18
-
#18 Hát már biztos nem. -
Morden23 #17 Félreértettél. Nem azért húztam le az UT vagy Quake játékokat, mert nekem nem tetszenek. Amúgy tetszenek, bár inkább CSÉzek, ha erről van szó.
Senki nem mondja, hogy a szex rossz dolog, de a szex nem = egy kapcsolattal. Dugni lehet szerelem nélkül, sőt, még túlzott szimpátia nélkül is.
Hasonló a helyzet mondjuk egy Quake-kel. Senki nem mondta, hogy nem jó szórakozás lődözni végeláthatatlanul, de igazából egy roppant mód egysíkú, kreativitást mellőző játék, amiben egyetlen egy dologra kell figyelned. Tehát igénytelen. Nem mondtam, hogy nem jó, hanem azt mondtam, igénytelen.
Véleményem szerint három dolog határoz meg egy játékot:
1. Mennyire tetszetős (ebben mind a grafika, mind a hanghatások, esetleg irányítás, stb. benne van)
2. Mennyire jön át a hatás, amit el akartak érni (ez a játékélmény, az úgynevezett "feeling", hogy bele tudod-e élni magadat az általad megszemélyesített valaminek a helyébe)
3. Mennyire köt le a játék cselekménye (ez pedig maga a történet, a folyamat, aminek nem feltétlenül kell Oscar-díj gyanús sztorinak lennie, de legyen izgalmas, fordulatos, hiszen ez köti le a játékost)
Na, hát ugye optimális esetben egy kellemes 1/3-os elosztással csinálhatnánk egy igazán 100%-os játékot.
De ha egy Quake-et (de ne szidjuk annyira, lássuk akár a CSÉ-t) nézünk, akkor gyakorlatilag egy teljes harmad (a 3. harmad) hiányzik. Ez nem baj, hiszen senki nem jó sztorira vágyik, amikor lődözni akar. DE ETTŐL MÉG EZ IGÉNYTELENSÉG. Lehet, hogy valaki szereti a Delta Kommandó mind a 20 részét, és még élvezi is, de ezek a filmek igénytelenek. Egy szó, mint száz, egy produktum (esetünkben játék) megalkotására fordított energia egy kicsit sem szubjektív. Nem összehasonlítható a "stílusteremtő" Quake (ez a stílusteremtést sosem értettem, semmi különbség nem volt a Quake1 és a Doom, vagy inkább a Duke Nukem 3D között), vagy egy lebilincselő történetű Gabriel Knight 3.
Amúgy a Zorkból például a Nemesis, valamint ami utána jött, és most nem jut eszembe a címe, a leggyönyörűbb és legkidolgozottabb grafikus kalandjátékok közé tartoznak, úgyhogy elég erős az, hogy "szöveges adventure", mert nem csak az.
Wing Commander-re igaz, amit mondasz, nekem oltári szerencsémre relatíve későn lett PC-m, így már nem a 486-osokkal meg Pentium 1-esekkel való szerencsétlenkedésbe "születtem bele". Ettől függetlenül az Origin híres volt arról, hogy szimplán nem tudtak programozni. Az Ultima Ascension a mai napig akadozik MINDEN létező gépen... :) -
#16 érdekes hogy pont az UT és a Quake-et (mondjuk legyen Q3) jelölted meg mint igénytelen játékokat. én pont az ellenkezőét vallom, mivel ők voltak a korszakalkotók a saját kategóriájukban, ők megteremtettek egy sajátos stílust a FPS-ek nél amit eddig a single-player próbálkozások nem voltak képesek produkálni. Nem érdemes hasonlítgatni, hogy jobb vagy rosszabb, mivel mondom hogy új kategóriát nyitottak, nem összehasonlíthatóak egy single beállítottságú cuccal. Az viszont szubjektív hogy speciel neked nem jött be az új elgondolás, de attól még nem lehet lazán igénytelenséggel leütni őket. :)
Zork, sajnos szöveges adventure kateória, de sohasem szerettem olvasni a könyveket sem képek nélkül,nem igazán kötötték le a figyelmemet, kegyetlen vizuális és muzikális artist tipus vagyok, úgyhogy alapból nem kezdtem vele. Talán az is volt a gond, hogy sohasem találtam meg a meglátásaimhoz közel álló könyveket (cyberpunk, sci-fi, vagy hasonló futurisztikus beállítottságúak), de akkoriban nem is igen lehetett a "mainstream" (pl egri csillagok) kategóriákon kívül hozzájutni a környékünkön, azoktól meg kíméljenek.
Wing Commander, persze hogy, mindenhonnan csak dicsérik, de a fénykorában még nem volt olyan masinám amin el futott folna :), nem mindíg álltam anyagilag elfogadható helyzetben, és jóval később már jött a többi játékáradat. Majd egyszer a retro gammákkal együtt ezt is végig húzom. Sohasem volt gondom a régebbi cuccokkal, nem úgy tekintek rájuk mint egy mai darabra, nekik is megvolt a saját, nagyszerû atmoszférájuk. Függetlenül attól hogy akkoriban milyen technikai szinten sikerült ezt összehozniuk. Akkor is maximálisan törekedtek és a tőlük telhető legtöbbet hozták ki a játékokból és ezt mindíg is tudtam/tudom értékelni. -
Morden23 #15 Hogy azért te is maradéktalanul megérts, én nem az UT meg Quake játékokra gondoltam, mert az nem vitatéma, hogy azok valóban igénytelenek.
Én arra gondoltam, hogy lehet folytatásokat úgy is kiadni, hogy beleölök annyi fejlesztési időt, mint az előző (illetve első) részébe, nem pedig csak úgy, hogy "óccsóé" lerántunk még egy bőrt.
Pl. a Zork sorozat, vagy a Wing Commander sorozat erről híres volt. Mármint, hogy minden új játékhoz megkaptad a már szeretett feelinget, de mindig új sztori, ami újra lekötött. -
#14 Nem ennyire ferdítve gondoltam :). Persze hogy kellenek az újdonságok, meg a fejlesztések, ezt sohasem cáfoltam. Ha minen részben ugyanazt kapom mint az előzőekben akkor már eleve nem kérdéses a dolog, bőrlehúzás. De szerencsére nem mindíg így állnak hozzá a fejlesztők. De az alap storyt, hangulatot akkor is őriznie kell mivel nekem ez köti a nevéhez hozzá. Ha a köv UT-t WW2 fegyverekkel, vagy közelharcban vívom meg akkor csalódott leszek, de ha a kedvenceim megmaradnak, és esetleg bővül a skála akkor boldoggá fognak tenni a fejlesztők. Ha esetleg meg valami nagyon másra vágyok mint amit a régi cím hozott le, akkor eleve nem az alatt fogom keresni. Ha csak a megszokott minőség kell, de teljesen más alapok, új story-k, megoldások, akkor álltalában keresem ugyanazt a fejlesztőcsapatot, és nem a cím viszi a pálmát. De mint mondom, az ilyen esetekben álltalában meg is változtatják.
HL2.... uhh, arról nincs több kommentem, teljesen belátod az álláspontomat. -
Morden23 #13 "a sorozat lényege/célja is végsősoron, hogy az előző rész megépített világára/atmoszférájára épüljön. Ha nem így lenne és új sztorit fejlesztenének új megoldásokkal és játékmenettel, akkor kár lenne ugyanazt a nevet + verziót adni neki"
Ez nem igaz. A sorozat célja két fajta lehet. Egy történet elmesélése (kibontakoztatása) részenként (tehát epizódonként), vagy közös világban játszódó történetek összessége. Ha kiadják egy játék köv. verzióját (részét), akkor én arra vágyom, hogy a megszokott világban, a megszokott minőségben ÚJDONSÁGOT KAPJAK. Nem pedig arra, hogy 5 részen keresztül shotgunnal lőjek -> ez utóbbit a magyar nyelv "igénytelenség" néven aposztrofálja.
A HL2 meg egy olyan dolog, hogy a pofám leszakadt rajta. Egyenként vontam volna le 5 havi fizetést a programozóktól, amikor ki mernek adni a kezük közül egy olyan játékot, ami gyönyörű, feelinges, nagyon izgalmas és pörgős, de egy büdös mondat nem sok, annyi lényegi sztorit nem írtak hozzá. (NEM, a fekete öltönyös fószer felébreszt és misszióra küld az NEM SZTORI) -
#12 Nem robbantassz ki semmi rosszat, a vitázás jó, így beszélik meg az emberek a gondolataikat :). Más az agyatlan személyeskedés és sértegetés mert annak az okozóikon kívül senki sem örül, és sok értelmük sincs...sőt semmilyen, de ennek itt semmi előjele nem volt, szóval no para már. :D Neked eccerûen volt egy meglátásod mint mindenkinek és ezt elmodtad.
Szerintem legalább is nincsenek gondok a minőséggel, azt a formát hozták amit akkor is megigértek, lehet hogy bizonyos shotokon nincs éppen minden effektus bekapcsolva, mivel gondolom nem ugyanazon a hardware-on készítették őket. Szal alápjában véve a régi és az új shotok közt nem vettem észre minőségromlást. Hozták amit kellett. Az megint más lap ha 2 év után már nem "tûnik" olyan ütősnek mint akkor ;)
De ha van linked bizonyos képekről amik nem ezt tükrözik akkor nyugodt szívvel linkeld őket.
Itt vannak pl még képek:
http://www.gamespot.com/pc/action/unrealtournament2007/screenindex.html
-
#11 Azért azt meg kell hagynunk hogy az emberünk az epizódokról beszélt és nem a sorozatokról. a 2 között azért van egy kicsi különbség. De, szerintem a sorozat lényege/célja is végsősoron, hogy az előző rész megépített világára/atmoszférájára épüljön. Ha nem így lenne és új sztorit fejlesztenének új megoldásokkal és játékmenettel, akkor kár lenne ugyanazt a nevet + verziót adni neki, inkább úgy kéne bemutatni mint egy új elgondolást azaz játékot, mivel egy az egyben az is lenne. Szóval ha egy új UT-t látok a jövőben akkor UT-s feelingû játékot akarok és nem mást. Ez a sorozatok célja, és végsősoron ez így ok is. Az megint más tészta, ha igénytelenül készítik el a köv verziót. Ez nem a sorozat elgondolásank a hibája, ha egy teljesen új játékot dobnának piacra ami igénytelenül van kidolgozva, akkor sem különösebben érdekelne. Szóval a név még magában semmit sem jelent, csak utalást.
(amúgy az epizódok csak együttesen alkotnak teljes storit, külön külön nem állják meg a helyüket) Ami a HL-al megy mostanában az már igen durva, most még várjak éveket, hogy egy valamire való sztorit darabokban valahogy sikerüljön nekik összehozni?! (már ha sikerül, mivel az EP1 az nagyon nem magyarázza a törénetet, inkább egy kis combine és zombiirtásra hív a sötét alagutakba... -_-) Dobják össze 1 jólmegszerkesztett részben és úgy juttassák el hozzánk, az se lenne gond ha ezért még évekig nem hallanák a HL-ról. -
Morden23 #10 Folytatások terén semmi különbség nincsen filmek és játékok között, ha szigorúan a történetet vesszük. Egy Quake-nél nyilván remekül látszódik a fejdődés, hiszen 1-től 4-ig minden esetben szignifikánsan változott, de attól még története, na az egyetlen gramm sincs neki.
Ha konkrétan a történetet nézzük, akkor a filmeknél megszokott "nagy fa árnyéka" effekt lép életbe. Ugyebár azt folytatjuk, aminek sikere volt. Ilyenkor mélyebben nem nagyon mernek hozzányúlni, mert félő, hogy kiesik a sikert okozó alkotóelem, ellenben komplett új sztorit meg újra ki kéne találni, ami mégsem járja, hiszen az idő pénz, az üzlet meg üzlet. Ilyenkor beülnek a "nagy fa", azaz a sikeres előd árnyéka alá, és "lehúznak róla még egy bőrt". Az emberek megveszik, mert az előző rész sikere miatt előre következtetnek a folytatás minőségére.
Én erre a marketingaknára léptem rá, amikor a Deus Ex után a Deus Ex2-őt a kezembe kaparintottam. Olyan szar volt, mint a bűn, és megjegyzem: messze nem a legrosszabb folytatás, amit láttam már... -
rgerg #9 Nem akarok vitát kirobbantani,mert nem azért mondom,de:ezek a képek messze elmaradnak a legelső bemutatott "minőségtől".Azoktól amiket már vagy két éve mutattak és "ígérték",hogy ilyen fasza lesz meg olyan fasza... -
#8 Ezek mind a most megjelenő Unreal Tournarnamert 2007-ből vannak, és eléggé ütős engine je lesz (unreal 3) még PC-s szinten is. De különben sem konzolokra lett szánva, de az FPS amúgy is (nem mindha a többi genre nem lenne az) PC-n élvezhető a legjobban ;) -
quentit #7 Na ezek a shot-ok kinéznek valahogy... Na ez az amit a Wii nem fog tudni nyújtani... -
#6 Hát szerintem a sorozatok ölik meg az originális álltal megteremtett hangulatot (nagyrészt a játékoknál is), ok persze ez nincs minden esetben így, de sajnos a legtöbb ilyen megoldásnál igen. Persze, hogy találkoztam jó folytatásokkal is, de a legtöbb esetben nagyon elsietettek, és csak az előző rész álltal megteremtett hangulatot (vagy rosszabbat) kapjuk vissza kevés újítással vagy visszafejlődéssel. Over all, ha valami kasszasiker volt akkor lesz folytatás, és az se baj ha éppen vacak volt, ha meg nem akkor nem éri meg fejleszteni, hiába is lett volna egy jó elgondolás.
és igen a játékokban azért igényesebben oldják meg azért ezt, különben is a filmek nagyrészét már évek óta kihagyom, de ez megint egy másik mese :) -
#5 Hát nem az határozza meg a játékot, hogy epizódos, vagy sem, sőt, sztem semmi köze hozzá. Azért a játékiparban nem olyanok a sorozatok, mint a filmiparban:) -
#4 "Ha én egy játékot lezártam, azt azért tettem hogy valami újat próbáljak ki. Egy több részből álló játék, amelyek egyike sem állja meg a helyét mint különálló történet, sosem lesz olyan izgalmas mint egy igazán fordulatos sztorival felvértezett komplett program."
Nagyon osztom az emberünk gondolkodását :) Ha így is cselexik akkor továbra sem lesz gond az Epic játékaival. Már nagyon régóta az egyik legjobb fejlesztő csapat a listámon. :) -
#2 jáj támadnak a tripodok:C
Hol vagy Tom Cruise?:O