint a svájci sajt. De sebaj, jön megint az alvállalkozó, és garanciális javítás gyanánt beleborít a lyukakba egy-egy talicska kátrányt. Emulzió nélkül, persze. A kátyú helyén lesz egy pukli, amin legalább olyan jót lehet zöttyenni, mint a kátyún, és az összevissza pattogó kocsik szépen rásegítenek az amúgy sem lassú repedezési folyamatra. Két év múlva lehet cserélni az egész útburkolatot.
És akkor megint jön a nagy fõzõmasina, felszedik a régi aszfaltot... mindörökkön örökké, ámen." -
mcganyol #4 van bp-n is ilyen, pl 16. kerben. a gond csak az, hogy ketelu fegyver, mert az utburkolatba epitett erzekelo szamolja az elhalado autokat es forgalmi helyzetnek megfeleloen szabalyozza a csomopont lampait. ez igy jol is mukodik, kiveve ha dugo van, mert akkor visszajara fordul a dolog, mert ahol amugy is torlodnak az autok (azaz adott ido alatt keves auto tud athajtani az erzekelon), azoknak ad egyre rovidebb zoldeket :)
politikat meg hagyjuk mar ki ha lehet, termeszetesen nem a kormany feladata a kozlekedes szabalyozas korszerusitese.
mint a cikk is irja "A helyi vezetők, a Müncheni ... és a Gevas Software cég szakemberei ezért úgy döntöttek...". Érted, _helyi_ vezetők. Tudod, nálunk az ilyen hatáskörrel felruházott hivatal az önkormányzat illetve a polgármesteri hivatal. és nem a kormány vagy valami titkos, az ország ellehetlenítésén dolgozó kabinett. :) -
quentit #3 Magyarországra is ilyen kellene, mert rengetegszer teljesen indokolatlanul piros a lámpa... Adó emelés helyett/mellett fejleszteni kellene az országot. Mi jobban rá lennénk szorulva, mint egy eleve fejlett ország. Le vagyunk maradva, amit így sose fogunk behozni. Pedig lehetséges lenne, ha nem lenne az egyetlen eszköze a kormánynak az adóemelés. Meg ilyen minimális reformok, ami tényleg minimális. -
#2 ott "csak" statisztikát gyűjtenek a központba, amit kiértékelnek, és valamikor a jövőben a szakemberek ez alapján változtatják a rendszert, míg itt a begyűjtött információkra rögtön reagálnak a jelzőlámpák...itt ez az újdonság, mivel utóbbi sokkal dinamikusabb
persze mint teljesen laikus mondom ezt, nekem ez jött le a cikkből :) -
daveofgod #1 úgy tudom, ilyen központ már régóta működik London belvárosában. akkor miért újdonság? ott az útburkolat alatt vannak lerakva érzékelők, és számolják a kocsik elhaladását. kettő közötti elhaladási időből kijön a sebesség, tehát a központban máris látják, hogy melyik úton milyen forgalom van.. asszem valami ilyesmi.