572
  • Stockbauer33
    #572
  • stewe05
    #571
    Sziasztok!Alfa 159,beépitett gps,nem érintőképernyős.Melyik oldalról tudok
    hozzá CD-re letölteni programot?Előre is köszi a segitséget!
  • Keoma
    #570
    Köszönöm a hozzászólásokat válaszokat!!Boldog Karácsonyt,Kellemes ünnepeket!!
  • gstup
    #569
    De természetesen nem 100% hogy Nálad is ez lesz.És az előttem szólóhoz hasonlóan csatlakozz hozzánk(alfaamore.hu).Ott sokan segítenek és egy jó kis közösség is.
  • gstup
    #568
    Szia,

    A durrog és erőtlen szó ismerős.Sajnos nem tudom melyik volt már,de lambdaszonda és légmennyiségmérő csere oldotta csak meg... :( Nem volt olcsó.
  • Indi69
    #567
    szia, ezt topikot nem nézi a kutya sem. probáld meg az alfa amore fórumot. egyébként ezer oka lehet. első kőrben légmennyiség mérő
  • Keoma
    #566
    Sziasztok!Van egy 156-os 1.6 16V TS Alfám.Kérdésem:mitől van az hogy alacsony fordulaton hidegen - melegen 1-2-3 -as fokozatban dadog a motor,kapkod,durrog erőtlen, nehezen pörög fel.Ha feltornázza magát 2000-es fordulat fölé már pörög, húz.Köszi a válaszokat!
  • Indi69
    #565
    sziasztok cartársak. azt kérdezném,hogy 156 1.6 ts-re chip tuningott használ e valaki? mik a tapasztalatok teljesitmény és nyomaték terén az alsó fordulatszám tartományban illetve fogyasztás merre változott. köszi
  • Palinko
    #564
    valamilyen szinten egyet értek veled, de lehet ez valami gyári cucc és néha lehet találni a gyáritól olcsóbb és akár még jobb minőségű dolgokat is szerintem ezért kérdezte. bár kétlem azóta nem lát ki már valszeg megoldotta :D
  • Lantee
    #563
    Ha jól sejtem, egy 159-es Alfa használtan sem olcsó mulatság. Fura alak lehetsz, ha 10e forintot sajnálsz egy ablaktörlőre. Egy nyavajás Fiestám van, mégsem az árcédulát nézem, hanem azt, hogy 1-2 évig ne kelljen lecserélnem, és kilássak a szélvédőn. No offense, de drága autót nem megvenni nehéz, hanem fenntartani.
  • italove
    #562
    Sziasztok! 159-es alfám van, az ablaktörlő lapátokat szeretném csrélni rajta. Nem tudjátok, létezik ebből valami olcsóbb, mert én csak 10 ezer körülit láttam, erre a típusra.
  • mitrasz
    #561
    igensajnos,emellett rohadtdrága egy emblémáért :D lehet vmi olasz bontot kellene megnézni :D
  • Palinko
    #560
    de érdekes ezeknél ilyen tipushibák vannak :D sok 156 ot látok kopott emblémával valamelyiknek már csak az aranyozás látszik :D
  • mitrasz
    #559
    Oké,köszönöm a segítséget!
  • Adaaam
    #558
    7,5 cm elvileg, ha tudsz rá 8k-t szánni, akkor itt például tudsz venni.
  • mitrasz
    #557
    Sziasztok!
    A bátyámnak van egy 156 1,9 JTD-je,amin elég kopottak az emblémák,igy arra gondoltam hogy rendelek neki öntapadós 3D emblémát.
    Azt szeretném tőletek kérdezni,hogy ezen a típuson pontosan mekkora az első és hátsó embléma átmérői?
    Sajnos nem sűrűn találkozok vele és nem tudom lemérni.

    Köszönöm a segitséget!
  • Yoyo
    #556
    lengőkart:)
  • Yoyo
    #555
    Azt írja az oldalon, hogy azok is voltak cserélve. Nekem 155 2.0-án 60000 km alatt kétszer kellett, nem szilentet hanem komplett lengőkert cseréltem, annak 20000 darabja.
  • repvez
    #554
    És pontosan mit kell figyelni a futóművön illetve mit kell rajta cserlkni ha nem vigyáztak volna rá?

    Mert szilenteket találtam, azok sem voltak 10k nál drágábbak.
  • Yoyo
    #553
    Ha mindaz úgy van ahogy leírták akkor tényleg nem kell hozzányúlnod sokáig. A TS-ből adódóan a gyertyák valóban húzósak 8db kell 4 ilyen 4 olyan 4000-6000 ft darabár:( A 8 szelepesbe 8 egyforma kellet az volt 1200/db. A gyertyát ennél a típusnál 100000-nél kell cserélni, ha valóban karbantartott járgány akkor azt is kicserélték már. A kuplung semmivel nem drágább mint más hasonló autóba és ennyi km-nél nagyon balfasznak kell lenni, hogy szétrúgja valaki. A futómű sem drágább csak jobban kell vigyázni a gödrökre a sportos feszessége miatt.
  • Palinko
    #552
    sztem nyugodtan veheted. 50 ért már vezértlést cserélnek, vagy vezérlésmódosítót errefele...
    kuplungot sem kell még sztem, de érzed ha nagyon fent fog akkor hamarosan kell.
  • repvez
    #551
    Hát mivel kereskedésben van és nem megbeszélt időpontra mennék igy nem hiszem hogy előmelegitenék a motort mégha baja is lenne neki.És mivel kereskedés igy birtos hogy keresni akarnak rajta és gondolom nem is keveset igy az alkú gondolom belefér a dologba de kérdés, hogy akkor miért ennyi az ára ha a haszon is rajt van .

    Amit irtatok a kültségekre, hogy spec gyertya csere 40-50k körül van hozzá az nekem elég soknak tünik a bárdi websopban rákerestem és 1200ftért találtam hozzá gyertyákat akkor most hogy is van ez ?
    Az viszont igaz ha a kuplungot vagy a futómüvet cserélni kéne az súlyos 100asok.
    Bár nem tudom ezeket mennyire kell cserélni,mert a puntómba 180k van és még nem kellett kuplungot cserélni benne tárcsát sem.
    Tehát jó lenne ha valaki össze tudná szedni, hogy mi a lehetséges hibaforrások és a cseréjükre forditótt összeg,mert ha 1-2 éven belül 100-200 ezret rá kell költenem akkor inkább veszek most annyival többért egy fiatalabb autót és akkor 5-6 évig nem kell belenyulnom ha minden jól megy.
  • Yoyo
    #550
    A kormány nem könnyű kérdés, főleg, ha bőrös, újrahúzatták valamikor azt kész, váltógomb csere, fék, kuplungpedál gumi csere. Fúú nagyon nehéz, bármit is mondunk használt autót venni mindig lutri. Ezért jó amorés tagtól venni persze nem olyantól aki azért regisztrált, hogy eladja a szar vasát.
  • Palinko
    #549
    az igaz. de sokat elárulhat maga a kormány, váltó állapota is.
  • Yoyo
    #548
    Az igaz, de egy rossz motorhangot, szar futóművet, mint lentebb említették, hideg vagy meleg a motor egy laikus észre sem vesz egy hozzáértő ember meg kiszúrja. Benzinesnél még a kipufogó gáz szaga is sokat elárul.
  • Palinko
    #547
    nem sokat ér, senki sem lát bele.
  • Yoyo
    #546
    Sziasztok.
    Az előttem szólóhoz csatlakozva a legjobb megoldás, ha hozzáértő emberrel mész el autót vásárolni, ha alfát akkor alfához értővel, mert, ha ennyire nem értesz hozzá akkor fenn áll az esély, hogy megvezetnek.
  • Adaaam
    #545
    Használtautó vásárlás mindig kockázatos, de még így is megéri mint új autót venni ha nincs annyi pénz rá. Ha nem vagy biztos magadban akkor menj olyannal aki ért hozzá. Egy ilyen autóval azért jobban jársz mintha vennél egy új kalost vagy valami hasonló alsó kategóriás rettenetet, mennyivel több örömöd lesz ezzel, jó ránézni, már várod hogy vezethesd. Ezt a kockázatot pedig szerintem megérni vállalni, persze nagyobb az esélye hogy hamarabb kell cserélni benne valamit mint egy új autóban, de még így is jobban jössz ki anyagilag egy használttal.
  • Palinko
    #544
    ilyen kínai noname autókat ne vegyél! majd előbb utóbb ők is belejönnek, majd lesz egy bizonyítási fázisuk amikor elpusztíthatatlan megbízható autókat csinálják, de az úgyis utólag fog kiderülni, aztán olyat mint a többi. de még rakás fosok.
  • repvez
    #543
    ez az hogy mindent lehet hamisitani és szépiteni és én nem vagyok olyan szakértő, hogy észrevegyem az árulkodó jeleket és lehet, hogy pár hét mulva jönnek elö vagy késöbb a gondok az autóval,de utánna már nem tudok reklamálni .
    Egyébként a használtautokra nincs valami jogszabály, hogy mennyi ideig kell garit válalni rá? mert az elektronikai cikkekre ha jól tudom 3 honap .
    Az a lutri az autóvásárlásba, hogy lehet hogy kifogja az ember a jót és nem kell rákölteni semmit,de lehet hogy havonta szervizbe jár vele.
    Mert ezek már nem olyanok hogy a garázsba megjavitom.

    Az én 18 éves puntóm is tip top állapotu volt a kereskedésben 8 évesen vettem 86e km-el 10 éve van meg és a kötelezö cseréken kivül semmi mást nem kellett költenem rá most 181ekm van benne semmi baja,de ahoz képest, hogy akkor azt mondták, hogy sérülés mentes mára a szin fakulás miatt látszik, hogy az egész bal oldala ujra lett fujva.Igaz azt nem tudni, hogy törés vagy csak karcolások miatt.
    Ugyhogy nehéz a dontés.
    És mint irtam még vacilálok, hogy egy fiatal ugymond noname autóval vagy márkásabb,de idösebb autóval lenne kevesebb problémám hosszutávon .
  • Adaaam
    #542
    10%-ot mindenhol lehet alkudni. Az a lényeg hogy alaposan vizsgáld át, szőnyegek alatt, motortérben nézd meg hogy van-e javítás nyoma. Kisebb törés még nem is gond ha szakszerűen volt javítva. A garantált km-t a magyar piacon mindig kétkedéssel fogadd, itt pl. a váltó nem azt tükrözi hogy ennyit futott, de lehet hogy csak egy gyűrű koptatta meg, ezt csak élőben lehet jobban megállapítani. Amikor megérkezel nézd meg hogy meleg-e a motor, ha igen az gyanúra adhat okot, de ha tényleg cserélve volt a vezérlésmódosító akkor nincs miért járatniuk, hidegen is normális hangja kell hogy legyen. A hirdetésbe bármit beleírhatnak, szervizkönyvet hamisítani is 2 perc, a lényeg az állapot, ha mindent rendben találsz akkor mehet a vásárlás.
  • Palinko
    #541
    5 év vagy 100 ezer km átlagban az újabb autókra a szíj, görgők cserélye... ha széthajtották inkább hajtókat, dugattyúk, gyűrűk, hengerek, váltó, kuplung bánta. persze 100 ezernél már a kuplung csere se baj.

    lehet, nekünk is beleírták a cd rádiót stb mikor mentünk venni, de nem volt... jó alkualap, meg emgy is usb ről hallgatod a zenét sztem
  • repvez
    #540
    Meg egy kicsit csusztatnak a kerskedők, mert megnéztem a katalógust de ehhez a Distinctive felszereltséghez digit klima és elöl hátul elektromos ablak is járna ,viszont ez az egyel kisebb felszereltségre jobban hasonlit. manuál klima első ablak.
    De abban meg még magnót irtak CD helyett, ugyhogy nem tudom pontosan belőni hogy ez most melyik is.
    És hogy ebből lehetne még alkudni vagy az átiratás költségét is belevenni, mert az is majd egy 100as föleg mert viszonlag sok a paci és nagy a suly .
  • repvez
    #539
    csak a kérdés az hogy tényleg mindenképpen előirja e a szerviz a vezérlés cserét vagy azért lett cserélve mert széthajtották a motort aztán nagygenerál kellett rá.
  • Palinko
    #538
    sztem ez nagyon jó ajánlat
  • repvez
    #537
    ezt néztem

    De mellette még 307es peugeot,meg grande puntó is esélyes , meg néztem corsa D-t is 2009est csak abba meg már beletettek 200000km-t az ugy már nekem sok egy 3éves autóba.
    Nincs semmi tipus megkötésem,de valami kis autót szeretnék amivel lecserélhetem a 18éves puntómat.A lényeg, hogy valami kis fogyasztásu kényelmes fiatal autó legyen amivel még vagy 10 évig elleszek minden nagyon ráköltés nélkül. A puntómba is csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni ezalatt az idő alatt.Nem is azért akarom eladni,mert nem jó hanem azért mert idős és igy még talán kapok érte valami kis pénzt.
    Az uj autóra max 1.2-t tudnék forditani ugy hogy beszámitatom a kocsit az árba.
  • Palinko
    #536
    a gumi szilentek szoktak elöregedni és akkor hangos a futómű, és nem szokták csak a gumit, hanem az egész lengőkart cserélik :S

    jah a faceliftesek drágábbak. sztem fogyasztás városon kívül megáll 6 max 7 liternél. városon belül is inkább láb függő, valszeg akármennyit be lehet vele vetetni ha nyomod.

    amire még figyelj az hogy a 120 lovas verzió vedd. majd szólj hogy hogy állsz. meg rakhatnál linken mit néztél
  • repvez
    #535
    és a futóműben mi az ami elromlik? mire kell vigyázni, hogy ne legyen vele gond, nem tervezem csapatni vele,normál használatra kell hosszú távon. lenne egy 115k km-es 990 ért,most volt rajta vezérlés csere. a faceliftesek azok 2005 utáni kiadásuak,de azok még 1,5 misi körül vannak. fogyasztása mennyi neki?
  • Palinko
    #534
    én a facelift utánit venném, állítólag kevesebb velük az elektronikai baj, de jó vétel lehet amit te is írtál. bár sajna kevés az 5 ajtós.

    fenntartási költségbe, talán a futómű a legkritikusabb ha nem vigyázol rá
  • repvez
    #533
    Sziasztok.Tud valaki véleményt irni a 147es alfáról pro kontra dologban ?
    2003-as 1,6 os TS motorral szerelt 5 ajtóst nézegetek.
    Mennyire számit jó vételnek ha hosszabb távra szeretném használni olyan 10-15k éves km használat mellett?
    Mennyi a fogyasztás és a fenntartási koltsége milyen tipus hibák fordulnak elő vele stb...