21
  • BiG G
    #21
    Lehet még venni filmes gépet, és én szerintem fogok is. Mivel az első dSRL-em beszerzése még húzódik, és jó lenne kicsit tanulni a fényképezést, és belemerülni, ezért szerintem veszek majd egy filmes SRL-t.
  • obe
    #20
    őőőő..pl én sajnálom
    a szalagos kazetta debütálásakor már elkezdték a fekete lemezek temetését, azóta se tudják gödörbe küldeni, sőt!
    te csak ne akarj semmiféle korszakot lezárni:)

  • BiG G
    #19
    jól mondtad Gabo, riszpekt (y)
  • GregSB
    #18
    Az utolsó 3 mondtad a lényeg. Én is erre akartam utalni a #13ban, de te jobban megfogalmaztad :)
  • adik
    #17
    köszönöm Gabó, én is.
    meg vki más is írta, hogy analóggal akkor nem sikerülnek a képek, ha nagyon gagyi géppel készültek, vagy a kedves botcsinálta "fotós" nagyon nem ért hozzá - teljesen igaz.
    megint más vki írta, hogy tökölni kell a filmek választásával: nem, nem kell. használhatsz egy kommersz fajtát is*, és akkor olyan képminőséget fogsz kapni (hasonló feltételeket feltételezve) mint egy belépő dslr-rel. esetleg előkaphatsz egy, a feladatra leginkább megfelelő filmet, és máris csak a csillagászati árú dslrek jöhetnek szóba konkurenciaként.

    * mértékkel, persze.
  • G_ArchAngel #16
    Ha nem írod be ezt a - számomra nyugtató hatású - kommentet, akkor lehet, pár embert elküldök melegebb éghajlatra...

    Köszönöm!
  • Hegyikecske
    #15
    Hmm végülis várható volt, de mindenképpen egy korszak lezárása... bár ma már nemhiszem h bárki is sajnálná h nem tud filmes gépet venni :)
  • Gabo
    #14
    Az analóg és a digitális géppel készített fotók dinamikai és szín különbsége csak akkor érzékelhető, ha egymás mellett nézi őket valaki. (Ugyan olyan jó minőségű "előhívást" feltételezve.) Az egyes képeket önmagukban nézve ezt aligha fogja valaki észrevenni, lévén az agynak nincs lehetősége mihez viszonyítani. Csak önmagában vizsgálva mind a két kép tökéletesnek fog hatni. (A festészetben a felhasználható festékek által nyújtott dinamikai tartomány sokkal kisebb, mint ami a valóság leképezéséhez szükséges, mégis vannak olyan mesterművek, amik tökéletesen visszaadják a valóság érzetét...)
    Az tény, hogy a digitális gépek érzékelői kisebb dinamikai tartománnyal rendelkeznek, de a gépét kezelni tudó fotós ezek egy jó részét ki tudja kerülni. (Pl.: expo sorozat + ps utómunka)

    Tény, hogy vannak olyan területek, ahol az analóg technika jelenleg verhetetlen és valószínűleg ez egy darabig még így is marad. Viszont az is tény, hogy a digitális technikáé a jövő.
    És még midig az a véleményem, hogy a fényképezőgép csak eszköz, a fotóson múlik, hogy milyen hatást váltanak ki a fotói. Lehet valakinek profi felszerelése, ha hiányzik belőle a megfelelő látásmód és gyakorlat. Ugyan akkor egy jó képességű fotós valószínűleg bármilyen kamerával képes olyan fotót készíteni, ami hat az emberekre.
  • GregSB
    #13
    "analógnak 1000x szebbek a színei."

    Ez nem az analóg gépeden és a filmen múlik, hanem a laboron ami előhívja. Ha ugyanazt a témát lefotóznád egy DSLR-el RAW-ban, és azt odaadnád egy profinak hogy dolgozza ki nem sok lenne a különbség.
  • rigidus
    #12
    "Ráadásul pl. az EOS5D a hatalmas CCD-je miatt még 1600-nál is kiváló képeket csinál.

    Eppen ez az a gep amire faj a fogam honapok ota.
    Meg is nezem minden nap a kirakatban mikor arra fele jarok...
  • Zro
    #11
    Az hogy kinek mi a jobb, az analóg vagy a digi, az attól függ, ki mire használja. A fotóriporter pl meghalna egy analóg géppel, mire előhívja és beküldi, a konkurencia már az újságot is kiadta rég:) Ha olyan helyen fotózol huzamosabb ideig ahol nincs áram, ott az analóg a jobb választás. Az analóg színei pedig film és szűrőzés függőek, ha nem értesz hozzá és nem a megfelelőt használod, akkor elcseszett képeid lesznek. Ráadásul, ha nem te hívod elő, akkor megint komoly proglémákba ötközhetsz. Felbontásba az analóg még messze jobb, mint a digitális főleg a nagyformátumot nézve, de digitális hátfalakkal már simán lehet oriásplakát méretű képet is fotózni. A digitálisnak pedig rengeteg előnye van, azonnal visszanéhető így lehet korrigálni, vagy törölni, nyomtatni, nem kell várni az előhívásra, továbbküldeni, lehet fehéregyensúlyt, iso-t stb állítani...
  • Cat #10
    "A digi iso 400 fölött már meghal"

    Kompakt gépnél, ja, de nem egy jobb tükörreflexesnél. Ráadásul pl. az EOS5D a hatalmas CCD-je miatt még 1600-nál is kiváló képeket csinál.
  • Blasta
    #9
    "A digi iso 400 fölött már meghal"
    marhaság, ISO800 a megfelelő gépeknél még LAZÁN használható, ISO1600 meg kisebb kompromisszumokkal. Hangsúlyozom, hogy a MEGFELELŐ GÉPEKNÉL!
  • Gladiator
    #8
    nem tudom milyen analógod van, vmint azt sem, hogy milyen digid, de mondjuk nem érdemes összehasonlítani egy 10 éves búcsúban vásárolt analóg gép minőségét, vmint mondjuk egy 350D-jét.
    Nekem belépő szintű analóg és digigépem is van, az analógnak 1000x szebbek a színei.
  • Gladiator
    #7
    ez egy feledtébb értelmes hozzászólás volt. és az analóg jobb mint a digitális. igaz, hogy digiben állítani tudod a fehéregyensúlyt, nem kell filmet cserélgetned, vmint utána vissza is nézheted egyből. bár ha értenél a fényméréshez, vszínű egyből jól exponált képet tudnál csinálni, bár ezt ki sem nézem belőled.
    A digi iso 400 fölött már meghal, analóggal még vígan mehetsz fölé, annyira nem lesz durva a szemcsésség.
  • fv
    #6
    Pont tegnap nézegettem, hogy mennyivel szarabbak a filmre készült képeim a digitálisakhoz képest.

    A filmre készített képeken semmit nem lehet állítani (max az élességet), és csak reménykedhetsz, hogy a laborban jól hívják elő.
    Aztán külön film kéne napfényhez, lámpafényhez - különleges megvilágításnál mindenféle szűrőkkel kéne szarakodni... Borzasztóan körülményes.

    Azt aláírom, hogy ha van pénz meg idő foglalkozni mindennel (a filmszalagtól a szűrőn át a laborálásig), akkor jobb eredményt hoz (talán!) a filmes fotózás; de egy átlagember, aki csak hobbiból fotózik vagy akár rendezvényeken, sokkal jobban jár a digitális tükörreflexes gépekkel.
  • Pid69
    #5
    "Kisebb" korrekcio:
    Reuters - Corrected
  • quentit
    #4
    Na most szóljanak be az "analógbuzik", hogy jobb az analóg mint a digitális. Lassan gép nélkül maradnak
  • Gladiator
    #3
    azért filmes gépekre még elég nagy szükség van. legalább a csúcskategóriás SLR-t fejleszthetné. na, nem mintha venni akarnék, de művészkedőknek jól jöhet. igaz, nekik ott a leica, meg a hassalblad...
  • concrete
    #2
    Az utolsó sarkantyúkészítő készítette a világ legjobb sarkantyúit, aztán egy nap már senki sem járt lovon ... és nem volt többé szükség rá
  • concrete
    #1
    mi volt a legutolsó filmes gyártott típus?