46
  • OliApa
    #46

    Kint tartózkodom Ausztráliában és olyan gyönyörűnek találtam a kontinenst, hogy méltán megérdemelt egy jobb gépet e régi HP 735-ös helyett! (azt megkapta az asszony ) A TZ1-et választottam (2 GB SD-vel) és nem bántam meg, bár eredetileg DVD-s videókamerát kerestem. Sajnos, a nagyfelbontású állóképesek igen drágák, nem akartam 2 gépet cipelni. A TZ1-et 16:9-ben használom (ilyenek itt és otthon is a TV-k) mind videó, mind pedig fényképező módban. Itt egy 107 cm-es LG LCD TV-n nézzük és elmondhatom, hogy tökéletes mindkét módban! A nagy zoomnak köszönhetően a távoli állatokat is nagyszerűen elkaphattam. A sok téma meg vmelyest kárpótolja a manualitás hiányát. (bár ez is az ) Egyébként sincs sok időm állítgatni, úgy dől rám a témaözön! A napi 2 GB elfogyasztom, ez 20 perc videó vagy 700 vhány kép az én beállításommal. Ezt persze kombinálom, 10 perc (legtöbbször 3 perc körüli)videókkal és a többi a kép. Remek választás volt. (600 AUD a kártyával együtt) A mellékelt kép 10x-es optikai zoommal készült, árnyékban ülő alanyokkal...

  • Blasta
    #45
    Ne csodálkozz. :)
    Bármelyik gép jó.
    Ha szted szükséged van a 10x-es optikára, fontos a kis méret, akkor a TZ1-et válaszd, ha profibb kivitelű, tudású kamerát akarsz, jobb képminőséggel és nem zavar a "csak" 6x átfogású optika, akkor a Canont vedd.
  • tomlee
    #44
    Már kézbe vettem....
    Csak a boltos nem engedte, hogy 1 hétre elvigyem őket hogy kiprobáljam és eldöntsem utána melyik a jobb ;)
  • Blasta
    #43
    Egyszerű a dolog: elmész és kézbe fogod mindkettőt, és azt veszed amelyik jobban tetszik, mert akkor leszel boldog! ;)
  • tomlee
    #42
    Sziasztok!

    Nikon Coolpix 2100-es gépemet szeretném lecserélni és két gép közül nem igazán tudok dönteni, egyik ez a panasonic tz1 a másik a canon a700. Teljesen vegyes célra (nyaralások, családi összejövetelek, bulik fotozására) kellene a gép, a manuális funkciók megléte sem lenne annyira fontos számomra -eddig sem használtam - bár ha már tudja a gép szivesen probálgatnám ezt a lehetőséget.
    Igazábol nincs tapasztalatom az optikai stabilizátorok előnyeiről ill. hogy a majdnem kétszer annyi pixelszámú kijelzője mennyivel jobb a panasonicban. Ha az árat nem nézem akkor szerintetek ezek megléte mellett összeségében a panasonic tz1 jobb választás a canon a700-nál?
    A mintaképek alapján mindkét gép tetszik, az alapján nem igazán tudok dönteni.

    köszi
  • Blasta
    #41
    Szia!

    Megértem a nézőpontod, semmi gond.
    Viszont azt fenntartásokkal kezelem, hogy tisztában vagy a rekesz előválasztással, egyáltalán a rekeszérték fogalmával. Az A módot használva máris extra fényerőhöz juthatunk, ha magunk szabályozzuk a rekeszértéket (fixen a legtágabbra állítjuk pl.), nem beszélve a mélységélességről ugye. Egy nyaralás során a legtöbbször simán napszakhoz köthető a rekeszérték használata, aminek TUDATOS kezelése sokkal jobb képeket szül az automatikánál. Ezt csak azért írom, mert ha tudod mit hogyan érdemes félautomata módban fotózni, akkor tényleg nem tart 1-2mp-nél tovább egy fotó elkészítése.
    A tura/idegenvezetőnek pedig KUTYA KÖTELESSÉGE megérteni, hogy Te most 1 percet kérsz, hogy normális fotót készíts a témáról, ha már voltál olyan jó, hogy kifizetted a túrát/nyaralást/idegfenvezetést.
    Nem azt mondom, hogy mindig és mindenkinek kötelező lenne a félautomata vagy full manuális fotómódok használata, nagyon jó dolog a P, CSAK A LEHETŐSÉG legyen adott mást is használni.
  • team3
    #40
    Hm..

    Nem vitatkozom, mert teljesen mas szemszogbol nezzuk a dolgokat. Feltehetoleg olyas valaki vagy aki regota fenykpez es naponta jar alvannyal a hatan, hogy jo temakat kapjon el egy DLSR-el. En ezzel ellentetben nem jarok konkretan fotozni, csak neha ha eszembe jut, hogy van egy digit gepem, akkor beteszem a zsebembe, es ami megtetszik, vagy esemeny van, akkor csattogtatok vele, majd a vegen levalogatom a fotokat. Egyszeruen csak szerettem volna leirni, hogy minden csoda harom napig tart es az emberek tobbsege rajon arra, hogy a vasarolt fenykepezo kepessegeinek 70%-at nem hasznalja ki. A fenykepezes nem csak az igazi hozzaertoknek a privilegiuma es nem feltetlenul egy ver profit kell megkerdezni fenykepezo vasarlas eseten. Sok embert ismerek akinek digitalis fenykepezoje van, de csupan nehany olyat tudnek mondani aki legalabb heti egy alkalommal elmegy es fenykepez picit komolyabban.

    Egyebkent tudom, mi az A, T es M modok kozotti kulonbseg, hogy melyik mire es mikor jo, de szinte soha nem hasznalom, mivel nem fenykepezem ugyanazt tobbszor, ezert dontson az automatika, ahogy elesseg allitas teren is. Nos ezen dolgok miatt tartom fontosabbnak a jo es megbizhato automaikat, mint az A, T es M modokat. "En nem hoborgok, meg ugatom le a masikat", hanem velemenyt nyilvanitok. Nem allitottam, hogy az A, T es M mod hulyeseg, csupan azt, hogy altalanos felhasznalas eseten "felesleges/tulspirazott" dolog. Tovabba magyarazd meg a tura/idegen vezetonek, hogy te most megallsz fotozni es varjanak meg.

    Mivel eltero a nezopont eltero a veleny is.



  • Blasta
    #39
    Hát ha magadból indulsz ki, akkor tényleg nem kell a manuál mód.
    Ha Neked megfelel a P mód akkor hajrá, senki nem tart vissza.

    Viszont ha kicsit komolyabban (értsd: nem csak nyaraálskor, "fotozz már, nem érünk rá" módban) kattintgatnál (ami alapból szánalom, a rohanó "nézzünkmegmindenlátnivalótgyorsan" nyaralás nevetséges), egyből rájönnél mire jó egy A, T vagy M mód.

    Tényleg, milyen marhaság már blende előválasztásban fotózni, mekkora butaság már ha tudom, hogy az adott fotó milyen rekeszértékkel lesz a legjobb, gyorsan odatekerem, a záridőt meg a gép kalkulálja, kb. 1-2 mp-el tart tovább egy fotó elkészítése mint P módban.
    Jahogy érteni is kell hozzá? Hát igen.
    Hogy erre nincs mindenkinek szüksége? Igaz.
    De azt azért értsük már meg, hogy az emberek nagyrésze nem elégszik meg a P móddal még egy rohanásos nyaralás közben sem...

    Ja, és én megmondom neked 10x15 pepírképről, hogy egy pana vagy canonnal kompakttal, netán DSLR-rel készült...
    Üdv
  • team3
    #38
    Hello,

    Egy rovid velemeny:
    Jelenleg is meg canon a510-em van (imadom a gepet). Korabban azert is valasztottam ezt, mert milyen jo, hogy mindent manual lehet allitani, meg temamodok sokasaga es kivalo kepminoseg. Ugy gondoltam, hogy majd nagy fotos leszek es mindig mindent allitgatni fogok. Nyaralas alkalmaval egyfolytaban azt hallgattam, hogy fotozz mar, nem erunk ra, mit allitgatsz mar rajta...

    Sok helyen azt hallom, hogy mindenkeppen kell a manualis mod megy a hosszu zarido, hogy lehessen este a csillagos eget, meg a holdat fotozni... Most oszinten hany ejszakai kepet csinaltatok? Es hanyszor hasznaltatok a kismillio tema modot? Lefogadom, hogy szinte mindenki P-modban, ISO 50-en hasznalja a canon gepeket, esetleg allit a feher egyensulyon azt csok...

    Egy eve hasznalom a canon-om es mint emlitettem nagyon szeretem, de halalra idegesit az AiAf, S1/S2 Is eseten a tologatos Af keret.. Tovabba a 4x-es zoom vegen szinte soha nem talal megfeleloen elesseget az automatika...

    Nekem pl abszolut nem kell a full manual, mert az eddig keszitett kb 2000 kepbol kb 20 db volt az, ahol hasznaltam a zarido es blende elovalasztast, ebbol 15 kb a gep 1 napos koraban kiprobalas celjabol...

    Hogy fos lenne a sony meg a pana? Miert? A sony-nak es panasonicnak is sokkal jobb az elesseg allitasa, szinte mindig halal pontos, gyors es nem csak kozeppontos vagy mozgatos af keretes elessegallitasa van, hanem 1,3,5,9 pontos stb... Senki ne mondja, hogy a sony-nak gagyi kepei vannak.. szvsz ez tipus fuggo.. Batyamnak pl S60 sony-ja van es szo nelkul lecserelnem a canon-om csak mar nem kapni S60-ast.. Az elohivott 10x15-os kepek megszolalanak, annyira jok, jobbak mint a canon gepeme, es nem a 4 vs 3 mp miatt.

    Ez mar csak es kizarolag a digitalis technikarol szol, ki kitol milyen ccd-t vesz es milyen programot tud ra irni, vagy venni...

    Azt, hogy ki profi vagy komoly fotos nem az donti, hogy milyen gepe van hanem az, hogy milyen a szeme es kreativitasa. Ha valaki jo fotos, az egy 40eFT-os kis gepbol sokkal jobb es szebb temat/kepet keszint, mint en egy felmillios atom profi geppel.

    En szemrebbenes nelkul a megveszem a TZ1-et ha egy picit olcsobb lesz, mert ez az a gep ami nekem kell. Gyors, kicsi, kepstab, 10x zoom, pontos es gyors af es jo af modok... Tenyleg nem tud valaki szerezni kicsit olcsobban mint 100k? Esetleg okosban?

    Nah, hogy en is fikazzak valamit.. A samsung az tenyleg fos, 0 automatika, sotet, sarga, ocsmany szinu kepek... Szerintem Sony, Panasonic, Canon, Pentax, Olympus, Nikon gepek kozul, ember a talpan aki megmondja egy 10x15-os keprol, hogy melyik a zajosabb, mindezt foto album nezegetes kozben...

    udv.
  • eszgabor
    #37
    Sziasztok!
    Próbálta már valaki Panasonic géppel (esetleg pont TZ-1-gyel) azt, hogy 4gb-os kártyát fat16-ra 64kB clustermérettel formázva felismeri és használja-e a gép?
  • rosemberg
    #36
    Majdnem jobb az fz 20-asomnál
  • BiG G
    #35
    Ha te mondod biztos úgy van, te próbáltad ki.
  • Blasta
    #34
    Nincs szükség ennél komolyabb markolatra egy ilyen gépen.
    Ez elsősorban kisméretű kompakt gép, és másodsorban ultrazoom.
    Mellesleg teljesen jó a fogása, még kategórián belül is.
  • BiG G
    #33
    *játékszer
    *SLR
    ma nemtudok írni, sorry.
  • BiG G
    #32
    hát igen, van akinek játészer kell, van akinek fényképezőgép.
    Ez se lenne több mint egy totál átlagos kompakt, csak a nagyátfogású optika emeli ki a középmezőnyből... én például a mostani Canon A610-esem után megbolondulnék a manuális lehetőségek teljes hiányától...
    Meg ahogy elnézem igazán fogása sincs a cuccnak.. nem azt mondom hogy legyen olyan jó fogni, mint egy SRL-t, de egy rendesebb markolattal sokat javíthattak volna rajt szerintem.
  • Cat #31
    ez külföldi városnéző turán kattintgatásra van (a zsebedben is elfér), a zoom meg hogy ha belerohansz a tengerbe, a csajod le tudjon fotózni akkor is, ha messze uszol be. Egyéb szempontokat máshol keress.
  • BiG G
    #30
    joh tuttam bmeg hogy valaki beleköt, abban meg nagy összegbe fogadtam volna hogy te leszel az :DDDD

    amúgy akkor átfogalmazva-átértelmezve: jó hogyha van fogása a gépnek, és érzed hogy komoly technikát tartasz a kezedben:) ez az érzet alapja. Ráadásul egy 2 kilós gép nehezebben is remeg a kezedben, mint egy 20 dekás, ami mondjuk telénél nem kis előny. Joh persze állvány, de az nem mindig lehet.

    Így megfelel masztörblasztör? -.-
  • Blasta
    #29
    Egy "normális" ultra-zoom se sokkal nagyobb ám.
    Nézd meg pl a Canon S2IS-t, nem nagy a különbség, övtáskában simán elfér azis, és képminősége jobb, nagyobb a zoomátfogása, kihajtható az LCD, stabilizátoros és manuálisan is lehet fotózni véle.
  • Cat #28
    igen, pont ezeket a szempontokat mérhette fel a panasonic is.

    egyébként nemértem a kis méret miért számít ennyire mindenkinél. Egy övtáska, retikül stb. mindenkinél van, ott pedig már mindegy hogy egy ultrapici gép van nálad, vagy egy "normál" pici.
  • Andris
    #27
    Az FZ7 nagyon nagy... :) nekem valami kis kompakt gép kéne (de nem ultra kompakt) nyaralásra. Sokminden tetszik a TZ1-ben kivéve az árát :) ...persze láttam már jobb minőségű képeket is, de nyaralásnál fontosabb a kis méret, a nagy zoom, a hosszú akkutartam, a MEGA O.I.S., egykézzel használhatóság, és ez még jól is néz ki külsőre :)
  • Möci
    #26
    Győztél.
  • Blasta
    #25
    Ha mindenképp ultra-zoomot szeretnél venni, inkább nézegess más, komolyabb gépeket, ahol nem nyomja fel az árat a kis méret. Pl. Canon S2IS (esetleg S3IS) vagy a Pana FZ7 is jó megoldás, de az még szintén nagyon drága (s3is is drága még).
  • Andris
    #24
    Akkor jól gondoltam, hogy el van túlozva... :) köszi a megerősítést. Így már tényleg nem olyan jó vétel, de ha lemegy az ára lehet, hogy átgondolom még1x.

    Möci: valóban az állvány a megoldás, csak azt nem vihetem magammal mindenhova... pl: taxiból sem lehet használni
  • Blasta
    #23
    Az nagyon erős túlzás amit a reklámban látsz.
    Csodák nincsenek.
    Nemtudom mennyire értesz a fotózához, de a hivatalos adatok szerint 2-3 blendényit tudnak kompenzálni a stabilizátorok. Ez úgy néz ki, hogy ha pl. valamit 1/60 záridővel fotóznál, akkor bekapcsolt stabilizátorral akár 1/30-1/20 záridővel is fotózhatsz.
    Természetesen ha valamit cask 0,5mp-es záridővel lehet lefotózni, akkor stabilizátor ide-vagy oda, nem lesz éles képed.
    Úgy képzeld el, hogy a stabilizálásért felelős lencse nagyon kis elmozdulásokat képes csak korrigálni, kb. 2-3 mm-es utat tud megtenni. Így nagyban függ a dolog attól is, hogy milyen stabilan tartod a géped. A reklámban látott taxis-telefonszámos megoldás hatalmas túlzás.
  • Möci
    #22
    Passz!!! Egyébként használj állványt. Egy jó, vagy profi állvány minden géphez használható, tuti megoldás és mindenképp olcsóbb, mint az általad tervezett beruházás. Arról nem is beszélve, he tényleg FOTÓzni akkarsz, akkor tényleg állvány nélkül tisztességesen nem lehet.
  • Andris
    #21
    Nem tudja valaki, hogy az az optikai képstabilizátor mennyit segít? Csak mert nagyon ezzel reklámozza a pana a gépeit, és ha tényleg annyit segít akkor veszek egy ilyet. Nagyon sok kép azért rossz általában mert bemozdult (a fényképezőgép). Mekkora mozgást tudnak kikompenzálni? És milyen pontosan? Nem lesznek furák az élek? (csak mert a második lépcsőházas fotón elég furák az élek... mintha valami antialiasing lenne rajta :)))
  • Möci
    #20
    Visszatérve "a Sony meg egy műanyag szappantartó, melléütsz és szétesik" témára. A négy gép közül a legjobb képet adja a legalacsonyabb árért. Ezt anyagilag valahol be kellett hozni. Sajnos lassan tudomásul kell vennünk, hogy a chip olcsóbb mint egy normális (nem tisztességes, hanem csak normális) váz.
  • Blasta
    #19
    Az a gép megéri az árát, mindig is megérte, egyetlen hiányossága a stabilizátor hiánya, ami azért nem árt egy UZ-nál, amit általában kézből használnak a júzerek.
  • Möci
    #18
    Én mondjuk egy FinePix S7000-t (most nem ütöttem el) használok. Ez általában elegendő arra, amire nekem kell, mindenesetre tisztán látom: amennyivel többet használom, annál kevesebbet tud (annál több a hiányossága).
  • Blasta
    #17
    Akkor további derűs napot :-)
  • Blasta
    #16
    Ezzel egyet értek teljesen ;)
  • Möci
    #15
    Azért azt hiszem A Panasonictól sem kell hasra esnünk. O.K. ez az objektiv elhejezés nagyon frappáns, de tartok tőle, hogy ehhez inkább a LEICA-nak van köze, sem mint a panának.
  • Möci
    #14
    Boccccs, elütés volt. Egyébként megnevetettél.
  • Blasta
    #13
    Samsung S600-at akartál írni, ami annyira komoly gép, hogy a dpreview vagy a steves-digicams pl. említésre se méltatta. :-)))
  • Blasta
    #12
    Sony S600???
    Samsung S6000???
    Ezek mind egyszerű kompaktok, nem ultra-zoomok.
    Ráadásul a Nikon gépek a legdrágábbak általában, a Kodakok képminősége elég gáz, a Samsung nem fényképezőgép, a Sony meg egy műanyag szappantartó, melléütsz és szétesik. :-)
  • Möci
    #11
    Az előző összehasonlítási tematikát követve + a méretet hozzátéve (szerintem) magasan vezet a SONY DSC-S600, utána Samsung Digimax S6000, aztán a Nikon Coolpix5600, negyedik Kodak EasyShare C360.
  • Blasta
    #10
    Sajnos a miniatürizálásért mindig is fizetni kellett. Ráadásul még új a gép, de hamar esni fog az ára mint mindegyiknek, akkor fogja csak megérni azoknak akiknek számít a méret ;)
  • Möci
    #9
    Elfogadom, következésképpen azt is, hogy ezzel a géppel készültek. Mindenesetre nem egy nagy durranás ez a gép, főleg ha az árát összevetjük a keletkezett képek minőségével, és a gép egyéb szolgáltatásaival
  • Blasta
    #8
    Sajnálom, de nem nyert.
    A pókos, a békás is itthon készült. Honnan veszed, hogy nem idén tavasszal, nem vágom.
    A zúgók pedig tényleg nem itthon készültek, akár a tengerparti képek a kis szigettel... De a cikk írója készített az összes képet, erre mérget vehetsz.
  • Möci
    #7
    A zúgók akár Magyarországon is lehetnének (mint ahogy a motoros is), de szerintem ezek a képek nem itthon készültek. Innentől kezdve akármivel is készűlhettek, hiszen a cikk írója csak (jóhiszemüen) beválogatta.