7
miben más az öntött/gyári dolgokhoz képest?
  • II Rocky II
    #7
    hali.vki nem vágja hogy mennyit ér egy java350es motorblokk?(akár müködöképes akár müködőképtelen)
  • SuperCharger
    #6
    Köszi mindenkinek a válaszokat! Most már világosabb.

    És a kovácsolás alapanyaga honnan származik? Öntésbõl?
  • zoolee
    #5
    Na és ekkor vannak azok a bajok , hogy egy jó start után felrobbannak a motor....
  • Jagi
    #4

    Az a lényeg hogy a kovácsolással elért végtermék anyagszerkezete sokkal homogénebb mint más fémmegmunkálási technikánál(pl: esztewgálás marás). Ez által masszív és erős lesz az anyag.
    Minden fém rendelkezik egy úgy nevezett "rács"-csal ami az anyag szerkezeti felépítését hivatott modellezni ez a rács megmunkálás folyamán torzul. Ez által az anyag szerkezetileg gyengül.
    A kovácsolt (mivel egy tömbből dolgozunk) anyag rács-szerkezete tömörebb lesz (ahogy Sml is írta) ezáltal masszívabb és sokkal ellenállóbb...

    példa: esztergált vs. kovácsolt főtengely
    nem kérdés melyik a jobb... "dugó"-kat is kovácsolnak már :)
    de kell is mert aDragsterek nagyrésze nem működne rendesen :)
    csak legyen blokk ami elbírja a megterhelést :) xD

    Ma már szinte bármit meg tudnak így csinálni csak gép meg szerszám kell hozzá :)
  • Sml
    #3
    Az öntöttnél maradnak benne zárványok, légrések, ami miatt gyengébb az anyag struktúrája (könnyebben törik), amig a kovácsoltnál "összezömítik" az anyagot, ami miatt erösebb lesz. Comprende?
  • Benc16
    #2
    Abban különbözik a gyári és a nem gyári, hogy a gyári az 1 perc alatt meg tudja csinálni és abba kevesebb lehet a hiba, meg úgy nem az igazi. Ami meg nem gyári, ott töbször csinálhatnak hibát és ezért valamikor ujra kell kezdeni. És ez nem 1 perc hanem akár 1 hét 2 hhét vagy 1 hónap, ez viszont nem 10 ezer FT -be kerül hanem 100 ezer FT -be. Eredetibb stb.

    Ez az én vélemnyem.
  • SuperCharger
    #1
    Előre is bocsi a hülye kérdésekért, nem értek a gépészethez. Pont ezért is kérdezem.

    Ha egy motort tuningolni akarnak, mindig előkerül az, hogy az öntött (cast) gyári főtengely, hajtókar és dugattyú helyett kell ugyanilyen, csak kovácsolt (forged).

    Mi a különbség a két eljárás és végtermék között? Mi történik az anyaggal a két eljárás során, ami miatt különbözőek lesznek?
    ( magyarázzátok úgy, mintha egy laikusnak magyaráznátok ;) )

    Előre is köszi a válaszokat!
    s.charger