125
  • Caro
    #1
    Az alacsonyabb hőmérséklet nem biztos hogy jó.
    Kisebb lesz a hatáfok.
    De ezen a Ben Zinn-en behaltam
  • mikloss
    #2
    loool Benzin professzor!és ki a felesége Petróleumné?!
  • Gerygrey
    #3
    A kevesebb NOx kibocsátás az jódolog, úgyis utálom ez a hülye együttest :)
  • Molnibalage
    #4
    Ez a cikk nem sokat mond.

    "A szerkezet 1 ppm alatti NOx,illetve valamivel kevesebb, mint 10 ppm CO kibocsátással büszkélkedhet, ami valóban jelentősen alacsonyabb más égőkamrák által előállítottnál."

    És számszerűleg a mostaniak?????
  • gyuri12
    #5
    Benzin prof...hogy lehet valakinek ilyen neve?
  • junior117
    #6
    vannak dolgok csak még mindig sok olaj van ... Mig a kartel nem engedi addig a nagy talalmányok rejtve maradnak.lámerek neven röhögni?
  • Falabu #7
    A magyar nyelv szépsége:)
  • wOlFbYTe
    #8
    Ben Zinnre pontosan ráillik a Nomen est omen. :-]
  • HappyBoy
    #9
    Tisztára olyan mint a dízel motor. Ott is levegő megy be, majd rátolják a fuel-t és a kompressziótól öngyulladás jön létre.
  • L3zl13
    #10
    Azt írják több energiát termel.
    Ami viszont nem tiszta: Benzines vízmelegítő?
  • haxoror
    #11
    Ben Zinn :DDD
  • BiroAndras
    #12
    "Ami viszont nem tiszta: Benzines vízmelegítő?"

    Gondolom gázzal is működik ugyanez az elv.
  • toto66
    #13
    Az egésznek "kacsa" szaga van!
  • Pharaoh
    #14
    Miért lenne az? Ez egy felturbózott katalizátor, ami már minden autón is van.
  • Turmoil
    #15
    Olvasd el a belinkelt eredetit! Kétlem, hogy kacsa lenne (bár akkor nagyon jó)
  • Turmoil
    #16
    Nnna! Katalizátor az más, az a kipufogógázokat szűri. Ez meg egy gázturbina (repülőgép hajtómű, stb...), ami a folyamat módosításával éri el, hogy jobb legyen az égés - közel tökéletes - így érve el a szennyező gázok mennyiségének majdnem 0-ra csökkentését.
  • Nielx
    #17
    Vízautó kéne már és meg van oldva a szennyezés problémája.
  • Samanó
    #18
    Biztos megvan már a terve, csak sajnos (szerintem) valamelyik nag yautó gyártó széfjének a legalján, hogy ha elfogynak a energia források, ők rukkoljanak elő vele és kaszáljanak!, de lehet hoyg agyamra ment a sok összeesküvés elmélet film!:D
  • Caro
    #19
    Persze, meg nekem is van itthon egy másodfajú perpetuum mobilém...
  • LowEnd
    #20
    Annyira gázturbina, mint amennyire katalizátor.

    "Mint ügyvéded, azt tanácsolom," nevezd inkább gázgenerátornak
  • Nielx
    #21
    Nem ment az agyadra semmi. Valóban létezik, terv többen meg is csinálták már. De persze nem hagyják elterjedni. Nincs itt semmiféle összeesküvés, csak a szomorú valóság.
  • gabber a hun
    #22
    ben zin ? lol ez olta's vagy kajakk így hijja'k???
  • blakshep
    #23
    hát azért ez a nemhagyják részben igaz, de csak részben, a végfelhasználónak sem éri meg még annyira. most is vannak alternatívák, és mégsincsenek elterjedve. vmennyire szabadgazdaság van, ha vkielőrukkolna vmi jobbal és olcsóbbal abban is rengeteg lóvé lenne ahhoz, hogy a páncélszekrényben csücsüljön. egyelőre a benzin gazdaságosabb mindkét félnek
  • valamit
    #24
    a hidrogén meghajtás az kb. az lesz. és talán télleg az lesz (hosszú távon) a megoldás, mert a vizet szétválasztva létrehoznának mondjuk hidrogént (meg oxigént), a hidrogént benyomnák meghajtásnak, aztán a kikerülő maradék, meg vízgőzt hozna létre. (azaz felhőt) lényegében ezzel a (hidrogén alapú) közlekedés a természetes vízkörforgás részévé válna, tehát nem szennyezné a környezetet, nem is borítaná fel túlságosan (mert csak kb. az egyszeri felhasználás mennyiségevel nőne meg a légkörben lévő mennyiség, legalábbis jó kontrolling esetén, hisz a körforgásnak egy szelete lenne csak a közlekedés és az egyszer felhasznált hamarosan újra sorra kerülhetne) az ökológiát, csupán egy (közel állandó) csapadékosabb szintre emelné
  • turul16
    #25
    Szerintem NOx akkor is keletkezne (kurva kevés), amenyiben nem tiszta oxigénben égeted el.
    Nem hinném, hogy érzhető lenne a változás a csapadék menyiségban, mert most is kelletkezik víz égésterméként, ill. az igy keletkezett viz menyisége szerintem elhanyagolható, az egyébként is párolgó vizekéhez képest. De lagalább nem növelné a légköri COx et.
    (Megvalósíthatóságot, most nem firtatom... nincs kedvem.)
  • Dj Faustus #26
    "a hidrogén meghajtás az kb. az lesz. és talán télleg az lesz (hosszú távon) a megoldás"
    Mivel a hidrogéngáz eléggé robbanékony, meg kéne rendesen oldani a biztonságos tárolását. Ha szökni a tárolótartályból akkor elég egy szikra...
    Másrészt a vízbontáshoz is energia kellene...
    De mindenesetre kellemes alternatíva lenne.

    "Vízautó kéne már és meg van oldva a szennyezés problémája."
    Már van kezdeményezés rá. A Vízenergia Alapítvány állítólag kreált egy ilyen csodamasinát, de a "Találmány" sok sebből vérzik - lásd itt.
  • sonicXX
    #27
    Jaja... "a vízbül vonja ki a zokszigént"

    Nem azért nem terjed el, mert olyan jó hogy gyorsan felvásárolták és elzsúfolták. Ilyen hülyeséget csak az mond aki nem érti hogy a nagy cégeknek a profit számít kizárólag. Az a baj a vizezéssel, hogy a technológia méregdrága és nem annyira megbízható még mint a jelenlegi megoldások. Ha olcsó lenne és biztonságos, a hülyének is megérné terjeszteni, hát még egy nagycégnek "aki besúvasztotta a páncélszekrénybe"...

    Ez a turbina viszont izgalmasan hangzik. Ha olcsóért tudják adni, nagy jövője lehet.
  • valamit
    #28
    "Másrészt a vízbontáshoz is energia kellene..." - azt még a kutakon illetve "finomítokban" megoldanák, napenergiával, atomenergiával, fúziós energiával meg a tengernyi másikkal
  • Nielx
    #29
    Tudható hogy mindenféle találmányt és tudományos felfedezést jóval később hoznak a nyilvánosságra mint ahogy az elkészült. Ha most azt mondják, hogy még nem tökéletes és gazdaságos a vízhajtás, akkor biztos lehetsz benne hogy már tökéletesen működik és tömeggyártható állapotban van. Másrészt az olajcégek nem engedik elterjedni a találmányt. kb 100 éves a belsőégésű motor tecnológia. Ne akarják már bemagyarázni hogy 100 év alatt nem találtak ki ennél a primitív megoldásnál jobb meghajtást. Dehogyisnem. Csak míg van kőolaj addig nem terjedhet el. Hát igen, a pénz nagy úr.
  • Caro
    #30
    A tárolás nem gond, inkább az előállítással van gond.
    A 4. generációs atomerőművek megoldást jelenthetnek, mert ipari folyamathő és hidrogén előállítására is tervezik őket.
    És kb. 100x nagyobb biztonságra, mint a maiak.
    (nyomottvizes reaktor 10^-5 zónaolvadás/reaktorév, 4. generációs erőműnél ez 10^-7!)
    Viszont sajna ezekre is még legalább 2020/2030-ig kell várni.
  • wanek
    #31
    Ez a faszi ismét feltalálta a direkt befecskendezést? LOL...
  • Dj Faustus #32
    "Ha most azt mondják, hogy még nem tökéletes és gazdaságos a vízhajtás, akkor biztos lehetsz benne hogy már tökéletesen működik és tömeggyártható állapotban van."
    A "vízhajtással" a következő a probléma: szét kell bontani hidrogénre és oxigénre. Ehhez energiára van szükség.
    EKkor két dolgot tehetsz:
    1. magaddal viszel több nagykapacitású akkumlátort
    2. külön telepen szétbontod a vizet.

    Az 1. esettel az a gond, hogy sok energiára - ebből következőleg sok akkumlátorra van szükség. Másrészt ez esetben a H2O bontása gazdaságtalanságából eredően az akkumlátorokból felhasznált energiát simán lehetne használni elektromos motorok meghajtására - nem kell vízbontással és egyebekkel foglalkozni.

    A 2. pont már járhatóbb út - bár ezt nem vízhajtású autónak hívják.
    Nyugat-Európában volt is egy sikeresnek mondható teszt, ahol a tömegközlekedésben használták buszok hajtására a hidrogént (üzemanyagcellás megoldás), illetve a Daimler-Chrysler és a Toyota is foglalkozik hasonló kutatásokkal. Csak még nagyon gyerek/kamaszcipőben van az egész.

    "Ne akarják már bemagyarázni hogy 100 év alatt nem találtak ki ennél a primitív megoldásnál jobb meghajtást."
    Azért a több mint 100 éve kitalált Ottó-motor sokat változott a mostaniakhoz képest. Csak sajns ebből (de más megoldásból se) lehet kihozni a közel 100%-os hatásfokot. Perpetum mobile-k (Egely György, Tesla, UFO-k, és egyebek ellenére) pedig nincsenek.
  • Dj Faustus #33
    "A tárolás nem gond, inkább az előállítással van gond."
    Azért a benzint/dizelolajat/etanolt/biodízelt könnyebb tárolni.

    "Viszont sajna ezekre is még legalább 2020/2030-ig kell várni."
    Mint a fúziós reaktorra... Kár.
  • Caro
    #34
    Egyszerűbb, de ma már nem probléma -240 C-on tárolni.
    Ez megoldott.
    A 4. generációs atomerőművek azért előbb jönnek, mint a fúzió.
    Csak azért, mert ezek 2020/2030-tól üzemelnek majd, az ITER meg csak 2020-ban próbálkozik.
  • Caro
    #35
    Van olyan módszer, ami ELMÉLETILEG 100% hatásfokú.
    De a belső égésű motorok, mint termodinamikai elven működő szerkezetek még elméletileg sem lehetnek azok.
  • LowEnd
    #36
    Problémának nem probléma: ugyanis alacsony nyomáson a hidrogén gőzölgése tartja alacsony hőmérsékleten a tartályt. :)))

    De komolyra fordítva a szót: a hidrogén veszteségmentes tárolása (járművekben) úgy tudom, még mindig nem megoldott. Ezért vannak olyan öszvér megoldások, hogy az elektronyos kocsik az üzemanyagcellához használt hidrogént szénhidrogénekből, illetve alkoholból állítják elő.
  • LowEnd
    #37
    Milyen módszer 100% os hatásfokú???
    Járműben talán a folyami tutaj....
  • pistike88 #38
    Igen kellenek akkumulátorok, de közel sem annyi, és akkora teljesítményű mint ha tisztán elektromos hajtásra használnák!
    Ugyanis ha már beindult a motor akkor a teljesítményének 1 részét lehetne vízbontásra használni. Így viszont már nagyságrendekkel gazdaságosabb bármilyen hagyományos hajtási módnál,azonkívül megvan oldva a tárolás is: egyszerre igen kevés hidrogén jelenléte szükségszerű, hiszen szinte folyamatos az utánpótlás az akksik, illetve a generátor által bontott vízből.
    Véleményem szerint már régóta működő prototípusok is vannak, deérdekes módon mindig nagy lesz a csend egy-egy sikeres prototípus, vagy modell bejelentése után.....
    Az autógyártók is a hibridhajtásokat favorizálják, aminek egyszerű az oka: csak azért, hogy még mindig kelljen benzin a járművekbe.

    A hidrogénhajtás működik, létezik, csak érdekellentétek miatt még nincs itt az ideje!
  • toto66
    #39
    A víz bontásához több energia kell mint amit a hidrogén elégetésével nyerhetünk, mert ha a veszteségeket nem is számoljuk (vannak) akkor is a víz molekula kötési energiája ugyan annyi mind két esetben, csak égéskor az oxigén és a hidrogén molekulák kötését fel kell bontani, amihez plusz energia kell. (a vízbontás után ugyan a keletkező molekulák adnak le energiát, de hogy hasznosítod?)
    Ezért a helyszíni vízbontás mindenképp elvethető.
    Az elektromos motorok kb: 90% hatásfokát a belsőégésű motorokéval összevetve (kb:30-40%) szintén erre a következtetésre juthatunk.
    A kőolajszármazékok elégetését fel kell váltani megújuló energiaforrásokkal! A bió-disel, alkohol felhasználása üzem anyagként ugyan széndioxid kibocsátással jár, de a mérleg elv szerint nem növeli a légkör széndioxid tartalmát, hiszen azt a növények onnan vonják ki.
    Sajna ennek a poltika nagyobb gátja mint a technika!
  • toto66
    #40
    A fenti cikk miért "kacsa gyanús"?
    Mert a technikai "Kacsára" jellemző:
    Meglévő technikát újnak mutat be.
    Felületes ismeretekre támaszkodik.
    Égető problémára azonnali lehetőleg olcsó és zseniális módszert kínál.
    Sokat beszél keveset mond! (nincs semmi konkrétum).
    Nagy állami hivatalokra, egyetemekre lehetőleg a legmegbízhatóbnak tartott forrásokra hivatkozik, de a forrást nem nevezi meg konkrétan.
    Semmit érő grafikonok, rajzok.
    Humor (Ben Zinn)
    Ennek ellenére semmit nem lehet tudni hiszen a cikk nem informatív, épp úgy lehet "Kacsa" mint igaz.