35
  • Dj Faustus #35
    "Az éjszakai áramot a szolgáltató kapcsolja ki/be"
    Hangfrekvenciás jellel. Olvasd el az idézett topikot, ott írnak róla.
  • DOT
    #34
    Az éjszakai áramot a szolgáltató kapcsolja ki/be tehát nappal nem használhatod. Adott esetben éjszaka sem, ha épp nincs "felesleg".
  • Tinman #33
    Vagy a cégednél ;-)
  • Dj Faustus #32
    "Egyébként még nagyobb szivatás éjszakai árammal tölteni."
    Ráadásul nappal...
  • roliika
    #31
    Igen.:) Itt tényleg nincs akkora dugo az tény...itt is van 10 perces néha de az kibírható.
  • Caro
    #30
    Egyébként még nagyobb szivatás éjszakai árammal tölteni.
    Semmi nem akadályozhat meg benne.

    Ezt meg a mocskos csaló államnak:
  • kowajano
    #29
    6L Vidéken használjátok?
    Gyere már be vele pest re mondjuk a hungária körútra vagy egyébb frankó utra aztán egyböl nemlesz annyi
  • Tinman #28
    Te miről beszélsz ember?
    Az első Toyota márkakereskedésbe hozzádvágják a verdát 7 milkáért.
    Az, hogy átkapcsolod, hogy csak árammal menjen az már a te dolgod... de ha ezért megbüntetnek garantálom neked, hogy Brüsszelben pert nyersz ugyanis ez nem a biodízel esete!
  • archelf
    #27
    Ja, ha otthon töltöd árammal a kocsidat, majd jól feljelentenek, hogy közúthozzájárulás nélküli "üzemanyagot" használsz, mint ahogy most teszik a fáradtolajat használókkal... Szerinted miért nem terjed ez itthon? Mert a MOL-nál nem tudod feláras árammal "tankolni" a kocsit.

    AE
  • Caro
    #26
    1)A termelt villamos energia 39,5 %-a atomenergia, és az összenergia felhasználás 3-4%-a megújuló, ami gyak. a fát jelenti.
    Sajna ez van, de még mindig jobb a helyzet, mintha 100% fosszilis lenne.
    Egyébként a Földön létező _összes_ fosszilis energiamennyiség 3-szor lenne elég a 21. század becsült energiafogyasztására, de ebben aztán tényleg MINDEN fosszilis benne van, még a gázhidrátok is.
    Ugyanígy számolva a hasadóanyag 22 db. 21. századra lenne elég.
    2) A fosszilis erőműveket is kötelező kéntelenítővel ellátni (most már).
    És legalább nem szennyezik a város levegőjét.
    Budapest egyszerűen szörnyű Balatonalmádihoz képest, de most voltam Münchenben, ott se sokkal jobb a helyzet.
    A másik probléma, hogy ha mész az utcán, alig lehet kerülgetni a cigaretta füstfelhőket.
    3) Ahogy írtam a NiMH egy módszer létezik még sok más energia tárolására, most írtam belőle házidolgozatot, ha akarod átküldöm ;)
  • Dj Faustus #25
    "1) mégiscsak van atomerőmű és valamennyi megújuló is"
    Van, de kis hazánkban nem ezek vannak sajnos többségben.
    A termelt energia 39,5%-a atomenergia, megújuló kb. 3-4% (?) körül van. A többi szén+kőolaj(-származék)+földgáz (no meg importált).

    "2) az erőműveket nem a város közepére telepítik"
    Nem, de a környezetkárosítás hatása nem csak az erőmű környékére korlátozódik (lásd: savas esők).

    "A NiMH akksik annyira veszélytelenek, hogy a háztartási szemétbe is dobhatóak."
    Inkább szelektíven kéne gyüjteni (és feldolgozni), de erre a társadalmat rá kell venni.
  • roliika
    #24
    :DDDD Hát ez 16 éves szarrá van hajtva, minden baja van szerencsétlennek ezért vettünk Szuzukit.
  • Caro
    #23
    Igen de:
    1) mégiscsak van atomerőmű és valamennyi megújuló is
    2) az erőműveket nem a város közepére telepítik
    3) az erőművekből minden lehetséges teljesítményt kihoznak
    A NiMH akksik annyira veszélytelenek, hogy a háztartási szemétbe is dobhatóak.
    A Li-ION sok szempontból visszalépés hozzá képest.
    Ami nem tetszik, hogy a NiMH nem szereti ha össze vissza töltögetik.
    Azt szereti, ha lemerítik és utána töltik fel, bár mára ezt már talán kiküszöbölték.
    De egyébként egészen jól bírja, ellentétben a lítiumossal, ami 3 év után tönkremegy (<80% töltöttség), akkor is ha nem használod.
    Bár olvastam, hogy nanocsöves elektródákkal ezt lényegesen meg lehetett növelni, meg a töltési idő is szó szerint törtrészére csökkent.
    A biodízellel az a baj, hogy 1 liter biodízel előállításához 0,5 l hagyományos olaj kell :S.
    A hidrogén sokkal jobb választás, már nem gond a tárolása sem, az egyetlen baj, hogy nincs környezetbarát nagyipari módszer az előállítására.
    A 4. generációs atomerőművek elvileg fognak tudni.
  • Tinman #22
    De most gondolj bele abba, hogy mennyivel tisztábbá válna a világ, ha csak minden 5. embernek ilyen autója lenne és balf@sz módon nem méteres jeepekkel mennének a tecskóbe...

    Az akksikról ennyit:
    Még a Prius európai debütálása előtt a Toyota megalapította Európában a NIMH akkumulátor újrahasznosítását.
    A begyűjtés után a Prius akkumulátorokat egy tanusított Toyota újrahasznosító társasághoz szállítják.
  • Dj Faustus #21
    "Egy éjszakai feltöltéssel szépen !!!!NULLA!!!! károsanyag kibocsátás nélkül lehetne elintézni a mindennapi tennivalókat."
    Lokálisan (az autó környezetében) igen. De globálisan (országos viszonylatban) nemigazán.

    Ugyanis:
    * Az akksit feltöltöd. De a feltöltéshez szükséges energia olyan erőművekből is származhat, amely nem éppen környezetbarát (kőolajat, vagy földgázt éget el). És ez kis hazánkban gyakoribb mint az atom/megújuló energiaforrások használata (van az is, de kevésbé).
    * Az akksi egy idő múlva "tönkremegy". Van arra eljárás, hogy a nikkel-metálhidrid akksikat környezetbarát módon feldolgozzák?

    Tehát károsanyag kibocsátás lesz. A kérdés inkább az hogy milyen?
    Ugyanis ha a gépkocsik hajtásához bioetanolt/biometanolt/biodízelt/hidrogént használnának a benzinhez/dízelhez képest kisebb károsanyag-kibocsátás lenne elérhető.
    Hasonló a helyzet, ha az erőművekben nem földgázt/kőolajszármazékot égetnének el, hanem megújuló energiaforrásokat használnának (vagy atomerőművet)...
  • Tinman #20
    6-7? Tankkal jártok? :-D Kissé szét lehet már hajtva... azért én a gyújtást megnézetném a helyetekben valakivel ;-)
    Egyébként semmi extra nem került bele (benzinszűrő -nem rángat 90 felett sem-, plusz 2 db baromi drága olasz gyertyák).
  • roliika
    #19
    Ezret tettünk bele, nade 2 hét alatt.
    Polskink isvan 6-7-et megeszik az simán a 628 köbcentijével, szal nem tom ti hogy hoztátok össze a 3,5-öt. :)) Amúgy mindegyiken még úgy is lehet javítani, mármint a fogyasztáson, ha kicsi vizet is befecskendezünk, növelve a kompressziót. Minden új technológiát egybegyúrva lehetne építeni 1-2 litert fogyasztó jó teljesítményű autókat.
  • Tinman #18
    Még csak az kéne, hogy legyen vele gond amikor alig 1-2 ezret tettetek bele...
    Amúgy igen, az új Suzuki valóban telitalálat, de a fogyasztástól nem estem hanyat.

    Compare: Egy 1.6-os Fiat Marea-val (104 LE) pár napja Pestre mentünk (4 személy) és bizony ezerrel nyomtuk neki (130-160 között). Összesen ~500km-t 30 liter benzinből megusztuk, úgy, hogy ebből kb. 200 km-t autóutón, falvakba tettük meg.
    Ez bizony 6 literes/100-as fogyasztás egy baromi sokat futott 1.6-os olasz géptől...
    Szóval valóban nem rossz a Suzuki, de azért a fogyasztása lehetne kevesebb is.

    #17: Kispolszkival van tapasztalatom... 3.5-4 liter átlagfogyasztás 90km/h sebesség mellett.
    Nem, rossz, nem rossz, de már elavult konstrukció, és eszméletlen fapados.
  • roliika
    #17
    Ugyebár Trabant, Kispolszki 22~26 LE mégis gurul.
  • roliika
    #16
    Ha az aygóba beledobnának 1 elektro motort és fékerő visszatöltést az akksiba, szerintem simán le lehetne menni 2 L-re is a fogyasztással, vagy 40LE-s össz teljesítménnyel talán még 2L alá is. Nekem 40LE is elég lenne...
  • roliika
    #15
    Jól olvastad, nincs ez elírva! Most vettünk 10 éves részletre 1 Szuzukit. Csak erre futotta, de klímás, szervós, kpzáras, nagyon állat kis autó, és tényleg nincs is vele semmi gond, 1 hét alatt mentünk vele 1000Km-t. /pizzafutár a tesóm ezt használja/.
    Szóval csak azt akarom mondani, hogy nagyon jó már az ÖSSZES japán autó! Tesóm autója 1300 köbcentis 92! lóerős és tényleg csak 6 l az átlagos fogyasztása benzinből!
    Gondolkodtunk még a Toyota Aygo-n is de drágább 1-200 ezerrel, bár nagyon meglepő a fogyasztása! Az ára 2400 000 HUF /az alap/ de 1100-as a motorja 56 LE és...4 ! Literes csak a fogyasztása! Tehát igen is lehet viszonylag olcsón jó és alacsony fogyasztású autót csinálni! Motorja természetesen számítógép vezérelt piezo befecskendezésű.
  • Darth Sith
    #14
    "Az európai és a japán piacra szánt modellekben megvan az a gomb, ami a csak elektromos meghajtásra való átállást lehetővé teszi, de az amerikai piacra szállított autókból ezt a funkciót kihagyták."
    ezen miért nem lepődök meg?...
  • Tinman #13
    Tegyék :-)
    A napot nem tudják eltakarni ;-)
  • akyyy
    #12
    majd ráteszik az áramra a sok adót...igaz lenne biztos elégedetlenség, hogy akinek nincskocsija miér fizessen akkaro áramszámlát stb.... de megoldják,kimennek ukrajnába, ésveszik a sok sok ceruzás elemet
  • Tinman #11
    Ejjjj... látni, hogy nem idehaza tankolok.

    Szóval nem 181 Ft -ami már baromi sok- hanem kb. 195 FT az adótartalma. Sorry!
  • rlph
    #10
    csak az üzemanyag sokkal több adót tartalmaz....
  • Tinman #9
    Látom félreolvastad.
    Nem ÁFÁ-ról beszéltem, hanem adótartalomról.

    Magyarországon az üzemanyagok adótartalma is magas a szomszédos országokkal összehasonlítva. A gázolaj esetében az ár 63,6 százalékát kell adóként befizetni, a benzinnél az arány 68,5 százalékos.
    Tehát a 95-ös benzin adótartalma ~181 FT

    Teccik érteni? :-)
  • Cat #8
    az áramon is van áfa, és a hőerőművek tulajdonosai, munkavállalói is adóznak, szóval az államnak annyira nem számit.
  • Tinman #7
    Még egy gondolat...
    Ha a magyar kormánynak volna egy cseppnyi esze, akkor támogatná ezt vagy az egyéb hibrid autók vásárlását.

    Gondoljatok bele, egy ilyen autóval szépen 80-90-et lehet tartani csak ELEKTROMOS motorral.
    A városokban a legnagyobb gondot a sok autóval munkába járó 1 db személy jelenti. Egy éjszakai feltöltéssel szépen !!!!NULLA!!!! károsanyag kibocsátás nélkül lehetne elintézni a mindennapi tennivalókat.

    Jaaaa, de akkor hol maradna a kiesett adótartalom?
    Jaaaa, de akkor mi lenne szegény MOL-al?

    Remélem minden olajbuzi egyszer belefullad a saját mocskába

    Ha beleszakadok is előbb-utóbb beszerzek egy ilyen kocsit.

  • Tinman #6
    Le vagytok maradva srácok?

    Tavaly óta már hazánkban is kapható ez a remek autó.
    Sajna a közel 7 milkás ára, egyelőre arra készteti az átlag embert, hogy a száját tátsa.

    Ez sasoljátok:


    Motor típus 1.5 16v VVT-i Atkinson ciklus
    Hengerek száma 4
    Szelepmechanizmus DOHC 16-szelep, változó szívószelep-vezérlés
    Furat x löket (mm) 75.0x84.7
    Kompresszió arány 13,0
    Lökettérfogat (cm3) 1497
    Maximális teljesítmény (kW(LE)/1/perc) 57(77)/5000
    Maximális nyomaték (Nm/1/perc) 115/4000
    Elektromos: Típus Állandó mágneses, háromfázisú szinkronmotor
    Elektromos: Maximális teljesítmény (kW(LE)/rpm) 50(68)/1200-1540
    Maximális nyomaték (Nm/ford.) 400/0-1200
    Hibrid akkumulátor: típusa Nikkel-metál hidrid
    Feszültség (névleges) (V) 201.6
    Kapacitás (Ah) 6.5 Ah (3h)
  • IStexI
    #5
    jézusom...
  • bertino
    #4
    ja... részben elektronyos, ok nem szóltam, bocsi
  • bertino
    #3
    50cm3es motorral gyártják, vagy, hogy van ez ?
  • bertino
    #2
    "A California Car Initiative (CalCar) önkéntesei a Priust úgy építik át, hogy az akár egy gallon (4,5 liter) benzinnel akár 100 mérföldre (161 kilométerre) vagy még nagyobb távolságra is el tudjon menni."

    most ez egy vicc ? 5 liter benzinnel 161 kilóméter ?
    vagy én értelmezek ennyire félre valamit ?
  • izb
    #1
    hát ez nagyon baba.