13
  • chicco
    #13
    át kell alakítani a motorokat .csak rozsdamentes cuccok jók.Szerintem a dugattyú sem fogja birni a nagyobb meleget igénybevételt.Most 2% az etanol.Ezt felemelik 4,4%ra.
    A bioetanol 15% 95 benya többi alkohol
  • L3zl13
    #12
    És? Ki mondta, hogy csak a SAAB fog ilyen autót gyártani?
    Volkswagenről és a Fordról már hallottam, hogy csatlakoztak a Bioetanol programhoz. -> Fognak bioetanolos autókat is gyártani. Ez pedig már nem csak 15millás kategóriát jelenti.

    Pénztárcát pedig tényleg nem nagyon kíméli, de nagyobb teljesítménynek azonos áron azért örülnék.
    És ha még a környezetet is kimélem ezzel, akkor főleg.
  • gellertke
    #11
    A környezetet lehet, hogy kiméli, de a pénztárcát nem. Megnő a fogyasztás 30%-al, akkor ez már 275Ft-ot jelent. Plusz az autó is egy Saab ami már eleve 15M. Meg amúgy egy 150 vagy 185LE autóval ki tud spórolni, fogyasztása legalább 15 liter. Aki ilyen autót vesz annak nem számít 10 forint.
  • L3zl13
    #10
    Miért? A cikkben is szerepelt, hogy javul vele az autó teljesítménye -> Oktánszám javító adalékanyag.
    Ja, az bánt, hogy olcsóbb a hiperszuper adalék, mint a benzin? Az meg csak a jövedéki adó miatt van.
  • Hegyikecske
    #9
    " tapasztalatok szerint 5-10 százalékos bioetanol tartalmat viselnek el a hagyományos üzemű autók meghibásodás nélkül."
    "A tapasztalatok szerint 5-10 százalékos bioetanol tartalmat viselnek el a hagyományos üzemű autók meghibásodás nélkül."
    Na most akkor hogy is van? Olcsóbb mint a benya, de amelyik kocsi nem alkalmas a fogadására nem tesz jót neki ezér max5-10%os keverést javasolnak? Igenám, de ha ebből 2már a benzinben eleve bennevan akkor az ember méregesse a maradék 3%ot? érdekes h a mol már mi mindennel tölti ki a benzinre kifizetett pénz helyét...
  • pbanfa
    #8
    Természetesen neki az az érdeke, hogy eladja az új autóit, nyilván nem fogja azt mondani, hogy "természetesen a hagyományos autókba is tankolják csak nyugodtan, nem lesz tőle semmi baja". Én majd megkérdezem az autószerelőmet, kíváncsi vagyok neki, mi a véleménye.
  • pbanfa
    #7
    Nekem is csak a vezérlő elektronikával voltak (vannak jelen pillanatban is) problémáim. Mint alternativ meghajtás szerintem is egy hatalmas dolog.
    Igaz a kocsi egy kicsit gyengébb lesz, de nem vagyok amúgy sem egy Schumacher. Ami viszont nagyon zavar engem, hogy ugyan a sedan suzukinak hatalmas csomgatartója van, de a gáz a 3/4-ét elviszi. A babakocsi befér összecsukva, de ennyi. Én csupán ezt hoznám fel hátránynak az általam tapasztalt megbizhatatlan elektronika mellé.
  • Béla bácsi
    #6
    Az ügyvezető igazgató szerint az E85-ös üzemanyagból "saját rizikóra" a hagyományos autókba is lehet tankolni, de ez nem tesz jót a motornak. A tapasztalatok szerint 5-10 százalékos bioetanol tartalmat viselnek el a hagyományos üzemű autók meghibásodás nélkül.

    Azért én elvégeznék pár kísrletet ezügyben...
  • irkab1rka
    #5
    Ja, suzuki (autó) szopás.
    Remélem suzuki motor királyság :)
  • AgentKis
    #4
    Én 3 éve járok egy benzin/gázos Ladával. Benzint csak télen használok indításhoz. Eddig semmi baj nem volt a gázzal, csak a kiszáradt benzincsövem repedt el egyszer, amikor zöldkártyát csináltattam :-). Egyszerűbb szívómotoros autóknál szerintem nagyon jó és olcsó alternatíva.
  • pbanfa
    #3
    Én most fogom lecserélni a benzin/gáz suzukimat egy benzines autóra. Nekem már nagyon elegem van abból, hogy a gázvezérlés örökösen elcsesződik. Olasz elektronika! :-( Azt viszont nagyon sajnálom, hogy ilyen olcsón többet nem fogok tankolni! :-(
  • Basic
    #2
    Szerintem is. De jó hír, hogy halad az alternatív üzemanyagok előállítása.
  • Caro
    #1
    Az autósok szempontjából szerintem az autógáz jobb megoldás.