24
-
#24 és ha bevág elottem valaki akkor bebaxa a féket és a mögöttem lévő meg belémjön? (ha pl csak nekem van acc ? ) -
Skyline #23 Hát ez tényleg nagyremek...És előzésnél mivan?:)
Lemaradsz 100 méterre hogy megtudj lódulni? Vagy átmész a szembesávba és akkor ott széplassan felgyosul az autó?:)
Arról nemis beszélve hogy miven ha két ilyen szar halad egymás mellett?? Nincs annál jobb amikor a kétsávos úton két tötymörgő baromarcu megy egymás mellett és nemlehet őket megelőzni.... -
#22 "lecsökken, a rendszer finom gázvisszavétellel vagy automatikus fékezéssel csökkenti a sebességet, illetve figyelmeztető jelzést küld"
és ettől mér lesz kisebb a forgalom? max még nagyobb dugó lesz, mert tetü lassú lesz minden autó ezek miatt... -
kutyak #21 Attól csinálja jobban, hogy nem késlekedik. A dugóban nem egyfolytában az előttünk lévő autót bámuljuk, hanem nézünk jobbra, nézünk balra, rádiót piszkálunk, stb. Gyakran több másodperc is eltelik amíg észrevesszük, hogy elindult a sor előttünk. Az automata viszont csak erre figyel és nem késlekedik elindulni. Autónként 1 másodperc nem sok, de nagy tömegben, összeadódva perceket tehet ki.
-
gradU #20 Ok, nem voltam egyértelmű. Amit írtam az akkor van, ha előtted áll egy sor (pl. ködben), és vészfékezéssel kell megállni.
Normális követésnél nyilván fékez a Merci, meg gázt is ad. Vészfékezés szükségességét csak jelzi.
Lehet, hogy a bömbid is csak jelezne, ha észrevenné az álló sort az autópályán.
A vészfékezés nem automatizálásának olyasmi háttere lehet, hogy egyrészt jogilag gázos (akkor ki miatt is tört össze pl. a követő autó?, vagy az előtte állók? stb.), másrészt talán épp a rendszer biztonsága miatt. Ne bízza rá vakon magát a sörhasú német. -
#19 ez pont eleg.. nem az a lenyeg hogy aludjal a volan mogott.. de ha 10 esetbol 7 szer megment..... az 7 szer tobb mint ami teged megved akkor mikor bekapcsolod a radiot es mashova nezel es elotted meg elkezdenek kokemenyen fekezni mert a nyuszika ongyilkos akar lenni -
SYA #18 És mi a helyzet az előzni akarok??? Akkor ugye rátapadok az előttem lévőre,ez a kütyű meg elveszi a gázt? Akkor jó mesziről kellesz előzgetni:) -
Mister #17 amúgy ami jó szerintem, az az éjjellátó.
lehet is rendelni az ötös bmw-be is áprilistól, 2000 euro az ára ( németekenél, kiváncsi leszek, itt mennyi lesz... )
nomeg hogy utólag bele lehet e rakni, -
Mister #16 hát de abban mi a jó, hogy csipog, meg villog, ahelyett, hogy fékezne? :)
enyém fékez. :) -
gradU #15 Ha működne, akkor elvileg csipogna és villogna, hogy lépj a fékre. Amint rálépsz, teljes fékerőt vezérelne ki, amíg a távolság biztonságos nem lenne, akár megállásig.
A németek úgy reklámozzák, hogy havazás/sűrű köd esetén nagyon jó, mert a radar akkor is lát. A bemutató sikertelensége azért jó, mert aki látta, talán nem fog 210-zel menni ködben, hamis biztonságtudattal a fejében. -
gradU #14 "ha autóméretű tárgyat érzékel, akkor megáll, ha kisebbet vagy nagyobbat (pl demszky bunkó/gyorsvonat) akkor nekimegy"
Komolyan ennyit nézel ki a fejlesztőkből?
Azért nem ennyire egyszerű a helyzet. A cikk végén van egy link a TV-társaság honlapjára. Nézd meg a videót, és figyeld, mit mondanak. A végefelé mondja azt a csóka, hogy VALÓS körülmények között, még alagútban is jól működik. Annyira nem hülyék, hogy egy alig működő rendszerrel árulják a zászlóshajóikat. Nagyon szerencsétlen helyen (bazinagy zárt garázs, ők csarnoknak mondják) volt a bemutató.
Én sem bíznám magam vakon az elektronikára. -
Mister #13 jaja, de a Mercis az "működik" városban is, azaz nulláról gyorsít úgy, mint az előtte lévő, és le is áll, ha az megáll. Más kérdés, hogy nem műkődik a dolog...
Az enyémben nem is lehet bekapcsolni 30 km/h alatt, de nem is akarom.
Autópályán viszont jó. De természetesen figyelek mellette azért én is :)
( Azt nem tudom, hogy ha pályán nullára fékez valaki 100-ról, akkor mit csinál, ilyen nem volt még nekem, de mondom, nem hagyom magam teljesen rá a rendszerre azért, figyelek )
-
Komolytalan #12 Ott ment pont 7x 10ből. Amúgy meg több tonnás vasbigyó pl 1 mozdony is, elég kellemetlen ha annak nekimegy. Merci fék kb úgy működik, hogy ha autóméretű tárgyat érzékel, akkor megáll, ha kisebbet vagy nagyobbat (pl demszky bunkó/gyorsvonat) akkor nekimegy. Nem túl kifinomult technika. -
DOT #11 Azért vannak hibák a szimulációban. Például egy személy- és teherautó gyorsulását ugyanakkorának veszi. Az emelkedőn több teherautó egymás mögött a belső sávban. Meg aztán, nem értem mitől jobb, ha egy automata tartja a távolságot az előttem haladó mögött. Mitől csinálja jobban, mint én? Nameg, csak automata váltós autóban tudna érvényesülni... -
Xantia #10 Hülyére megbizok a technikába, azt behajtok egy utcán átmenő óvodás csoportba. Sebaj, majd beperelem az autógyártót... -
gradU #9 Honnét van a statisztikád? A Totalcaron én is láttam egy videót. Ott azért nem ment a rendszer, mert az autósor mögött egy 60 tonnás piszok nagy acéltömb volt. Ez persze nem mentség arra, miért akarták csalással bemutatni a fejlesztésüket.
Azért a Mercedes komolyabb cég annál, hogy a valós életben nem agyontesztelt és 100%-osan működő cuccot szereljen az autóiba. -
Komolytalan #8 Mercikben is van villanyfék, az is tök jó, 10 esetből 7x működik is. -
#7 nagyon jó! :D -
echo #6 Tényleg jó ez a szimuláció. Nagyon durva, ahogy a szélső sávban parkolók szépen kialakítják a dugát. -
Cat #5 én is ezzel játszom már vagy negyedorája :D be kéne építeni valami stratégiai játékba, pl. sim cityben ezt is lehetne állítani :) -
#4 Az a számítógépes szimuláció érdekes. Nagyon jól szemlélteti, hogy miért keletkeznek a dugók. -
Mister #3 enyémben is van adaptiv távolságkövető radar ( BMW 530D ), és elég jó, de persze csak autópályán használom. -
#2 Része a tempomat is. Nyílván nem fogsz parkolóban tempomatot használni. -
#1 "biztosítja az előttünk haladó járműhöz mért megfelelő követési távolságot" - beállok egy parkolóba, azt hiszi van előttem valami és lefékez az út közepén :D