39
-
abelr #39 be van osztva, ne legyen nagy a sokkhatas. -
#38 Azt azért ügyesen elfelejtették megemlíteni, hogy mégis mekkora is ez a berendezés ami "egy kis háztartási készüléket" működtet. Mert ha mondjuk szoba nagyságú akkor nem állunk olyan jól vele... -
babajaga #37 Kis házi töke tokamakok. -
babajaga #36 "Egy lezárt tartályból nem szökik meg se a He2, se a H2"
Akkor csicseregd el nekem ha több napig kilövőállványon áll az űrrepülőgép miért kell utántöltemi a hidrogént.Számtalanszor volt erről szó. -
A1274815 #35 A He2 tényleg nem szökik meg mert nem létezik. A He illetve a H2 viszont igen akárhogy is zárod le a tartályt, egyszerűen annyíra kicsike és mozgékony atomokról van szó, hogy egyszerűen át megy a tartály falán. -
sathinel #34 Japánoknál házi hidrogén erőműveken gondolkoznak. Ha ezzel fűtessz, melegíted a vizet, elektromosságot termelsz, és a kocsid üzemanyagát is termeled, akkor kb 30-40%-al csökkenhet egy háztartás fentartási költsége. -
sathinel #33 De szökik. Vagyis az autógyártók is ezt mondták mikor a teknikáról kérdezték őket. Nem nagyon, de egy teljesen lezárt tartályból is ereszt. A 3. évezredben volt egy jó cikk ezekról a tartályokról -
#32 "Kellementlen tulajdonsága az, hogy még a héliumnál is könnyebben megszökik a tartályokból.."
Egy lezárt tartályból nem szökik meg se a He2, se a H2. -
babajaga #31 A hipo gyártásnál nem használnak higanyt. Higanyt akkor használnak ha a nátriumot fel akarják fogni nátronlúg gyártáshoz.A higany arra kell hogy amalgámot képezzen a nátriummal. A hipo nátriumhipoklorit ott a nátrium a hipoban marad. -
babajaga #30 Hogyan zárod ki az oxigént mikor ott van a vízben? Az izzó vas szétbontja a vízet alkotóira majd azon a hőmérsékleten robbanásszerűen egyesülnek is. -
#29 "pl nem tudom már hol láttam pár hete: terveztek egy olyan buszt amit egy 1.9es sima dieselmotor mozgatott. közvetve, mivel ez csak a generátort hajtotta, az meg pár villanymotort, amivel városban tökéletesen jól elrobogott a busz. a lényege annyi volt, hogy a dieselmotor egy számára ideális fordulaton járt és minimális szennyező anyagot juttatott a levegőbe a leadott teljesítményhez képest."
Az ilyen megoldásokat nem az energia, üzemanyag megtakarítás miatt használják, hanem inkább ott, ahol a villanymotor nagy kezdeti indítónyomatékára van szükség. -
#28 Olvasd el.
Míg a hidrogénnél 4,1 térfogat% elegendő a gyulladáshoz, benzinnél ez az érték 1 térfogat%. Viszont a hidrogén nagyobb térfogat%-intervallummal rendelkezik, mint a benzin.
további adatok -
Epikurosz #27 Ezt gondolom nem bacikkal fogják mehajtani, ha igaz lesz. -
Epikurosz #26 mond ide be a lényeget -
#25 Hidrogén, benzin (gasoline), és egyéb üzemanyagok tulajdonságai - ajánlom tanulmányozásra a Flammability limits, volume% részt... -
Epikurosz #24 Butaság.
akkor benzinnel mennének az űrhajcsárok. -
Kagemusha #23 Azt te csak hiszed! Nezz meg egy Zeppelin leghajorol keszult felvetelt, amint eppen elég... -
roliika #22 Vízgáz izzó fasz énre fuvatásával nagy mennyiségben előállítható hidrogén, oxigén kizárásával. Akár otthon is. :) -
juhand #21 Már látom mikor felrobban az első üzemanyag cellás laptop, az mekkora buli lesz. Nem akkorát fog szólni mint a csicska Li-ion aksik. -
kvp #20 "A folyamatot úgy hívják, hogy elektrolízis. ... A végén lesz sok hipód, és felül a gázban sok hidrogén, ami tényleg robban. Plusz a higanygőz, ugye."
Van egy jobb megoldas is, ket elektrod es semmi higany. Az egyik oldalon oxigen a masikon hidrogen. Elonye, hogy nem keletkeznek kornyezetszennyezo anyagok a folyamat soran. Ugyanez platina katalizatorral meg jobb hatasfokkal mukodik. A hidrogenes uzemanyagcellak jo resze eltero elektronikaval kepes elektrolizisre is.
A bakterialis enzimek ugy mukodnek mint az oxigentermelo bakteriumok amikbol meg van par ausztralia kihalt tengerobleiben. Csak ezek hidrogent gyartanak oxigen helyett, de ugyanaz a csalad.
A tartos megoldas pedig a fuzios atomeromu, valamilyen engergiatarolasi moddal, ilyen pl. a hidrogen, mivel ennek van a legkisebb tomege a szabad elektronjaihoz viszonyitva. (a deuterium kivonasahoz amugy is legegyszerubb az elektrolizis, tehat egy telep kepes lenne a fuzios reaktor uzemanyaga mellet sok elegetheto hidrogent is eloallitani) -
Epikurosz #19 A folyamatot úgy hívják, hogy elektrolízis.
Cellákban megy a dolog, sós víz folyik a cellában, felül fém katódok, alul gumiszőnyegen folyó higany, mint anód (vagy fordítva) között.
A végén lesz sok hipód, és felül a gázban sok hidrogén, ami tényleg robban. Plusz a higanygőz, ugye...
A Budapesti Vegyiműveknek volt (van) elektrolízis üzeme (az "Illatos" úton). -
babajaga #18 A benzint látod és érzed a szagát a hidrogén sokkal veszélyesebb! -
A1274815 #17 1mol (1g) H előállításához 96000 Q töltés szükséges min. 2 volton. Azaz min. 120000J ~ 0,033kWh és ez még csak egyetlen gramm.
A hidrogén nem alternatív energia forrás csak egy alternetív energia hordozó. Amúgy meg színtelen szagtalan, nagyon gyors mozgású, könnyű gáz. Kellementlen tulajdonsága az, hogy még a héliumnál is könnyebben megszökik a tartályokból, ráadásúl észre sem lehet venni és gyúlékony, ha ég akkor a lángja infravörös tartományba esik azaz nem látod csak élrzed, ráadásul 3000°C körüli a láng hömérséklete.
Inkább benzint kéne csinálni szénből és hidrogénből elektromos áram segítségével, az kevésbé veszélyes. Energia forrásnak pedig ott vannak a fisszíós erőművek, remélhetőleg hammarosan a fúziós erőművek is, továbbá a szél- és a vízerőművek. -
ProClub #16 Nem olyan drága a víz bontása, egy kevéske áram és persze víz kell hozzá, maga a cella előállítása és a baktériumok megfelelő elhelyezése lenne a probléma az otthoni előállításnál. Ennek ellenére persze lehetne, de nem érné meg valószínűleg otthon ilyet gyártani. -
T0nk #15 Arról nem is beszélve, hogy ugyanez az ötlet dízelmotor helyett üzemanyagcellával teljesen hangtalan. Igaz, az egyelőre még nem olyan hatékony, és drágább. Egyelőre. -
who am I 7 #14 azokat az embereket mind meg kellene ölni, és már mehet is a bio"benya" -
waterman #13 van még mit fejleszteni ezen.. egy kicsit még azért agyalhatnának a közelebbi jövőn.
pl nem tudom már hol láttam pár hete: terveztek egy olyan buszt amit egy 1.9es sima dieselmotor mozgatott. közvetve, mivel ez csak a generátort hajtotta, az meg pár villanymotort, amivel városban tökéletesen jól elrobogott a busz. a lényege annyi volt, hogy a dieselmotor egy számára ideális fordulaton járt és minimális szennyező anyagot juttatott a levegőbe a leadott teljesítményhez képest. egy valódi hibrid megoldás. és még nem is lehet annyira veszett drága. meg még hangja sem lenne olyan nagy. meg biodiesel jó sokáig lesz még. -
qtpman #12 EMBEREK!!mert a benzin nem veszélyeeees?? hát szntem nagyobbat robban mint a hidrogén -
Komolytalan #11 És mivel bontasz vizet? Lehet kicsit többe kerülne, mint megvenni a hidrogént:-) -
Zro #10 Egyelőre biztosan nem fognak semmilyen alternatív környezetbarát energiaforrást az olajjal szemben engedni elterjedni szerintem. Olvad a jég, s alatta még rengeteg olaj van. Ez csak amolyan parasztvakítás, hogy nesztek ilyen is van :) A környezetbarát, olcsó energia nagyságrendekkel kevesebb pénzt hozna nekik, mint az olaj amit csak fel kell hozni, s a nyakunkba önteni :) -
T0nk #9 Felrobbansz. Pont úgy mint a hálivúdi filmekben. Kicsi kocc, és piroteknikailag megtervezett dizájnrobbanás, egymás után többször, több kameraállásból, lassítva stb.
<FLAME>Nem kéne bevenni egy kis külyeségcsillapítót?</FLAME> -
#8 Azért az olajjal és a benzinnel ellentétben a hidrogén a háztartások nagyrészében előállítható ám. Csak vizet kell bontani... (Lehet, hogy a vízbontás nemsokára kikerül az iskolák tananyagából. )
Viszont a tárolása nem egyszerű, de azt meg úgyis meg kell oldaniuk valahogy, ha árulni akarják. -
bunny #7 21% oxigén, 78% nitrogén és 1% egyéb dolgok (repülő, madár :D - viccet félretéve főleg argon). Igencsak molyfingnyi hidrogén van a levegőben. -
#6 Én úgy tudtam, hogy a levegőben eleve van némi hidrogén, tehát ez a 97% levegő + 3% hidrogén elég érdekes kijelentés, főként, hogy 4% hidrogénnél berobban a cucc...
Nade majd az okosok megmondják, hogy a levegőnek eleve hány %-a hidrogén.
Az olajcégekről meg annyit: ha az ilyen alternatív energiaforrások nem érnék meg az olajcégeknek, tuti, hogy meg se jelennének, úgyhogy e mögött is valami lobby lehet, ha ki tudtak jönni vele. Azt gyanítom nem lesz olcsóbb, mint a benzin vagy a gázolaj. -
Yfel #5 Az olajcegeknek tokmindegy, hogy hidrogent veszel, vagy benzint. A jovoben ugyanugy ok fogjak az energiankat kitermelni, ugyhogy nem kell oket felteni :o)
Egyebkent ez egy kicsit gazos: "A hidrogén mennyiség rendkívül fontos, 4%-nál ugyanis már hajlamos a robbanásra." Ez mit jelent akkor, amikor a keverekkel kapcsolatos szenzor bemondja az unalmast? Felrobbanok az ut kozepen? :o)
Van ezen meg mit fejleszteni.
Y -
#4 Mostanában megfigyelhető, hogy egyre több életképes alternatív energiaforrást mutatnak be. Szinte hetente hallani valamilyen új, igéretes megoldást. Talán a nagy olajüzletből élő kartellek is rájöttek, hogy már kevésbé éri meg fenntartani a jelenlegi rendszert annak bizonytalan és egyre drágább mivolta miatt.
Pénzelni egy komplett háborút/politikai rendszert a stratégiai felügyelet megtartásáért az olajüzlet felett, egyre kevésbé kifizetődő.
Jobban megéri nekik is ha inkább beszállnak az alternatív-energiaforrás kutatásokba és inkább abból húznak hasznot. -Márcsak azért is, mert az olaj előbb utóbb így is - úgy is elfogy.
Mindenesetre én reménykedem... -
#3
csak nehogy ezis valami olajmaffia raktárában végezze a frigyláda mellet -
#2 grat csak így tovább! -
AranyKéz #1