83
  • LowEnd
    #1
    Ez nagyon meggyőző. De mekkora a gázgenerátor?
  • akyyy
    #2
    de jó lenne ha nem scak az új eszközökben lehetne megtalálni ezeket, hanem régi telókhoz(1-2 éves) is lehetne ilyeneket venni mint aksi... és elég lenne hetente 1ccer feltöltnei... már ha ezeket fel lehet(?)
  • okosszöszi26
    #3
    Üzemanyag? Fecskendővel fogom a kerozint a telómba tölteni?
    Szendioxidkibocsátás? Ez nem fogja csökkenteni az üvegházhatást.
  • bnfront
    #4
    Lesznek mezők végtelen kerozin mezőőők...
  • edios
    #5
    Igen, az lenne az igazi, hogyha kompatibilisre csinálnák a régi aksikat használó cuccokkal. De ha véletlenül ennek nincsenek is technikai akadályai, pénzéhes cégek miatt biztos majd mindenből újat kell venni..
  • LowEnd
    #6
    még 1x. Az szép, hogy van integrált turbina-generátor kombónk kis méretben.
    De üzemanyagtartály, gázgenerátor mekkora kell ehhez?
    Hány egységet szolgálhat ki? Mekkora a hatékonysága?
  • NEXUS6
    #7
    Mert az ilyen kis gázturbinákhoz gázgenerátor kell?

    Én viszont arra lennék kíváncsi mekkora zajjal jár, valszeg jelentőssel.

    Amúgy az eredeti cikkből nekem az tűnik ki, hogy még nincs teljesen működőképes példány belőle.
  • Sir Quno Jedi
    #8
    Nattyon dúrva. EZ még jobb bizonyos szempontból, mint az üzemanyagcella.
  • Sir Quno Jedi
    #9
    Amúgy hűtésre azt írják, hogy az összekompresszált levegőt keringetik körbe az egység peremén. AZtán a levegő megy az égéstérbe term.

    Ez csak egy komplett gázturbina atomi szintű részletességgel felépítve, tartalmaz minden lényeges elemet, pont mint egy nagy gázturbina, ami városokat lát el energiával, így ehhez még term. kell üzemenyag, de az már bármi lehet ami elég tisztán elég.

    Tehát ebből az következik, hogy emellé a csöppség mellé még kell egy üzemanyagtartály is. Persze ha az mondjuk méhsejt szerkezetű, akkor épp olyan biztonságosan tárolható, mint mondjuk egy mai lítium aksi (szerintem).
  • Sir Quno Jedi
    #10
    Persze a kompresszálást is maga végzi, az égéstérben pedig a fém olvadásponjtáig hevül a gáz mikor elég.
  • LowEnd
    #11
    nem értünk egyet.
    A "gázturbina" nem más, mint egy szélkerék. Ez egy gázturbina-generátor összekapcsolásnak tűnik.
    A gázturbinák működéséhez szükséges nagysebességű illetve nyomású gázáramot az u.n gázgenerátor állítja elő (pl propán-bután gáz elégetésével, víz elforralásával, stb.) Ebben ilyent nem látok.

    Szóval hol lehet?
  • mcsaba
    #12
    Úgy tudom a gázturbinákhoz levegő ia kell ezt vajon hogy oldják meg? külön oxigéntartájjal? vagy apró légbeszívónyilások lesznek a telefonon, de mi van akkor ha a mobilt zsebrevágom, megful?
  • beef
    #13
    És mi van az égéstermékkel?
    Ha zsebre rakom a telefont, büdös lesz a zsebem vagy csak lefullad a turbina? :)
  • NEXUS6
    #14
    Olvasd el az eredeti cikket, nem sima gázturbináról, hanem gázturbinás hajtóműről van szó. Szal égőtér is van benne.
  • AgentKis
    #15
    Az égéstermék (ami jó esetben víz, és széndioxid) jóttesz majd a meghajtott készülék nyákjának...
  • Sir Quno Jedi
    #16
    Meg kompresszor is van benne és tulajdonképpen minden ami egy komolyabb gázturbinás erőműben is szükséges, CSAK kicsiben.
  • Sir Quno Jedi
    #17
    Lehet teljesen zárt rendszert építeni. Az oxigént veheti kívülről, vagy egy kis tartályból, az üzemenagyot tartályból és az égéstermék mehet egy másik tartályba, vagy akár ugyanabba, ha egy ügyes trükkel megoldják, hogy ne keredjen az üzemanyaggal. Nem hülyék ezek, megoldják.
  • Sir Quno Jedi
    #18
    Ebben a mikro technológia a forradalmi, meg hogy egyetlen szilícium lapból sok-sok kis hajtómű jön ki és az legutolsó részegysége is szilícium és maratással érik el a szerkezeti formáit. Tehát nem sokkal bonyolultabb gyártani, mint egy mai processzort mondjuk és nagy tételben már olcsón állítható elő. Apró ÉS skálázható, mert amennyit ezekből sorbakötsz, annyi energiát nyerhetsz.
  • rigidus
    #19
    "Amúgy hűtésre azt írják, hogy az összekompresszált levegőt keringetik körbe az egység peremén."

    Ha elotte osszesuritik a levegot annak a homerseklete emelkedik, csokkentve a hutes hatekonysagat. Szvsz, ha ezt mondtak akkor etetnek. :-)

    A gazturbinak nem erzekenyek uzemanyagra, szinte barmi elhajtja oket ami folyekony es egheto (csak ne kormolja tele), meg a barackpalinka is jo hozza. Nyilvan ertheto, hogy autokban miert nem ez terjedt el. :-)
  • mikloss
    #20
    Büdös lesz a zsebem a sok füsttől lol
  • oneman
    #21
    Na figy, uveghazhatas: ha pl egy ceruzaakksit töltesz akkor amíg a te töltődhöz eljut az energia rengeteg veszteséget szenved... irdatlanul sok kárba vész a különböző átalakítások/szállítás során. Ezzel szemben ha a készülékben használsz pl egy ilyet, akkor egy X elterjedtség után mar elobbrejuthatunk vmit az ilyen eszközokre vetített energiafelhasználásban...
  • Runo
    #22
    Belegondolok, ismét divatba jönnek a féltéglányi mobilok.. Gondolom a hűtés nem lesz éppen apró dolog.. :D modding rulZ
  • syn7h37ic
    #23
    wazee, kirepül a mobil a sebemből ha forszázst ad, mert mms jött

  • HUmanEmber41st
    #24
    Mégiscsak nyitok egy kis szeszfőzdét:) Minőségi alkohol a laptopba:) :) :)
  • gyuri12
    #25
    vazze! amikor elolvastam a hír nevét,azthittem hogy olyanok lesznek a mobilokban,mint a repcsiken:D arra gondoltam,hogy majd repülni lehet vele...:D
  • CSOCSO
    #26
    15 ev mulva elterjed.
  • rigidus
    #27
    Nem "fustol", kb 99%-ban szendioxidot bocsat ki, ami egyebkent toredeke annak amit a gazdaja bocsat ki (a szajan).
  • rigidus
    #28
    A szeessavu internetrol is azt mondtak 3-4 eve.
  • HUmanEmber41st
    #29
    Azért a hangjára kíváncsi lennék..~20 k rpm..vajon mennyi ideig bírja ki ez a kicsi méret?
  • HUmanEmber41st
    #30
    Azért a hangjára kíváncsi lennék..~20 k rpm..vajon mennyi ideig bírja ki ez a kicsi méret?
  • syn7h37ic
    #31
    20k/sec-et már nem hallasz, vagy csak éppenhogy. Az emberi hallásküszöb értéke is 20kHz
  • wanek
    #32
    Egyelőre ez is ugynolyan agyament ötletnek tűnik, mint az ottaniak többsége. Szerintem nem lesz belőle semmi.
  • LowEnd
    #33
    ezt hol olvastátok? Hol az eredeti cikk?
  • Hawaii
    #34
    Inkabb 1,2 millio rpm lesz az.
  • papabear
    #35
    hát ha valóban még az idén piacra akarják dobni, akkor már valszín csak a marketingen dolgoznak.
    De akkor most kéne szólnotok nekik, mert az itt leírtakra biztosan nem is gondoltak mééég, biztosan nem értenek a témához.
  • Rize Allard
    #36
    Egy kérdésem azért lenne! Mi lesz a hajtó anyag? És mennyi idő után kell újra tölteni. Mert szép dolog hogy pici és sokkal több energiát termel mint egy átlagos akku, de ha a töltő anyag meg 3× annyiba kerül mint az áram, akkor szerintem felejtős...
  • xk
    #37
    Sokkal több "energiát" termel? WTF?
    És 1.2 millió ford/perc? WTF?
    Eredeti cikk hol van? Vagy ez egy előrehozott áprilisi tréfa?
  • xk
    #38
    Oké, megnéztem a cikket. Azt írják, hogy a tervek szerint az akkumulátorral azonos méretű tárolóhelyet foglaló ilyen generátor tízszer tovább tud működni. Tehát ebben minden benne lenne.
    De! A turbina még nem működött egy másodpercet sem, most próbálják összerakni és működésre bírni. A 20,000 fordulat/perc pedig nevezségesen hangzik. A hatásfokot pedig el tudom képzelni :)
    (A turbinák hatásfoka ugyanis a mérettel nő. Az egyik ok - az ár mellett - , amiért nem hajtanak autókat turbinákkal, mert akkora méretben már csak pár százalékos lenne a hatásfoka, míg egy nagyobb erőműben a gőzturbinák 80-90% körül működnek).
    Egyébként pedig már volt ilyen prototípus, azt hiszem. Mintha rémlene egy cikk 8-9 évvel ezelőttről.

    Még annyit, hogy - mint ahogy írják is - egy ilyen eszköznek csak ott van jelentősége, ahol nem érhető el az elektromos hálózat. Otthoni mobiltelefonoknál ilyet nem érdemes készíteni.
  • szivar
    #39
    Képzeld. Léteznek gázturbinával megháldott autók :D. Bár pontos típust nem tudnék most így hirtelen előrittyenteni... Esetleg akkor kellett volna szólni anno a mérnököknek is, hogy a kisebb helikopterekbe ne rakjanak gázturbinát, mert nem lesz kielégítő a hatásfok.

    Szvsz te kevered a gőzturbinát a gázturbinával. Az előbbit a forró gőz (vagy egyébb nagynyomású gáz,stb) hajtja. Az utóbbi található pl a repülőgépekben, stb.
  • LowEnd
    #40
    Gázturbinát azért nem használnak autóban, mert a hatásfoka jobban fordulatszámfüggő, mint a belsőégésű motoroknak, bár ezt kezelné a generátor - akku - villanymotor kapcsolás számítógépes vezérléssel, de a komolyabb méretű, teljesítményű gázturbinák a nagy fordulatszám miatt elég érzékenyek a rázkódásra, ütésre, így nem a legbiztonságosabbak, továbbá szvsz elég komoly giroszkóp hatás léphet fel, rosszul megtervezett autóval esetleg nem tudsz majd kanyarodni :)