39
  • abelr
    #39
    be van osztva, ne legyen nagy a sokkhatas.
  • Cuchulainn
    #38
    Azt azért ügyesen elfelejtették megemlíteni, hogy mégis mekkora is ez a berendezés ami "egy kis háztartási készüléket" működtet. Mert ha mondjuk szoba nagyságú akkor nem állunk olyan jól vele...
  • babajaga
    #37
    Kis házi töke tokamakok.
  • babajaga
    #36
    "Egy lezárt tartályból nem szökik meg se a He2, se a H2"

    Akkor csicseregd el nekem ha több napig kilövőállványon áll az űrrepülőgép miért kell utántöltemi a hidrogént.Számtalanszor volt erről szó.
  • A1274815
    #35
    A He2 tényleg nem szökik meg mert nem létezik. A He illetve a H2 viszont igen akárhogy is zárod le a tartályt, egyszerűen annyíra kicsike és mozgékony atomokról van szó, hogy egyszerűen át megy a tartály falán.
  • sathinel
    #34
    Japánoknál házi hidrogén erőműveken gondolkoznak. Ha ezzel fűtessz, melegíted a vizet, elektromosságot termelsz, és a kocsid üzemanyagát is termeled, akkor kb 30-40%-al csökkenhet egy háztartás fentartási költsége.
  • sathinel
    #33
    De szökik. Vagyis az autógyártók is ezt mondták mikor a teknikáról kérdezték őket. Nem nagyon, de egy teljesen lezárt tartályból is ereszt. A 3. évezredben volt egy jó cikk ezekról a tartályokról
  • Tetsuo
    #32
    "Kellementlen tulajdonsága az, hogy még a héliumnál is könnyebben megszökik a tartályokból.."
    Egy lezárt tartályból nem szökik meg se a He2, se a H2.
  • babajaga
    #31
    A hipo gyártásnál nem használnak higanyt. Higanyt akkor használnak ha a nátriumot fel akarják fogni nátronlúg gyártáshoz.A higany arra kell hogy amalgámot képezzen a nátriummal. A hipo nátriumhipoklorit ott a nátrium a hipoban marad.
  • babajaga
    #30
    Hogyan zárod ki az oxigént mikor ott van a vízben? Az izzó vas szétbontja a vízet alkotóira majd azon a hőmérsékleten robbanásszerűen egyesülnek is.
  • unknown nick
    #29
    "pl nem tudom már hol láttam pár hete: terveztek egy olyan buszt amit egy 1.9es sima dieselmotor mozgatott. közvetve, mivel ez csak a generátort hajtotta, az meg pár villanymotort, amivel városban tökéletesen jól elrobogott a busz. a lényege annyi volt, hogy a dieselmotor egy számára ideális fordulaton járt és minimális szennyező anyagot juttatott a levegőbe a leadott teljesítményhez képest."

    Az ilyen megoldásokat nem az energia, üzemanyag megtakarítás miatt használják, hanem inkább ott, ahol a villanymotor nagy kezdeti indítónyomatékára van szükség.
  • Dj Faustus #28
    Olvasd el.
    Míg a hidrogénnél 4,1 térfogat% elegendő a gyulladáshoz, benzinnél ez az érték 1 térfogat%. Viszont a hidrogén nagyobb térfogat%-intervallummal rendelkezik, mint a benzin.
    további adatok
  • Epikurosz
    #27
    Ezt gondolom nem bacikkal fogják mehajtani, ha igaz lesz.
  • Epikurosz
    #26
    mond ide be a lényeget
  • Dj Faustus #25
    Hidrogén, benzin (gasoline), és egyéb üzemanyagok tulajdonságai - ajánlom tanulmányozásra a Flammability limits, volume% részt...
  • Epikurosz
    #24
    Butaság.
    akkor benzinnel mennének az űrhajcsárok.
  • Kagemusha
    #23
    Azt te csak hiszed! Nezz meg egy Zeppelin leghajorol keszult felvetelt, amint eppen elég...
  • roliika
    #22
    Vízgáz izzó fasz énre fuvatásával nagy mennyiségben előállítható hidrogén, oxigén kizárásával. Akár otthon is. :)
  • juhand
    #21
    Már látom mikor felrobban az első üzemanyag cellás laptop, az mekkora buli lesz. Nem akkorát fog szólni mint a csicska Li-ion aksik.
  • kvp
    #20
    "A folyamatot úgy hívják, hogy elektrolízis. ... A végén lesz sok hipód, és felül a gázban sok hidrogén, ami tényleg robban. Plusz a higanygőz, ugye."

    Van egy jobb megoldas is, ket elektrod es semmi higany. Az egyik oldalon oxigen a masikon hidrogen. Elonye, hogy nem keletkeznek kornyezetszennyezo anyagok a folyamat soran. Ugyanez platina katalizatorral meg jobb hatasfokkal mukodik. A hidrogenes uzemanyagcellak jo resze eltero elektronikaval kepes elektrolizisre is.

    A bakterialis enzimek ugy mukodnek mint az oxigentermelo bakteriumok amikbol meg van par ausztralia kihalt tengerobleiben. Csak ezek hidrogent gyartanak oxigen helyett, de ugyanaz a csalad.

    A tartos megoldas pedig a fuzios atomeromu, valamilyen engergiatarolasi moddal, ilyen pl. a hidrogen, mivel ennek van a legkisebb tomege a szabad elektronjaihoz viszonyitva. (a deuterium kivonasahoz amugy is legegyszerubb az elektrolizis, tehat egy telep kepes lenne a fuzios reaktor uzemanyaga mellet sok elegetheto hidrogent is eloallitani)
  • Epikurosz
    #19
    A folyamatot úgy hívják, hogy elektrolízis.
    Cellákban megy a dolog, sós víz folyik a cellában, felül fém katódok, alul gumiszőnyegen folyó higany, mint anód (vagy fordítva) között.
    A végén lesz sok hipód, és felül a gázban sok hidrogén, ami tényleg robban. Plusz a higanygőz, ugye...
    A Budapesti Vegyiműveknek volt (van) elektrolízis üzeme (az "Illatos" úton).
  • babajaga
    #18
    A benzint látod és érzed a szagát a hidrogén sokkal veszélyesebb!
  • A1274815
    #17
    1mol (1g) H előállításához 96000 Q töltés szükséges min. 2 volton. Azaz min. 120000J ~ 0,033kWh és ez még csak egyetlen gramm.

    A hidrogén nem alternatív energia forrás csak egy alternetív energia hordozó. Amúgy meg színtelen szagtalan, nagyon gyors mozgású, könnyű gáz. Kellementlen tulajdonsága az, hogy még a héliumnál is könnyebben megszökik a tartályokból, ráadásúl észre sem lehet venni és gyúlékony, ha ég akkor a lángja infravörös tartományba esik azaz nem látod csak élrzed, ráadásul 3000°C körüli a láng hömérséklete.

    Inkább benzint kéne csinálni szénből és hidrogénből elektromos áram segítségével, az kevésbé veszélyes. Energia forrásnak pedig ott vannak a fisszíós erőművek, remélhetőleg hammarosan a fúziós erőművek is, továbbá a szél- és a vízerőművek.
  • ProClub
    #16
    Nem olyan drága a víz bontása, egy kevéske áram és persze víz kell hozzá, maga a cella előállítása és a baktériumok megfelelő elhelyezése lenne a probléma az otthoni előállításnál. Ennek ellenére persze lehetne, de nem érné meg valószínűleg otthon ilyet gyártani.
  • T0nk
    #15
    Arról nem is beszélve, hogy ugyanez az ötlet dízelmotor helyett üzemanyagcellával teljesen hangtalan. Igaz, az egyelőre még nem olyan hatékony, és drágább. Egyelőre.
  • who am I 7
    #14
    azokat az embereket mind meg kellene ölni, és már mehet is a bio"benya"
  • waterman
    #13
    van még mit fejleszteni ezen.. egy kicsit még azért agyalhatnának a közelebbi jövőn.
    pl nem tudom már hol láttam pár hete: terveztek egy olyan buszt amit egy 1.9es sima dieselmotor mozgatott. közvetve, mivel ez csak a generátort hajtotta, az meg pár villanymotort, amivel városban tökéletesen jól elrobogott a busz. a lényege annyi volt, hogy a dieselmotor egy számára ideális fordulaton járt és minimális szennyező anyagot juttatott a levegőbe a leadott teljesítményhez képest. egy valódi hibrid megoldás. és még nem is lehet annyira veszett drága. meg még hangja sem lenne olyan nagy. meg biodiesel jó sokáig lesz még.
  • qtpman
    #12
    EMBEREK!!mert a benzin nem veszélyeeees?? hát szntem nagyobbat robban mint a hidrogén
  • Komolytalan
    #11
    És mivel bontasz vizet? Lehet kicsit többe kerülne, mint megvenni a hidrogént:-)
  • Zro
    #10
    Egyelőre biztosan nem fognak semmilyen alternatív környezetbarát energiaforrást az olajjal szemben engedni elterjedni szerintem. Olvad a jég, s alatta még rengeteg olaj van. Ez csak amolyan parasztvakítás, hogy nesztek ilyen is van :) A környezetbarát, olcsó energia nagyságrendekkel kevesebb pénzt hozna nekik, mint az olaj amit csak fel kell hozni, s a nyakunkba önteni :)
  • T0nk
    #9
    Felrobbansz. Pont úgy mint a hálivúdi filmekben. Kicsi kocc, és piroteknikailag megtervezett dizájnrobbanás, egymás után többször, több kameraállásból, lassítva stb.

    <FLAME>Nem kéne bevenni egy kis külyeségcsillapítót?</FLAME>
  • AgentKis
    #8
    Azért az olajjal és a benzinnel ellentétben a hidrogén a háztartások nagyrészében előállítható ám. Csak vizet kell bontani... (Lehet, hogy a vízbontás nemsokára kikerül az iskolák tananyagából. )
    Viszont a tárolása nem egyszerű, de azt meg úgyis meg kell oldaniuk valahogy, ha árulni akarják.
  • bunny
    #7
    21% oxigén, 78% nitrogén és 1% egyéb dolgok (repülő, madár :D - viccet félretéve főleg argon). Igencsak molyfingnyi hidrogén van a levegőben.
  • Griphons
    #6
    Én úgy tudtam, hogy a levegőben eleve van némi hidrogén, tehát ez a 97% levegő + 3% hidrogén elég érdekes kijelentés, főként, hogy 4% hidrogénnél berobban a cucc...
    Nade majd az okosok megmondják, hogy a levegőnek eleve hány %-a hidrogén.

    Az olajcégekről meg annyit: ha az ilyen alternatív energiaforrások nem érnék meg az olajcégeknek, tuti, hogy meg se jelennének, úgyhogy e mögött is valami lobby lehet, ha ki tudtak jönni vele. Azt gyanítom nem lesz olcsóbb, mint a benzin vagy a gázolaj.
  • Yfel
    #5
    Az olajcegeknek tokmindegy, hogy hidrogent veszel, vagy benzint. A jovoben ugyanugy ok fogjak az energiankat kitermelni, ugyhogy nem kell oket felteni :o)

    Egyebkent ez egy kicsit gazos: "A hidrogén mennyiség rendkívül fontos, 4%-nál ugyanis már hajlamos a robbanásra." Ez mit jelent akkor, amikor a keverekkel kapcsolatos szenzor bemondja az unalmast? Felrobbanok az ut kozepen? :o)

    Van ezen meg mit fejleszteni.

    Y
  • papabear
    #4
    Mostanában megfigyelhető, hogy egyre több életképes alternatív energiaforrást mutatnak be. Szinte hetente hallani valamilyen új, igéretes megoldást. Talán a nagy olajüzletből élő kartellek is rájöttek, hogy már kevésbé éri meg fenntartani a jelenlegi rendszert annak bizonytalan és egyre drágább mivolta miatt.

    Pénzelni egy komplett háborút/politikai rendszert a stratégiai felügyelet megtartásáért az olajüzlet felett, egyre kevésbé kifizetődő.
    Jobban megéri nekik is ha inkább beszállnak az alternatív-energiaforrás kutatásokba és inkább abból húznak hasznot. -Márcsak azért is, mert az olaj előbb utóbb így is - úgy is elfogy.
    Mindenesetre én reménykedem...
  • Teppik Amon
    #3

    csak nehogy ezis valami olajmaffia raktárában végezze a frigyláda mellet
  • mikloss
    #2
    grat csak így tovább!
  • AranyKéz
    #1