37
  • Tetsuo
    #37
    :)
    Télleg. Csináljunk a Föld köré egy Halo-t, azzal begyorsítjuk a cuccot egy nap alatt, majd ionhajtóművel korrigálunk.
    Az első csomag reméljük Anettka lesz. Mer visszajönni ugye nem fog.. :)
  • Sanyix
    #36
    Az a gond, hogy egy normális űrjátmű elég gyorsan elhagyja a légkört, hogy minél kevesebb ideig akadályozza a légellenállás.
    A ramjet hajtómű meg 3-6 mach-ig tud hatékonyan működni, 8-23-ig a scramjet, 3 mach alatt normál sugárhajtómű. És ráadásul a scramjet és ramjet is csak bizonyos légsürűség mellett tud működni, tehát a repülési magasság korlátozott.
  • Laci54
    #35
    Ennyi szamárságot összeirni nahát.
  • Csatti
    #34
    ps: A korabban emlitett katapultos megoldas nem is olyan nagy bolondsag, a 2. vilaghaborus nemet pulse detonation ramjet hajtomuvu v1-eseket is ugy inditottak. (persze utasok nelkul)
    Nem ugyanaz a kettő. A katapult ott, azt a célt szolgálta, hogy meglegyenek az indítókörülmények és még távol is legyen a rakéta. A kollega meg mint alternatívát említette, legalábbis a gravitációs kút nagyrészének a leggyőzésére, arra viszont már gáz.
  • Caro
    #33
    Biztos, hogy pulse detonation jet volt?
    Annak elméletileg a legjobb a hatásfoka, de még ma sem tudják rendesen megcsinálni, nem hiszem, hogy a németek akkor meg tudták volna.
    Szerintem csak pulsejet volt.
  • Caro
    #32
    Sajnos, mert a hidrogén égéshője ~ 140 MJ /kg, de a H+O-é csak 13!
    Az oxigén sajnos a sokkal nehezebb komponens.
  • LADA Kalina
    #31
    Szojuz forevör
  • kvp
    #30
    "A másik meg a repülők. A repülők levegőben közlekednek, a levegőben van oxigén, mit ad isten ez egy elég fontos anyag, ami kell az égéshez (mik nem vannak). Azaz sok rakétánál még ezt is cipelni kell, tehát még csak kicsit sem hasonló a helyzet."

    Ez tervezesi hiba. Amig a legkorben van addig akar a legkori levegot is hasznalhatnak. Egy legi inditasu hibrid ramjet/scramjet/raketa rendszer igenyelne a legkevesebb uzemanyagot, es mivel mindharom meghajtas hasonlo hajtomuvet igenyel, ezert viszonylag egyszeru lenne kombinalni oket egyetlen egysegbe. (ramjet: hangebesseg alatt legkorben, scramjet: hangsebesseg felett legkorben, raketa: legkoron kivul) A legi inditas a sulyt is csokkenti, es a ramjet uzemmod inditasahoz szukseges alapsebesseget is megadja.

    ps: A korabban emlitett katapultos megoldas nem is olyan nagy bolondsag, a 2. vilaghaborus nemet pulse detonation ramjet hajtomuvu v1-eseket is ugy inditottak. (persze utasok nelkul)
  • Csatti
    #29
    A másik meg a repülők. A repülők levegőben közlekednek, a levegőben van oxigén, mit ad isten ez egy elég fontos anyag, ami kell az égéshez (mik nem vannak). Azaz sok rakétánál még ezt is cipelni kell, tehát még csak kicsit sem hasonló a helyzet. :)
  • Csatti
    #28
    Khm, tök jó ötlet, sztem biztos értékelnék az érzékeny műszerek és hasonlók ha megküldenénk őket pár száz/ezer g-s gyorsulással. :) Sőt utasokat is jutathatnánk így az űrbe, és utána tök jó húspástétom lenne belőlük.
  • SovereignX
    #27
    Jogos! Kicsit elnéztem :))
  • mrzool
    #26
    Ezt biztos nekem akartad írni?:)
  • SovereignX
    #25
    Látom nem olvasták el néhányan elég figyelmesen a cikket.
    Lakott terület kérdése:
    "A kísérlet statikus lesz, azaz egyetlen alkotóelem sem hagyja el a talajt, még akkor sem, ha valami balul sülne el, a létesítmény védőrendszere ugyanis kizárja azt a lehetőséget, hogy a hajtómű elszabaduljon a heves erőhatások közepette."

    Így szokás tsztelni a hajtóműveket.
  • SovereignX
    #24
    Valószínűleg mind a közel mind a távoli jövő hajtóművei rakéta - pontosabban Newton 3. törvényén a hatás ellenhatáson fog alapulni. - A hajtőműből származó energia hátra felé távozik a hajó meg előre megy.
    NBem kikerülhető. Hacsak a hajó nem transzportálja magát. :P
  • blendeguz
    #23
    Hol fognak tesztelni?! Ez nem kérdés:
    Gondolj csak Franciaország vagy Anglia egykori gyarmataira...
  • Cactus
    #22
    Pont ma olvastam, hogy nagyon gyorsan fejlődnek a városok az EU-ban, és 2020-ra tudom is én hány %-ot fogunk belakni :D

    Szal kérdés: Mi lesz ha nem lesz lakatlan terület? Hol tesztelnek? :] A frappáns megfejtők között csillagközi utazást sorsolunk ki közjegyző jelenléltében, kinek neve Darth Vader. A csillagközi kalauz pedig Csubakka :)
  • JYeti
    #21
    Vééégülis de. A hagyományos kémiai "rakétától" viszont távol van.
  • Caro
    #20
    A ma már használható állapotban lévő meghajtások közül(az űrben) szerintem a VASIMR a legígéretesebb, de ezt már kifejtettem egyszer :)
  • mrzool
    #19
    És az ionhajtómű szerinted nem rakéta-elven működik?
  • JYeti
    #18
    + ionhajtómű
  • lee56
    #17
  • Caro
    #16
    A világűrben csak rakétával tudsz közlekedni. Más kérdés, hogy annak több alfaja is van.
  • Sanyix
    #15
    Nem piros gomb van, vízközelben lévő indítóállás van és ha nem egy kis sziget az óceán közepén, akkor korlátozva is van hogy merre lőhetnek ki űrjárművet, így még véletlenül sem eshet lakott területre, mert csak víz fölött repül.
  • mrzool
    #14
    Számold ki, hogy egy lineáris gyorsítónak mekkorának kellene lennie (milyen hosszon kellene gyorsítania), hogy legalább pár km/s sebességet elérjen a cucc. A Földön nem sok értelme lenne, esélytelen.
  • PíszLávJuniti
    #13
    olcsóbb lenne gyerekmunkával az űrbe jutni.
  • exatly
    #12
    100ezer rakétával sztem elég messze állsz :)
  • GABOR16
    #11
    "De lehetne egy olyan mágneses gyorító kilövő amit mikor lehagy a kapszula akkor már nem kellene sok rakéta anyag az ürbe jutáshoz..."
    Aszem túl szok Sci-fi-t nézhettél. Szerintem túl drága lenne, nembeszélve arról, hogy fejlesztésének költségei talán több százezer rakéta kilövésére is elegendő lehetne akár. De valószínűleg valamivel környezetbarátabb lenne (már ha nemöregszik el az egész szerkezet 20 év után).
    Fontos megjegyeznem, hogy csupán spekulálok. De szerintem nemálhatok olyan messze a valóságtól.
  • plamex
    #10
    mint a hypertérugrás ?
  • Athlon64
    #9
    Hugyos rakéták...
    ...igazán kitalálhatnának valami új meghajtás módot!
    Amúgy egy Boing vagy AirBus nagygép mennyi üzemanyagot tud magával vinni maximum?

    De lehetne egy olyan mágneses gyorító kilövő amit mikor lehagy a kapszula akkor már nem kellene sok rakéta anyag az ürbe jutáshoz...
  • lazly
    #8
    Félek, hogy te ezt komolyan gondoltad...
  • Bexter
    #7
    Engem is jobban érdekel mi van odakinn, mint idehaza. Szóval megértem őket. Lakot területre nem fog esni. Eddig se esett. Tudodd van a piros gomb...
  • Dömper Ármánd
    #6
    Várj, segítek!
    Itt a földön vannak megoldásra váró problémák, miért nem azzal foglalkoznak inkább? Különben is ez környezetszennyező, és mi van akkor ha lakott területre zuhan, és még csúnya is.
    Na de ennyit mára az ostobaság és a demagógia érdekességeiből, újdonságaiból.
  • mikloss
    #5
    Nah végre európai rakéta :) grat ráadásul könnyű "olcsó" király! most nézhetnek ám csak az amcsik.
  • Lordboxi
    #4
    Nekem elopták a terroristák a turmix gépemet, sztem megfogunk halni.
  • Duncan Idaho
    #3
    Na jólvan aztán ellopják kilövőállást is vagy építenek mondjuk 350 milliárd euróért ( vagy akármennyiért ) egy kilövőállást és utána ... hmmm mit is kezdenek vele?

    Imádkoznak a naphoz???
  • Frosty01
    #2
    és mégis honnan szereznék meg ezt a technikát???
  • brueni
    #1
    zsííííír. aztán ezt a technikát szépen átveszik a terroristák.
    szép új műanyag rakéták...............